Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko onnellinen sisaruksistasi tai siitä, että olet ainoa lapsi?

Vierailija
07.07.2024 |

Unohdetaan perintöasiat. Mitä muuta iloa tai harmia?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onnellinen sisaruksistani. Ovat paljon minua vanhempia, olen iltatähti. Ovat kohdelleet minua sen mukaisesti. Olen viisikymppisenäkin heille joku kakara, joka ei heidän mielestään osaa tehdä oikeita valintoja yhtään missään asiassa, ja katsovat oikeudekseen kommentoida ja komennella. En kuuntele heitä, ja siksi välit onkin poikki + lähes poikki. 

Heidän lastensa kanssa olen onneksi läheisissä väleissä.

Vierailija
22/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut elää veljen kanssa ja ilman. Veljen aikana ajauduin poikien harrastuksiin, minut pahoinpideltiin, veljen vaimo on ollut minua kohtaan henkisesti aikuisiällä väkivaltainen. Veli häpäisi julkisesti erään rikosasian yhteydessä (minä uhri). Pienempänä jouduin vaatimaan saada käydä jopa vessassa rauhassa. Seiniin tuli reikiä heitellyistä tavaroista. Yksinhuoltajan kanssa "ainoana lapsena" asuessani sain elää rauhassa ja harrastaa sitä, mikä itseä kiinnosti. Aikuisiällä elämä on tasapainoista. Jos pitäisi valita, valitsisin olla ainoa lapsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen sisaruksistani (10kpl).

Kamalaa ajatellakin miten lone sitä olisi tässä maailmassa ilman heitä. Ja tylsää.

Vierailija
24/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa ajatellakin miten lone sitä olisi tässä maailmassa ilman heitä. Ja tylsää.

No minulla on 4 sisarusta mutta myös ystäviä, joten ihan hyvin pärjäisin myös ainoana lapsena.

Vierailija
25/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla on 4 sisarusta mutta myös ystäviä, joten ihan hyvin pärjäisin myös ainoana lapsena.

On minullakin ystäviä, mutta ei ne sisaruksia korvaa. Molemmat tärkeitä enkä halua ajatella elämää ilman heitä!

Vierailija
26/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se ero on, että ystäviä löytää aina uusia, sisaruksia ei voi korvata toisella. 

27/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras asia elämässäni on ollut sisarukseni. Heihin on aina voinut luottaa. Elämän pisin ihmissuhde. Tärkeys korostuu nyt, kun vanhemmat iäkkäitä. Jätän kaikki omaisuuteni sisarusten lapsille, heitä on 3 kpl ja jokainen tulee samaan vähintään sata donaa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
28/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minullakin ystäviä, mutta ei ne sisaruksia korvaa. Molemmat tärkeitä enkä halua ajatella elämää ilman heitä!

Minulla ei ole kavereitakaan, enkä silti haluaisi sisaruksia. Kun pikkuhiljaa oppii elämään maailman kanssa, ihmisten seura alkaa tuntumaan nopeasti aika karsealta. Kuin hengaisi apinan kanssa sen sijaan, että voi hengata koko universumin kanssa. Tuollainen vähättelevä "kamalaa jos ei ole 10 sisarusta" on myös tilannetajutonta ilkeyttä, ja kertoo ettei parvi ole tervehenkinen, jos sieltä sikiää tuollaisia asenteita. Yksi ruma sielu kymmenessä ihmisessä. Yksi kaunis yhdessä

Vierailija
29/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoana lapsena koin olevani välillä aika yksin, mutta pärjäsin silti hyvin.

Vierailija
30/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että sisarkateus on hyvin yleistä, ainakin paljon haukkuvat katellisuuksissaan sisaruksiaan.

Vierailija
31/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin olemattomat välit tai korkeintaan rasite. En tarvitse perhettä tsi sukulaisia. Elän ja asun yksin.

Vierailija
32/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen läheisiä sisariussuhteita. Meidän perheessämme kylmät välit. Ei riitoja mutta täysi välinpitämättömyys. Riitakin toisaalta kertoisi kai tunteista. En ikinä voisi edes riidellä sisarusten kanssa 

Vierailija
33/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi isoveli, joka on minulla todella tärkeä. Olemme joka viikko ainakin puhelimitse yhteydessä, välimatka estää viikottaisen tapaamisen.

Vierailija
34/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskoni on elämäni tärkein ihminen vaimon jälkeen. 

Vierailija
35/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useita sisaruksia ja hyvä niin. Toinen vanhemmista jo kuollut, toinen asuu hoivakodissa.

Vierailija
36/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole kavereitakaan, enkä silti haluaisi sisaruksia. Kun pikkuhiljaa oppii elämään maailman kanssa, ihmisten seura alkaa tuntumaan nopeasti aika karsealta. Kuin hengaisi apinan kanssa sen sijaan, että voi hengata koko universumin kanssa. Tuollainen vähättelevä "kamalaa jos ei ole 10 sisarusta" on myös tilannetajutonta ilkeyttä, ja kertoo ettei parvi ole tervehenkinen, jos sieltä sik

Et kuulosta olevan kovin sinut tilanteesi kanssa, jos luit oman kokemukseni jonain vähättelynä ja "kamalaa jos ei ole 10 sisarusta"-juttuna. Kun kyse oli _minun_ kokemuksesta, ei muusta. Vastasin aloituksen kysymykseen, siinä se. Saan olla onnellinen sisaruksistani ja sitä mieltä, että olisi kamalaa olla tässä maailmassa ilman heitä. Se ei liity mitenkään sinuun tai kehenkään muuhun täällä. 

Vierailija
37/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kappaletta ja minulle parasta maailmassa. Nyt jo vanhempana olen miettinyt miten elämässä tulee toimeen, kun meistä/heistä aika jättää.

Vierailija
38/40 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on isoveli ja pikkusisko, joista molemmista olen iloinen nykyään. Siskon kanssa oltiin lapsena aika pahat kilpakumppanit ja tappelupukarit, nuorina aikuisina pidettiin niukalti yhteyttä, mutta nyt 30v+ on löytynyt uudenlainen suhde. Veljeen suhde on ollut aina mutkattomampi, ja kun meillä on karkeasti samanikäisiä lapsia, niin sen lisäksi että he ovat tärkeitä toisilleen, on myös veljen kanssa käydyt vanhemmuuskeskustelut olleet korvaamattomia, siitä huolimatta tai juuri siksi että ollaan periaatteiltamme aika erilaisia vanhempia.

Lisäksi odotan, että kun vanhemmat muuttuvat vielä nykyistäkin rasittavammiksi, sitä on kiva sekä konkreettisesti että emotionaalisella tasolla jakaa sisarusten kanssa.

Vierailija
39/40 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi siskoa ja kaksi veljeä, ja rakastan syvästi heitä kaikkia. Olen myös - ja lapseni ovat - hyvissä väleissä sisarusteni lasten kanssa. Meitä onkin aika iso porukka, kun tapaamme kesä- tai talvijuhlissa, kaikki kykeneväiset. Mutta myös erikseen tapaamme usein. 

Sitä, mitä ei ole kokenut, ei kaipaa. En osaa kuvitella, millaista elämäni olisi, jos ainoana lapsena olisin saanut vanhempieni jakamattoman huomion ja aina kaikki ne lelut ja muut, mitä olisin itselleni lahjaksi toivonut. Kyllä sellaisesta taloudellisesti rikkaammasta elämästä sisarukset aina voiton vievät! 

Vierailija
40/40 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme veljeä mulla on mutta yhdestä vain on joskus jotain iloa ollut.

Muista raskasta surua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi