Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira hyökännyt lapsen kimppuun kahdesti. Koira lopetettava heti!

Vierailija
09.07.2024 |

Eikä Suomi saa näitä petoja kuriin?

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010551574.html

-NAAPURITALOSSA asuva Erno Hernberg näki hyökkäyksen kotoaan. Hän kertoo havahtuneensa hätääntyneen naisen ääneen ja menneensä katsomaan ikkunasta ulos.

Näin koiran jahtaavan pientä lasta. Sitten koira kävi kiinni ja puri. Sankarillinen äiti syöksyi irrottamaan koiraa lapsen jalasta ja huusi poliisia paikalle.

Hernbergin mukaan koira vaikutti pitbullin tai amerikanstaffordshirenterrierin kaltaiselta taistelukoiralta.-

Kommentit (319)

Vierailija
161/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa tuossa keisissä oli sekin, että hätäkskukseen soittanutta miestä ei uskottu. Vähäteltiin soittoa.

Oli,kysytty, miksi ei lapsen äiti ei itse soita?

Kun äiti,oli pelastamassa lasta koiran kynsistä.

Eikö siis saa enää edes apua soittaa hätätilanteessa, toisille henkilöille, vasn antas heidän memehtyä?

Hätäkeskus reagoi vasta, kun samasta asiasta sinnw tuli useita puheluja.

Joku pösilö kesälomittaja ollut hätäkeskuksen puhelimessa.  Joku nokkava, joka luulee itseään kuninkasksi.

En usko. Yleensä kesälomittajat ottaa asiat vakavammin. Luultavasti joku työhönsä kyllästynyt vakituinen.

Kyllä, kyynistymisen merkki se on. 

Vierailija
162/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taistelukoirat pitäisi kieltää Suomessakin, ei tuollaisia rotuja tarvita mihinkään.

Tarvitaan niitä oman egon pönkittämiseen,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina johdu mistään huonoista kokemuksista, että jotkut koirat ei tykkää lapsista. Lähipiirissä tällainen - ei ole lapset kiusanneet, eikä pelotelleet - mutta ei nähtävästi tykkää pienten lasten liikehtimistavasta, heti on rähjäämässä.

Vierailija
164/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin koiranomistajana ja kasvattajana olen kyllä järkyttynyt, ettei poliisi suoraan lopettanut koiraa vaarallisena. Vaarallinenhan tuollainen on ja kun on kerran päässyt puremaan verille niin tekee sen taatusti uudelleen. Kauhea tilanne lapselle ja perheelle.

Jos olisi minun koirani, olisin vienyt sen suoraan poliisilaitokselta itse piikille. Koiranomistajien pitää tuntea vastuunsa ja tuollainen yksilö ei ole yhteiskuntakelpoinen. 

Vierailija
165/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tarvitse näitä koiria, ne voidaan kieltää.

Ei kukaan tarvitse somppujakaan! Nekin tulee kieltää!

Vierailija
166/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä yritän aina varoa lapsia koirani kanssa, vaikka ihmisystävällinen onkin.

Ikävä tapaus, mutta

Ihmiset, opettakaa lapsille ettei kohti koiria saa juosta! Ne on petoja, ja  kilteinkin voi äkisti muuttaa käytöstään.

Oikeasti. Tietysti vastuu on koiranomistajalla, mutta kuuluu myös varoa. Minuakin on purtu.

Sama juttu täällä, kierrän lapset aina mahdollisimmna kaukaa. Kaksi kertaa on käynyt niin, että vastantuleva lapsi on lähtenyt juoksemaan kohti koiraa kädet ojossa ja perässä tullut lapsen äiti ei ole tehnyt elettäkään kieltääkseen lasta. On pitänyt noissa tilanteissa mennä itse koiran ja lapsen väliin ja huutaa lapselle että pysähdy. Kiltitkin koirat ovat koiria ja voivat reagoida yllättävissä tilanteissa eri lailla kuin normaalisti.

Mä oon saanut huudot ja haukut, kun olen elehtinyt kohtijuoksevaa lasta "älä tule!". Vanhempi suuttui minulle niin, että haukkui minut maanrakoon. Sen enempää sanomatta, toivon, että ihmiset älyäisivät harjoittaa varovaisuutta myöskin.

Ei millään pahalla, mutta nykyajan ihmiset kuvittelevat, että heillä on oikeus koskettaa toisten lemmikkejä ilman lupaa.

Niin, ymmärrät rajattomiin erikoisessa tilanteessa reagoivaa koiraa samaan aikaan kun et käsitä ollenkaan, että kun vanhempi kokee lastaan uhattavan, hän reagoi suoraviivaisesti ja rajusti. Kaikenlaiset sitä opettavatkin muita olemaan. Ylenkatse on korviahuumaavaa. 

