Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka vanhana sinulta on kysytty paperit kaupassa?

Vierailija
07.07.2024 |

Täällä rouva 46v ja tänään viimeksi lonkeroa ostaessa. Vähän nauratti. 

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysytty edes silloin kun 16- vuotiaana ostin pullon viskiä.

Vierailija
22/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä prismassa yksi myyjä kyselee keski-ikäisiltäkin henkkareita, en kyllä ymmärrä mikä logiikka siinäkin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

43-vuotiaana alkoholitonta olutta ostaessani.

Vierailija
24/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä kysyttiin. Oon 45. 

Hihittelin itsekseni roudatessani ostokset autolle.

Vierailija
25/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

43v ja edelleen kysytään useamman kerran vuodessa.

Vierailija
26/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen viimeksi. Harvassa on ne kerrat, kun ei kysytä. 

N43

Vierailija
27/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Nykyään kysytään henkkareita eikä papereita..

Vierailija
28/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps. Nykyään kysytään henkkareita eikä papereita..

Monet sanoo paperit.

Vierailija
29/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisnekset kusi kunnolla kun 16 v iässä viinakaupan myyjä alkoi kysellä papereita. Jostain romikselta hankin autonavaimet heiluteltavaksi, puku päälle, salkku kouraan ja ostamaan kolme pulloa kossua tai vodkaa. Auto käy kadun varressa ja kiire on. Homma pelasi kuukausitolkulla kunnes tuo virkaintoinen myyjä alkoi nillittämään. No sitten menin kyselemään tyttöjen liikunnanopettajaa hakemaan viinat, lupasin hakuja omasta katteestani ja saatiin taas bisnes luistaamaan. Jatkossa se maikka oli remmissä mukana ja myytiin porukalla. Tosin kyllä me juotiinkin. Näin siis  -82 kun olin ammattikoulussa. Olin siis viinanmyyjä jo tuolloin teini-iässä. Nyt liki 60 v ei enää papereita kysellä. 

Vierailija
30/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta taas on jätetty kysymättä jo alle 20-vuotiaana, tiedä sitten mistä johtuu.

Aloititko ryyppäämisen jo 12-vuotiaana? 

Vierailija
31/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43 ja joka kerta, kun ostan siiderin, niin kysytään. Ihan kivahan se on. Luo illuusion, että näyttää ikäistäni nuoremmalta.

Vierailija
32/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40, viimeksi muutama päivä sitten. Oli pitkä aika tuossa kun ei kyselty, mutta kun laihduin ja värjäsin hiukset niin taas alkoi. 

Se sääntöhän on että jos arvion mukaan näyttää alle 30-vuotiaalta, niin pitää kysyä. Kolmekymppiset voivat olla tosi eri-ikäisten näköisiä niin ei ihme että kysellään vanhemmiltakin.

Vierailija
33/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta taas on jätetty kysymättä jo alle 20-vuotiaana, tiedä sitten mistä johtuu.

Aloititko ryyppäämisen jo 12-vuotiaana? 

En, vaan 13-vuotiaana.

Vierailija
34/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40, viimeksi muutama päivä sitten. Oli pitkä aika tuossa kun ei kyselty, mutta kun laihduin ja värjäsin hiukset niin taas alkoi. 

Se sääntöhän on että jos arvion mukaan näyttää alle 30-vuotiaalta, niin pitää kysyä. Kolmekymppiset voivat olla tosi eri-ikäisten näköisiä niin ei ihme että kysellään vanhemmiltakin.

Mua ärsyttää, kun niitä kysellään. Itsepalvelukassalla vasta kiusallista onkin, kun kone hälyttää aina myyjän paikalle ja kun kuvittelee, että hän vaan kuittaisi sen pois niin pitääkin alkaa kaivaa henkkareita.

Vierailija
35/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi on kysytty, kun olin 50 ja ostamassa olutta. En ollut ikääni nuoremman näköinen eikä tapahtunut Suomessa. 

Vierailija
36/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottoa laittaessani jonkin aikaa sitten hyvän matkaa yli kolmekymppisenä miehenä. Myyjä näytti miettivän jotain 10 sekuntia ja sitten päätti kysyä. Silloin ei vielä edes ollut sääntöä, että Veikkausta ostaessa alle 30-vuotiaan näköisiltä pitäisi kysyä. Jotenkin tuntui ärsyttävältä ja jäi sen jälkeen pitkäksi aikaa lotot laittamatta.

Vierailija
37/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää, kun niitä kysellään. Itsepalvelukassalla vasta kiusallista onkin, kun kone hälyttää aina myyjän paikalle ja kun kuvittelee, että hän vaan kuittaisi sen pois niin pitääkin alkaa kaivaa henkkareita.

Kyllä se muakin ärsyttää, siitä jää jotenkin epämukava olo. Olen ollut kassalla töissä ja se oli vieläkin inhottavampaa, ahdisti kysellä ihmisiltä jotka ihan selvästi olivat täysi-(keski-)ikäisiä mutta piti varmuudeksi kysyä ettei tule sanomista...

Vierailija
38/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 37 ja paras saldoni yhdellä päivälle tätä vuotta on, ettö ostin viis kertaa alkoholia tai tupakkaa ja neljössä paikassa kysyttiin paperit. Lähikauoas jolle oon tuttu niin ei kysyneet sentään kun ovat sen usein aikaisemmin tejneet kun tänne muutin.

Ilen huvin säilynyt kaunis ja pitkä, sekå laiha transnainen. Ja oon polttamut 20 vuotta yupakkia, juonut ja köytyänut huumeita elämäni aikana rrolisti, et ei se tarkota et uloonäkö menis niil. Mieluummin oisin kyl laiha ja ryppynen ku lihava ja suuria elämänhallintaongelmia omaava jos ei osaa edes syödä kohtuudella.

Vierailija
39/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen kerran kysyttiin 43-vuotiaana. 

Vierailija
40/79 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni meni ravintolaan poika ystävänsä kanssa. Ystäväni oli silloin 45 vuotias. Hän suorastaan puhkui vihaa asiasta, poikaystävänsä lohdutti: etkö huomannut sitä opaskoiraa portsadin vierellä siellä hämärässä...