Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen kaupunki, josta tulee jotenkin tylsä vaikutelma

Vierailija
07.07.2024 |

Itse vastaan Jyväskylä. Nätti kaupunki, mutta vaikuttaa silti jotenkin tylsältä?

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron, mikä vetää pohjat. Hämeenlinna on niin unettavan tylsä, etteivät ihmiset muista sitä edes tällaisen kyselyn yhteydessä! 🥱🥱🥱

Vierailija
122/131 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käääk, kaikki on iha hirveetä ja kamalaaa!! Siis mä en kestä, miks suomes ei voi olla pilvenpiirtäjii ja eiffel tornii?! Apuva, kääk! Mä haluun menoo ja meininkii, niinku stockholmis!! Suomi tarvii ison pilvenpiirtäjän ja mestoi hei, isonmaailman meininkii ghetot ja sillee, sit sieltä vois nousta joku kunnon räppäri niinku fifti sentti tai joitai. Mä katoin lapsena se x and the sitii ja nyt aikuisen oon nii pettyny ku hesas ei oo sellasta, mulla on sentää omena läppäriki. Ihan kauheeta, kääk!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron, mikä vetää pohjat. Hämeenlinna on niin unettavan tylsä, etteivät ihmiset muista sitä edes tällaisen kyselyn yhteydessä! 🥱🥱🥱

Kesällä ihan yes 👍.

Vierailija
124/131 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tylsyys määritellään?

Yksitoikkoiset maisemat? Rapistunut rakennuskanta? Ihmiset tavanomaista nurkkakuntaisempia? Vähän tapahtumia? Vähän asukkaita eli vähän elämää?

Riippuu siis pitkälti määrittäjästä mikä mielletään tylsäksi. 

Jos ajatellaan vaikka Espoota, niin siellä on kyllä kuolettavan tylsiä uudisalueita kauppakeskusten ja moottoriteiden saartamina, kunnollista kaupunkikeskustaakaan ei oikeastaan ole olemassa, vaikka joku Tapiolan sellaiseksi haluaisi mieltää. Toisaalta siellä on myös hyvin kaunista merenrantaa, Nuuksion kansallispuisto, Otaniemen tiedeyhteisö, Keilaniemen "pilvenpiirtäjät" hightech yrityksineen, jne. Kaupungissa on siis tylsää ja mielenkiintoista, myös jotakin mitä ei ole muualla Suomessa. Samoin keskiverto espoolainen, luultavasti jonkin sortin insinööri tai koodari, monen mielestä varmasti aika tylsää sekin, mutta myös turvallista. 

Samalla tavoin voisi kuvailla monia muitakin suomalaisia kaupunkeja, niissä on jotakin ainutlaatuista, jotakin tylsää, jotakin siltä väliltä.

Esimerkiksi monien parjaama Vantaa on paljon mainettaan parempi paikka, miksikö? Myönnettäköön, eihän se kovin kaunis kaupunki todellakaan ole, mutta siellä on kuitenkin Suomen suurin lentokenttä, isohkot festarit, muitakin tapahtumia, erittäin hyvä työpaikka tarjonta ja asukkaat ovat pääosin erittäin mukavia jalat tyyppejä. 

Vierailija
125/131 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ventovieraat ei puhu munkaa bussipysäkillä, kääk!! Ihan hirveetä, mä haluan kertoa ventovieraille kuinka fantsuu ruottis on. Kääk, miks suomalaiset ei oo ruotsalaisii edes ååbos? Ruotsis kaikki on kivempaa, uskokaa mua, some kaveri jota en oo ees livenä nähny kerto mulle, pakko sen on olla siis totta.

Vierailija
126/131 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsille ihmisille kaikki on tylsää kun kukaan toinen tylsä ei jaksa viihdyttää edes itteään saati toisia.

Yhteen aikaan haukuttiin Kouvolaa tylsäksi, mikä on kaukana tylsyydestä, siellähän on vaikka mitä ja ihmisetkin on aktiivisia ja kivoja. Puhekaverin saa aina jos vaan ite saa sen puheen ystävällisesti ulos suusta.

Vierailija
127/131 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tylsyys määritellään?

Yksitoikkoiset maisemat? Rapistunut rakennuskanta? Ihmiset tavanomaista nurkkakuntaisempia? Vähän tapahtumia? Vähän asukkaita eli vähän elämää?

Riippuu siis pitkälti määrittäjästä mikä mielletään tylsäksi. 

Jos ajatellaan vaikka Espoota, niin siellä on kyllä kuolettavan tylsiä uudisalueita kauppakeskusten ja moottoriteiden saartamina, kunnollista kaupunkikeskustaakaan ei oikeastaan ole olemassa, vaikka joku Tapiolan sellaiseksi haluaisi mieltää. Toisaalta siellä on myös hyvin kaunista merenrantaa, Nuuksion kansallispuisto, Otaniemen tiedeyhteisö, Keilaniemen "pilvenpiirtäjät" hightech yrityksineen, jne. Kaupungissa on siis tylsää ja mielenkiintoista, myös jotakin mitä ei ole muualla Suomessa. Samoin keskiverto espoolainen, luultavasti jonkin sortin insinööri tai koodari, monen mielestä varmasti aika tylsää sekin, mutta myös turvallista. 

Samalla tavoin voisi kuvai

Vantaalla on myös vaikkapa Heureka, osittain Sipoonkorven kansallispuisto, Kartanonkosken melko poikkeuksellista arkkitehtuuria omaava asuinalue, voisipa joku mainita hotelli vantaankin, tuon kuivalla maalla seilaavan ruotsinlaivan. 

Vierailija
128/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaa 

Uudenmaan ulkopuolella asuvana en edes hahmota Helsingin naapurikaupunkeja omiksi kaupungeikseen, vaan ajattelen niitä osana Helsinkiä. Niillä kun ei tunnu olevan mitään omaa identiteettiä.

Vierailija
129/131 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle: Väitelauseen loppuun ei tule kysymysmerkkiä.

Missä kaupungissa asut?

Vierailija
130/131 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
131/131 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoolta ja Vantaalta puuttuvat omat identiteetit, ovat selkeästi Stadin varjossa. Niiltä puuttuvat myös selkeät keskukset. Ovat siis tylsiä.