Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autoilijoiden enemmistö toivoo, että nopeusrajoituksia nostettaisiin moottoriteillä. Väylävirasto aikoo laskea niitä.

Vierailija
07.07.2024 |

Autoilijoiden enemmistö toivoo, että nopeusrajoituksia nostettaisiin moottoriteillä

www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9290ebbe-d014-4ade-a810-0d1030c424dd

Väylävirasto aikoo laskea nopeuksia jotta vältytään onnettomuuksilta.

www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9019e283-b1cb-431c-9d0b-1cf5ffd55a9f

Kommentit (254)

Vierailija
101/254 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.verkkouutiset.fi/a/eu-maaraa-autoihin-pakollisen-nopeusrajo…

Laitteet tulevat pakollisiksi kaikissa uusissa autoissa heinäkuusta 2024 alkaen.

---

Kaaharit kuriin. 80 alueella saat ajaa max 80.

Kivaa kun auto määkii ylinopeusvaroitusta siellä sun täällä sitten ihan sen takia ettei sillä ole oikeaa nopeusrajoitustietoa kyseisessä kohdassa.

Jos noudattaa liikennesääntöjä niin silloin se auto ei määki mitään. 

Sä et nyt oikein tajua että se auto ei välttämättä tiedä nopeusrajoitusta vaan luulee että jossain kohtaa motaria on vaikkapa 50 rajoitus.

Vierailija
102/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisi laskeakin, ihan liian korkeat on nykyisin ja suuri osaa ajaa jatkuvasti ylinopeuttakin vähintään sen 10km tunnissa.

Kannattaa jäädä kotiin jos ei uskalla ajaa.

Tai vaihtaa bussiin.

Turvallisia vaihtoehtoja molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää alennushan johtuu paristotukoista

sitä ei vaan ketään uskalla myöntää

Vierailija
104/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo on päivittäin ajavalle pitkä aika. Paljonko päästöt lisääntyvät tässä ajassa?"

Mihin sä käytät säästyneen 8 minuuttia per päivä? Johonkin täysin turhan päiväiseen. Jos sinä aikana ei päivittäin ehdi tehdä jotain hyödyllistä, asia on melko merkityksetön.

Vierailija
105/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

auton takavarakointi 1 km/h ylinopeudesta

t. sekopäinen ylipainoinen valkoihoislapseton narkkaava vihervassarifeministi hesasta

Vierailija
106/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos moottoritiellä ajaa sen suurimman sallitun 120km/h, niin kaikki puhaltavat ohi. 

Tämän takia itse kannatan sitä että nopeusrajoituksia lasketaan tai sitten poliisien pitäisi hanakammin valvoa ylinopeuksia ja ylinopeuksista sellaiset sakot että ylinopeukset vähenee. Vaikka 1000e jokaisesta 1km/h ylinopeudesta, eli jos ajaa 120 alueella 130km/h niin sakkoa 10 000e.

No sitten muuttuisi kaikkien asenteet ja mielellään ajetaan peltipoliisien ohi 20km alle ja mielellään körötellään rekkojen takana 70 vauhtia. Miksei samantien vaihdeta kaikkia menopelejä koppimopoihin ja voit vaikka kävellä siinä vieressä välillä, jos jalat puutuu pelkääjän paikalla pitkillä matkoilla. Mikä kiire tässä valmiissa maailmassa? Etana vauhtia vaan. Odotat sitä postipakettia saapuvaksi 4kk,kun körröttelee etana vauhtia

Miksi vaihtoehdot ovat kaahata tai ajaa etanavauhtia? Voi ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Silloin ei myöskään tarvitse jarrutella kameroiden kohdalla. 

Vierailija
107/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen kohta kaksi miljoonaa kilometriä noita mittareita katsellut ympäri Eurooppaa ja muutaman vuoden Australiassakin. En tarvitse ajo-opetusta. Itse asiassa voisin varmaan opettaa ajo-opettajia.

Lopettakaa se nysvääminen ja ajakaa eteenpäin."

Huoh. Asennevammainen "ammattikuljettaja" tästä vielä puuttuikin. Ei se ajettu kilometrimäärä oikeuta rikkomaan liikennesääntöjä. Montako liikennesakkoa olet saanut? Itsellä kilometrejä ja todennäköisesti ajovuosiakin enemmän ja 0 sakkoa.

Vierailija
108/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisi laskeakin, ihan liian korkeat on nykyisin ja suuri osaa ajaa jatkuvasti ylinopeuttakin vähintään sen 10km tunnissa.

Tai vaihtaa bussiin.

Minä uskalla ajaa autolla vaikka 200km/h mutta ajan hiukan alle suurimman sallitun nopeuden koska haluan ajaa nopeusrajoitusten mukaan.

Suljettu rata on paikka missä saa ajaa niin kovaa kuin haluaa, liikenteessä on säännöt ja siellä ajaa muita ihmisiä.

Vierailija
109/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väylävirasto, Traficom ja Poliisihallitus saatava ruotuun Project 2025 tyylisellä hankkeella. Virastot on miehitetty vihervasemmistolaisella aineksella, jolle on annettava lopputili. #defundväylävirasto, #defunftraficom, #defundpoliisihallitus elleivät itse ymmärrä irtisanoa viranhoitoon kykenemätöntä ainestaan. Näin alkuunsa ja katsotaan sitten jatkoa myöhemmin paraneeko toiminta.

Vierailija
110/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väylävirasto, Traficom ja Poliisihallitus saatava ruotuun Project 2025 tyylisellä hankkeella. Virastot on miehitetty vihervasemmistolaisella aineksella, jolle on annettava lopputili. #defundväylävirasto, #defunftraficom, #defundpoliisihallitus elleivät itse ymmärrä irtisanoa viranhoitoon kykenemätöntä ainestaan. Näin alkuunsa ja katsotaan sitten jatkoa myöhemmin paraneeko toiminta.

Vain otetut lääkkeet otetaan. Suomessa ei yhtään ainoata virkaa noin vain miehitetä...

Vierailija
111/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai vaihtaa bussiin.

Minä uskalla ajaa autolla vaikka 200km/h mutta ajan hiukan alle suurimman sallitun nopeuden koska haluan ajaa nopeusrajoitusten mukaan.

Suljettu rata on paikka missä saa ajaa niin kovaa kuin haluaa, liikenteessä on säännöt ja siellä ajaa muita ihmisiä.

Oijoijoi! Saat reippausmitalin! 

Rajoitukset on vammaisille nysvääjille, ne ovat niin typerän alhaiset ettei tule mieleenkään noudattaa kirjaimellisesti.

Vierailija
112/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kannata nostaa niin pitkään kun ihmiset ajavat itse autoja. Liikenteessä nytkin liikaa näitä ketkä eivät halua ajaa suurinta sallittua nopeutta ja aiheuttavat sen takia vaaratilanteita ohitustilanteissa.

Vierailija
113/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holhous maa joka asiassa. Vi........    .

Vierailija
114/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai vaihtaa bussiin.

Oijoijoi! Saat reippausmitalin! 

Rajoitukset on vammaisille nysvääjille, ne ovat niin typerän alhaiset ettei tule mieleenkään noudattaa kirjaimellisesti.

Kukakohan on vammainen?

Vierailija
115/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot kehittyneet huimasti turvallisuudessa ja nopeudet jumittaa historiassa. Pitäisi nostaa.

Tosiaan jos nopeudet aiheuttaa onnettomuudet niin miksi Saksassa ei tapahdu onnettomuuksia teillä jossa ajellaan yli 200 kmh.

Nopeuskameroiden asentaminen ei ole vähentänyt yhtään onnettomuutta. Lisäävät vain stressiä matkustamiseen. Taitavat olla rahankeruun väline eikä turvallisuutta varten.

Vierailija
116/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku ajaisi jonkun toisen käskystä tiettyä nopeutta? Itse ajan sellaista nopeutta mikä tuntuu oikealta

Vierailija
117/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhäthän ne nopeusrajoituksia noudattavat. Turhaa ulinaa.

Idiootit ajaa ylinopeutta.

Idiootit ajaa myös alinopeutta. Kesällä keskellä aurinkoista päivää kuiva asfaltti kun laittaa motarilla GPS 120 nopeuden niin 80% autoilijoita tulee perse edellä vastaan. Siellä köröttelee hköautotkin jotain 90iä. Joo, siinä on ohituskaista ja ohitankin, mutta miksi ei voisi ajaa sitä sallittua nopeutta niin ettei tarvitsisi koko ajan ohitella? Jos 120 tuntuu liialta niin yleensä vieressä menee vanha tie, menkää sinne ajamaan.

Älykkyysosamäärän tarvitsee olla vain 115 niin 80 % porukasta on tyhmempiä. 

Vierailija
118/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei ilmeisesti tiedä, mitä eroa on moottoritiellä ja maantiellä.

Vierailija
119/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuo on päivittäin ajavalle pitkä aika. Paljonko päästöt lisääntyvät tässä ajassa?"

Mihin sä käytät säästyneen 8 minuuttia per päivä? Johonkin täysin turhan päiväiseen. Jos sinä aikana ei päivittäin ehdi tehdä jotain hyödyllistä, asia on melko merkityksetön.

Olisiko sulle OK olla joka päivä 8min ylimääräistä töissä ilman palkkaa kun ethän sä sillä ajalla mitään hyödyllistä tee?

-eri

Vierailija
120/254 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen kohta kaksi miljoonaa kilometriä noita mittareita katsellut ympäri Eurooppaa ja muutaman vuoden Australiassakin. En tarvitse ajo-opetusta. Itse asiassa voisin varmaan opettaa ajo-opettajia.

Lopettakaa se nysvääminen ja ajakaa eteenpäin."

Huoh. Asennevammainen "ammattikuljettaja" tästä vielä puuttuikin. Ei se ajettu kilometrimäärä oikeuta rikkomaan liikennesääntöjä. Montako liikennesakkoa olet saanut? Itsellä kilometrejä ja todennäköisesti ajovuosiakin enemmän ja 0 sakkoa.

Vuonna 1992 sain rikesakot kun en huomannut yhtä kahdeksankympin merkkiä. Yhtään ruttua tai vakuutustapahtumaan en ole aiheuttanut. Olen vai kulkenut paikasta toiseen, auton ajaminen ei ole ammattini, mutta se kuuluu siihen vahvasti. Jos olen ajamiseen keskittymällä onnistunut pitämään +10% parempaa keskinopeutta, olen onnistunut laskennallisesti säästämään 140 vuorokautta vuosien varrella. Se on jo työnantajallekin 230k€ säästö matka-ajan palkoissa.