Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hekan ja VAVin asuntoihin tulee 3540€ tulorajat yksinasuville

Vierailija
09.07.2024 |

Ja pariskunnille 6020€ tulorajat. Sipilän hallitus kokeili tätä samaa tulorajasysteemiä ja silloin se meni puihin.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6884658

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmin tapa varmistaa, että slummiutuminen varmasti tapahtuu. Voi niitä asuntoja osa olla niillekin, jotka maksaa Suomessa aivan kaiken, eli just 4000€/kk tienavat ja siitä ylöspäin.

Vierailija
2/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ajatus kunhan tuo olisi alaraja eikä yläraja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmin tapa varmistaa, että slummiutuminen varmasti tapahtuu. Voi niitä asuntoja osa olla niillekin, jotka maksaa Suomessa aivan kaiken, eli just 4000€/kk tienavat ja siitä ylöspäin.

Jos ihmisellä on näin hyvät tulot, niin hänen aivokapasiteettinsa on hyvin rajallinen jos hän edes harkitsee vuokralla asumista.

Vierailija
4/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla eriarvoistamis laki vastaan.

Vierailija
5/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asoihin myös tulorajat, 1000 e/kk yläraja?

Vierailija
6/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ajatus kunhan tuo olisi alaraja eikä yläraja.

Jos yläraja ylittyy niin saa häädön. Varmin tapa varmistaa, että henkilö pysyy loppuelämän köyhänä.

Vierailija
7/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kolme tonnia on liikaa ylärajana. Kolme donaa tienaava on jo keskituloinen ja asunnot on tarkoitettu köyhille eikä keskituloisilla. Ylärajaa pitäisi laskea tonniin.

Vierailija
8/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä ne joiden tulot ovat vähän päälle 3500, mutta ulosotto vie kaiken ylimääräisen :/ mitä jos ei saa yksityiseltä vuokra-asuntoa :/

Vierailija
9/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän tulee samanlainen automaatti kuin aikoinaan Arava-lainoissa. Vastavalmistuneet yliopistokoulutetut käyttävät hyväkseen pieniä aloituspalkkoja ja sitten asuvat vuosikymmenet samalla vuokranantajalla, vaikka palkka olisi kivunnut nelin- viisinkertaisiksi. Eihän vuokralaisen tuloja kesken asumisen tarkistella muuten kuin asumistukiasioissa tai asuntoa muuttaessa.

Vierailija
10/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä ne joiden tulot ovat vähän päälle 3500, mutta ulosotto vie kaiken ylimääräisen :/ mitä jos ei saa yksityiseltä vuokra-asuntoa :/

Ulosottovelallinen kuuluu kadulle asumaan. Pääasia ettei koskaan saa lyhennettynä velkaansa. Näin varmistetaan, että aina pysyy köyhänä kun estetään työn tekeminen ja velkojen lyhentäminen.

Vierailija
11/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin ei sitten ole varaa kuin hyvätuloisilla.

Vierailija
12/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloraja on tulossa kaikkiin aravavuokra-asuntoihin, mutta kunnat voivat hakea vapautusta esim. jos asuntoihin ei muuten löydy asukkaita. Aran tiedote: https://www.ara.fi/fi/ajankohtaista/ara-vuokra-asuntojen-asukasvalinnoi…

Mielestäni nuo tulorajat ovat tämän päivän palkkatasoon suhteutettuna turhan matalat. Ne perustuvat vuonna 2016 annettuun Valtioneuvoston asetukseen (https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2016/20160603#Pidm46111190883488), jolloin 3540 euroa oli vielä hiukan yli keskipalkan.

Saa nähdä jääkö tämäkin pelkäksi kokeiluksi, kuten vuonna 2018 kävi.

Vierailija
13/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun henkilö pysyy aina köyhänä niin näin pysyy työelämän ulkopuolella. Pääasia, että pysyy työelämän ulkopuolella. Näin lasketaan palkkoja ja nostetaan kilpailukykyä kun estetään ihmisten työn tekeminen ikuisesti.

Vierailija
14/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pariskunnan joiden yhteenlasketut tulot n.10000e/kk brutto, asuvat hekan asunnossa, sitä ennen hoasilla, eivät siis koskaan ole maksaneet kokonaan omaa vuokraansa. Viimeksi kun nähtiin, niin kehtasivat vielä valittaa, että miksi pitää maksaa saman verran bussilipusta kuin joku joka tulee kauempaa :D Ihmiset on itsekkäitä.

Vierailija
15/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Hekalla ja bruttoni on just tuon rajan ylittävä, tällä hetkellä 3590 euroa. Käteen mulle jää verojen jälkeen 2500 euroa ja tästä maksan vuokraa, sinkkuna ja lapsettomana täysin yksin ja tietenkin ilman mitään tukia, yli 800 euroa pikkukaksiosta. En tietenkään ole köyhä ja olen iloinen että olen löytänyt näinkin edullisen pienen asunnon Helsingistä, vastaavasta maksaisin yksityiseltä tai yrityksiltä vuokrattuna varmasti yli tonnin. Tuntuu aika karulta jos vuokrasopparini irtisanotaan, yksin pääkaupunkiseudulla on tosi kallista elää kun ei ole ketään jakamassa sitä isointa menoerää eli vuokraa.

Vierailija
16/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Hekalla ja bruttoni on just tuon rajan ylittävä, tällä hetkellä 3590 euroa. Käteen mulle jää verojen jälkeen 2500 euroa ja tästä maksan vuokraa, sinkkuna ja lapsettomana täysin yksin ja tietenkin ilman mitään tukia, yli 800 euroa pikkukaksiosta. En tietenkään ole köyhä ja olen iloinen että olen löytänyt näinkin edullisen pienen asunnon Helsingistä, vastaavasta maksaisin yksityiseltä tai yrityksiltä vuokrattuna varmasti yli tonnin. Tuntuu aika karulta jos vuokrasopparini irtisanotaan, yksin pääkaupunkiseudulla on tosi kallista elää kun ei ole ketään jakamassa sitä isointa menoerää eli vuokraa.

Mä voin vuokrata sulle ison kaksion 850e/kk metroradan varrelta, jos haluat. Neukkukuutio, ei haluttu alue ja ruma julkisivu joo, mutta ihan hyvä asunto ja hiljaiset naapurit. Jos ei kelpaa, niin sitten ongelma ei ole hintataso vaan vaatimukset.

Vierailija
17/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bruttotulot katsotaan vuosiansioista, tuossa ei varmaan ollut lomarahoja jyvitettynä?

Tietenkään vuokrasopimustasi ei tulla irtisanomaan ja tulojasi tarkistamaan, ellet halua vaihtaa asuntoa. Hallitus selvittää myös mahdollisuutta, että vuokraa nostettaisiin asukkaan tulojen noustessa.

Vierailija
18/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bruttotulot katsotaan vuosiansioista, tuossa ei varmaan ollut lomarahoja jyvitettynä?

Tietenkään vuokrasopimustasi ei tulla irtisanomaan ja tulojasi tarkistamaan, ellet halua vaihtaa asuntoa. Hallitus selvittää myös mahdollisuutta, että vuokraa nostettaisiin asukk

Bruttotulot katsotaan reaaliajassa per kk. 

Vierailija
19/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin ei sitten ole varaa kuin hyvätuloisilla.

Jos liikaa maksat ulosottoon niin se on hei hei ja palkinnoksi häätö. Eli ulosottoon ei kannata maksaa mitään, ikinä.

Vierailija
20/62 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntien ja kaupunkien asunnoissa suurin osa ongelmatapauksista on tähänkin mennessä asunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä