Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ovat tyylistään niin välinpitämättömiä?

Vierailija
07.07.2024 |

Tämä koskee sekä miehiä että naisia. Joko kuljetaan löysissä markettiretkuissa ja krokseissa tai sitten ei huomioida omia vahvuuksia ollenkaan (esim. korkea ponnari ohuen ohuessa tukassa tai napapaita kun kropoa ei ole tiukassa kunnossa).

Joku toteaa var.asti, että mitä se sulke kuuluu - ja eihän se kuulukaan, mutta ihmettelen vain...Moni olisi kuitenkin todella paljon viehättävämpi panostamalla vähän tyyliinsä.

Kommentit (222)

Vierailija
121/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ollessani nuori (alle 28 v) rahaa oli aika rajallisesti käytettävissä ja päätin panostaa kilpaurheiluun. Tingin vaatetuksesta sekä asumisesta, jotta minulla oli varaa harrastaa. Vanhemmat eivät sponssanneet minua enää aikuisena, joten jos satuin ostamaan vaatteen, joka ei ole se kaikkein imartelivin, minulla ei yksinkertaisesti ollut varaa hankkia heti uutta toisenlaista. 

2. Keskityn enemmän sisäisiin ominaisuuksiin kuin ulkoisiin. Rakastan katsoa kauniita asioita mutta intuitiivisesti arvostan enemmän syvyyttä, loojaaliutta, ahkeruutta, älykkyyttä jne. sisäisiä ominaisuuksia. Meillä kaikilla on rajallinen määrä aikaa sekä energiaa ja minä olen keskittänyt suuren osan omastani sisäisten ominaisuuksien kehittämiseen. Esim. Olen ylpeä siitä, että minua pidetään ahkerana sekä luotettavan työntekijänä (minulle on tuttavia tulleet extempore tarjoamaan erilaisia työkuvioita tästä syystä) ja lojaalina ystävänä sekä kumppanina. Olen ylpeä siitä, että minulla on raha-asiat aina pysyneet tasapainossa, harrastan liikuntaa, syön terveellisesti ja olen jaksanut opiskella läpi elämän. 

Joskus olen antanut kaikkeni esim. töissä ja siksi joudun tinkimään kodin siisteystasosta tai pukeutumisestani. Olen kyllä aina puhtaissa vaatteissa liikkeellä ja siivoan kotini viikottain mutta "täydellisyyteen" en ole jaksanut enää panostaa. 

SUMMASUMARUM: En ole masentunut tai työtön mutta kyllä kyse on minun kohdallani kuitenkin voimavarojen puutteesta. Pukeudun nätisti silloin kun olen lomalla tai olen levännyt mutta kun elämä on muuten rankkaa, silloin on pakko joustaa jostakin. En jaksa silloin miettiä niin tarkkaan mitkä vaatteet sopii nyt yhteen, onko tukka mintissä jne. Crocseissa en liiku ulkona mutta paljasjalkakengissä kyllä, myös silloin kun se ei ole kaunein vaihtoehto. 

Vierailija
122/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alasti sitä pitää olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä oli hyvä aloitus. Uskon, että on melko paljon ihmisiä, jotka eivät ymmärrä katsoa itseään toisten ihmisten silmin. Objekteina. Miltä näytän toisen silmissä? Vatteineni? Vartaloineni? Naamoineni? Kysymyksen voi omalla kohdallaan mitätöidä. Mutta sinua ja minua katsotaan ja arvioidaan ihmisten ilmoilla liikkuessamme joka tapauksessa.

Elämässä on riittävästi stressiä tärkeämmistäkin asioista. Vielä pitäis alkaa 'tyylistä' stressaamaan. Jos ei tule luonnostaan niin olkoon tulematta

Vierailija
124/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiktokissa oli vähän aikaa sitten nainen joka halusi poiketa eräässä fiinimmässä liikkeessä jumpan jälkeen verkkareissa ja tukka hassallaan. No ei päässyt sisään mutta kun tuli seuraavana päivänä laittautuneena niin ei ongelmia päästä sisään. 

Eikö kukaan todellakaan ole huomannut samanlaista mutta lievenpää ilmiötä arkielämässä vaikkapa tavallisissa kaupoissa ja liikkeissä käydessä. Kyllä ihmiset kohtelevat sinua paremmin varsinkin asiakaspalvelijat jos olet siistin ja tyylikkään näköinen. Tuntuu että ihmisillä on helpompaa ottaa kontaktia silloin kun on tyylikkäästi pukeutunut. Ikään kuin luottamuskin kasvaisi henkilöön joka pitää itsestään huolta.

Itseasiassa en ole, koska olen aina siisti ja tyylikäs. Tosin saan kyllä aina hyvää asiakaspalvelua. Ja ihmiset ovat lähes poikkeuksetta minulle ystävällisiä.

Viitaten tuohon yhteen etätöitä tekevään, niin en ymmärrä miksi jotkut säästää kotona, jotain korkeintaan lattiarätiksi kelpaavia vaatteita ja vielä laittavat niitä päälleen. Meillä ne menee juurikin lattiaräteiksi ensin ja sen jälkeen roskiin. Etätöissä minulla on päällä useimmiten urheiluvaatteet, sillä lähden töiden päätteeksi ensin koiran kanssa lenkille ja sitten juoksemaan. Mutta ne urheiluvaatteetkin ovat nätit ja sopivat keskenään yhteen sekä istuvat päälle. Eikä hiusten harjaaminen ja laittaminen vaikka siistille ponnarille vie käytännössä yhtään aikaa.

Vierailija
125/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töissä antaa itsestään paljon ammattitaitoisemman kuvan, jos sen osaamisen lisäksi on myös ulkoinen habitus kunnossa. Ulkoisesti vähän väsähtäneen näköinen ammattilainen ei ole niin uskottava kuin kaikin puolin skarppi, vaikka puhuisi ihan yhtä asiaa. Miettikää vaikka opettajaa tai lakimiestä, joka tulisi töihin vanhoissa pieruverkkareissa hiukset sekaisin ja nuhjuisen näköisenä. Tulisiko hyvä kuva? 

Vierailija
126/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan muu ole huomannnut tätä?

Kaikki nuoret naiset ovat toistensa kaltaisia. Sama tyyli. Ei mitään omaa. Ovatko he ihan määräiltävissä, vailla omaa ajatustakaan itsestä. Ovat kuin orjia muoidille ja muullekin.

Onhan kaikki miehetkin toistensa kaltaisia. Lyhyet hiukset, t-paita ja siniset farkut. Ei mitään omaa. 

Eikö kukaan muu ole huomannut tätä? 

Vierailija
127/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä: tyylin ei tarvitse olla kallista, kirppareiöta voi löytää todella upeita asuja.

Ja syyhy

Vierailija
128/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan.

Vierailija
129/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsos kaikki ei ole kiinnostuneita tuollasista jutuista eikä tarvitsekaan.

Ulkonäkö on kenties se tärkein instrumentti elämässä, työssä ja parisuhteessa.

Kyllä se on äly.

Vierailija
130/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töissä antaa itsestään paljon ammattitaitoisemman kuvan, jos sen osaamisen lisäksi on myös ulkoinen habitus kunnossa. Ulkoisesti vähän väsähtäneen näköinen ammattilainen ei ole niin uskottava kuin kaikin puolin skarppi, vaikka puhuisi ihan yhtä asiaa. Miettikää vaikka opettajaa tai lakimiestä, joka tulisi töihin vanhoissa pieruverkkareissa hiukset sekaisin ja nuhjuisen näköisenä. Tulisiko hyvä kuva? 

Riippuu kyllä ihan työympäristöstä. Omassa työpaikassa puhtauttaan hohtava, tehtaan alueella pakollinen huomiotakki, kertoo nimenomaan siitä, että et tiedä mistä puhut. Ihan oikea uskottavuusongelma kun hoidat asioita urakoitsijoiden ja palvelutoimittajien kanssa.

Vierailija
131/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni opettaja näyttää siltä ja ovat kyllä hyvin ammattimaisia. Samoin moni lääkäri kulkee näin, mutta valkoinen takki/työvaatteet tulee talon puolesta...

Vierailija
132/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ohuehko vaalea pitkä tukka, mutta käytän korkeaa ponnaria ja mielestäni se näyttää kyllä ihan hyvältä.

Vierailija
133/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kun enemmän pistää silmään yliyrittäminen kuin ali.

Etenkin kun tulee välillä käytyä Helsingissä, niin kiinnittää kyllä huomiota monen kova meikki ja erilaiset lisäkkeet huulissa jne ja hirveä määrä asusteita ym ym ym.

Ja itse en perusta sellaisesta hipster-tyylistä, että kuljetaan villasekotteisissa puvunhousuissa ja kalosseissa ja tarpeettoman suuret silmälasit naamassa. Minusta se on sellaista odd-molly tyyppistä tyylin vuoksi valittua rumaa.

Vierailija
134/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan ihminen voi olla näin tyhmä 

Vierailija
135/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä oli hyvä aloitus. Uskon, että on melko paljon ihmisiä, jotka eivät ymmärrä katsoa itseään toisten ihmisten silmin. Objekteina. Miltä näytän toisen silmissä? Vatteineni? Vartaloineni? Naamoineni? Kysymyksen voi omalla kohdallaan mitätöidä. Mutta sinua ja minua katsotaan ja arvioidaan ihmisten ilmoilla liikkuessamme joka tapauksessa.

Niin? Mitä väliä?

Vierailija
136/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyli luo kuitenkin ensivaikutelman, eli se on aika tärkeä esim.  työnhaussa.

Montako kertaa nykyään haetaan töitä ? Viimeisin itsellä sotealalle, jossa olin yli 25 v. kunnes jäin eläkkeelle. Koulutus on tärkein ja sitten soveltuvuus.

Vierailija
137/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katselin eilen pari tuntia ihmisvilinää ja huomioin sen, että todella monella on nättejä kesävaatteita mutta sitten aivan käsittämättömän lösähtänyt ryhti. Keskivartalossa ei ole tuki kunnossa nuorillakaan ihmisillä ja hartiat/niska/pää on sellaisessa etukenossa.

Voipi olla mielenkiintoisia tuntemuksia kropassa kun ikää 20 vuotta enemmän. 

Vierailija
138/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä miltä ap näyttää... On varmasti tooosi tyylikäs muotimoguli. Tirsk.

Vierailija
139/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nuoret naiset ovat toistensa kaltaisia. Sama tyyli. Ei mitään omaa. Ovatko he ihan määräiltävissä, vailla omaa ajatustakaan itsestä. Ovat kuin orjia muoidille ja muullekin.

Onhan kaikki miehetkin toistensa kaltaisia. Lyhyet hiukset, t-paita ja siniset farkut. Ei mitään omaa. 

Kommentoin just, että katselin eilen pari tuntia ihmisvilinää ja jäin nyt miettimään, etten tainnut nähdä yhtään tällaista miestä. Muutaman mulletin ja kaljun kyllä muistan mutta ei niilläkään tainnut farkkuja olla..

Vierailija
140/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin just, että katselin eilen pari tuntia ihmisvilinää ja jäin nyt miettimään, etten tainnut nähdä yhtään tällaista miestä. Muutaman mulletin ja kaljun kyllä muistan mutta ei niilläkään tainnut farkkuja olla..

So? Itse näin naisia ihailen naisten kauneutta kaupungilla. Naisilla on mekkoja, shortseja, farkkuja, värejä. Ihanat pitkät hiukset, kauniit meikit yms. Miehet taas eivät edes yritä näyttää hyvältä.