Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies heittämässä ulos asunnosta

Vierailija
06.07.2024 |

Mies eräänä iltana riidan päätteeksi käski pakata tavarat ja lähteä.. Yritettiin keskustella vielä asioista, mutta mies ei pääse yli ajatuksesta että olisin pettänyt häntä.. Kevään aikana miehen alkoholinjuonti on lisääntynyt runsaasti. Juo nykyään joka ilta töiden jälkeen olutta joka päiä 8kpl ja viikonloppuisin 24kpl pe ja la... Olen saanut kuulla moneen otteeseen kevään aikana, että olen pettänyt. Jopa hänen silmien alla jos hänen ystävä on ollut kylässä. Ja ollaan siis oltu koko ajan näiden ystävienkin kanssa samassa tilassa mieheni kanssa. Mitään todisteita hänellä ei ole että olisin pettänyt ja näin ei ole missään vaiheessa käynyt. Hänen selostukset näistä pettämisistä ovat aivan järjettömiä. Ei huomaa ettei niissä puheissa ole yhtään mitään järkeä.. . Voiko runsas alkoholinjuonti saada tälläiset vainoharhat päälle? Olen todella väsynyt tähän jatkuvaan syyttelyyn.

Asumme n. 40km keskustasta ja autot ovat miehen omistuksessa, joten nyt kiristää etten saa käyttää näitä autoja kun olemme kerta eroamassa. Minulla ei ole varaa ostaa omaa autoa jos tässä nyt ero on tulossa, varat menevät uuden asunnon vuokratakuuseen ja muuton kuluihin. Asuntohakemuksia olen laittanut pariinkin kaupunkiin, heillä ei ole tarjota tällähetkellä sopivaa asuntoa. Pelottaa että joudun olemaan pahimmillaan parikin kuukautta ilman autoa keskellä ei mitään.. Asunto jossa asumme on mieheni sukulaisen. Minulla ja miehellä ei ole asuntoon virallista vuokrasopimusta, emmekä maksa asumisesta muutakuin omat asumiskustannukset (sähkö,vesi,jäte,vakuutukset, nuohous jne).. Voiko minut heittää kadulle tuosta vain? Olen asunut kyseisessä asunnossa virallisesti 5 vuotta. Toki täällä en tahdo olla ja toivon että saisin asunnon mahdollisimman pian. Minulla ei ole ystäviä tai sukulaisia kenen luokse voisin mennä.

Kommentit (190)

Vierailija
101/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisainta lähteäkin elämään omaa elämää luulosairaan luota , vuokraa jossa palvelut ovat lähellä ja edullinen vuokra.

Vierailija
102/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä kunnan sosiaalitoimeen ja kerro tilanteesi. Heillä on aina vapaita asuntoja tuollaisia tilanteita varten ja saat apua käytännön asioiden hoidossa. Kannattaa lähteä vähin elkein ja nopeasti sekä katkaista kaikki välit vaikka se varmasti tuntuu vaikealta.

Ei ole enää olemassa mitään kunnan sosiaalitoimea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Miten sä et ole saanut säästettyä rahaa kun asuminen ollut tosi halpaa viimeiset 5v? Jos olisit asunut isossa kaupungissa vuokralla yksin, olisi sinulla mennyt joku 700-1000€/kk vuokraan.

Minusta tuo kuulostaa joltain maaseudun vanhalta talolta, joka on hatara harakanpesä ja jonka lämmittäminen nykyisillä sähkön hinnoilla on kallista. Ei kai kukaan mitään uutta taloa anna sukulaisille ilmaiseksi käyttöön. Jos on ollut pieni palkkaisissa töissä, joihin on pitänyt ajaa pitkä matka omalla autolla, joka tietysti on vanha bensaa syövä romu, niin lopputulos niistä saattaa olla sama kuin mitä jostain työttömyyskorvauksesta saa.

Vierailija
104/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Hiuksista vain kiinni ja huipsis!

Vierailija
105/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa teidän piti päästä vuokratta asumaan. Sitten tuli tenkkapoo. Äijästä olisit kyllä nähnyt jo aiemmin, että luolamieshän se on.

Anna arvaan. Se pöpi omistaa koko kylän ja neighborough on kaikki hänen.

Vierailija
106/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni lain mukaan sinuun kohdistuvat saman oikeudet kuin esim. pitkäaikaiseen vuokralaiseen, vaikka sopparia ei ole, jos olet siellä kirjoilla ja pitkäaikainen asukas. Eli oletan, että irtisanomisaika voi olla jopa puoli vuotta. Eli sinulle pitää antaa sen verran aikaa etsiä uusi asunto. Googlaa tämä, tästä varmasti saa helposti tietoa jostain ilmaisesta lakiavusta. Se on ihan hyvä kertoa tälle miehelle, niin rauhottuisi vähän. Ja toisella kertaa et ajaudu tilanteeseen, jossa esim. maksat auton kuluja, joka ei ole sun nimissäsi jne. Pitää olla kaikki paperilla tämän takia. Jos maksat asumiskuluista, niin vaadi aina virallinen vuokrasopimus juuri tällaisen tilanteen takia, vaikka se vuokra olisi sitten vain nimellinen.

Vierailija
107/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä kunnan sosiaalitoimeen ja kerro tilanteesi. Heillä on aina vapaita asuntoja tuollaisia tilanteita varten ja saat apua käytännön asioiden hoidossa. Kannattaa lähteä vähin elkein ja nopeasti sekä katkaista kaikki välit vaikka se varmasti tuntuu vaikealta.

Onpas.

Vierailija
108/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja hei. Sun harhainen äijäsi ei omista siitä kiinteistöstä yhtään laudanpätkääkään. Miksi sinä pidät sitä mahtavana saaliina?

Vierailija
109/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee, kun ei mene asumiseen, eikä autoiluun, eikä ole säästöjäkään?? 

Olen maksanut vesi&sähkä jne laskuista puolet. Yksi autoista on ollut minun käytössä ja olen sen kulut maksanut (vakuutus, verot, katsastus jne). Tällä hetkellä olen työttömänä, joten tulot ei ole isot. Säästöjä on pari tonnia, mutta menevät tosissaan muuttokuluihin suurin osa. Työttömänä ja vuokralla ollessa autoa ei ole varaa pitää, joten ei ole järkeä sellaista nyt hankkiakkaan. Tarkoitus muuttaa alueelle missä autottakin pärjää. - Ap

Eli lopulta olet loisinut miehen rahoilla ja vielä kiitokseksi petit häntä....

Vierailija
110/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni lain mukaan sinuun kohdistuvat saman oikeudet kuin esim. pitkäaikaiseen vuokralaiseen, vaikka sopparia ei ole, jos olet siellä kirjoilla ja pitkäaikainen asukas. Eli oletan, että irtisanomisaika voi olla jopa puoli vuotta. Eli sinulle pitää antaa sen verran aikaa etsiä uusi asunto. Googlaa tämä, tästä varmasti saa helposti tietoa jostain ilmaisesta lakiavusta. Se on ihan hyvä kertoa tälle miehelle, niin rauhottuisi vähän. Ja toisella kertaa et ajaudu tilanteeseen, jossa esim. maksat auton kuluja, joka ei ole sun nimissäsi jne. Pitää olla kaikki paperilla tämän takia. Jos maksat asumiskuluista, niin vaadi aina virallinen vuokrasopimus juuri tällaisen tilanteen takia, vaikka se vuokra olisi sitten vain nimellinen.

Miksi pitää alkaa vänkäämään vastaan kun parasta olisi lähteä niin nopeasti kuin mahdollista?

Ihmettelen suuresti, että ap ei muka ole löytänyt kolmesta kaupugnista asuntoa. Minkälaista asunto oikein etsit, ap?

Vierailija
111/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi heittää sua pihalle, koska se on virallisesti sun koti. Jos et lähde vapaaehtoisesti, niin se voi hakea sulle häädön.

Miehen sukulaiset siis omistaa asunnion.  Haluaako hekin heittää ulos ennenkuin on saanut oman asunnon.  Jos ei ole mitään sopimusta paperilla ja ovat antaneet muuttaa viralliset kirjat siihen?

Vierailija
112/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee, kun ei mene asumiseen, eikä autoiluun, eikä ole säästöjäkään?? 

Olen maksanut vesi&sähkä jne laskuista puolet. Yksi autoista on ollut minun käytössä ja olen sen kulut maksanut (vakuutus, verot, katsastus jne). Tällä hetkellä olen työttömänä, joten tulot ei ole isot. Säästöjä on pari tonnia, mutta menevät tosissaan muuttokuluihin suurin osa. Työttömänä ja vuokralla ollessa autoa ei ole varaa pitää, joten ei ole järkeä sellaista nyt hankkiakkaan. Tarkoitus muuttaa alueelle missä autottakin pärjää. - Ap

Se äijä ei omista siitä asunnosta yhtään laudanpätkääkään. Äijä vetää kaikki rahansa kitusiinsa. Ap ei ole pettänyt. Vidu näitä kehitysvammaisia kommentoijia. Eikö siellä hoitokodissa mitään muuta virikkeitä teillä pöpeille anneta?

Vierailija
113/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagonista apua ja autoja voi myös vuokrata.

Ei kannata muuttaa hiien kuuseen.

Vuokraat sen auton ja siihen vaikka vuokraat peräkärryn ja muutat pois

Vierailija
114/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole kultakaivos tuollainen mies, mutta et sinäkään mikään lottovoitto ole. Eri teille vaan ja ratkomaan omat ongelmat. Jos ainoa asia, joka kiristää erossa on auton käyttöoikeuden menetys, niin pieni on ikävä.

Mistä tiedät ettei ole lottovoitto ap?! Et tunne hänen luonnettaan.

Vierailija
115/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein sinulle ap, kun olet rakentanut kaiken miehen varaan. Sinun ja muiden kaltaisesi naisten tulee oppia tämä kantapään kautta. Että naisen pitää olla itsenäinen sekä tulla omilla tuloilla toimeen, eikä olla riippuvainen miehestä sekä hänen tuloistaan.

Vierailija
116/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten hyvinvointialueen, jonka tieto löytyy kunnan kautta. Kuntien vuokra-asunnot menevät edelleen kuntien kautta.

Vierailija
117/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap se sun kahjo ukkos on hyyryläinen siellä asumuksessanne. Se kuvittelee olevansa suuri isäntä niillä seuduin.

Nyt kiireen vilkkaan eroon siitä prsaukisesta äijästä.

Vierailija
118/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaatko ap vielä tähän, että mitä sun päässä on liikkunut, että olet tuohon tilanteeseen päätynyt? Miksi ihmeessä olet muuttanut miehen sukulaisen asuntoon, josta et maksa mitään muuta kuin normikulut? Ja miksi käytät miehen omistamaa autoa, jota hän voi hallinnoida miten haluaa? Miksi olet joutunut tilanteeseen, että olet riippuvainen miehestä?

Ja miten se tähän kuuluu?

Siten, että kaikki (nais)lukijat ymmärtävät, miten järjettömiä ratkaisuja naiset tekevät elämässään j ymmärtävät välttää tätä. 

Mies on tuon suhteen sekopää. Ei kaikkensa antanut nainen. 

Vierailija
119/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se äijä ei omista siitä asunnosta yhtään laudanpätkääkään. Äijä vetää kaikki rahansa kitusiinsa. Ap ei ole pettänyt. Vidu näitä kehitysvammaisia kommentoijia. Eikö siellä hoitokodissa mitään muuta virikkeitä teillä pöpeille anneta?

Mistä sinä tiedät mihin ukko oikeasti käyttää rahansa? Uskotko aina 100% kaikki random-kirjoitukset mitä netistä löydät?

Vierailija
120/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi heittää ulos, hänen sukulaisten asunto/talo, joten hän sukunsa kanssa päättää ketä siinä asuu ja kuinka kauan. Sinulla ei siis ole sopimusta esim vuokrasopimusta asunnosta, joten olet heikoilla.