Mitä maksaa koiran silmätulehduksen hoito eläinlääkärillä?
Hoitavatko julkisella puolella ollenkaan? Mitä maksaisi yksityisellä? Kokemuksia?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on mitä se maksaa? Totta hitossa olet jo koiran ottaessasi varautunut siihen että siitä tulee kuluja. Miksi ihmeessä annat koirasi kärsiä ja huutelet täällä etkä ole jo vienyt koiraasi lääkärille ja hoitanut asiaa kuntoon?????
Oli minulla lapsellanikin vatsatauti joka kesti viikon ,hän laihtui kolme kiloa, ja oli 38 asteen kuumeessa neljäpäivää, mutta kyllä hän henkiin jäi ja säästyin 24€ päivystysmaksulta.
Ap
Nyt meet sinne eläinlääkäriin maksoi mitä maksoi. Silmä on todennäköisesti jo todella kipeä ja aiheuttaa turhaa kärsimystä.
Meillä kissalla oli silmätulehdus ja uhkailtiin jo silmän poistolla, mutta silmätipat auttoivat niin paljon että jälkitarkastuksessa todettiin ettei poistolle ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on mitä se maksaa? Totta hitossa olet jo koiran ottaessasi varautunut siihen että siitä tulee kuluja. Miksi ihmeessä annat koirasi kärsiä ja huutelet täällä etkä ole jo vienyt koiraasi lääkärille ja hoitanut asiaa kuntoon?????
Oli minulla lapsellanikin vatsatauti joka kesti viikon ,hän laihtui kolme kiloa, ja oli 38 asteen kuumeessa neljäpäivää, mutta kyllä hän henkiin jäi ja säästyin 24€ päivystysmaksulta.
Ap
Ei ole ap. Täällä on joku vauhko koirahullu. En viitsi edes vastata sille.
Ellei eläinlääkäriin ja lääkkeisiin ole varaa niin ei ole varaa koko koiraan.
Ei Oftan Starine silmätipat auta tulehdukseen!!!
Mulla oli ittellä kaiketi silmätulehdus, toinen silmä kokonaan ihan punainen, hurjalta näytti. Mutta kun ei ollut kipuja niin en mennyt lääkäriin ja ittekseen parani. Miks niitä elukoita pitää koko ajan lekuriin roudata ja sit valittaa kun on niin kallista?
Koiralle vakuutus vaikkapa op-pohjolasta. Vuosimaksu on noin 200 euroa minulle, kun on myös kotivakuutus samasta paikasta.
Sisältää vakuutuskaudella (vuosi) yhden kerran omavastuuosuuden, joka on 70 euroa ainoastaan. Vakuutus sisältää vastuuvakuuden ja koiran menehtymisen ostohinnan mukaisesti myös.
Terveydenhoitoa se ei kata, mutta sairauden hoidon se kattaa. Osuus sairaudenhoidon kuluista on minulle 35 prossaa ja loput korvaa vakuutusyhtiö 70 euron omavastuuosuuden jälkeisistä kuluista/ vakuutuskausi.
Eikös noilla eläinlääkäreillä ole hinnasto netissä?
Itse vien koirani matalalla kynnyksellä lääkäriin , jos koiralla on selkeä oire. Ja sinun koirallasihan on useampi oire silmässä. Koirasta tai eläimesta voi olla vaikea päätellä onko oire vakava, mutta helpommalla eli yhdellä käynnillä päässee kun vie koiran lääkäriin heti.
Se maksaa mitä se maksaa. Lemmikit eivät ole ilmaisia. Jossain kaupungeissa on kaupungin eläinlääkäreitä, joista hoitoa saa edullisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös noilla eläinlääkäreillä ole hinnasto netissä?
Yksityisillä näyttää olevan. Sen sijaan kunnallisen eläinlääkäritaksoja ei näe mistään. Niillä ei ole ollut hinnastoa esillä. Siksi lopetin kunnallisessa käyttämisen, koska se tuntui olevan samaa luokkaa kuin yksityisillä. Yksityisiltä saa myös erikoistuneiden lääkäreiden palveluja.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin eläinlääkäri veloitti käyntimaksun 26,40 + silmätipoista 4,90. Joten vastaan 31,30€
Melko edullista.
Missä kaupungissa noin edullista on? Meille maksoi reippaasti yli sata euroa käynti samalla asialla Kaupungin eläinlääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
Keitettyä vettä? Suolavettä? Mitä helllvetin poppamiehiä te olette???
Miksi ei vaan hae suoraan apteekista oikeat lääkkeet??
"OFTAN STARINE 0,5 MG/ML SILMÄTIPAT 10 ml | Yliopiston Apteekki" https://www.yliopistonapteekki.fi/oftan-starine-0-5-mg-ml-silmatipat-10…
Ps. Tuollaisille poppamiehille en ikinä kuunaan valkeana antaisi yhtäkään elävää olentoa! En kissaa,koiraa, enkä edes lasta kasvatettavaksi!! Ei minkään valtakunnan vastuuta oteta yhtään mistään!
Koska kyseessä ei välttämättä ole tulehdus. Jos sinulla itselläsi silmää rähmii niin kyllä ensimmäisenä varmaan peset ja katsot ainakin vuorokauden ennen kuin lähdet tippoja ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Luomi vai silmätulehdus. Apteekissa voi kysyä jos edelliseen kävisi joku ihmistuotekin. Silmän sisäinen on pahempi ja vaatii eläinlääkärin.
Fimea on kieltänyt ihmislääkkeiden myynnin eläimille. Vain eläinlääkärin ohjeella ja älä missään nimessä mainitse ostaessasi lääkkeen tulevan koirallesi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ittellä kaiketi silmätulehdus, toinen silmä kokonaan ihan punainen, hurjalta näytti. Mutta kun ei ollut kipuja niin en mennyt lääkäriin ja ittekseen parani. Miks niitä elukoita pitää koko ajan lekuriin roudata ja sit valittaa kun on niin kallista?
Itsekään en aina ymmärrä miksi jokaisesta pienestäkin vaivasta pitäisi heti käyttöön eläinlääkärissä. Eihän ihmisetkään (useimmat) juokse päivystykseen vaan ensin pohtivat voiko kotikonstein hoitaa. Erityisesti koirista on tehty joku pyhä lehmä joka ei koskaan saisi joutua pidättämään tai olla tylsää.
Melko edullista. Päälle 400€ maksoi yksityisellä päivystyksessä.
Vierailija kirjoitti:
On turvoksissa, siristää silmiä ja rähmä keltaista. Luulen että kotihoito ei enää auta? Ap
No sitten pikapikaa lekuriin maksoi mitä maksoi.