Lapset ovat muuten aina koskeneet koiriin ilman lupaa. Aiemmin siitä seurasi vähemmän harmia, kun koiratkin olivat paremmin kasvatettuja ja vähemmän taistelurotuisia. Minua on näykännyt sekä sotakoira että poliisikoira, joiden hännänheilutuksen lapsena tulkitsin väärin. Ei tullut verta. Jos ongelma on mielestäsi nykyisin huonosti kasvatetuissa ja valvotuissa lapsissa, niin sama kasvatuksen lepsuuntuminen koskee myös koiria, jotka ovat nykyisin monta astetta vaarallisempia myös rotuominaisuuksiltaan.

Vierailija
167/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, miten tässä tapauksessa asiat ovat edenneet, mutta: vähän aikaa sitten astuin lähijunan eläinvaunuun hyvin pieni koiranpentu sylissäni, ja vastassa oli viisi-kuusi lasta, jotka kirkuivat ja ryntäsivät kauhuissaan edestäni. Pidän koirani hallinnassa ja ymmärrän fobioita, mutta toivoisin myös aikuisten opettavan lapsille, ettei ole kenellekään hyvästä kirkua ja juosta koirien edessä.

Vierailija
168/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku koira kävisi lasteni kimppuun niin lopettaisin sen koiran itse eikä omistaja voi sitä estää. Yks hailee mitä laki sanoo.

Vierailija
169/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä munanjatkekoirat pitäisi todellakin kieltää kokonaan, kuten monessa maassa on jo tehtykin. 

Tuo kyseinen koira varmastikin saa tappotuomion. Toinen kerta ei ole enää vahinko. Mutta se ei poista näiden tietyntyyppisten koirien aiheuttamaa ongelmaa. 

En ole koiravihaaja, päin vastoin, minulla on omakin koira, jo seitsemäs. Mutta minusta niidenkin pitää saada elää ilman riskiä tulla raadelluiksi kävelyllä, aivan kuten ihmistenkin. Nämä tietyt rodut saavat muita koiria hengiltä aivan liian usein, ja niin voi Suomessakin käydä vielä kenen tahansa pikkulapsellekin. 

Niinpä. En yllättyisi jos tämäkin koira olisi sellainen, mitä muut koiranomistajat välttelee aggressiivisen käytöksen takia, jonka pöljä omistaja tulkitsee ns. koiran huumoriksi tai leikiksi, eikä millään usko että se oma mu

Tätähän ne koiranomistajakin toivovat. Näin taistelukoiran omistaja saa vallantunnetta ja tukea heikolle itsetunnolleen.

Vierailija
170/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tarvitse näitä koiria, ne voidaan kieltää.

Ei kukaan tarvitse somppujakaan! Nekin tulee kieltää!

Näitä "koiria" tuskin käytetään Somaliailaisten ihmisten hävittämiseen.

Kuten ylläoleva ilmeisesti toivoisi.

Vierailija
171/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentteja, ettei ole oikeutta säikyttää eläintä - ihmisillä on oikeus esim ajaa polkupyörällä koiran ohi, samoin ohittaa takaapäin koira tien varressa. Lapsella on oikeus vaikkapa kävellä pompsahdellen toisella puolen tietä. Jos jonkun koira ei voi kestää tämänkaltaisia asioita ilman raivoistumista, niin voi miettiä menikö kaikki pieleen koiran kanssa.

Vierailija
172/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tätähän ne koiranomistajakin toivovat. Näin taistelukoiran omistaja saa vallantunnetta ja tukea heikolle itsetunnolleen."

Eivätkä tajua itse miten noloa kun koira retuuttaa omistajaa hihnan päässä äristen kaikelle vastaan tulevalle. Kaupungissa koiran on vain totuttava juoksijoihin, pyöräilijöihin, kiljuviin lapsiin ja vaikka mihin "vietit herättävään". 

Vierailija
173/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi provosoi? Mitä helvettiä taas palstatrollit?

Jos koira käy lapseen kiinni agressiivisesti, niin koira piikille. Normaalit koirat eivät käyttäydy noin.

Lapsi ei ole provosoinnut tahallaan vaan lapsen käytös on provosoinnut koiraa. Huutava ja juokseva lapsi herättää lapsiin tottumattomassa koirassa saalisvietin. Siitä tuossa on ollut kyse eikä mistään raatelutilanteesta. 

No onhan se nyt silti ollut raatelutilanne, jos lasta on raadeltu. Mutta ei tosiaan välttämättä koiran vika millään tavalla. 

Eli siis myönnät, että koirat, jotka iskevät pohkeeseen kovaa tuossa tilanteessa automaationa, eivät ole millään koulutuksella täysin luotettavia. Toisin sanoen, niitä ei ole syytä saada pitää asunnossa, jossa ei ole tuulikaappia eikä ulkoiluttaa ilman kuonokoppaa? Ja jos tätä sääntöä rikotaan, koira suoraan piikille?

Vierailija
174/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla yhden alueen Facebook-ryhmässä juuri keskustellaan aiheesta jossa paikallinen hämärähemmo ottanut pittpull-pennun jota pitää nyt sielä vapaana, pentu nyt parin kuukauden ikäinen. Ja siis tiheästi asuttu asuinalue kyseessä.

Mikä alue? En ole huomannut. 

T vantaalainen

Vierailija
175/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi provosoi? Mitä helvettiä taas palstatrollit?

Jos koira käy lapseen kiinni agressiivisesti, niin koira piikille. Normaalit koirat eivät käyttäydy noin.

Lapsi ei ole provosoinnut tahallaan vaan lapsen käytös on provosoinnut koiraa. Huutava ja juokseva lapsi herättää lapsiin tottumattomassa koirassa saalisvietin. Siitä tuossa on ollut kyse eikä mistään raatelutilanteesta. 

No onhan se nyt silti ollut raatelutilanne, jos lasta on raadeltu. Mutta ei tosiaan välttämättä koiran vika millään tavalla. 

Eli siis myönnät, että koirat, jotka iskevät pohkeeseen kovaa tuossa tilanteessa automaationa, eivät ole millään koulutuksella täysin luotettavia. Toisin sanoen, niitä ei ole syytä saada pitää asunnossa, joss

No näinhän koirat tekevät, jos omistaja ei niitä kouluta. Eli ihan omistajasta kiinni miten koira käyttäytyy ja miten hyvin se on hallinnassa. Olen sitä mieltä, että etenkin isoihin ja vaikeasti koulutettaviin koiriin pitäisi olla vähintään rajoitukset, kuka niitä saa pitää. Yleisen turvallisuuden nimissä. 

Olen silti myös sitä mieltä, että ei ole koiran vika jos se on huonosti kasvatettu.

Vierailija
176/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se omistaja oli vain katsellut vieressä kun taostelukoira puri lapsen jalkaa irti

Kaiken maailman huumehemmoilla on noita koiria.

Tai ihkuilla julkixilla. 

Kyllä ne ongelmatapaukset löytyy niiltä ongelmallisilta ihmisiltä... Päihteitä, väkivaltaa, köyhyyttä, elämänhallinnan ongelmia...

Se, että on julkkis ei poissulje mainitsemiasi seikkoja.

Vierailija
177/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä yritän aina varoa lapsia koirani kanssa, vaikka ihmisystävällinen onkin.

Ikävä tapaus, mutta

Ihmiset, opettakaa lapsille ettei kohti koiria saa juosta! Ne on petoja, ja  kilteinkin voi äkisti muuttaa käytöstään.

Oikeasti. Tietysti vastuu on koiranomistajalla, mutta kuuluu myös varoa. Minuakin on purtu.

Sama juttu täällä, kierrän lapset aina mahdollisimmna kaukaa. Kaksi kertaa on käynyt niin, että vastantuleva lapsi on lähtenyt juoksemaan kohti koiraa kädet ojossa ja perässä tullut lapsen äiti ei ole tehnyt elettäkään kieltääkseen lasta. On pitänyt noissa tilanteissa mennä itse koiran ja lapsen väliin ja huutaa lapselle että pysähdy. Kiltitkin koirat ovat koiria ja voivat reagoida yllättävissä tilanteissa eri laill

Niin, ymmärrät rajattomiin erikoisessa tilanteessa reagoivaa koiraa samaan aikaan kun et käsitä ollenkaan, että kun vanhempi kokee lastaan uhattavan, hän reagoi suoraviivaisesti ja rajusti. Kaikenlaiset sitä opettavatkin muita olemaan. Ylenkatse on korviahuumaavaa. Lapset ovat muuten aina koskeneet koiriin ilman lupaa. Aiemmin siitä seurasi vähemmän harmia, kun koiratkin olivat paremmin kasvatettuja ja vähemmän taistelurotuisia. Minua on näykännyt sekä sotakoira että poliisikoira, joiden hännänheilutuksen lapsena tulkitsin väärin. Ei tullut verta. Jos ongelma on mielestäsi nykyisin huonosti kasvatetuissa ja valvotuissa lapsissa, niin sama kasvatuksen lepsuuntuminen koskee myös koiria, jotka ovat nykyisin monta astetta vaarallisempia myös rotuominaisuuksiltaan.

Jos vaan opettais niille kersoille,  ettei muiden koiriin mennä koskemaan ilman lupaa, kuten muihin ihmisiinkään tai heidän omaisuuteensa ei mennä koskemaan ilman lupaa. Varsinkin jos koiran omistaja sanoo että älä koske. Eri 

Vierailija
178/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on hirveitä eläimiä. Raivopäisiä jotka voivat tappaa omistajansa. Koirat ei välitä ihmisistä.

Vierailija
179/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt että tuollaisessa tilanteessa yrittäisin tappaa koiran itsepuolustuksena ja muita suojellakseni. Taistelurotua tuskin onnistuisi, kun on niin paksu ja vahva kaula. Saakohan tuollaisesta minkälaisen korvausvelvollisuuden? 

Vierailija
180/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin. Koira palautettu omistajalleen  koska ei ole vaarallinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi