Kesäloma rahattomana on kyllä ankeuden huippu
Ei voi tehdä mitään muuta kuin möllöttää kotona.
Kommentit (90)
Mene rannalle? Ja kai teidän kaupungissa on esim torilla joskus jotain ohjelmaa?
Rahaton tässä itsekin.
Mulle tuli palkka ja kesälomarahat 5600€ netto.
Suomalaiselta on turha empatiaa toivoa, vaikka asuisit kadulla hahhah
Vierailija kirjoitti:
Mene rannalle? Ja kai teidän kaupungissa on esim torilla joskus jotain ohjelmaa?
Rahaton tässä itsekin.
Tilillä on 3 euroa ja niillä pitää pärjätä perjantaihin. En voi mennä nyt rannalle eikä täällä ole mitään ohjelmaa hetkeen.
Ap
Onhan tuota ilmaista tekemistäkin, mihin olet rahasi pistänyt kun palkan olet saanut, opiskelijana olisit töissä
Kokeileppa kesä sairaslomalla. Olen ainakin 2kk sairaslomalla ja ajokiellossa lääkärin määräyksestä. Nauti ja arvosta sitä mitä sinulla on, älä haakaile sen perään mitä sinulla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä harmi, jos ei ole varaa edes esim. bussilippuun, jotta pääsi rannalle yms. Kuitenkin mielestäni olisi vielä kamalampaa se, että olisi töissä, ilman lomaa ja silti ei olisi rahaa. Tämä oli tilanteeni pari vuosikymmentä sitten. 10 vuotta sitten oli tuo Sinun tilanteesi, ja nyt on rahaa hitusen lomalla käytettäväksi.
Vähemmän harmittaisi olla töissä. Siellä saa sentään ruokaa.
Ap
Lähde ulos, ehkä möllötyttäisi hiukan vähemmän.
Monella paikkakunnalla kirjastoista saa lainattua retkeily- ja harrastusvarusteita. Jos on fillari, niin sillä pääsee ilmaiseksi aika pitkälle. Bussi ja jalat vie myös. Uiminen on ilmaista, nyyttäripiknik kavereiden kanssa ei myöskään paljoa maksa. Oletko katsonut, järkkääkö kuntasi kesällä vaikkapa ilmaisia ulkoliikuntajuttuja (meilläpäin löytyy ainakin matalan kynnyksen pesäpalloa, futista, ulkojoogaa ja kahvakuulailua), joihin saa osallistua ilmaiseksi.
Joillain paikkakunnilla on ilmaiskonsertteja, puisto- tai toritapahtumia jne.
Halvalla tai ilmaiseksi pystyy tekemään hyvin monia asioita. Etenkin kesäisin.
Minulla olisi rahaa, mutta ei seuraa mihinkään. Mieluummin olisin ilman rahaa ystävien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeileppa kesä sairaslomalla. Olen ainakin 2kk sairaslomalla ja ajokiellossa lääkärin määräyksestä. Nauti ja arvosta sitä mitä sinulla on, älä haakaile sen perään mitä sinulla ei ole.
Olen kokenut kyllä tämänkin. Ei tarvii tulla näpäyttämään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi rahaa, mutta ei seuraa mihinkään. Mieluummin olisin ilman rahaa ystävien kanssa.
Niin. Minulla ei ole kumpaakaan, joten oot ihan onnellisessa asemassa :D Jos olisi rahaa, niin lähtisin vaikka risteilylle.
Ap
Hae kirjastosta luettavaa, mene puistoon lukemaan. Eikö ole polkupyörää? Torille kävelemään? Joku museo, taidenäyttely tai muu ilmainen tapahtuma? Ei aina tarvi rahaa ollakaan ja tuhlata.
AP SUlla on ollut koko hiton vuosi aikaa säästää kesälomaan!
JOS oisit halunnut 550euroa, niin euroviiskyt ois päivässä pitänyt säästää vuosi!
No onneksi sulla ei oo lapsia, niillä vasta ankea kesäloma olis. Ei rahaa tehdä mitään kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli palkka ja kesälomarahat 5600€ netto.
Aloitus koski rahattomia. Aloita uusi ketju jossa voit päteä. Kiitos ja hei hei!
Vierailija kirjoitti:
AP SUlla on ollut koko hiton vuosi aikaa säästää kesälomaan!
JOS oisit halunnut 550euroa, niin euroviiskyt ois päivässä pitänyt säästää vuosi!
Ei ole ollut. Mene muualle huutamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nythän sulla olis kaverina Ap?
Tuo on kyllä harmi, jos ei ole varaa edes esim. bussilippuun, jotta pääsi rannalle yms. Kuitenkin mielestäni olisi vielä kamalampaa se, että olisi töissä, ilman lomaa ja silti ei olisi rahaa. Tämä oli tilanteeni pari vuosikymmentä sitten. 10 vuotta sitten oli tuo Sinun tilanteesi, ja nyt on rahaa hitusen lomalla käytettäväksi.