Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Jos ei ole rahaa eläinlääkäriin, ei pidä ottaa eläimiä"

Vierailija
07.07.2024 |

Miettiikö tämän lauseen viljelijät ollenkaan, että työtön tai vähävarainen ei välttämättä ole aina ollut sellainen? Ehkä lemmikki on otettu silloin kun on ollut vielä töissä. Vai pitäisikö lemmikki antaa pois heti kun joutuu työttömäksi? Jos jollain ihmisellä ei ole varaa mennä lääkäriin, sanotteko hänelle että hänen ei olisi pitänyt syntyä?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä siinä on, mutta pienituloisilla on aina eniten elukoita ja lapsia ja sitten itketään kun rahat ei riitä.

Työntävät myös omaa elämäntapaansa muille kritisoimalla muiden tapaa kilpailuttaa ja säästää, koska siinä kohtaa jossain tuntuu vihlaisu. Ehkä jollain tasolla tiedostetaan että pitäisi varmaan itsekin handlata raha-asiansa vähän paremmin, mutku ei. Sitten tulee kehiin jotkut "voit kuolla vaikka huomenna, elä tätä päivää"-jutut jolla oikeutetaan se oma kädestä suuhun eläminen. Onpahan muka eletty täysillä kun ei ole yhtään rahaa.

Vierailija
22/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koirille annettu 30 vuotta sitten diabeteslääkitystä eikä kissan munuaisvaivoja hoidettu. Ne saivat armollisen lähdön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omista valinnoista täytyy pystyä kantamaan vastuu loppuun saakka.

Eli sanoit juuri saman eri muodossa? Tiedätkö itse ihan tarkkaan mitä sulle huomenna tapahtuu? Elämässä tulee yllätyksiä.

Vierailija
24/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sitä mieltä ettei lemmikkiä tule ottaa, mikäli ei pysty kuluja maksamaan.

Harva kuitenkaan osaa ennustaa oman tilanteensa vuosien päähän.

Vierailija
25/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka oli ennustaja ja näki että kunnalliset eläinlääkärit lopettaa ja tilalle tulee monkikansalliset yksityiset ketjut.

Kuka lopetti eläinlääkärit? Meillä kävi aamulla kunnallinen eläinlääkäri, nytkö hän on vainaja?

Eläinlääkäreillä on aivan mielettömän korkea itsem*rhakuolleisuus, joten siksikin tuo oli huono vitsi. 

Vierailija
26/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jos koirani sairastuu niin laitan sen lihoiksi ja syön, neljäs jo menossa.

Vierailija
27/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sama pätee lapsiin

Vierailija
28/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimiä pidettiin jo silloin kun ei ollut eläinlääkereitä. Osaavia ihmisiä eläimiä "tohtoroimaan" parhaan kykynsä mukaan on toki aina ollut.

Vierailija
29/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omista valinnoista täytyy pystyä kantamaan vastuu loppuun saakka.

Eli sanoit juuri saman eri muodossa? Tiedätkö itse ihan tarkkaan mitä sulle huomenna tapahtuu? Elämässä tulee yllätyksiä.

Ja juuri niiden yllätysten kohdalla huomataan, kuka kantaa elämästään vastuun ja kuka selittää, että ei tätä voinut tietää.

Vierailija
30/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan keskituloinen ja rahaa jää säästöönkin, puoliso on hyvätuloinen. Kun olen tehnyt vapaaehtoistyötä eläinsuojassa, olen todennut että ei kiitos, en ota lemmikkiä vaikka kissat onkin ihania. Ei kukkaro kestä kuluja. Lisäksi hoito reissujen aikana, niiden tekemät tuhot yms. Tyydyn siihen että käyn eläinsuojassa silloin tällöin kun aikaa riittää. 

Vierailija
31/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut opiskelija, työtön ja nyt työssäkäyvä, ja aina on ollut sen verran rahaa, että olen voinut lemmikkini hoidattaa. Joskus on pitänyt ottaa laskulla, kun tilillä ei ole ollut riittävästi rahaa. Kallistahan se on, mutta ei lemmikkiä voi jättää hoitamatta, jos terveysongelmia syntyy. Mieluummin tinkii sitten jostain omasta kuin antaa lemmikin kärsiä.

Juuri tämä! Jos jää työttömäksi tai mitä tahansa, lemmikin eläinlääkäriin vain täytyy repiä rahaa. Eläintä ei voi jättää kitumaan vain sen takia, ettei ole töitä. Jostain muusta täytyy sitten tinkiä.

Itse laitoin sivuun rahaa, ja laitan yhä, ennen kuin otin kissan.

Vierailija
32/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka oli ennustaja ja näki että kunnalliset eläinlääkärit lopettaa ja tilalle tulee monkikansalliset yksityiset ketjut.

Kuka lopetti eläinlääkärit? Meillä kävi aamulla kunnallinen eläinlääkäri, nytkö hän on vainaja?

Eläinlääkäreillä on aivan mielettömän korkea itsem*rhakuolleisuus, joten siksikin tuo oli huono vitsi. 

Juuri siksi pitäisi palata vanhaan hyvään maailmaan, jossa lemmikkiä ei tehohoideta eikä eläinlääkäriä syyllistetä siitä, että hän ei elvytä joutsenta "kun lakikin sanoo, että luonnoneläimistä on huolehdittava, olet huono ihminen, kun väität, että työaika päättyi, ei päättynyt, eläinsuojelulaki edellyttää, että nyt hoidat".

Vierailija
33/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaa säästöön eläimen hoitoon korvamerkittyä rahaa muutaman tuhatta euroa ennen kuin hankkii sen lemmikin. Asioita kun voi suunnitella myös etukäteen.

Juuri näin. Minulla on kissan kuluja varten kymppitonni erillisellä tilillä ja lisäksi vakuutus.

Sairasta.

Vierailija
34/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimiä pidettiin jo silloin kun ei ollut eläinlääkereitä. Osaavia ihmisiä eläimiä "tohtoroimaan" parhaan kykynsä mukaan on toki aina ollut.

Niin. Ja kuka tietää miten huonossa kunnossa ja täynnä matoja tai kirppuja olivat.

Vierailija
35/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ja kuka tietää miten huonossa kunnossa ja täynnä matoja tai kirppuja olivat.

Oikeastiko tarvitse eläinlääkäriä lemmikkisi matojen ja kirppujen takia?

Vierailija
36/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaa säästöön eläimen hoitoon korvamerkittyä rahaa muutaman tuhatta euroa ennen kuin hankkii sen lemmikin. Asioita kun voi suunnitella myös etukäteen.

Juuri näin. Minulla on kissan kuluja varten kymppitonni erillisellä tilillä ja lisäksi vakuutus.

Sairasta.

Miksi? Sehän on fiksua laittaa tilille rahaa jos kissa sairastuu.

Vierailija
37/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä siinä on, mutta pienituloisilla on aina eniten elukoita ja lapsia ja sitten itketään kun rahat ei riitä.

Vierailija
38/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pinskaan rahat niin ei ole niin tarkkaa.

Vierailija
39/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikkiä hankkiessa kannattaa silti tiedostaa että kuluja tulee, myös varakkaalle lemmikin yllättävä lääkärikäynti voi tehdä ison loven säästöihin. Ainakin jokin suunnitelma on hyvä olla millä sitten rahoittaa sen lääkärikäynnin jos yhtään säästöjä ei ole.

Ei varakas säästöjään käytä eläinlääkärikuluihin. Käyttötileillä on aina rahaa.

Vierailija
40/45 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi osa kritisoi niin paljon, että säästetään lemmikkiä varten rahaa? Ettekö ole ikinä nähneet ohjelmia, missä joudutaan ottamaan huostaan sairas lemmikki, kun omistaja ei halua/voi maksaa eläinlääkäriä? Ne eläinparat ovat usein hirveissä tuskissa ja avun tarpeessa. Kyllä lemmikin pitämiseen pitää sitä tuohta olla.