Olen raskaana loppusuoralla ja sukuani kiinnostaa eniten se olenko töissä
Eikä vointini niinkään. Laskettuun aikaan on alle kaksi kuukautta. Olin vastikään töissä kunnes määräaikainen loppui. Eikö millään muulla ole väliä kuin sillä työllä?! Kaveri taas vaahtosi ennen määräaikaisuuteni loppumista, että raskaasta työstä voi saada keskenmenon. Tuntuu ettei muille kuin omalle miehelle voi edes puhua mitään, mistään. Aina on kaikki väärin.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kiinnostaa. Se merkkaa, että onko raskaus mennyt hyvin, ettei ole tarvinnut olla sairaslimilla.
Ja sitä, miten sulla / teillä on rahaa elättää lapsi. Etenkin jos on tulossa ensimmäinen lapsi.
Siinähän tarvii ostaa vaunut, pinnasänky, ja muuta sälää. Vaikka äitiyspakkauksen saakin.
Ja kun lapsi kehittyy hän tarvitsee yhtä sun toista.
Myös ilkeästi monet aattelee, että tuo on ruvennut lapsen tekoon, ettei tarvitse mennä töihin.
Sen työn sijaan voi kysyä suoraan voinnista. Muuten rahoitus on itsestäänselvyys kun olin juuri äskettäin vielä töissä. Minulle työssäkäynti on normi eikä kotona makaaminen. Olen alkanut vihaamaan tätä kylmää maata.
AP
Raskaana on hyvä olla poissa töistä. Itse olin osan työttömänä ja aika sujui hyvin.
Pääasia tuleeko toimeen tuilla ja säästöillä.
Palasin äskettäin lyhyeksi ajaksi töihin kesken äitiysvapaan.
Työuraa on vielä vuosikymmeniä jäljellä. Enköhän saa jossain vaiheessa vielä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kiinnostaa. Se merkkaa, että onko raskaus mennyt hyvin, ettei ole tarvinnut olla sairaslimilla.
Ja sitä, miten sulla / teillä on rahaa elättää lapsi. Etenkin jos on tulossa ensimmäinen lapsi.
Siinähän tarvii ostaa vaunut, pinnasänky, ja muuta sälää. Vaikka äitiyspakkauksen saakin.
Myös ilkeästi monet aattelee, että tuo on ruvennut lapsen tekoon, ettei tarvitse mennä töihin.
Sen työn sijaan voi kysyä suoraan voinnista. Muuten rahoitus on itsestäänselvyys kun olin juuri äskettäin vielä töissä. Minulle työssäkäynti on normi eikä kotona makaaminen. Olen alkanut vihaamaan tätä kylmää maata.
AP
Nyt on kesä. Ei sade varmaan monta päivää jatku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme uhriutumista. Miksi teet raskasta paskaduunia, jos et voi hyväksyä, että sinä olet helposti korvattavissa seuraavalla lampaalla.
Kumma, että töistä lähteneet työkaverit olivat ihan samassa työssä ja kollegat jotka jäivät firmaan myös aivan samassa työssä. Olin ainoa jota ei mitenkään muistettu ja tein töitä pitempään kuin muut siihen mennessä. Viimeiset kaksi viikkoa olin jo ihan ilmaa, kaikille - esimiehille ja työkavereille. Jatkossa en vaivaudu olemaan enää mitenkään sosiaalinen missään suhteessa ja työ on minulle enää pelkkä suoritus. Paha mieli kyllä jäi samoin kuin tuosta sukulaisten kysymyksestä OLETKO TÖISSÄ.
AP
Jotainhan sussa täytyy olla vialla, jos kaikkia muita on muistettu ja palvottu ja sinä olit vain ilmaa. Itsetutkiskelun paikka sinulle.
Joo, syynä tuskin oli kasvanut vatsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Millä tavalla se on Suomen valtion vika, että sun sukulaiset ei osaa puhua muusta kuin työstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme uhriutumista. Miksi teet raskasta paskaduunia, jos et voi hyväksyä, että sinä olet helposti korvattavissa seuraavalla lampaalla.
Kumma, että töistä lähteneet työkaverit olivat ihan samassa työssä ja kollegat jotka jäivät firmaan myös aivan samassa työssä. Olin ainoa jota ei mitenkään muistettu ja tein töitä pitempään kuin muut siihen mennessä. Viimeiset kaksi viikkoa olin jo ihan ilmaa, kaikille - esimiehille ja työkavereille. Jatkossa en vaivaudu olemaan enää mitenkään sosiaalinen missään suhteessa ja työ on minulle enää pelkkä suoritus. Paha mieli kyllä jäi samoin kuin tuosta sukulaisten kysymyksestä OLETKO TÖISSÄ.
AP
Jotainhan sussa täytyy olla vialla, jos kaikkia muita on muistettu ja palvottu ja sinä olit vain ilma
Miksi olisi? Kaikilla työpaikoilla, joilla olen ollut on järjestetty erikseen kahvitilaisuus, kun joku on jäänyt äitiyslomalle. Enkä ole edes missään kovapalkkaisella alalla, vaan ihan perusduunari.
Mä en kysy raskaana olevien voinnista, koska kokemus on opettanut että sieltä tulee niin sanotusti too much information. Jotkut asiat voi pitää omana tietonaankin....
Ap, Suomessa oikeasti PALVOTAAN työtä ja ihmiset arvotetaan sen mukaan. Surullista, mutta totta. Nuo sukulaiset heräävät vasta, jos menettävät sen työnsä. Työ, työ, työ se on suomalaisten uskonto ja epäjumala.
Olen sairaseläkkeellä ja olen tämän asian todellakin huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Raskaana on hyvä olla poissa töistä. Itse olin osan työttömänä ja aika sujui hyvin.
Työuraa on vielä vuosikymmeniä jäljellä. Enköhän saa jossain vaiheessa vielä töitä.
Ei muakaan kiinnosta olla pitkään äitiysvapailla. Haluan myös isän pitävän vapaansa kuten hänkin haluaa ne pitää. Mulla on myös paljon vaivoja tästä raskaudesta vaikka hyvin jaksankin edelleen lenkkeillä, olen pysynyt hyvässä kunnossa ja vauva on terve. En silti koe, että jaksaisin tehdä muuta kuin kevyttä työtä ja sellaista ei ole.
Välillä mietin, että olenko vain jotenkin sosiaalisesti älyvapaa enkä tajua jotain sosiaalisen kanssakäymisen lainalaisuuksien nyansseja ja siksi kaikki menee lopulta päin p e r s e t t ä ja olen se jota pidetään vastenmielisenä tai turhana tyyppinä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muakaan kiinnosta olla pitkään äitiysvapailla. Haluan myös isän pitävän vapaansa kuten hänkin haluaa ne pitää. Mulla on myös paljon vaivoja tästä raskaudesta vaikka hyvin jaksankin edelleen lenkkeillä, olen pysynyt hyvässä kunnossa ja vauva on terve. En silti koe, että jaksaisin tehdä muuta kuin kevyttä työtä ja sellaista ei ole.
Välillä mietin, että olenko vain jotenkin sosiaalisesti älyvapaa enkä tajua jotain sosiaalisen kanssakäymisen lainalaisuuksien nyansseja ja siksi kaikki menee lopulta päin p e r s e t t ä ja olen se jota pidetää
Vaikuttaa siltä, että olet omassa raskauskuplassasi niin syvällä, että kuvittelet kaikki muidenkin elämän pyörivän sinun kremppojesi ympärillä. Ja nyt sitten kiukuttelet, kun niin ei olekaan, vaan ihmisiä loppupeleissä ei kiinnostä pätkääkään onko sulla liitoskipuja tai närästystä vai häpyluussa painetta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Jotainhan sussa täytyy olla vialla, jos kaikkia mu
Mulla esimiehet tuijottivat vatsaani ja pari työkaveria puhuivat kyllä raskaudestani. Heillekin olin ilmaa sitten kun selvisi ettei määräaikaisuuteni saa enää jatkoa. On käynyt mielessä kasvattaa oma lapsi omaa etua ajavaksi itsekkääksi tyypiksi kun heistä näyttävät pitävän kaikki :(
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Hyvä idea. Parempi ajaa omaa etuaan kuin velloa itsesäälissä niin kuin sinä teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä mietin, että olenko vain jotenkin sosiaalisesti älyvapaa enkä tajua jotain sosiaalisen kanssakäymisen lainalaisuuksien nyansseja ja siksi kaikki menee lopu
Voinnin kysyminen sukulaisten taholta on hieman eri asia kuin raskauskuplassa pyöriminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma, että töistä lähteneet työkaverit olivat ihan samassa työssä ja kollegat jotka jäivät firmaan myös aivan samassa työssä. Olin ainoa jota ei mitenkään muistettu ja tein töitä pitempään kuin muut siihen mennessä. Viimeiset kaksi viikkoa olin jo ihan ilmaa, kaikille - esimiehille ja työkavereille. Jatkossa en vaivaudu olemaan enää mitenkään sosiaalinen missään suhteessa ja työ on minulle enää pelkkä suoritus. Paha mieli kyllä jäi samoin kuin tuosta sukulaisten kysymyksestä OL
Mene itse töihin.
Voinnin kysyminen sukulaisten taholta on hieman eri asia kuin raskauskuplassa pyöriminen.
Niin on. Juuri siksi ne sukulaiset ei kysele vointia, kun ne ei elä siellä sun raskauskuplassa eikä niitä siksi kiinnosta sun liitoskivut yms. Kannattaa mennä johonkin raskausryhmään, jos haluaa voinnistaan raskausaikana jutella. Ei se ulkopuolisia, jotka eivät ole raskaana, kiinnosta.
Odotas vaan kun vauva on syntynyt. Äkkiä alkaa tenttaaminen töihin paluusta.
t. 2-vuotiaan kanssa _vieläkin_ kotona
Vierailija kirjoitti:
Odotas vaan kun vauva on syntynyt. Äkkiä alkaa tenttaaminen töihin paluusta.
t. 2-vuotiaan kanssa _vieläkin_ kotona
Mä nautin suuresti, kun vastaan tenttaajille: "Olen itse asiassa ajatellut olla kotona siihen asti, kun lapset muuttaa omilleen". E oikeasti ole sellaista suunnitellut, mutta ilmeet ovat näkemisen arvoisia.
t. viidettä vuotta kotona
Jos ymmärtäisit lukemaasi, ap on ollut töissä. Tässä massa vaan lastenhankintaikäisille naisille annetaan mieluiten pätkätöitä, jolloin heistä pääsee näppärästi eroon jos tulevat raskaaksi.
Sitten ihmetellään, kun lapsia ei synny, kun pätkätyöläiset menettävät yleensä työpaikkansa, jos tulevat raskaaksi.