Miksi ihmiset ovat tyylistään niin välinpitämättömiä?
Tämä koskee sekä miehiä että naisia. Joko kuljetaan löysissä markettiretkuissa ja krokseissa tai sitten ei huomioida omia vahvuuksia ollenkaan (esim. korkea ponnari ohuen ohuessa tukassa tai napapaita kun kropoa ei ole tiukassa kunnossa).
Joku toteaa var.asti, että mitä se sulke kuuluu - ja eihän se kuulukaan, mutta ihmettelen vain...Moni olisi kuitenkin todella paljon viehättävämpi panostamalla vähän tyyliinsä.
Kommentit (222)
Kaupassa paskalta haisten käyminen on jo huonotapaista, ja menee oikeastaan ohi tämän keskustelun ydinkysymyksen.
Mua ärsyttää toi ainainen pinnallisuudesta puhuminen. Miksi esteettisten arvojen arvostaminen on pinnallista mutta hyvästä ruuasta nauttiminen esim. ei?
Mikä sitten ei ole pinnallista?
Mulla ei ole tyylitajua. Erittäin mielellään kuulisin, mikä mulle sopii. Haluaisin näyttää kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä: tyylin ei tarvitse olla kallista, kirppareiöta voi löytää todella upeita asuja.
Kirpparilta 😂. En ikinä ostaisi mitään homeisia ja luteisia kirpparilta. Mieluummin vaikka uusia H&M- retkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut ja ihmetellyt ihan samaa. Moni pukeutuu vartalotyypilleen epäimartelevasti, vaikkapa just noi napapaidat vyötärölihavilla tai hihattomat paidat valtavilla alleilla. Tai vaakaraidallinen paita silloin, kun yläosa on muutenkin iso. Miehillä pistää silmään ruutushortsit ja ruudullinen paita - eri ruutukuvioilla. Minulle on siis ihan sama, mitä kukakin haluaa käyttää, mutta kun pienillä jutuilla voisi näyttää paljon paremmalta.
Jos mulla on kuuma, saatan pitää hihatonta, jos siltä tuntuu. Tykkään vaakaraidoista, niin silloin pidän sellaista paitaa, jos haluan. Ei kiinnosta mitä muut on mieltä, tai jos joku muu olisi imartelevampi jonkun toisen mielestä. Pidän sellaisia, joista itse pidän tai/ja ovat mukavia päällä.
En minä hihattomia tai vaakaraitoja pidä mitenkään pahana. Ehkä ajattelin enemmän napapaitoja tai supertiukkoja vaatteita
No minä vastasin kommentiin, jossa arvosteltiin hihattomia ja vaakaraitoja käyttäviä lihavia (valtavat allit, iso yläosa).
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan muu ole huomannnut tätä?
En juurikaan kiinnitä huomiota muiden pukeutumiseen tai kropan kuntoon. Not my business.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No katsos kaikki ei ole kiinnostuneita tuollasista jutuista eikä tarvitsekaan.
Ulkonäkö on kenties se tärkein instrumentti elämässä, työssä ja parisuhteessa.
työssä pärjää paremmin, jos on pätevä tehtäviinsä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset pukeutuu miten haluaa eli sellaisiin vaatteisiin missä viihtyvät. Ei sitä pukeuduta muita varten vaan itseä varten.
No niinpä juuri. Itse pyrin pukeutumaan kivasti juuri itseäni varten.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muoti muuttuu kerran kvartaalissa ja tyylipoliisien maku siinä mukana, ehkä vähän jälkijunassa. Mä olen ostanut kestäviä vaatteita, malleja ja värejä, joista pidän itse, vielä vuosienkin jälkeen. Ole sinä niistä ihan mitä mieltä haluat olla.
En puhunut muodista vaan tyylistä, joka voi pysyä vuosia samana ja toimia. Joku on upea goottityylissä, joku klassisessa, joku sporttisessa jne. Tarkoitin tilannetta, jossa tyyliä ei vaan ole.
Tyyli se on olematonkin tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Koska täällä pikku kaupugnissa kyylätään jos on vaikka vähänkin erilainen laukku, usko pois! Eri asia jos asuisi jossain Hesassa
Tämä on totta, kateelliset maalaistorvelot usein homssuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No katsos kaikki ei ole kiinnostuneita tuollasista jutuista eikä tarvitsekaan.
Ulkonäkö on kenties se tärkein instrumentti elämässä, työssä ja parisuhteessa.
Ei ole. Jeesus Kristus on.
AP taitaa olla näitä paitulimammoja?
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että täällä on osalla ihan ylpeyden asia se, että osoittaa välinpitämättömyytensä tyylin suhteen. Jännä!
Mitä se tyyli on, jota haet? Jos ihminen pukeutuu puhtaisiin, ehjiin arkivaatteisiin, jotka ovat käytännölliset ja hänelle sopivat, niin mitä ihmeen tyyliä vielä kaipaat?
Miksi tyyli? Tyyli on joka tapauksessa olemassa halusi tai ei. Tyyli lähettää viestiä. Samalla rahalla ja melkein samalla vaivalla saa astetta paremman tyylin, siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset pukeutuu miten haluaa eli sellaisiin vaatteisiin missä viihtyvät. Ei sitä pukeuduta muita varten vaan itseä varten.
No niinpä juuri. Itse pyrin pukeutumaan kivasti juuri itseäni varten.
AP
Etkö muutoin tunne oloasi hyväksi?
Olen eri, mutta vastaan silti. En tunne. Jos olen ollut jossain ihmisten ilmoilla väärin pukeutuneena, päivä on käytännössä pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyyli? Tyyli on joka tapauksessa olemassa halusi tai ei. Tyyli lähettää viestiä. Samalla rahalla ja melkein samalla vaivalla saa astetta paremman tyylin, siksi.
Esimerkiksi juhlissa tai kylässä tyylitön pukeutuminen voi lähettää viestin "ei kiinnosta vattuakaan juhlasi", kun tyylikäs pukeutuminen sen sijaan lähettää viestin "halusin arvostaa juhlaasi"
Juu yritäpä syödä älylaitteitasi tai intternettiä.