Suomalainen kaupunki, josta tulee jotenkin tylsä vaikutelma
Itse vastaan Jyväskylä. Nätti kaupunki, mutta vaikuttaa silti jotenkin tylsältä?
Kommentit (131)
Olen reissannut työn vuoksi lähes kaikissa Suomen isoissa- ja keskikokoisissa kaupungeissa ja sanoisin, että Seinäjoki vie kyllä voiton tässä.
Tampere yllättävän tylsä isoksi kaupungiksi
Varmasti on ihmisestä riippuvaista mikä on tylsää tai ei. Mutta noin kansainvälisesti verrattuna aika moni paikka voi jonkun mielestä täyttää ne kriteerit. Vaikka on itse natiivi Suomessa, tuntuu että esim. sellainen jokapäiväinen jutustelu kanssaihmisten kanssa onnistuu heikommin kuin jossain muualla taikka väkinäisempää. ehkä se tekee vähän tylsäksi tunnelman, kun on yksin oleileva pääasiassa ja sen huomaa kun on jossain missä luontevampaa jutella ihmisten kanssa. Opiskeluaikoina ja kavereiden / tyttöystävän kanssa taas ei ollut tylsää yhtään
Vierailija kirjoitti:
Olen reissannut työn vuoksi lähes kaikissa Suomen isoissa- ja keskikokoisissa kaupungeissa ja sanoisin, että Seinäjoki vie kyllä voiton tässä.
Siis jos olet illan hotellilla, niin kaikissa muissa paikoissa on sentään joku kiva paikka, johon voi mennä kävellylle, mutta mitä Seinäjoella on? Ei mitään!
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle: Väitelauseen loppuun ei tule kysymysmerkkiä.
Sä olet vanerikorvistantta lomalla nyt. Jätä kontrolloinnit sitten ensi kuuhun, eiks niin :)
Järvenpää. Helsingin etäisimpiä lähiöitä joka yleensä mainitaan vaan väkivallantekojen yhteydessä.
Kaikki paitsi pääkaupunki. Suomi on kokonaisuutena ankea ja tylsä maa. Luonto kivaa toki pohjoisimmassa Suomessa, mutta myös etelässä. Luontoa on muuallakin maailmassa ja paljon upeampaa kuin Suomessa, joten ei tuollakaan hirveästi laajemmalla mittakaavalla voi keulia.
Kuhmo
Näin kesälläkin aika karmaiseva paikka, saati sitten talvella.
Vierailija kirjoitti:
Järvenpää. Helsingin etäisimpiä lähiöitä joka yleensä mainitaan vaan väkivallantekojen yhteydessä.
Ranta-aluehan on oikein kiva! Ja talvella luistelu- ja hiihtoreitit jäällä. On paljon ankeampiakin paikkoja. Ja itse en edes ole Järvenpäästä vaan Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä saisi kehittää sitä rantaansa. Kansi ratapihan päälle, ohitustie tunnelliin ja siihen kiva rantakatu kahviloineen ja uimarantoineen.
Totta. Nykyinen konsepti on kaupungille häpeäksi: rata ja moottoritie erottavat kaupungin järvestään.
On kyllä ihan kullista kaikki suomalaiset paskareiät. Riittää pysytellä sörnäisessä jos haluaa turpaan.
Sisämaan kaupungit ovat kaikki tylsiä.
Kaupunki on tasan niin tylsä kuin ihminen itse. Luova ja reipas keksii aina jotakin puuhaa vaikka tyhjiössä. Tylsät ihmiset tarvitsevat sirkushuveja ja marakatteja viihtyäkseen.
Kuusamo = suomen twin peaks.
Ankean ja jopa uhkaavan tunnelman aistii.
Tuntuu että kaikilla paikallisilla on yhteinen synkkä salaisuus taakkanaan.
vittumaisimmat ihmiset asuu lahdessa.
Kyllähän noin voi laittaa, kun kirjoittaja itsekin pohtii väitettään siinä.