Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kriteerisi vuokra-asunnolle?

Vierailija
08.07.2024 |

Kertokaas, mitkä asiat ovat teille kynnyskysymyksiä, kun etsitte vuokra-asuntoa - tai olisivat, jos etsisitte?

Isojen kaupunkien vuokra-asuntomarkkinat ovat nyt kuumimmillaan, kun opiskelijat etsivät asuntoja. Mutta kaupunkeihin muuttaa jatkuvasti myös työssäkäyviä, joilla on omistusasunto muualla tai jotka eivät heti halua ostaa omaa. Työssäkäyvillä voi olla erilaiset kriteerit kuin opiskelijoilla.

Kerro, mikä saa sinut sulkemaan kohteen sivut välittömästi?

Kommentit (538)

Vierailija
521/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kerros mutta ei maantasalla.

Vierailija
522/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun etsin viimeksi uutta asuntoa eläkekodikseni Helsingistä, nämä olivat kriteerit:

 

- kohtuuhintainen vuokra

- vuokraaja yritys, ei yksityinen (tarkoituksena että varmuus, että saa asua niin kauan kuin haluaa)

- esteetön rakennus ja asunto

- yksiö 32-36 neliötä

- mielellään uudistalo, tai siisti rempattu vanhempi talo

- valoisa, muttei liian kuuma

- parveke, suunta miel. luode-pohjoinen-koillinen

- toimiva pohjapiirros

- ei saunaa

- ei alin eikä ylin kerros

- rauhallinen alue, luontoa, mielellään meri lähellä

- julkinen liikenne lähellä

- tupakointi kielletty talossa ja sen alueella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväkuntone yksiö.

Vierailija
524/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan kerrostalo-oven kanssa ei tarvitse sisäovea.

Sisäovi on paloriski. Yksiössä kerran vaihdettiin uusi ovi ja sisäovi otettiin pois. Piti laittaa verho postiluukun eteen kun vanhukset ois nähneet suoraan sänkyyni.

Kannattaa pitää kirvestä oven vieressä. Sillä sisäoveen reikä, niin aukeaa palossakin.

Murtautujalle valmiiksi kirves.

Vierailija
525/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En alennu asumaan vuokraläävissä. Asukaa te köyhät niissä. 

Voi olla niinkin että omat asunnot myydään pois ja asutaan loppuelämä vuokralla jotta jälkeläisille jää vähemmän vaivaa.

Vierailija
526/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva vuokra

Iso yksiö tai kaksio

Naapurimeteli minimoitu (ylin kerros, hyvä äänieristys yms.)

Ei liian kuuma

Siisti

Ympärillä luontoa

Ei remontteja tulossa

Parveke

Pakastin

Pesukoneelle paikka tai hyvä pesutupa

Ei isoa tietä lähellä 

Kaupunkiin pitää päästä pyörällä tai julkisilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
527/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sauna  ja ei saa olla kerrostalo mutta en usko että tulen koskaan muuttamaan nykyisestä niin ei ole tarvetta uutta asuntoa miettiä.

Vierailija
528/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedot menettäneellä ei ole niin sanotusti "mitään menetettävää", niin jää todella helposti kaikki maksamatta. Yleensä jos on luottotiedot tallessa niin niitä ei halua menettää.

Olen toiminut 5 vuotta vuokranantajana ja omistan monta asuntoa. Usean kerran minua on koitettu hämätä kertomalla työpaikasta ja siitä miten sai häädön aiemmasta asunnosta kun koira haukkui liikaa yms. kaikenlaista tarinaa. Lopuksi on paljastunut, että henkilöllä ei ole luottotietoja (kun olen kertonut, että tarkastan) ja työpaikkakin oli keksitty (kun olen pyytänyt nähdä palkkalaskelmaa). Pyrin vuokraamaan kohtuu vuokralla opiskelijoille, nolla virhevuokrausta tähän mennessä (koputan puuta).

Näkisin, että voisin vuokrata myös luottotiedottomalle jos tarinan kerronta mätsää ja työpaikka löytyy. Mutta ei ole ollut vielä tarvetta.

Palkkalaskelmaa? Kuka nyt palkkalaskelman näyttäisi ventovieraalle, en minä ainakaan.

 

 

Se joka tarvitsee asunnon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
529/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti, sijainti ja sijainti - lähellä Helsingin keskustaa / kantakaupungissa. Lähellä hyvät palvelut ja julkinenliikenne. Hinta, jonka pystyy yksin eläkeläinen maksamaan.

Lisäksi vähintään 35 - 55 neliötä, siisti, normaalikokoiset hella ja jääkaappi ( mielellään jääkaappi-pakastin ), kph johon mahtuu pesukone ja on perinteinen lavuaari ( ei mikään kuppi ). Lisäksi jonnekin pitää mahtua vaatekaappi ellei niitä ole valmiiksi. Vaatehuoneesta plussaa. EI parvea, ei saunaa, ei parveketta. Ei tarvitse olla astianpesukonetta.

Vierailija
530/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ja opiskelijat on toki asia erikseen...mutta ns aikuisten tasolla:

 

Vasemmistolainen etsii kämppänsä vuokraovi.comista ja

Oikeistolainen etuovi.comista

😎

Sellainen ero on ihmisillä.

Pst osta oma.

Kuka etsii Oikotieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
531/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijainti, sijainti ja sijainti - lähellä Helsingin keskustaa / kantakaupungissa. Lähellä hyvät palvelut ja julkinenliikenne. Hinta, jonka pystyy yksin eläkeläinen maksamaan.

Lisäksi vähintään 35 - 55 neliötä, siisti, normaalikokoiset hella ja jääkaappi ( mielellään jääkaappi-pakastin ), kph johon mahtuu pesukone ja on perinteinen lavuaari ( ei mikään kuppi ). Lisäksi jonnekin pitää mahtua vaatekaappi ellei niitä ole valmiiksi. Vaatehuoneesta plussaa. EI parvea, ei saunaa, ei parveketta. Ei tarvitse olla astianpesukonetta.

Unohtui nämä: Lisäksi EI liian valoisa, ei liian kuuma. Pitkäaikainen!

Vierailija
532/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksio, vähintään 50 neliötä

Parveke

Vaatehuone

Erillinen keittiö

Hissitalo, esteetön kulku hissille

Pesukonepaikka tai hyvä pesutupa

Sijaintina Ullanlinna, Eira tai Punavuori


Asun nyt Punavuoressa vastaavassa asunnossa, paitsi ettei tämä talo ole esteetön. Voi vaikuttaa pikkuasialta, mutta kun kanniskelee 20 kilon kissanhiekkasäkkejä portaita ylös hissille noin kerran kuussa, se alkaa tosissaan ajan kanssa ärsyttää. Kotiinkuljetuksella en voi ostaa, koska naapurit ovat kusipäisiä ja tulevat heti valittamaan, jos Posti on jättänyt lähetyksen oveni taakse työpäiväni aikana.


Etsinnät jatkuu. Hinta ei ole ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
533/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksio, vähintään 50 neliötä

Parveke

Vaatehuone

Erillinen keittiö

Hissitalo, esteetön kulku hissille

Pesukonepaikka tai hyvä pesutupa

Sijaintina Ullanlinna, Eira tai Punavuori


Asun nyt Punavuoressa vastaavassa asunnossa, paitsi ettei tämä talo ole esteetön. Voi vaikuttaa pikkuasialta, mutta kun kanniskelee 20 kilon kissanhiekkasäkkejä portaita ylös hissille noin kerran kuussa, se alkaa tosissaan ajan kanssa ärsyttää. Kotiinkuljetuksella en voi ostaa, koska naapurit ovat kusipäisiä ja tulevat heti valittamaan, jos Posti on jättänyt lähetyksen oveni taakse työpäiväni aikana.


Etsinnät jatkuu. Hinta ei ole ongelma.

Etkö voi tilata sitä kissanhiekkaa ruoan verkkokaupasta? Voit valita toimitusajan. Lisäksi voihan Postillakin valita toimitusajan, kun tilaa verkkokaupasta kotiinkuljetuksella.

Vierailija
534/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullinen vuokra ja ehdottomasti kaukolämpö tai maalämpö mikä kuuluu vuokraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
535/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isohko yksiö, kaukolämpö, alin kerros kivi- tai puutalossa, ei vesimaksua, oma patio tai piha, sauna, metsikkö ja merenranta lähellä, ei tolkutonta vuokraa. Asun jo tällaisessa vuokra-asunnossa. 

Vierailija
536/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edullinen vuokra ja ehdottomasti kaukolämpö tai maalämpö mikä kuuluu vuokraan.

Eikös yleensä Suomessa lämmitys kuulu vuokraan.

Vierailija
537/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näkee miten uskomattoman laiskoja ihmiset ovat. Fillarin kantaa kätevästi rappusia pitkin neljänteen kerrokseen (olen kantanut jo neljä vuotta). Astiat tiskaa nopeammin käsin ja pyykit voi kuivattaa telineessä vaikkaolohuoneen nurkassa.

Juu, minäkin kannan kolmipyöräisen invapyöräni kätevästi neljänteen kerrokseen...... vaikka en sinne edes portaita pitkin pääse. Miten hölmöjä ihmiset on - kun minä kerran voin tehdä näin, on silkkaa laiskuutta, jos et tee sinäkin. Huh huh.

Vierailija
538/538 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta, sijainti, hyvä sisäilma, rauhalliset naapurit 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan