Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kriteerisi vuokra-asunnolle?

Vierailija
08.07.2024 |

Kertokaas, mitkä asiat ovat teille kynnyskysymyksiä, kun etsitte vuokra-asuntoa - tai olisivat, jos etsisitte?

Isojen kaupunkien vuokra-asuntomarkkinat ovat nyt kuumimmillaan, kun opiskelijat etsivät asuntoja. Mutta kaupunkeihin muuttaa jatkuvasti myös työssäkäyviä, joilla on omistusasunto muualla tai jotka eivät heti halua ostaa omaa. Työssäkäyvillä voi olla erilaiset kriteerit kuin opiskelijoilla.

Kerro, mikä saa sinut sulkemaan kohteen sivut välittömästi?

Kommentit (509)

Vierailija
441/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ja opiskelijat on toki asia erikseen...mutta ns aikuisten tasolla:

Vasemmistolainen etsii kämppänsä vuokraovi.comista ja

Oikeistolainen etuovi.comista

😎

Sellainen ero on ihmisillä.

Pst osta oma.

Höpö, höpö. Jos olisin tehnyt samat ura- ja ihmissuhdessiirrot omistusasujana, olisin yli 50k köyhempi.

Jollekin vuokralla asuminen on taloudellisesti voittava valinta. Isojen korkojen maksaminen lainasta on itseltä pois myös.

Vierailija
442/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämään sillä hetkellä sopiva sijainti

Erillinen WC kylpyhuoneen lisäksi

Sauna

Hissi, jos kerrostalo 

Astianpesukone/mahdollisuus asentaa oma

Pyykinpesukoneen asennusmahdollisuus

Vakavarainen vuokranantaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimivan julkisen liikenteen varrella. Budjettiin sopiva. Ruokakauppaan alle 2km. Kaksio. 

Vierailija
444/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toive ettei oo liian "eloisaa" eli fillarin voi jättää lukittuna pihan telineeseen ja pyykkitupaan ei tarvi ottaa pesäpallomailaa mukaan.

Shitty kunto ja vanhakin oon niin lähellä (vielä ketale autotonkin) palveluja.

Perussiisti ja ehjä.

Vuokra jonka pystyy maksamaan

Ei kimppaa kun on kokemuksia ihmisten "mielenkiintoisuudesta"

Vierailija
445/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sauna.. Vain siat "peseytyy" suihkussa luttaamalla.. Yäks

Eli suurin osa maailman ihmisistä on sun logiikan mukaan sikoja. 

Ja tietääkseni myös saunoja peseytyy hikoiltuaan suihkussa eli sika hänkin.

Vierailija
446/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakso, neliöitä 45 tai enemmän.

Kunnollinen parveke tai rivarissa oma piha.

Autopaikka.

Keskeinen sijainti, mutta ikkunasta pitää näkyä luontoa.

Hiljaiset naapurit ja rauhallinen ympäristö.

Korjaukset, huollot ja muut vuokranantajan jutut hoituvat nopeasti ja ilman vääntämistä.

Vierailija
447/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on löydyttävä:

- parveke

- tilaa pesutornille

- astianpesukone

- peilikaappi tai muu säilytyspaikka purkeille 

- uudenaikainen kylpyhuone ja keittiö

- avattavat tuuletusikkunat

Miksi pesutorni?

Koska haluan kuivata pyykit kuivausrummussa.

Minulla on sellainen pesukone joka myös kuivaa. Ei tarvi erikseen kuivausrumpua. 

Vierailija
448/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasunto kantakaupungista. Tiskikone pitää olla ja kiva maisema ikkunasta ja parvekkeelta. Moderni. 

Vierailija
449/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on löydyttävä:

- parveke

- tilaa pesutornille

- astianpesukone

Miksi pesutorni?

Minulla on sellainen pesukone joka myös kuivaa. Ei tarvi erikseen kuivausrumpua. 

Ei kuivaava pesukone ole niin hyvä. Minulla on ollut, tykkään enemmän kuivausrummusta. Eri. 

Vierailija
450/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on löydyttävä:

- parveke

- tilaa pesutornille

- astianpesukone

Miksi pesutorni?

Ei kuivaava pesukone ole niin hyvä. Minulla on ollut, tykkään enemmän kuivausrummusta. Eri. 

Mä taas oon aivan rakastunut omaani. 😊 Ehkä niissä on eroja... Mut ei kyllä enää tukia mieleenkään palata torniin kun se vaan on niin ruma. 

Vierailija
451/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😎

Pst osta oma.

Höpö, höpö. Jos olisin tehnyt samat ura- ja ihmissuhdessiirrot omistusasujana, olisin yli 50k köyhempi. Jollekin vuokralla asuminen on taloudellisesti voittava valinta. Isojen korkojen maksaminen lainasta on itseltä pois myös.

Monet ajattelevat eri tavalla. Esimerkiksi siinä vaiheesa kun jää eläkkeelle, moni haluaa muuttaa muutamaksi vuodeksi ulkomaille, ja silloin oman asunnon voi myydä pois ja ottaa myynnistä saadut rahat mukaan. Yleensä niillä jonkin aikaa elelee mukavasti jossain halvemman hintatason maassa, ja ovat ne ainakin eläkkeen lisänä. Mutta jos on koko ikänsä maksanut vuokraa, niin tällaista mahdollisuutta ei sitten ole. 

Vierailija
452/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on löydyttävä:

- parveke

- tilaa pesutornille

- astianpesukone

Miksi pesutorni?

Mä taas oon aivan rakastunut omaani. 😊 Ehkä niissä on eroja... Mut ei kyllä enää tukia miel

Ruma on pesutorni. Paras on kyllä pesutorni erillisessä komerossa. Ulkomailla pyykkikomero on usein keittiössä. Ei mitään ankeaa kodinhoitohuonetta, eikä pyykkikonetta näkyvällä paikalla kylpyhuoneen luksustunnelmia pilaamassa. 

Vierailija
453/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ite asun 70 luvun alun kerrostaloyksiössä jossa esim keittiön kaapistojen ja kylpyhuoneen kaappien ovet ovat jo melkeen lahokunnossa koska kaikki ovat alkuperäisiä. Mutta minkäs teet koska kaupungin vuokra-asunto niin kukaan ei välitä paskaakaan.

Ja tälläisestä murjusta kehtaavat vielä velottaa yli 500 vuokraa.

Vierailija
454/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni tuntuu toivovan rauhallista asuntoa. Mistä sitten johtuu, että niin moni joutuu asumaan mellastustaloissa? Minä itse esimerkiksi. Miksi tänne ketjuihin ei tule koskaan ne mellastajat kertomaan, miksi kailottavat öisin pihassa grillaamassa ja läyskyttävät ovia?

Vierailija
455/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😎

Pst osta oma.

Höpö, höpö. Jos olisin tehnyt samat ura- ja ihmissuhdessiirrot omistusasujana, olisin yli 50k köyhempi. Jollekin vuokralla asuminen on taloudellisesti voittava valinta. Isojen korkojen maksaminen lainasta on itseltä pois myös.

Monet ajattelevat eri tavalla. Esimerkiksi siinä vaiheesa kun jää eläkkeelle, moni haluaa muuttaa muutamaksi vuodeksi ulkomaille, ja silloin oman asunnon voi myydä pois ja ottaa myynnistä saadut rahat mukaan. Yleensä niillä jonkin aikaa elelee mukavasti jossain halvemman hintatason maassa, ja ovat ne ainakin eläkkeen lisänä. Mutta jos on

Oman asunnon tuotolla eläminen edellyttäisi, että siitä omasta asunnosta saa voittoa. Esimerkiksi itse muutimme joitakin vuosia sitten asuntoon, josta olemme maksaneet nyt vuokria n. 48 000€. Tuona aikana tässä taloyhtiössä vastaavien asuntojen hintapyynnöt ovat tippuneet huomattavasti, tuon muuttoajankohdan raha arvossa n. 70 000€. Lisäksi olisi pitänyt maksaa vastikkeet n. 19 000€. Eli olemme melkoisesti voitolla verrattuna siihen, että olisimme tällaisen asunnon silloin ostaneet. Onneksi va:llä ei ole nyt tarvetta myydä tätä asuntoa, jäisi melkoisesti tappiolle. Ja kyse on pääkaupunkiseudulla sijaitsevasta perheasunnosta.

Vierailija
456/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lueskelin näitä vanhoja viestejä niin mulla on just kaikkien vihaama vuokrayksiö:D muovimatto kylpyhuoneessa, vanhat kaapistot, ei induktioliettä, laminaattilattia se halvin mahdollinen, ei parveketta...Eli täällä ihmisille ei kelpaa siis mikään: hienoa ja uutta ja modernia pitää olla ja mielellään ilmaiseksi.

Mua ei vanhat kaapistot, parvekettomuus ja induktioliedettömyys haittaisi. Mikä siinä induktiossa nyt niin hienoa on? Mielestäni hankala. Muovimatto kylpyhuoneessa ei kuitenkaan käy, siinä menee raja.

Vierailija
457/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni tuntuu toivovan rauhallista asuntoa. Mistä sitten johtuu, että niin moni joutuu asumaan mellastustaloissa? Minä itse esimerkiksi. Miksi tänne ketjuihin ei tule koskaan ne mellastajat kertomaan, miksi kailottavat öisin pihassa grillaamassa ja läyskyttävät ovia?

Kokeile joskus mennä kesäyönä ulos

Vierailija
458/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on siisteys ja puhtaus ja se, että on moderni keittiö ja kylpyhuone. Tarpeeksi säilytystilaa. Ei meluisan tien varressa.

Siisti ja uusi keittiö on kiva, mutta pyöreä pieni allas ja sellainen kamala puolikaaren muotoinen hana on ehdoton ei. Vanhat keittiöt on siinä parempia, että niissä on kaksi isoa tiskiallasta eikä mitään pakasterasian kokoista yhtä. Vituttaa aina huolella, kun näen että taas on rempattu ja laitettu liian pieni allas. Siinä tekee vaan tuhoa pinnoille, koska joskus ne pannut, pellit ja uuniritilätkin on pestävä. Sitten on vettä laskutilassa ja lattialla ja pöytäpinta naarmuilla.

Pellit ja ritilät pestään kylppärissä, ei kenelläkään niin isoja altaita ole. 

Tämä. Vain ravintoloissa on niin

Lieden pelti?

Vierailija
459/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😎

Pst osta oma.

Monet ajattelevat eri tavalla. Esimerkiksi siinä vaiheesa kun jää eläkkeelle, moni haluaa muuttaa muutamaksi vuodeksi ulkomaille, ja silloin oman asunnon voi myydä pois ja ottaa myynnistä saadut rahat mukaan. Yleensä niillä jonkin aikaa elelee mukavasti jossain halvemman hintatason maassa, ja ovat ne ainakin eläkkeen lisänä. Mutta jos on koko ikänsä maksanut vuokraa, niin tällaista mahdollisuutta ei sitten ole. 

Häh? Miten niin ei ole mahdollisuutta elellä eläkkeellä ulkomailla, jos on asunut koko ikänsä vuokralla? Vuokralla asuessa jää rahaa paljon paremmin tuottaviin sijoituksiin kuin johonkin asuntoon Suomessa.

Vierailija
460/509 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile joskus mennä kesäyönä ulos

Olen ollut useinkin kesäyönä ulkona. Miten se liittyy asiaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi