Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen raskaana loppusuoralla ja sukuani kiinnostaa eniten se olenko töissä

Vierailija
07.07.2024 |

Eikä vointini niinkään. Laskettuun aikaan on alle kaksi kuukautta. Olin vastikään töissä kunnes määräaikainen loppui. Eikö millään muulla ole väliä kuin sillä työllä?! Kaveri taas vaahtosi ennen määräaikaisuuteni loppumista, että raskaasta työstä voi saada keskenmenon. Tuntuu ettei muille kuin omalle miehelle voi edes puhua mitään, mistään. Aina on kaikki väärin.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin yhteydenpidon kaikkiin tämän vuoksi raskauden aikana. Kävi niin oudoksi ja törkeäksi kommentointi, mukaanlukien synnytysdraama ja -utelu. Seksuaalista ahdistelua alkaa avautumaan jostain synnytyksestä, ihan kuin kertoisi seksistään. Todella ahdistavaa ja oksettavaa. No tekivät lasun sitten kun huolestuivat. Eli kun eivät saaneet tunkea nenääni asioihini, laittoivat sossut tunkemaan. Ei todellakaan kannata tehdä lapsia tässä maassa

Vierailija
42/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin yhteydenpidon kaikkiin tämän vuoksi raskauden aikana. Kävi niin oudoksi ja törkeäksi kommentointi, mukaanlukien synnytysdraama ja -utelu. Seksuaalista ahdistelua alkaa avautumaan jostain synnytyksestä, ihan kuin kertoisi seksistään. Todella ahdistavaa ja oksettavaa. No tekivät lasun sitten kun huolestuivat. Eli kun eivät saaneet tunkea nenääni asioihini, laittoivat sossut tunkemaan. Ei todellakaan kannata tehdä lapsia tässä maassa

Syytä onkin huolestua, jos ajattelet synnytyksen olevan seksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotas vaan kun vauva on syntynyt. Äkkiä alkaa tenttaaminen töihin paluusta. 

t. 2-vuotiaan kanssa _vieläkin_ kotona

Mä nautin suuresti, kun vastaan tenttaajille: "Olen itse asiassa ajatellut olla kotona siihen asti, kun lapset muuttaa omilleen". E oikeasti ole sellaista suunnitellut, mutta ilmeet ovat näkemisen arvoisia. 

t. viidettä vuotta kotona

Hahaa, voin hyvin kuvitella! :D Täytyykin harkita samaa vastausta! 

t. Tuo kenelle vastasit

Vierailija
44/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa työ on tärkeintä. Surullista minusta. 

Muista aina, ettå sinun lapset (tai lapsi) on miljoona kertaa tärkeämpi kuin mikään työ maailmassa. 

Työstä ihmiset eivät sinua muista, mutta lapsesi muistavat millainen olit. He muistavat esimerkiksi sen, jos elit työllesi.

Työ on tärkein.  Sillä palkalla elätät itsesi. Ja lapsesi.

Ei ihme, ei todellakaan, että Suomi on tässä kurjassa jamassa,

Kun suuri osa, terveisistä nuorista ja aikuisista elää, jatkuvasti vuodesta toiseen, kokonaan yhteiskunnan rahoilla.

Jos ymmärtäisit lukemaasi, ap on ollut töissä. Tässä massa vaan lastenhankintaikäisille naisille annetaan mieluiten pätkätöitä, jolloin heistä pääsee näppärästi eroon jos tulevat raskaaksi

Näin on. Minä pidin vielä vaan 2kk vapaan, ettei työnteko kärsisi. Minut oli korvattu lopullisesti tuon 2kk aikana, potkittu pois projektista mihin minut palkattiin, ja hr vielä raivosi, että vapaa oli liian lyhyt. Naisvaltainen paikka, veikkaan että oli aika rajua vauvakateutta ilmassa kaikesta vihasta päätellen. Noh, tulipahan opittua kannattaako naisena tehdä töitä tai panostaa veronmaksajien kasvattamiseen

Vierailija
45/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytä huolestua, jos ajattelet naisen kehon menettävän koskemattomuutensa ja kehorauhansa raskauden ja synnytyksen yhteydessä. R*iskari

Vierailija
46/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytä huolestua, jos ajattelet naisen kehon menettävän koskemattomuutensa ja kehorauhansa raskauden ja synnytyksen yhteydessä. R*iskari

Mene hoitoon. Synnytyksellä ei ole mitään tekemistä rskaamisen kanssa ja aika vaikea sitä vauvaa on ulos auttaaa jos et anna kehoosi yhtään koskea. Eipä sitä vauvaa ole koskematta alullekaan pantu. 

Vierailija
47/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sulla on la? 

En viitsi sanoa tarkkaa päivää kun pelkään tunnistetuksi tulemista. Välillä elokuun loppu ja syyskuun alku on la. Käytännössä voisin siis olla vielä töissä eikä virallinen äitiysvapaa ole vielä alkanut.

AP

Vierailija
48/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sulla on la? 

En viitsi sanoa tarkkaa päivää kun pelkään tunnistetuksi tulemista. Välillä elokuun loppu ja syyskuun alku on la. Käytännössä voisin siis olla vielä töissä eikä virallinen äitiysvapaa ole vielä alkanut.

AP

No ei sua kyllä kukaan tunnista yhden päivämäärän takia. Et 100% varmuudella ole ainut nainen, jolla on se päivä laskettuna aikana. Raskaista töistä on ihan normalia jäädä pois noin pari kuukautta ennen laskettua aikaa. 

Vierailija
49/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon. Synnytyksellä ei ole mitään tekemistä rskaamisen kanssa ja aika vaikea si

Mene ihan itse hoitoon jos ei itsemääräämisoikeus ole tuttu juttu. Onko tullut monta synnyttävää r*iskattua?

Vierailija
50/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa työ on tärkeintä. Surullista minusta. 

Muista aina, ettå sinun lapset (tai lapsi) on miljoona kertaa tärkeämpi kuin mikään työ maailmassa. 

Työstä ihmiset eivät sinua muista, mutta lapsesi muistavat millainen olit. He muistavat esimerkiksi sen, jos elit työllesi.

Suomessa työllä on uskonnon asema. Jos ei ole töissä on kuin joku vääräuskoinen joka pitää saada takaisin oikealle tielle. Pitkään työttöminä olleet tai sairaat katsotaan sellaisiksi joita ei tarvitse pelastaa, työssäkäyvät katsotaan arvokkaiksi ihmisiksi ja työelämän palvelijoiksi.

Tämä pitää paikkansa. Naisten asema työelämässä pitää varmistaa niin ettei äitiysloma tyssää kenenkään uraa, mutta samaan aikaan pitäisi koko työelämä uudistaa niin ettei se ole lähes jokaiselle pelkkää raatamista ja stressiä. Elämän kuuluu olla muutakin kuin raahautuminen konttorille ja takaisin.

Vierailija
51/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon. Synnytyksellä ei ole mit

Rauhoitu. Ei ole mitään hätää. Nyt soitat kelloa ja hoitaja tuo sinulle iltalääkkkesi. Kaikki on ihan hyvin. 

Vierailija
52/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kiinnostaa se, saatko äitiysajalta palkkaa ja onko sinulla työpaikkaa minne palata.

Vierailija
53/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sulla on la? 

AP

No ei sua kyllä kukaan tunnista yhden päivämäärän takia. Et 100% varmuudella ole ainut nainen, jolla on se päivä laskettuna aikana. Raskaista töistä on ihan normalia jäädä pois noin pari kuukautta ennen laskettua aikaa. 

Minä jäin toimistotöistä pois reilusti ennen äitiysloman alkua mutta minulla olikin vakituinen työ.

Vierailija
54/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihan itse hoitoon jos ei itsemääräämisoikeus ole tuttu juttu. Onko tullut monta synnyttävää r*iskattua?

Haluat siis synnyttää yksin kotona ilman, että kukaan auttaa. Mutta miksi sä riehut tuolla tavalla? 

Vierailija
55/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä kiinnostaa se, saatko äitiysajalta palkkaa ja onko sinulla työpaikkaa minne palata.

Äärettömän harva työnantaja kustantaa äidille palkallisen äitiysloman. 

Vierailija
56/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse ura ja tee kuten Saksalainen kohtalon sisar.

Vierailija
57/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkoi ärsyttää oma suku tästä syystä. kun eka kysymys kun tavattiin oli "missäs oot nyt töissä" ja sit jos sanoin, en ole tällä hetkellä niin menivät hiljaikseksi. Olivat siis kaikki sellaisia kunnianhimoisia tyyppejä, omat yritykset jne, tykkäävät edetä uralla. Itse en ole tippaakaan kunnianhimoinen ihminen.

Vierailija
58/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiysajalta? Meinaatko, että ap:n työnantajan pitäisi maksaa ap:lle palkkaa tämän loppuelämän ajan? Ap:han on äiti koko loppuelämänsä. 

Vierailija
59/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten sä voit ap? 

Välillä olen aika huonovointinen, väsynyt tai närästää. Aika vaikea raskaus on ollut, mutta nämähän voivat vaihdella. Aiemmin raskaudessa jaksoin vielä hyvin, mutta työ ei tulisi enää kysymykseen. Kevyt ja riskitön työ ehkä.

AP

Vierailija
60/108 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sulla on la? 

AP

Heh, ei varmaan tunnistakaan. Olen vain aika varovainen ja varautunut. 

AP