Kesäloma rahattomana on kyllä ankeuden huippu
Ei voi tehdä mitään muuta kuin möllöttää kotona.
Kommentit (90)
miksi olet perseauki.eikö firma maksanu palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta rahatkaan.Lapsella meni käsi poikki ja kipsiin 6 viikoksi.Oli suunnitteilla vaikka mitä aktivitettia,mutta mitään noista ei voi nyt tehdä.Nyt se istuu sisällä ja pelaa tai tuijottaa telkkaria,muu ei kiinnosta.
Että sitten on vähän kuin jalat ja toinen käsikin katki, kun yksi raaja on pois pelistä? Katsokaa joskus vammaisurheilua, jospa lapsi sitten hoksaisi, että ei kaiken menon siihen tarvi loppua.
No vähän noin,mutta on täysi urheilukielto,ettei tuo paraolympialaisten katselukaan lohduta.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet suht terve, kivuton ja liikuntakykyinen niin voit tehdä vaikka mitä! Mulla ehkä on vähän rahaa, mutta en voi tehdä juuri mitään, mikä vaatii itseltä liikkumista. Et taitaisi vaihtaa osia.
Sen verran liikuntakykyinen olen, että pystyn hyvänä päivänä kävelemään n. kilometrin kivutta. Et taitaisi vaihtaa osia, sulla on sentään rahaa.
Ap
Kesäloma ilman kumppania ja ystäviä on vielä ankeenpaa
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisit jos olisi rahaa?Itse tykkään käydä konserteissa ja täällä esiintyy kesällä ilmaiseksi parikin minun lempiartistia, kaveri toi laivalta minulle siideriä salkun niin niitä pari laukkuun ja menoksi. Rannalla en viihdy yhtään.
Menisin kahvilaan, syömään johonkin kesäiseen ravintolaan, terassille, risteilylle, hotellimatkalle johonkin kivaan kesäkaupunkiin, festareille, sisävesiristeilylle, savonlinnan oopperajuhlille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole niitäkään :D Nyt voit sitten miettiä kuinka hiton ankeaa mulla on. Rahaton ja kaveriton rampa sinkku.
Ap
mulla on rahaa ettei paskalle meinaa taittuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta rahatkaan.Lapsella meni käsi poikki ja kipsiin 6 viikoksi.Oli suunnitteilla vaikka mitä aktivitettia,mutta mitään noista ei voi nyt tehdä.Nyt se istuu sisällä ja pelaa tai tuijottaa telkkaria,muu ei kiinnosta.
Mulla oli aikoinaan oikea käsi poikki. Ei se mitään estänyt,ainut mikä ei oikein onnistunut oli säilykepurkin avaaminen. Se ei onnistunut purkinavaajalla eikä siitä vivusta repäisemällä. Tarkoitan vain että jos ei ole kipuja niin vaikka melkein mitä vaan voi tehdä. Tosin olin aikuinen,mutta lapset ovat paljon kekseliäämpiä selviytymään. Kannustusta vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole niitäkään :D Nyt voit sitten miettiä kuinka hiton ankeaa mulla on. Rahaton ja kaveriton rampa sinkku.
Ap
Ok voitit tän erän. Tsemppiä 💪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein tajua mikä hinku ihmisillä on aina tehdä jotain tai mennä jonnekin. Itse lomalla ainakin nautin kun saa vaan olla kotona rauhassa ja katsella vaikka kissojen temmellystä. Ei kiinnosta paikat, missä on paljon ihmisiä, ihan luksusta on istua omassa pihassa hiljaisuudessa nauttien luonnon äänistä.
Köyhällä ei ole kissoja eikä omaa pihaa. Helppohan sun on nauttia.
No siis juu, en tarkoittanutkaan sitä, että olen köyhä vaan lähinnä otin kantaa tohon, että olisi joku pakko tehdä jotain koko ajan tai olla menossa jonnekin. Itseasiassa silloinkin kun olin köyhä ja asuin betonikuutiossa, nautin silloinkin ihan vaan olemisesta, vaikka telkkaria katsoen tai parvekkeella istuskellen. Kävin kävelyillä ulkona, jossain puistossa yms. Mutta ei ollut mitään hinkua koko ajan päästä johonkin saati että olisin tarvinnut rahaa asioiden tekemiseen ja kokemiseen.
Minä taas viihdyn kaikkein parhaiten kotona. Tietysti rahaa silti tarvitsee ruokakauppaan ym. mutta tänäänkin olen viettänyt päivän lapsen kanssa kasvimaalla ja pihavarastoa kunnostaessa ja pyykkiä pesten ym. Enkä olisi halunnut viettää päivää mitenkään toisin.
Ihana kesä, ihana loma ja ihanaa aikaa olla vain ilman mitään pakollisia menoja minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ymmärrän kyllä, että on ankeaa. Ja liikkumisvaikeudet tuovat rajoituksia, joita rahalla voisi paikata. Esim. ajella taksilla.
Toisaalta, koska monella työssäkäyvälläkään ei jää niin paljon rahaa, että pystyisi tekemään lomalla mitään erityistä, joka maksaisi ylimääräistä. Sitä taustaa vasten tuntuisi aika oudolta, että työkyvyttömänä jäisi enemmän. En voi toivottaa kuin parempaa vointia jatkossa.
Säästän joka kuukausi satasen työttömänä. Nyt olisi rahaa mutta en viitis edes tuhlata niitä joten möllötän vaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene rannalle? Ja kai teidän kaupungissa on esim torilla joskus jotain ohjelmaa?
Rahaton tässä itsekin.
Tilillä on 3 euroa ja niillä pitää pärjätä perjantaihin. En voi mennä nyt rannalle eikä täällä ole mitään ohjelmaa hetkeen.
Ap
Veksin vinkit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ymmärrän kyllä, että on ankeaa. Ja liikkumisvaikeudet tuovat rajoituksia, joita rahalla voisi paikata. Esim. ajella taksilla.
Toisaalta, koska monella työssäkäyvälläkään ei jää niin paljon rahaa, että pystyisi tekemään lomalla mitään erityistä, joka maksaisi ylimääräistä. Sitä taustaa vasten tuntuisi aika oudolta, että työkyvyttömänä jäisi enemmän. En voi toivottaa kuin parempaa vointia jatkossa.
Kuka nyt on työkyvytön? Sinäkö?
Ap
Olet kyllä hirveä valittaja ap. Ankea ihminen, joka ihan itse ankeuttaa elämänsä.
No hyvä ihme sentään! Hyvä ihminen nauti kesästä! Mene ulos luontoon. Tee hyvää ruokaa. Jos et osaa niin opettele. Leivo mustikkapiirakka.
Minä taas nautin kotona olosta, minulla on pitkät työpäivät ja arkisin ei paljon ehdi, joten on luksusta olla kotona. Vielä kun lapset on isällään, se on todella harvinaista herkkua minulle.
Asioita, joita teen:ensin siivoan ja vaihdan puhtaat tuoksuvat lakanat. Jos on hyvä ilma, pesen ikkunat. Sitten on ihana istua, rentoutua ja nauttia puhtaasta kodista.
Neulon. Käyn kirjastossa ja luen kirjaa, ulkona tai sisällä. Käyn kävelyllä. Katselen istutuksia, ihmisiä, istuskelen puiston penkillä.
Teen rauhassa ruokaa. Ihan tavallista ruokaa, kun ei rahaa paljon ole, mutta nautin ruuanlaitossa. Tänään tein spagettia tomaatti-jauhelihakastikkeella.
Nukun päiväunet. Se on aina ihanaa.
Käyn uimassa luonnon vesissä. Pyöräilen myös.
Pidän leipomisesta, joten leivon usein jotain. En isoa määrää,jotta voin leipoa pian uudelleen. Kun on seuraava sadepäivä, leivon sämpylöitä.
Haluaisin opetella ompelemaan, joten olen selannut netistä kivoja kaavoja ( kirjaston käsityö lehdissä on myös) ja miettinyt, mitä kankaita ostaisin (sitten kun on rahaa) ja vertaillut hintoja.
Minulla on parvekkeella pari tomaattia ja kurkkua ja muutamia kesäkukkia, nautin ihan niiden kasvun seuraamisesta.
Jos on ulkoilma konsertteja, menen lähistölle kuuntelemaan niitä. Ihmisiä on paljon liikkeellä, ja on mukavaa istuskella.
Ehkä olen tylsä, mutten todellakaan kaipaa elämääni hirveästi muuta. Ei minulla työssäkäynnistä huolimatta ole paljoa rahaa, jotta voisin matkustella tms. Ja nautin rauhallisesta elämästä. Päivät menevät nopeaa, ja tunnen olevani lomalla. Rento ja kiireetön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuka nyt on työkyvytön? Sinäkö?
Ap
Sinusta AP saa työkyvyttömän vaikutelman. Valitat valittamistasi, olet rahaton, joten mihin se palkka on mennyt? Et pysty kävelemään kilometriä enempää, joten mitä työtä pystyt tekemään? Masennustakin sinulla tuntuu olevan kun kaikki on kokoajan vaan huonosti
mitäs empatia jankuttajalle kuuluu?