Kuinka vanhana sinulta on kysytty paperit kaupassa?
Täällä rouva 46v ja tänään viimeksi lonkeroa ostaessa. Vähän nauratti.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Minulta taas on jätetty kysymättä jo alle 20-vuotiaana, tiedä sitten mistä johtuu.
Mä oon 22 ja enää ei oikeestaan kysellä papereita alkoholia ostaessa. Reilusti alle puolet. Ihan sama mikä kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Annan nyt vähän myyjänä oman kokemukseni henkkareiden kyselystä. Olen toiminut myyjänä monta monta vuotta enkä ole KOSKAAN erehtynyt kysymään yhdeltäkään nelikymppiseltä naiselta papereita. Ehkä yhdeltä tai kahdelta mieheltä, mutta sekin on todella harvinaista. Tuhansilta olen vuosien saatossa kysynyt ja esimerkiksi se 33-37-vuotiaiden naisten määrä, joilta olen kysynyt, on lähes olematon. Aikamoista humpuukia tämä ketju on siis täynnä, kun ilmeisesti keskimääräiseltä vankasti keski-ikäiseltä muka kysytään säännöllisesti henkkareita. :D
Ehkä olet vaan hyvä arvioimaan ihmisten ikää. Eri kaupoissa tuntuu myös olevan hyvin erilaiset vaatimukset papereiden kysymisen suhteen, toisessa lähikaupassani joudun näyttämään ne lähes joka kerta jos ostan jonkun siiderin kun taas toisessa niitä ei ole kysytty kertaakaan. Olen päätynyt siihen tulokseen että tuolla toisessa jotenkin tilastoidaan tai valvotaan asiaa tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Annan nyt vähän myyjänä oman kokemukseni henkkareiden kyselystä. Olen toiminut myyjänä monta monta vuotta enkä ole KOSKAAN erehtynyt kysymään yhdeltäkään nelikymppiseltä naiselta papereita. Ehkä yhdeltä tai kahdelta mieheltä, mutta sekin on todella harvinaista. Tuhansilta olen vuosien saatossa kysynyt ja esimerkiksi se 33-37-vuotiaiden naisten määrä, joilta olen kysynyt, on lähes olematon. Aikamoista humpuukia tämä ketju on siis täynnä, kun ilmeisesti keskimääräiseltä vankasti keski-ikäiseltä muka kysytään säännöllisesti henkkareita. :D
Eipä ole humpuukia. Ehkä sinä et erehdy iästä, mutta jotkut ilmeisesti kysyvät kaikilta varmuuden vuoksi tai koska on käsketty tehdä niin. Ei ole kauhean kivaa kaivella henkkareita tai jättää ostokset tekemättä kun ei pysty todistamaan täysi-ikäisyyttään, vaikka on lähes eläkeiässä.
Vierailija kirjoitti:
40, viimeksi muutama päivä sitten. Oli pitkä aika tuossa kun ei kyselty, mutta kun laihduin ja värjäsin hiukset niin taas alkoi.
Se sääntöhän on että jos arvion mukaan näyttää alle 30-vuotiaalta, niin pitää kysyä. Kolmekymppiset voivat olla tosi eri-ikäisten näköisiä niin ei ihme että kysellään vanhemmiltakin.
Varmaan sen 18-vuotiaan kassatyöntekijän vinkkelistä 30-vuotias on jo niin vanha, että ei erota enää muista keski-ikäisistä.
33 vuotta olen ja viime viikolla kysyttiin. Kassa oli mua nuorempi selvästi ja luulis tunnistavan, etten voi mitenkään olla häntä nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
33 vuotta olen ja viime viikolla kysyttiin. Kassa oli mua nuorempi selvästi ja luulis tunnistavan, etten voi mitenkään olla häntä nuorempi.
No eihän se niin mene, hänen pitää tunnistaa oletko yli 30. Ei ehkä ihan itsestäänselvää 33-vuotiaasta.
Tässä kuukauden sisällä on kysytty. 42 v.
S-ryhmän kaupoissa (erityisesti isommissa) tulee myyjäkohtainen statistiikka siitä, moneltako prosentilta alle 30-vuotiaista on henkkarit kysytty. Ikä tilastoidaan jos näyttää S-korttia. Näistä odotetaan reilusti yli 90% tulosta.
60v, kauppa kysyy nykyään kaikilla
Multa kysyttiin korona-aikana viimeksi, olisinko ollut sitten 53. Mulla oli kyllä maski naamalla ja olen pienikokoinen kropaltani, joten se varmaan selittää. Toisaalta sain kyllä aikana ostettua alkoholia alaikäisenä:)
En muista, olisiko kaupassa koskaan kysytty ostosten yhteydessä papereita. Ravintolan portsari taisi kysyä viimeisen kerran, kun olin jo selvästi päälle 20-vuotias.
46-vuotiaana kahdesti. Toisella kertaa ostin röökiä eikä mulla ollut paperit mukana, joten piti lähteä tyhjin käsin. Toisella kertaa ostin nikotiinipurkkaa. Sitä ennen 45-vuotiaana kysyttiin röökiä ostaessa ja silloin myyjää kyllä nauratti, sanoin että nyt menikin arvio aika pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin kun meidän lähikaupan kassa mainosti, kuinka hän ei ole koskaan kysynyt yhdeltäkään alle 35-vuotiaalta henkkareita, kun on niin hyvä arvioimaan ihmisten ikää. Ihan kiusallani tuhosin hänen egonsa muutaman päivän kuluttua ostamalla alkoholia, kun tiesin, että mun suhteen hän menee ansaan. Olin tuolloin 40 ja hän todella kysyi niitä henkkareita. Lällällää.
Vierailija kirjoitti:
Kysytään tietenkin
T. aarno 65v
Aarnot eivät ole 65, vaan 80-100.
Multa kysytään aina ja olin elänyt toiveissa että kun täytän 40 niin se loppuisi mutta eipä loppunut. Tänään kysyttiin viimeksi. Ihan kaiken ikäiset kassat kysyy. Ja sitten toisaalta kaverit ei usko että on kysytty. Poikaystävä alkoi nauramaan että ei usko kerta toisensa jälkeen. Hänen kanssa kun ostin alkoholia tai olin vain siis mukana niin ei kysytty ja se vahvisti vain hänen epäilyjä. On tämä haastavaa 😂
Joka kerta kysytään alkossa mutta ruokakaupassa ei. Olen 56 vuotias.
Liikaa meikkiä. Näytät varmasti Tikkurilan värikartalta.