Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen raskaana loppusuoralla ja sukuani kiinnostaa eniten se olenko töissä

Vierailija
07.07.2024 |

Eikä vointini niinkään. Laskettuun aikaan on alle kaksi kuukautta. Olin vastikään töissä kunnes määräaikainen loppui. Eikö millään muulla ole väliä kuin sillä työllä?! Kaveri taas vaahtosi ennen määräaikaisuuteni loppumista, että raskaasta työstä voi saada keskenmenon. Tuntuu ettei muille kuin omalle miehelle voi edes puhua mitään, mistään. Aina on kaikki väärin.

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa työ on tärkeintä. Surullista minusta. 

Muista aina, ettå sinun lapset (tai lapsi) on miljoona kertaa tärkeämpi kuin mikään työ maailmassa. 

Työstä ihmiset eivät sinua muista, mutta lapsesi muistavat millainen olit. He muistavat esimerkiksi sen, jos elit työllesi

Työ on tärkein.  Sillä palkalla elätät itsesi. Ja lapsesi.

Ei ihme, ei todellakaan, että Suomi on tässä kurjassa jamassa,

Kun suuri osa, terveisistä nuorista ja aikuisista elää, jatkuvasti vuodesta toiseen, kokonaan yhteiskunnan rahoilla.

Jos ymmärtäisit lukemaasi, ap on ollut töissä. Tässä massa vaan lastenhankintaikäisille naisille annetaan mieluiten pätkätöitä, jolloin heistä pääsee näppärästi eroon jos tulevat raskaaksi

No voi kyynel. Onneksi on maahan muuttajia.

Vierailija
62/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista aina, ettå sinun lapset (tai lapsi) on miljoona kertaa tärkeämpi kuin mikään työ maailmassa. 

Työstä ihmiset eivät sinua muista, mutta lapsesi muistavat millainen olit. He muistavat esimerkiksi sen, jos elit työllesi.

Naurattaa, kun Selänteistä puhuttaessakin osa jaksaa meuhkata siitä, kun Sirpa ei käy töissä. Ihan kuin niillä miljoonilla sillä olisi jotain merkitystä onko rouvalla 8-16 työ vai ei. 

Totta mutta Koivujen tapaus kertoo miten voi käydä. Selänteillä Sirpalla ei olisi oikeutta omaisuuteen jos eroaisivat. "Kummallakaan ei ole avio-oikeutta toistensa nykyiseen tai tulevaan omaisuuteen eikä omaisuuden tuottoon."

https://www.is.fi/nhl/art-2000009786706.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työstä ihmiset eivät sinua muista, mutta lapsesi muistavat millainen olit. He muistavat esimerkiksi sen, jos elit työllesi.

Naurattaa, kun Selänteistä puhuttaessakin osa jaksaa meuhkata siitä, kun Sirpa ei käy töissä. Ihan kuin niillä miljoonilla sillä olisi jotain merkitystä onko rouvalla 8-16 työ vai ei. 

Totta mutta Koivujen tapaus kertoo miten voi käydä. Selänteillä Sirpalla ei olisi oikeutta omaisuuteen jos eroaisivat. "Kummallakaan ei ole avio-oikeutta toistensa nykyiseen tai tulevaan omaisuuteen eikä omaisuuden tuottoon."

https://www.is.fi/nhl/art-2000009786706.html

Ei kerro. Selänteet ovat olleet naimisissa yli 30 vuotta. Täysin eri asia kuin tuo sekopääbimbo, joka nai rahan takia ja nyt parkuu kun sitä rahaa ei enää vuosia eron jälkeen tipu. 

Vierailija
64/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua alkoi ärsyttää oma suku tästä syystä. kun eka kysymys kun tavattiin oli "missäs oot nyt töissä" ja sit jos sanoin, en ole tällä hetkellä niin menivät hiljaikseksi. Olivat siis kaikki sellaisia kunnianhimoisia tyyppejä, omat yritykset jne, tykkäävät edetä uralla. Itse en ole tippaakaan kunnianhimoinen ihminen.

Mulla ei mennyt kyllä hiljaiseksi, mutta se kysymys sinänsä ärsyttää kun se on joku ihme automaatio. 

AP

Vierailija
65/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kelalokki töihin.

Vierailija
66/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tässä nyt oli suurin ongelma? Se ettei ole töitä vai se että niistä kysellään vai se ettei ap:ta muistettu työpaikalla vai se ettei suku ole kiinnostunut ap:n raskausvaivoista?

Vierailija
67/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuo työkuulumiset nyt sattuu olemaan sään lisäksi lähes ainoa turvallinen keskustelunaihe. Monet pitävät raskautta jotenkin niin herkkänä ja henkilökohtaisena aiheena, ettei uskalla kysyä mitään.

Vierailija
68/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme uhriutumista. Miksi teet raskasta paskaduunia, jos et voi hyväksyä, että sinä olet helposti korvattavissa seuraavalla lampaalla. 

Kumma, että töistä lähteneet työkaverit olivat ihan samassa työssä ja kollegat jotka jäivät firmaan myös aivan samassa työssä. Olin ainoa jota ei mitenkään muistettu ja tein töitä pitempään kuin muut siihen mennessä. Viimeiset kaksi viikkoa olin jo ihan ilmaa, kaikille - esimiehille ja työkavereille. Jatkossa en vaivaudu olemaan enää mitenkään sosiaalinen missään suhteessa ja työ on minulle enää pelkkä suoritus. Paha mieli kyllä jäi samoin kuin tuosta sukulaisten kysymyksestä OLETKO TÖISSÄ.

AP

Täysin relevantti kysymys. Aika ankea ajatus, että elät ja lisäännyt nyt sitten yhteiskunnan piikkiin. Ei kiinnosta elättää tuollaisia. Sitäpaitsi työssäkäynti ja täten vastuun ottaminen itsestään on erinomainen malli myös sille pennulle.

Vierailija
69/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tässä nyt oli suurin ongelma? Se ettei ole töitä vai se että niistä kysellään vai se ettei ap:ta muistettu työpaikalla vai se ettei suku ole kiinnostunut ap:n raskausvaivoista?

Ap vaikuttaa olevan tyypillinen lisääntyjä, jonka maailma on typistynyt oman navan ympärille ja aivotoiminta nollissa. Niin tyypillistä.

Ei niitä geenejä olisi ollut tarpeellista laittaa eteenpäin, ap. Et vaikuta lajisi parhaimmistolta.

Vierailija
70/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko parempi, että suku pohdiskelisi synnytyksessä vammautumisen todennäköisyyttä ja sitä, miten rahasi loppuvat ennen syyskuuta?

Vierailija
71/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme uhriutumista. Miksi teet raskasta paskaduunia, jos et voi hyväksyä, että sinä olet helposti korvattavissa seuraavalla lampaalla. 

Kumma, että töistä lähteneet työkaverit olivat ihan samassa työssä ja kollegat jotka jäivät firmaan myös aivan samassa työssä. Olin ainoa jota ei mitenkään muistettu ja tein töitä pitempään kuin muut siihen mennessä. Viimeiset kaksi viikkoa olin jo ihan ilmaa, kaikille - esimiehille ja työkavereille. Jatkossa en vaivaudu olemaan enää mitenkään sosiaalinen missään suhteessa ja työ on minulle enää pelkkä suoritus. Paha mieli kyllä jäi samoin kuin tuosta sukulaisten kysymyksestä OLETKO TÖISSÄ.

AP

Jotainhan sussa täytyy olla vialla, jos kaikkia muita on muistettu ja palvottu ja sinä olit vain ilmaa. Itsetutkiskelun paikka sinulle. 

Kiusaajissa se vika on.

-ohis

Vierailija
72/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jotainhan sussa täytyy olla vialla, jos kaikkia muita on muistettu ja palvottu ja sinä olit vain ilmaa. Itsetutkiskelun paikka sinulle. 

Eiköhän se ole niin,että aloittajan selän takana on puhuttu pas.. vuosikaudet ja nyt saatiin sadistinen tilaisuus viimeinkin näyttää tunnolliselle työntekijälle kaapin paikka. Tästä syystä en tule koskaan menemään veronalaisiin töihin;suomalainen työkulttuuri on sairas ja täynnä koulukiusaajia,jotka eivät koskaan aikuistuneet. Oksettavaa.

Vierailija
73/108 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko parempi, että suku pohdiskelisi synnytyksessä vammautumisen todennäköisyyttä ja sitä, miten rahasi loppuvat ennen syyskuuta?

Minkä ihmeen takia rahani loppuisivat ennen syyskuuta? Etkö ole budjetoinnista kuullut?

AP

Vierailija
74/108 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jotainhan sussa täytyy olla vialla, jos kaikkia muita on muistettu ja palvottu ja sinä olit vain ilma

Ainakin opin sen, että aina pitää olla itsekäs ja laiska. Sellaisista ihmisistä pidetään, koska heidän työnsä vaikuttaa arvokkaammalta. Onneksi lapseni on sentään poika joten hän tullee automaattisesti saamaan enemmän arvostusta kaikkialla.

AP

Vierailija
75/108 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa äidiksi. Mitä tahansa teet, se on aina vääirin. Sama ihminen voi haukkua sinut myös vastakkaisista asioista. Minun äitinikin haukkui ensin työnteosta ja sitten siitä, että lapset hoidettiin kotona.

Vierailija
76/108 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa äidiksi. Mitä tahansa teet, se on aina vääirin. Sama ihminen voi haukkua sinut myös vastakkaisista asioista. Minun äitinikin haukkui ensin työnteosta ja sitten siitä, että lapset hoidettiin kotona.

Mulle jos käy noin niin kyllä siinä kohtaa lähtee valittu sana takaisin. 

AP

Vierailija
77/108 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa olevan tyypillinen lisääntyjä, jonka maailma on typistynyt oman navan ympärille ja aivotoiminta nollissa. Niin tyypillistä.

Ei niitä geenejä olisi ollut tarpeellista laittaa eteenpäin, ap. Et vaikuta lajisi parhaimmistolta.

Ilmeisesti tätä parhaimmistoa on sitten niin vähän ettei kukaan maksa jatkossa teidän eläkkeitänne. Kai sulla on hyvät säästöt? Parempi on sunkin alkaa säästämään kunnon pottia kun nuoret naiset elävät enää itselleen.

AP

Vierailija
78/108 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin opin tästä sen ettei omaa sukua kiinnosta lapseni. En ole varmaan tarpeeksi kouluttautunut tai hieno äidiksi. 

AP

Vierailija
79/108 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin opin tästä sen ettei omaa sukua kiinnosta lapseni. En ole varmaan tarpeeksi kouluttautunut tai hieno äidiksi. 

AP

Millainen sukusi oikein on? En voisi kuvitellakaan, että oma sukuni olisi kysellyt pitkällä raskaana olevalta töistä, korkeintaan kehottaneet välttämään liikaa stressiä.

Vierailija
80/108 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Millainen sukusi oikein on? En voisi kuvitellakaan, että oma sukuni olisi kysellyt pitkällä raskaana olevalta töistä, korkeintaan kehottaneet välttämään liikaa stressiä.

Työ merkitsee eniten. Meillä on jotenkin viileät välit. Veljeni on pitemmälle kouluttautunut ja parempipalkkainen. Hänellä ei ole lapsia. Kuulen herkällä korvalla, että häntä arvostetaan enemmän. Mullakin tulisi ilmeisesti olla korkeakoulutus niin saisin arvostusta suvussa. Miehen suvulle taas kelpaan vähemmän koulutettunakin aivan hyvin. Meillä taas vähemmän koulutetutkin menevät tähän meritokraattiseen meininkiin mukaan.

AP