Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies heittämässä ulos asunnosta

Vierailija
06.07.2024 |

Mies eräänä iltana riidan päätteeksi käski pakata tavarat ja lähteä.. Yritettiin keskustella vielä asioista, mutta mies ei pääse yli ajatuksesta että olisin pettänyt häntä.. Kevään aikana miehen alkoholinjuonti on lisääntynyt runsaasti. Juo nykyään joka ilta töiden jälkeen olutta joka päiä 8kpl ja viikonloppuisin 24kpl pe ja la... Olen saanut kuulla moneen otteeseen kevään aikana, että olen pettänyt. Jopa hänen silmien alla jos hänen ystävä on ollut kylässä. Ja ollaan siis oltu koko ajan näiden ystävienkin kanssa samassa tilassa mieheni kanssa. Mitään todisteita hänellä ei ole että olisin pettänyt ja näin ei ole missään vaiheessa käynyt. Hänen selostukset näistä pettämisistä ovat aivan järjettömiä. Ei huomaa ettei niissä puheissa ole yhtään mitään järkeä.. . Voiko runsas alkoholinjuonti saada tälläiset vainoharhat päälle? Olen todella väsynyt tähän jatkuvaan syyttelyyn.

Asumme n. 40km keskustasta ja autot ovat miehen omistuksessa, joten nyt kiristää etten saa käyttää näitä autoja kun olemme kerta eroamassa. Minulla ei ole varaa ostaa omaa autoa jos tässä nyt ero on tulossa, varat menevät uuden asunnon vuokratakuuseen ja muuton kuluihin. Asuntohakemuksia olen laittanut pariinkin kaupunkiin, heillä ei ole tarjota tällähetkellä sopivaa asuntoa. Pelottaa että joudun olemaan pahimmillaan parikin kuukautta ilman autoa keskellä ei mitään.. Asunto jossa asumme on mieheni sukulaisen. Minulla ja miehellä ei ole asuntoon virallista vuokrasopimusta, emmekä maksa asumisesta muutakuin omat asumiskustannukset (sähkö,vesi,jäte,vakuutukset, nuohous jne).. Voiko minut heittää kadulle tuosta vain? Olen asunut kyseisessä asunnossa virallisesti 5 vuotta. Toki täällä en tahdo olla ja toivon että saisin asunnon mahdollisimman pian. Minulla ei ole ystäviä tai sukulaisia kenen luokse voisin mennä.

Kommentit (190)

Vierailija
41/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs oot ap jäänyt miehesi elätettäväksi. Ja armoille.  Oma valinta.

Mikset ole töissö, jossa tienaat omaa rahaa?

Oletko kouluttamaton, tyhjän päällä elävä luuseri?

Joka ikinen terve ihminen, on itse vastuussa omasta elåmästään. Myös sinä.

Sitäpaitsi, aloituksesi HUONOSTI LAADITTU PROVO !

Älä trolli huuda!

Vierailija
42/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaita kämppiä on netti pullollaan. Miksi sinä uskot, kun joku sanoo, ettei heillä ole? Jollain muulla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, jos sopivaa kämppää et ole löytänyt. Niitä on tällä hetkellä vapaana joka puolella Suomea paljon. Onko sitten hintakysymys, työttömänä on mahdollisuus asunto- ym tukiin. Sain käsityksen, että jostain pikkupaikasta kysymys, eikö niissä vuokrat ole vähintäänkin kohtuullisia.

Tietysti mieheltä voi rauhallisella hetkellä kysyä, miksi hän epäilee sua pettämisestä. Saattaa olla itsensä ongelma, pettänyt ja purkaa pahan olonsa ryyppäämiseen ja sinun haukkumiseen. Jos asiallista keskustelua ei synny luovuta hyvällä ja hoida se oma kämppä. 

Enpä tiedä, mikä itselleni enää olisi kelpuutettavissa asialliseksi keskusteluksi sen jälkeen, kun on syytelty aiheetta pettämisestä kaverien kanssa ja uhkailtu ulos heitolla. Ainakaan sitä ei olisi selitys omasta pettämisestä, aika outo ajatus.

Ei tuollaiset tilanteet parane, ellei sitten mies yht'äkkiä saa jonkun kunnon valaistumisen ja lähde hakemaan apua alkoholismiinsa. Mutta tämä on aika epätodennäköistä.

Vierailija
44/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen tarvitse olla kaupungin asunto. Yksityisellä on usein edullisempiakin kuin kaupungilla.

Vierailija
45/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakotiin , jos ei muuta paikkaa ole. Sosiaalityöntekijän kanssa menet tapaamiseen ja kerrot tilanteen. Pyydät apua ja lähdet eteenpäin, ennenkuin tapahtuu jotain siellä kotona. 

Vierailija
46/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n rahat on mennyt ripsipidennyksiin, tekokynsiin ja kiinakaupoista tilattuihin rätteihin. Lopuilla on kannettu miehelle kaljaa.

Vierailija
47/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinun tilanteessasi, niin menisin turvakotiin heti. Sieltä käsin saat asiasi järjesteltyä.

Vierailija
48/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae asuntoa myös pienempien paikkakuntien keskustoista. Ovat halvempia kuin kaupungeissa. Ja kyllä sielläkin pärjää ilman autoa. Yleensä niistä kulkee jonkinlainen julkinen liikenne lähimpään kaupunkiin.

Vierailija
49/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Haet asuntoa vapailta markkinoilta. Mikä tarve jotain virastoa sotkea tälläiseen? Yksin asuvana riittää vaikka huone alkuun. 

2. heti kun olet saanut varmistuksen seuraavasta asuinpaikasta, ostat palvekun nimeltä muuttoapu. Kilpailutat yhtiöt auttamaan sinua muutossa. 

3. alat irtisanomaan sun sopimuksia asuntoon. Esimerkiksi kaikki vakuutukset, sähkö, vesi, jäte, netti, kaikki. 

4. otat nykyiseltä asunnolta muutaman laatikon, johon pakkaat omat astiasi ja mustiin pusseihin pehmeät tavarat. 

5. Muuttopäivänä tulee muuttomiehet autolla tekemään muuton. Teet heidän elämän helpommaksi jos olet irtauttanut tavarat sinne jäävistä tavaroista. Otat itse sille päivälle halvimman vuokra-auton ja ajat uuteen elämääsi.

Tässä on viisi kohtainen lista, minkä voit toteuttaa alle viikossa. Näin tein esimerkiksi viimeisimmän muuton kanssa. Ei ole haastavaa ja maksoin kokonaisuudessaan 700€ muutosta ja uuden asunnon takuuvuokran ja vuokran. 

Vierailija
50/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nytkin asutte keskellä metsää (40 km keskustaan), miksi sen sinun asuntosi pitäisi olla kaupungissa? Eikö pienempi taajama käy?

Vierailija
51/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sika varma, että mies tulee kyllä muuttoavuksi, kun ap vaan saa hankittua itselleen asunnon. 

tää on kyllä malliesimerkki siitä, miten naisella (ja tietty miehelläkin) tosiaan aina olisi hyvä olla koulutus ja ammatti. Se säästää niin paljolta ja antaa niin paljon itsenäisyyttä.

Vierailija
52/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin lähes aina, jos joku syyttää pettämisestä ja tiedät, ettet sellaista ole tehnyt, kyseessä on projektio. Eli hän itse pettää, yrittää pettää, tai haluaa pettää sinua

Toisekseen, hän on alkoholisti ja kohtelee sinua henkisesti väkivaltaisesti. Valheelliset syytökset ovat henkisen väkivallan lisäksi rikoksia, rikosnimikkeellä on kunnianloukkaus. Et ehkä tässä tapauksessa pysty osoittaamaan niiden aiheuttamaa haittaa, joten syytettä tuskin nostettaisiin, mutta se ei poista sitä, että hän kohtelee sinua rikollisesti

Sitten itse asiaan. Tee selkeäksi sekä miehelle että itsellei, miten tulet toimimaan. Sinun on pakko päästä hakemaan tarvikkeita kaupasta, joten käytät autoa sen verran, mitä tarvitsee. Otat ensimmäisen asunnon, mihin pääset. Se voi löytyä myös yksityiseltä. Minkäänlaista henkistä tai fyysistä väkivaltaa et siedä, ja otat esim. uhkauksista välittömästi yhteyden poliisiin. Jos uhka on todellinen, voit mennä myös turvakotiin

Vierailija
53/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meno on aina vaihtoehto.

Vierailija
54/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että kai sinulla on jossain päin Suomea joku sukulainen. Voisit matkustaa sinne. Ensin tietenkin kysyt mahdollisuutta mennä sukulaisen luo hätämajoitukseen. Mitä pikemmin sen parempi.

Jos kenellekään ei käy, niin sitten sinne turvakotiin aluksi. Heti!

Vierailija
55/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei hyödytä pitkittää lähtöäsi. Tilannehan ei tule muuttumaan miksikään. Joten töppöstä töppösen eteen ja menoxi sano annie lenox

Vierailija
56/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin meno on aina vaihtoehto.

Ei se tähän hätään nyt auta se töihin meno. Nyt auttaa vain muutto muualle tässä vaiheessa.

Vierailija
57/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähde jo! Kerro yksikin hyvä syy, miksi jäisit tuohon???? 

Vierailija
58/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan ei ole oikeutta heittää pois asunnosta, jossa on kirjoilla, mutta lähtisin silti heti, kun mies on selvästikin hullu sekopää ja mahdollisesti vaarallinen.

Nyt on vuokralaisen markkinat, vuokraat siis jostain kaupungista yksityiseltä halvimman yksiön, minkä saat. Siellä et tarvitse autoa. 

Vierailija
59/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkos murisee jo siihen malliin perättömiä, että olisi viisainta pakata tärkeimmät tavarasi reppuun ja lähteä silloin, kun mies on töissä. Vaikuttaa epäterveeltä se mies. Ei se terveeksi muutu, vaikka kuinka yrität miellyttää sitä. Sulla on oma elämäsi. Et varmaan halua haaskata sitä luulosairaan horinoita kuunnellen.

Vierailija
60/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomies heitti minus ulos riidan päätteeksi kahden lapsen kanssa. Sain ottaa mukaan vaan hiukan vaihtovaatteita, ja avaimen otti myös pois minulta. Menin vanhemmilleni muutamaksi yöksi, ja sain hommattua vuokra-asunnon yksityiseltä. Kävin sovitusti hakemassa loput tavaroista. Se oli sitten siinä. Eniten exää taisi vituttaa, kun pärjäsin vallan mainiosti tämän tempun jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän