Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira hyökännyt lapsen kimppuun kahdesti. Koira lopetettava heti!

Vierailija
09.07.2024 |

Eikä Suomi saa näitä petoja kuriin?

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010551574.html

-NAAPURITALOSSA asuva Erno Hernberg näki hyökkäyksen kotoaan. Hän kertoo havahtuneensa hätääntyneen naisen ääneen ja menneensä katsomaan ikkunasta ulos.

Näin koiran jahtaavan pientä lasta. Sitten koira kävi kiinni ja puri. Sankarillinen äiti syöksyi irrottamaan koiraa lapsen jalasta ja huusi poliisia paikalle.

Hernbergin mukaan koira vaikutti pitbullin tai amerikanstaffordshirenterrierin kaltaiselta taistelukoiralta.-

Kommentit (319)

Vierailija
281/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä olen näitä rotuja nähnyt ja etenkin huumausain

Jep. Nuo ovat rikollisten ja narkkien koiria, jotka opetetaan agressiivisiksi tarkoituksella. 

Myös moni nainen on sanonut hankkineensa koiran turvakseen. Eli käytännössä siis myöntävät koiran olevan jonkinlainen ase muita ihmisiä vastaan, vähän kärjistäen.

Vierailija
282/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentu on varmaan rääkännyt sitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina käsiase mukana,kiitos koiranomistajien.

Lyhytteräinen veitsi olisi laillinen kantaa taskussa, ei tarvi erillistä lupaa. Toki tähtääminen niin, että sillä saa koiran irrottamaan, voi olla vaikeaa, kun on tilanne päällä.

Toivottavasti ei tarvitse koskaan turvautua itsepuolustukseen, vaan koiranomistajat jaksavat kouluttaa koiransa ja pitää ne kiinni taajamissa.

Vierailija
284/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Nuo ovat rikollisten ja narkkien koiria, jotka opetetaan agressiivisiksi tarkoituksella. 

Myös moni nainen on sanonut hankkineensa koiran turvakseen. Eli käytännössä siis myöntävät koiran olevan jonkinlainen ase muita ihmisiä vastaan, vähän kärjistäen.

Jos tavallinen, ei rikollisuuteen tai huumeisiin sekaantunut nainen tarvitsee koiran turvakseen, olisi katse syytä luoda niihin ihmisiin, joilta on tarve suojautua. 

Vierailija
285/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pienikokoiset naiset hankkivat näitä pitbulleja. Luuleeko joku oikeasti hetkeäkään, että jos tuollainen koira lähtee hyökkäämään lapsen kimppuun (kuten ne rodunomaisesti tunnetusti tekevät), että se pienikokoinen nainen saisi pidettyä koiraa aloillaan? :D Ainut keino ilman aseistusta pärjätä näitä rakkeja vastaan on työntää sormet niin syvälle koiran silmiin kuin saa! Nuo pa...karakit eivät nimittäin irrota otettaan muuten! Videoilla jotkut potkivat noita koiria palleille ja se ei tehoa mitenkään. Melkein pitäisi olla veitsi jolla puukottaa koiran, sillä tuollainen koira ei elävänä luovuta. Ne ovat sairaita. Ja niin ovat myös heidän omistajansa. Tämän vuoksi jos jonkun koira hyökkää ihmisen kimppuun, pitää myös omistajaa vetää turpaan! Ihan sama mitä sukupuolta tai mitä tahansa se omistaja on!

Rodunomaisesti ne eivät hyökkää lasten vaan toisten koirien kimppuun.

Meillä oli juuri tilanne, jossa pittbullimme oli kiinni hihnassa kuten kuuluukin, mutta vastaan tuli vapaana juossut saku. Se ei tietenkään osannut varoa, ja halusi tulla tekemään tuttavuutta.  Tyttäremme sai pidettyä meidän kouran paikallaan, mutta kun joutui suojelemaan samalla sitä vapaana juoksevaa koiraa, jota omistaja ei uskaltanut tulla hakemaan räyhäävän  koiramme edestä, vaikka tämä oli tiukasti kiinni.

Pahempaa ei onneksi sattunut, tyttären sormi seuraavana päivänä tosin turvonnut palloksi.

Toinen uhka on lapset, jotka tulee taputtelemaan lupaa kysymättä, joskus jopa lyömään!

Vierailija
286/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pienikokoiset naiset hankkivat näitä pitbulleja. Luuleeko joku oikeasti hetkeäkään, että jos tuollainen koira lähtee hyökkäämään lapsen kimppuun (kuten ne rodunomaisesti tunnetusti tekevät), että se pienikokoinen nainen saisi pidettyä koiraa aloillaan? :D Ainut keino ilman aseistusta pärjätä näitä rakkeja vastaan on työntää sormet niin syvälle koiran silmiin kuin saa! Nuo pa...karakit eivät nimittäin irrota otettaan muuten! Videoilla jotkut potkivat noita koiria palleille ja se ei tehoa mitenkään. Melkein pitäisi olla veitsi jolla puukottaa koiran, sillä tuollainen koira ei elävänä luovuta. Ne ovat sairaita. Ja niin ovat myös heidän omistajansa. Tämän vuoksi jos jonkun koira hyökkää ihmisen kimppuun, pitää myös omistajaa vetää turpaan! Ihan sama mitä sukupuolta tai mitä tahansa se omistaja on!

Rodunomaisesti ne eivät hyökkää lasten

Eivät edes silloin, jos lapsi lähtee karkuun? Suurin osa koirista luulee karkuun juoksemista leikiksi tms. Veikkaan että tässäkin lapsi on erehtynyt juoksemaan karkuun ja koiralla on aktivoitunut joku saalistusvietti.

Vierailija
287/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt selkeästi joku koiravihaaja uhoamassa koirien myrkyttämisellä ja tappamisella. Mene hoitoon, ole hyvä. 

Ilmoittakaa poliisille uhkailijat

Vierailija
288/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan oli hyökännyt vielä uudelleen kun pääsi irti pelastajilta.

Vierailija
289/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranaiset pääsivät konseksukseen, että lapsen vika oli. 

Vierailija
290/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa tätä taistelukoirien koulutuksesta ja omistajista länkyttämistä, sillä näitä koiria ei ylipäänsä tarvita ja kaikki tulisi lopettaa. En myöskään kaipaa mitään kallista lupabyrokratiaa, että joku saisi poikkeusluvalla näitä pitää. Mitä iloa siitä olisi?

Joku perheenäiti valitti kerran lehdessä, että heillä on agressiivinen koira, joka yrittää hyökätä mm perheen lasten kimppuun. Aviomies halusi pitää koiraa eikä vaimon huoli liikuttanut häntä.

Mies koirineen ulos.

Vierailija
291/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Ei ole mitenkään mahdollista että vika olisi koirassa. Saati omistajassa. Sekä koira että omistaja ovat luttanoita.

Vierailija
292/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roinapariskunta Niemi-Manniset ilmoittivat just varanneensa bullipennun joltain saksalaiselta pallienpotkijakasvattajalta. En stereotyyppisempää kusipääpariskuntaa osaa kuvitella hihnan päähän. 

Toivottavasti tilaavat samalla Singaporesta koirallekkin sandozia. Vaikka ihan vahingossa.... 

Vierailija
293/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koiran ja koirien puolella. Siinäkin, ettei narkeille ja muille ongelmaisille pidä antaa minkäänlaista,  ja edellisetkin pois heti. Voi myös miettiä,  miksi naiset haluaa ja tarvitsee ison tai pelottavan koiran voidakseen ulkoilla.

Mitä me muut naiset sitten hankimme turvaksemme, jos haluamme ulkoilla, ja samoilla lenkkipoluilla on noita naisia isoine ja pelottavine koirineen?

Vierailija
294/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maailman lapsiystävällisin maa. Korjaan: koiraystävällisin- Mietteliääksi vetää. Jos olisi ollut jonkun merkittävän lapsi, homma olisi eri. 

Olen huomannut saman. Koirat menevät monessa asiassa ja paikassa ihmisten edelle. Se oudoksuttaa, sillä luulin ihan, että tämä oli ihmisten yhteisö.

Vierailija
295/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vahva ilmaisu, että lapsen vika.

Monella varmasti on tosin tiedossa, miten jotkut lapset kohtelevat eläimiä: revitään korvista, hännästä ja turkista. Silittäminenkin voi olla suoranaista eläimen hakkaamista. Eihän sellaisesta kohtelusta mikään elävä olento pidä. 

Tässä todennäköisesti tosin koira on ollut kouluttamaton ja sille ei ole tarjottu tarpeeksi virikkeitä jossain kerrostalokuutiossa. 

Vierailija
296/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koiran ja koirien puolella. Siinäkin, ettei narkeille ja muille ongelmaisille pidä antaa minkäänlaista,  ja edellisetkin pois heti. Voi myös miettiä,  miksi naiset haluaa ja tarvitsee ison tai pelottavan koiran voidakseen ulkoilla.

Mitä me muut naiset sitten hankimme turvaksemme, jos haluamme ulkoilla, ja samoilla lenkkipoluilla on noita naisia isoine ja pelottavine koirineen?

Pakko varmaan alkaa kantaa mukana rengasrautaa. Eihän sitä koskaan tiedä milloin pitää vaihtaa rengas. Sillä pääsee myös kaikenlaisista hyökkäilijöistä äkkiä eroon. Oli sitten mies, pitbull tai karhu.

Vierailija
297/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tavallinen, ei rikollisuuteen tai huumeisiin sekaantunut nainen tarvitsee koiran turvakseen, olisi katse syytä luoda niihin ihmisiin, joilta on tarve suojautua. 

Olen isokokoinen ja kömpelö nainen. Lapsena muut pahoinpitelivät minua usein siksi, että kokivat olemukseni uhkaavaksi. Mitään oikeaa syytä heidän toimintaansa ei ollut, sillä minulla ei ollut eikä ole myöhemminkään ollut minkäänlaista taipumusta väkivaltaan.

Kyseenalaistan siis muiden ihmisten tarpeen pitää koiraa uhkana minua vastaan. Tai muitakaan kadulla kulkijoita. Ymmärrän toki, että osa on oikeasti joutunut hyökkäyksen kohteeksi. Mutta eikö itsepuolustuskurssi ja pieni teräase tulisi halvemmaksi ja olisi luotettavampikin? Veitsi harvemmin karkaa taskusta kenenkään pohkeeseen kiinni ilman omistajansa toimintaa.

Vierailija
298/319 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen uhka on lapset, jotka tulee taputtelemaan lupaa kysymättä, joskus jopa lyömään!

Minä olen opettanut lapsilleni, ettei koirien lähellä saa edes päästellä kimakoita ääniä eikä tehdä äkkinäisiä liikkeitä. Koira kun saattaa pelästyä niitä.

Toki ylipäätään muiden elävien olentojen lähellä on hyvä pitää äänenvoimakkuus maltillisena ja välttää tien puolelta toiselle poukkoilua. Mutta koirien kanssa on hyvä olla vielä tarkempi kuin aikuisten ihmisten.

Vierailija
299/319 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira ei hyökkää ihan muuten vaan, lapsi on provosoinut ja kiusannut koiraa jopa potkinut joten tottakai koira reagoi.

Koira hyökkää, jos sitä ei ole kunnolla sosiaalistettu. Jos se ei ole tottunut lapsiin, se näkee lapset epäloogisina=epäilyttävinä. Juokseva pieni ihminen voi olla saalis yms. Kyllä se on koiran vika ja luonne. Koulutushan perustui, että koiran vietit kahlitaan. Nevoi milloin vain ryöpsäjtää esiin.

Vierailija
300/319 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen opettanut lapsilleni, ettei koirien lähellä saa edes päästellä kimakoita ääniä eikä tehdä äkkinäisiä liikkeitä. Koira kun saattaa pelästyä niitä.

Toki ylipäätään muiden elävien olentojen lähellä on hyvä pitää äänenvoimakkuus maltillisena ja välttää tien puolelta toiselle poukkoilua. Mutta koirien kanssa on hyvä olla vielä tarkempi kuin aikuisten ihmisten.

Ihan hyvä, mutta koirat pitää sosiaalista niin, etteivät säikähdä tuollaisesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä