Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kriteerisi vuokra-asunnolle?

Vierailija
08.07.2024 |

Kertokaas, mitkä asiat ovat teille kynnyskysymyksiä, kun etsitte vuokra-asuntoa - tai olisivat, jos etsisitte?

Isojen kaupunkien vuokra-asuntomarkkinat ovat nyt kuumimmillaan, kun opiskelijat etsivät asuntoja. Mutta kaupunkeihin muuttaa jatkuvasti myös työssäkäyviä, joilla on omistusasunto muualla tai jotka eivät heti halua ostaa omaa. Työssäkäyvillä voi olla erilaiset kriteerit kuin opiskelijoilla.

Kerro, mikä saa sinut sulkemaan kohteen sivut välittömästi?

Kommentit (509)

Vierailija
481/509 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni tuntuu toivovan rauhallista asuntoa. Mistä sitten johtuu, että niin moni joutuu asumaan mellastustaloissa? Minä itse esimerkiksi. Miksi tänne ketjuihin ei tule koskaan ne mellastajat kertomaan, miksi kailottavat öisin pihassa grillaamassa ja läyskyttävät ovia?

Kokeile joskus mennä kesäyönä ulos

Eli oikeus mekastaa pihamaalla ja ei mahdollista hiljaisuusaikana olla hiljaa? Ei siis mitenkään mahdollista vaan pakko meluta?

Minäkin ihmettelin tuota, että miten kesäyönä ulos meneminen liittyisi automaattisesti muiden ihmisten yöunien häiritsemiseen? Ja tietysti ajatus menee niin, että mekastajalla on oikeus möykätä, niillä jotka haluaisivat nukkua kotonansa rauhassa ei sitä oikeutta ole koska joku haluaa "nauttia" kesäyöstä.

Vierailija
482/509 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua yksityistä vuokranantajaa. Niistä on vain huonoja ja erittäin huonoja kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/509 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi viddu. Kovat on vaatimukset. Paljonko saatte as tukea. Solu kelpaisi jos itse maksausitte. Hyvä se on toisten percheellä mäkeä laskea. 

En saa lantin lanttia yhtään mitään tukia. Menisit sinäkin töihin, jos tuntuu kalliilta.

Vierailija
484/509 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä paikkojen pitäisi olla ehjiä ja puhtaita. Ja mielellään samanväriset lattialistat keskenään eikä joka toinen eri väriä, kuten yhdessä asunnossa oli. Ja siellä tuli ruuvi yhden kaapin seinän läpi. Sälekaihtimet mielellään ehjät. Kun pari kolmekin pikkuasiaa repsottaa, niin se saa mielen vihaiseksi heti alkuunsa.

Vierailija
485/509 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on löydyttävä:

- parveke

- tilaa pesutornille

- astianpesukone

- peilikaappi tai muu säilytyspaikka purkeille 

- uudenaikainen kylpyhuone ja keittiö

- avattavat tuuletusikkunat

Miksi pesutorni?

Koska haluan kuivata pyykit kuivausrummussa.

No osta tollo itse se pesutorni. Aika harvassa taitaa olla vuokra-asunnot joissa on pesutorni kun ei ole läheskään kaikissa edes pyykinpesukonetta. Ne on katsos ihmisillä itsellään.

Vierailija
486/509 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyään yhä useammin vuokra-asunnoissa on pesukone. Toisekseen muutettaessa edellinen vuokralainen usein kysyy, haluaako tuleva vuokralainen ostaa hänen koneensa pikkusummalla, jotta sitä ei tarvitse siirtää. Viimeisimmissä kolmessa vuokra-asunnossani on ollut pesukone. Kuivausrumpua ei.

t. Eri

Vierailija
487/509 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2018 rakennettu kerrostalo missä asunnon ovena pumppuovi x 1. Naapurit lähtee aamulla kotoa niin kuuluu julmettu jyskispummm. Puhe ja koiranhaukku kuuluu käytävästä kuin olisi ovi auki. Eikä ovi ole edes tiivis. Käytävävalo loistaa viirun sisälle asuntoon. 

Mun ikkunan alla yksi kerros alaspäin just tollanen ikivanha pumppuovi josta se pumppu on niin kulunut, ettei hidasta ovea. Kauheaa läyskettä aamusta iltaan niin että paikat lähtee hampaista ja tavarat tippuu ikkunalaudalta. Minä olen ainoa oven käyttäjä, joka saattelee kädellään oven sulkeutumaan hiljaa perässään. Muut läyskyttää ilolla. 

Vierailija
488/509 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2018 rakennettu kerrostalo missä asunnon ovena pumppuovi x 1. Naapurit lähtee aamulla kotoa niin kuuluu julmettu jyskispummm. Puhe ja koiranhaukku kuuluu käytävästä kuin olisi ovi auki. Eikä ovi ole edes tiivis. Käytävävalo loistaa viirun sisälle asuntoon. 

Mun ikkunan alla yksi kerros alaspäin just tollanen ikivanha pumppuovi josta se pumppu on niin kulunut, ettei hidasta ovea. Kauheaa läyskettä aamusta iltaan niin että paikat lähtee hampaista ja tavarat tippuu ikkunalaudalta. Minä olen ainoa oven käyttäjä, joka saattelee kädellään oven sulkeutumaan hiljaa perässään. Muut läyskyttää ilolla. 

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuollaista käytöstä, että annetaan tuollaisen oven vain paiskaantua kiinni. Todella itsekästä ja ajattelematonta. Oma perse vain huomioidaan eikä välitetä muista. Mä olen elänyt lapsuuteni ja nuoruuteni omakotitalossa ja silti osasin kerrostaloon muuttaessa käyttäytyä ja ottaa muut huomioon. Onneksi asun taas nykyään omakotitalossa. En voi sietää kerrostalossa tai rivarissa asumista.

Vierailija
489/509 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuollaista käytöstä, että annetaan tuollaisen oven vain paiskaantua kiinni. Todella itsekästä ja ajattelematonta. Oma perse vain huomioidaan eikä välitetä muista. Mä olen elänyt lapsuuteni ja nuoruuteni omakotitalossa ja silti osasin kerrostaloon muuttaessa käyttäytyä ja ottaa muut huomioon. Onneksi asun taas nykyään omakotitalossa. En voi sietää kerrostalossa tai rivarissa asumista.

Tätähän on yllättävän paljon muussakin kuin ovien paiskautumisissa. Ihmiset ei ajattele muita lainkaan eikä aina edes omaa parastaan. Aina mietin, mihin heidän huomio ja aika sitten menee kun ei perusarkeen ollenkaan.

Vierailija
490/509 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylin kerros ehdottomasti

Vierailija
491/509 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muukalaisten määrä pitää olla mahdollisimman vähäinen.

Vierailija
492/509 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla:

parveke

edullinen

sijainti palvelujen lähellä

Yksityiselle en mene.

Vierailija
493/509 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle parveke on se juttu, mikä pitää olla. Mutta eipä siitä usein mitään iloa ole, esimerkiksi nykyään kun rakennetaan asuinrakennuksia vilkkaiden teiden varsille ja jopa risteyksiin. Kiva siinä parvekkeesta nauttia kun armoton autoliikenne jyrisee koko ajan ohi. 

Mikä siinä muuten on, että pitää ihan tien viereen rakentaa niin, ettei välissä ole mitään viherkaistaa ja puita? Kuka näistä rakennuspaikoista oikein päättää?

Vierailija
494/509 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuus on nyt ehdottomin kriteerini, kun olen joutunut kaksi kertaa muuttamaan heti vuoden päästä pois vuokra-asunnosta mölisevän naapuruston vuoksi. Helkkari vain kun tuota asiaa on todella vaikea tietää etukäteen ja yksikin apinanaapuri voi pilata elämisen ja mm. unen laadun jos äänieristys on kehno. Tästä ketjusta sain tuon Siporex-vinkin, löytäisinpä siitä rakennetun talon :D Lisäksi pyrin muuttamaan seuraavaksi mahdollisimman pieneen taloyhtiöön, jonka ilmoituksessa erikseen korostetaan rauhallista asujakuntaa, ja pyydän vuokranvälittäjää tiedustelemaan talon hiljaisuudesta edelliseltä asukkaalta.  

Vierailija
495/509 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi viddu. Kovat on vaatimukset. Paljonko saatte as tukea. Solu kelpaisi jos itse maksausitte. Hyvä se on toisten percheellä mäkeä laskea. 

En saa lantin lanttia yhtään mitään tukia. Menisit sinäkin töihin, jos tuntuu kalliilta.

Sama täällä. Hylkyä hylyn perään jos edes kerran elämässä hakee asumistukea  tai perustoimeentulotukea...En 8 vuoteen ole saanut yhtään latin latia tuolta Kelasta.

Vierailija
496/509 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muukalaisten määrä pitää olla mahdollisimman vähäinen.

Ei se suomalaisuuskaan (enää) takaa rauhaa. Mulla järjestäin pahempia melutoopeja olleet nuoret Suomalaiset miehet, mitä lähempänä hiljaisuusaikaa sitä kovempaa äänet käy kunnes äänet on niin lujia että ihan sama meneekö kovaääniselle klubille vai jääkö kämppäänsä kuuntelemaan koko yö showta. Myös eräs opiskelijalikka häiriköi..pahinta näissä on että nämä ovat juuri niitä vapaakasvatuksen hedelmiä jotka kostaa 10000 kertaisesti jos "kehtaa" tulla joku oven taakse klo 01.00 /02.00 tai vaikka jo klo 23.00 sanomaan että olisiko mahdollista olla hiljempaa kun aamuvuoro ja hiljaisuusaika.

Eräässä reddit keskustelussa metelöitsijät ja ne jotka eivät asuneet metelitalossa puolustivat yöllistå meteliä mm kovaäänistä huutopuhetta/kiljumista= mihinkä tahansa vuorokauden aikaan saa puhua, popitusta/basson jumputusta: musiikkia saa soittaa mihinaikaan vuorokaudesta tahansa, pyykkikoneen käyttöä jossa tulee kovaääninen  linkousääni rakenteita pitkin klo 00-03.00 : yölläkin saa pestä pyykkiä.  Kuulemma ne kerrostalon säännöt ei mene lain edelle ja ovat vain suosituksia...

Vierailija
497/509 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht;koht pieni vuokra ettei tarvitse nälkävyötä kiristää ja rauhalliselta alueelta ettei tarvitse juoppojen ja rupusakin kanssa tapella!

Vierailija
498/509 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hermot kiristyy pienemmästäkin eikä pelkästään vesisateesta!

Vierailija
499/509 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kesällä kannata kuivata pyykkejä kuivausrummussa, vie pyykit ulos, saat raikkaan ja puhtaan tuoksun ja on halvempaa, säästät sähkökuluja!

Vierailija
500/509 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Järkevä vesimaksu. Koska olen paljon poissa, niin kiinteä 28€/kk maksava vesimaksu ärsyttää. Käyn monta kertaa viikossa salilla suihkussa ja tiskejäkin tulee vähän, niin vettä ei nyt mahdottomasti kulu. Pyykkejä tosin pesen. Eli ehdottomasti vesimaksu, joka tarkastetaan kerran vuodessa.

-Alin kerros (ei kuitenkaan maantasalla). Eipä tarvitse pelätä, että häiritsee alapuolella asuvaa.

-Parveke

-Siisti 

-Keskusta-alue

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan