Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies heittämässä ulos asunnosta

Vierailija
06.07.2024 |

Mies eräänä iltana riidan päätteeksi käski pakata tavarat ja lähteä.. Yritettiin keskustella vielä asioista, mutta mies ei pääse yli ajatuksesta että olisin pettänyt häntä.. Kevään aikana miehen alkoholinjuonti on lisääntynyt runsaasti. Juo nykyään joka ilta töiden jälkeen olutta joka päiä 8kpl ja viikonloppuisin 24kpl pe ja la... Olen saanut kuulla moneen otteeseen kevään aikana, että olen pettänyt. Jopa hänen silmien alla jos hänen ystävä on ollut kylässä. Ja ollaan siis oltu koko ajan näiden ystävienkin kanssa samassa tilassa mieheni kanssa. Mitään todisteita hänellä ei ole että olisin pettänyt ja näin ei ole missään vaiheessa käynyt. Hänen selostukset näistä pettämisistä ovat aivan järjettömiä. Ei huomaa ettei niissä puheissa ole yhtään mitään järkeä.. . Voiko runsas alkoholinjuonti saada tälläiset vainoharhat päälle? Olen todella väsynyt tähän jatkuvaan syyttelyyn.

Asumme n. 40km keskustasta ja autot ovat miehen omistuksessa, joten nyt kiristää etten saa käyttää näitä autoja kun olemme kerta eroamassa. Minulla ei ole varaa ostaa omaa autoa jos tässä nyt ero on tulossa, varat menevät uuden asunnon vuokratakuuseen ja muuton kuluihin. Asuntohakemuksia olen laittanut pariinkin kaupunkiin, heillä ei ole tarjota tällähetkellä sopivaa asuntoa. Pelottaa että joudun olemaan pahimmillaan parikin kuukautta ilman autoa keskellä ei mitään.. Asunto jossa asumme on mieheni sukulaisen. Minulla ja miehellä ei ole asuntoon virallista vuokrasopimusta, emmekä maksa asumisesta muutakuin omat asumiskustannukset (sähkö,vesi,jäte,vakuutukset, nuohous jne).. Voiko minut heittää kadulle tuosta vain? Olen asunut kyseisessä asunnossa virallisesti 5 vuotta. Toki täällä en tahdo olla ja toivon että saisin asunnon mahdollisimman pian. Minulla ei ole ystäviä tai sukulaisia kenen luokse voisin mennä.

Kommentit (190)

Vierailija
61/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungeissa ja keskustoissa on varmaan vapaita asuntoja.

Luepa aloitus. Ap on hakenut asuntoa kaupungeista!

Vierailija
62/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aviomies heitti minus ulos riidan päätteeksi kahden lapsen kanssa. Sain ottaa mukaan vaan hiukan vaihtovaatteita, ja avaimen otti myös pois minulta. Menin vanhemmilleni muutamaksi yöksi, ja sain hommattua vuokra-asunnon yksityiseltä. Kävin sovitusti hakemassa loput tavaroista. Se oli sitten siinä. Eniten exää taisi vituttaa, kun pärjäsin vallan mainiosti tämän tempun jälkeen. 

Hienoa. Näin se menee, että asiat hoituu jopa paremmin jatkossa silloin, kun sekobolla kumppani ei ole sekoittamassa soppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisitko kommentoida jotain.

Vierailija
64/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin käy kun kuvittelee että varakas mies olisi hyvä kumppani. Harhainen juoppo  se on ja nyt olet koditon, osta teltta ja muuta johonkin metsään.

Vierailija
65/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi heittää sua pihalle, koska se on virallisesti sun koti. Jos et lähde vapaaehtoisesti, niin se voi hakea sulle häädön.

Jos ei ole edes voimassa olevaa vuokrasopimusta niin asunnoton olet.

Vierailija
66/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te huutelijat jotka sanotte että mene töihin ja ihmettelette miksei ole säästöjä vaikken maksa vuokraa. Olen ollut työttömänä viimeisen vuoden, koska töitä ei vain ole. Säästöjä on ollut, mutta ne ovat huvenneet erinäisten pakollisten kulujen vuoksi. Ei n. 600€/kk ole kovin iso summa elämiseen. Syksyllä aukeaa ehkä mahdollisuus opiskella oppisopimuksella uusi ammatti nykyisellä paikkakunnalla tai ylipäänsä päästä töihin. Aiempi ammatti kyllä on, mutta työntekijä tarve tällä hetkellä huono tällä alueella.

Lapset asuvat tällä hetkellä isällään, tapaan heitä viikonloppuisin ja lomilla pitempiä aikoja. Tämän vuoksi en voi kovin kauas muuttaa, jotta tapaamiset lasten kanssa onnistuvat ja lasten isällä on kohtuullinen ajomatka kuskata lapsia. 

Olen laittanut asuntohakemuksia 3 eri kaupunkiin. Myös yksityisiin vuokranantajiin olen ollut yhteydessä, mutta asunto tarjonta on pientä ja menevät nopeasti. Otan yhteyttä maanantaina kuntani sosiaalitoimistoon kysyäkseni voivatko auttaa jotenkin asunnon saannissa.

-AP

Vierailija
67/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalitoimi voi kirjoittaa asunnontarpeesta kaupungin asuntotoimistolle, jolloin asuntoa voidaan tarjota nopeammin.

Niin hänen kannattaisi tehdä tämä, kertoisi heille kaiken tämän ja juoposta vainoharhaisesta miehestään, joka heittää pellolle ilman autoa.

Vierailija
68/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että mies on pettänyt, mutta luulen, että suurin syy tuohon tilanteeseen on ap:n työttömyys. Nyt vuoden jälkeen ap:n säästöt on käytetty ja mies olisi joutunut elättämään ap:ta. Siksi häntä vi*uttaa. Ap ei vissiin olisi edes ajatellut uudelleenkouluttautumista ilman tätä erokeissiä.

Vierailija
69/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee, kun ei mene asumiseen, eikä autoiluun, eikä ole säästöjäkään?? 

Mies varmaa juonut nekin

Vierailija
70/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi heittää sua pihalle, koska se on virallisesti sun koti. Jos et lähde vapaaehtoisesti, niin se voi hakea sulle häädön.

Jos ei ole edes voimassa olevaa vuokrasopimusta niin asunnoton olet.

Ei ole, kun on siellä kirjoilla.

Vierailija
71/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko ite pettänyt kännissä? Jos alkoi yllättäen tyhjästä tuollainen syyttely, niin saattaa projisoida omaa syyllisyyttään suhun. Kuulemma yleistä ihmisillä, kun pettäneet.

Jospa tuo sukulainen jonka majassa asutte,  voisikin häätää deliriumia lähestyvän alkoholistin pois !

Vierailija
72/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka jaksaa noita prkleen pitkiä jaarituksia lukea?

Trolli se onkin.

Vierailija
73/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tietää mitkä kaikki firmat tarjoavat kunnan asuntoja. Nekin voi olla yksityistetty ja kalliimpia. Mutta jotain pakko on olla. Osa voi olla edullisempia tuurilla.

Vierailija
74/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole helpottunut että pääset tuollaisesta juoposta eroon. Aluksi on varmasti hankalaa saada asiat järjestymään mutta tulet vielä huomaamaan että näin on parempi. Tsemppiä!

Vierailija
75/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaatko ap vielä tähän, että mitä sun päässä on liikkunut, että olet tuohon tilanteeseen päätynyt? Miksi ihmeessä olet muuttanut miehen sukulaisen asuntoon, josta et maksa mitään muuta kuin normikulut? Ja miksi käytät miehen omistamaa autoa, jota hän voi hallinnoida miten haluaa? Miksi olet joutunut tilanteeseen, että olet riippuvainen miehestä?

Vierailija
76/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalitoimi voi kirjoittaa asunnontarpeesta kaupungin asuntotoimistolle, jolloin asuntoa voidaan tarjota nopeammin.

Sain itse kunnan asunnon avioeron jälkeen. Entinen asunto myytiin. 

Vierailija
77/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tietää mitkä kaikki firmat tarjoavat kunnan asuntoja. Nekin voi olla yksityistetty ja kalliimpia. Mutta jotain pakko on olla. Osa voi olla edullisempia tuurilla.

Kunnan sivuille, sieltä valikko "asuminen " ja edelleen "vuokra-asunnot. "

Tai "Vuokra-asunnot XXX ( kunnan nimi )".

Vierailija
78/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaatko ap vielä tähän, että mitä sun päässä on liikkunut, että olet tuohon tilanteeseen päätynyt? Miksi ihmeessä olet muuttanut miehen sukulaisen asuntoon, josta et maksa mitään muuta kuin normikulut? Ja miksi käytät miehen omistamaa autoa, jota hän voi hallinnoida miten haluaa? Miksi olet joutunut tilanteeseen, että olet riippuvainen miehestä?

Ja miten se tähän kuuluu?

Vierailija
79/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mies ei voi heittää virallisesti ulos, mutta asunnon omistaja voi. Hän voi heittää molemmat pois niin halutessaan.

Vierailija
80/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te huutelijat jotka sanotte että mene töihin ja ihmettelette miksei ole säästöjä vaikken maksa vuokraa. Olen ollut työttömänä viimeisen vuoden, koska töitä ei vain ole. Säästöjä on ollut, mutta ne ovat huvenneet erinäisten pakollisten kulujen vuoksi. Ei n. 600€/kk ole kovin iso summa elämiseen. Syksyllä aukeaa ehkä mahdollisuus opiskella oppisopimuksella uusi ammatti nykyisellä paikkakunnalla tai ylipäänsä päästä töihin. Aiempi ammatti kyllä on, mutta työntekijä tarve tällä hetkellä huono tällä alueella.

Lapset asuvat tällä hetkellä isällään, tapaan heitä viikonloppuisin ja lomilla pitempiä aikoja. Tämän vuoksi en voi kovin kauas muuttaa, jotta tapaamiset lasten kanssa onnistuvat ja lasten isällä on kohtuullinen ajomatka kuskata lapsia. 

Olen laittanut asuntohakemuksia 3 eri kaupunkiin. Myös yksityisiin vuokranantajiin olen ollut yhteydessä, mutta asunto tarjonta on pientä ja menevät nopeasti. Otan yhteyt

Ymmärrän tilanteesi. Opiskelu kannatta aina. Sun  pitää nyt tässä tilanteessa ajatella itseäsi. Kyllä voit muuttaa kauemmaksikin. Lasten isä huolehtii kyllä lapsista. Ei kai sun lapset ole joutuneet katsomaan sitä harhaista äijää, josta sun pitää nyt päästä eroon asap. Ei todella ole hyvä lasten katsoa tuota menoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme