Onko työttömän parturissa käynti jotenkin "turhaa luksusta", kuten sossu vihjaili? Pitäisikö sitä mennä röllitukalla työhaastetteluihin?
Saan siis perustoimeentulotukea, ja hain harkinnanvaraista kun rahat ei vain riitä...Sossu alkoi kyselemään että mikä tää yks maksu on tiliotteella, ja kerroin sen olevan parturi. Sitten sossu alkoi parjaamaan miten on turha kulu mukamas...Aivan uskomatonta. 15e parturi noin 6 viikon välein tuhlausta???
Kommentit (149)
Aina voi valita sellaisen mallin jota pitää yllä itse.
T: töissä käyvä, itsensä parturoiva
Voitteko kuvitella miten alhaista ro sk avkeä nämä palstan työttömien haukkujat ovat? ÄO alle 80 tonttuja. Puuttuu pala aivoista ja puoliso jättänyt.
Miehelle tietysti hankala homma ellei tykkää kasvattaa pitkää tukkaa.
Tienaan bruttona 6k/kk ja mies 5.5k. Silti en raaski käydä kampaajalla. Leikkaan myös lasteni 10-16v tukat ja mieheni tukan, osti joskus 15v sitten 30e BabyBliss-leikkurin Prismasta aso-päiviltä. Olen säästänyt pitkän pennin.
Minulle parturissa käynti olisi luksusta.
No eipä se kysyjänkään ÄO korkea ole jos muiden pitää tällaisetkin asiat selittää.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen kasvata pitkät hiukset, ne saa itse kammattua kivasti ja laitettua letille yms.
Jos olet mies, leikkaa kalju. Onnistuu itse tehden ja on monella tyylikäs
(ei, parturi ei silti ole liikaa ylellisyyttä
Niin tai samalla tavalla pitkä tukka. Se on helppo tasata itsekin, kun on tarpeeksi pitkä.
80-90-luvun taitteessa monella oli polkkatukka. Yksi syy oli se, että vanhemmat oli kuten tämä sossu ja kieltäytyi maksamasta kampaajaa. Sitten kuitenkin pojille valitettiin näistä homokampauksista.
Röllitukan leikkautin. Kannatti, peiliinkiin voi katsoa. Pari naistakin hymyili.
Eikö työttömän velvollisuuksiin kuulu pitää itsensä sellaisessa kunnossa, jotta voi työllistyä? Vaikka kaikissa työtehtävissä ulkonäöllä ei ole merkitystä, kyllä sillä on vaikutusta työllistymiseen kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Missä enää maksaa parturi maksaa vain 15e?
Ainakin Helsingissä, Tampereella, Turussa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa ja Oulussa. Ovat sellaisia halpoja Walk In partureita joita pitää ulkomaalaiset. Ja asiakaspalvelu ja osaaminen parempaa kuin monella kalliimmalla suomalaisella.
Vierailija kirjoitti:
Eikö työttömän velvollisuuksiin kuulu pitää itsensä sellaisessa kunnossa, jotta voi työllistyä? Vaikka kaikissa työtehtävissä ulkonäöllä ei ole merkitystä, kyllä sillä on vaikutusta työllistymiseen kuitenkin.
Kai se onnistuu ilman että pitää liikuntaan, ruokaan, terveyteen, vaatteisiin, hygieniaan ja parturiin laittaa hirveitä määriä rahoja? Korkeintaan kaikkiin joku 60-100 euroa kuussa?
Enpä usko, että tuollaisia kysellään. Kyselyitä tulee vasta sitten, kun näyttää siltä, että tuensaaja ei näytä käyttävän yhtään rahaa ruokaan eli on todennäköisesti päihdeongelma tai muuta vakavaa.
Hävettää köyhänä, kun hampaat ovat huonot,( hammas tippui näkyvältä paikalta), eikä aikoja saa kunnalliselle. Yksityiselle ei varaa. Hiukset rumat, en osaa leikata itse kunnolla, vaatteet nuhraantuneet ja vanhanaikaiset. Miten tämännäköisenä kehtaa edes hakea töitä, kun kukaan ei kuitenkaan palkkaa, kun saavun hampaattomana paikalle, rumissa vaatteissa? Mielestäni köyhien hammashoitoon pitäisi satsata, koska esim. puuttuvat hampaat vaikeuttavat kaikkea elämässä, ei kukaan palkkaa ihmistä, jolta puuttuu esim. etuhampaat. Itseltäni psrodontiitti tuhosi hampaat.
Kampaajani on kysynyt, "oletko aikonut hakea fantasiafilmi-rooleihin näyttelijäksi" hiusteni vuoksi. Eli ap, olet menettänyt mahdollisuutesi työllistyä käymällä parturissa. :(
Vierailija kirjoitti:
Röllitukan leikkautin. Kannatti, peiliinkiin voi katsoa. Pari naistakin hymyili.
Etkö tiedä, että suuri osa naisista on hulluna "röllitukkaan"?
Vierailija kirjoitti:
Hävettää köyhänä, kun hampaat ovat huonot,( hammas tippui näkyvältä paikalta), eikä aikoja saa kunnalliselle. Yksityiselle ei varaa. Hiukset rumat, en osaa leikata itse kunnolla, vaatteet nuhraantuneet ja vanhanaikaiset. Miten tämännäköisenä kehtaa edes hakea töitä, kun kukaan ei kuitenkaan palkkaa, kun saavun hampaattomana paikalle, rumissa vaatteissa? Mielestäni köyhien hammashoitoon pitäisi satsata, koska esim. puuttuvat hampaat vaikeuttavat kaikkea elämässä, ei kukaan palkkaa ihmistä, jolta puuttuu esim. etuhampaat. Itseltäni psrodontiitti tuhosi hampaat.
Ehkä pystyisit edelleen tekemään töitä joissa ei tarvitse näkyä, esimerkiksi varastossa tai puhelinneuvonnassa?
En ole käynyt kampaajalla 20 vuoteen ja kas kummaa töitä on aina löytynyt. Mikään pakko se kampaaja/parturi ei ole, itse voit leikata. Varmasti on työttömänä aikaa opetella.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että se ei onnistu ilman maksullista hiustenleikkausta 6 viikon välein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pystyisit edelleen tekemään töitä joissa ei tarvitse näkyä, esimerkiksi varastossa tai puhelinneuvonnassa
Ei kukaan palkkaa nykyään ihmistä mihinkään, jos hampaat ovat lähteneet. Olettavat automaattisesti, että hän on joku laitapuolen kulkija. Puhelinneuvontoihin tulee 500 hakemusta, samoin varastotöihin.
Ei nykysuomessa edes täydelliset ihmiset löydä töitä. Kiitos Orpo.
Suomessa on te- toimiston mukaan 400.000 työtöntä. 500.000, kun ilmaistöissä olevat lasketaan mukaan. Avoimia työpaikkoja ( koko- aikaisia 28.000). Siinä yhtälö ratkaistavaksi teille, jotka huutelette, että menkää töihin. Satonen -missä on ne lupaamasi 100.000 uutta työpaikkaa? Saman verran on tullut uusia työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sanoi samaa sukista kun pyysin maksusitoomusta jotta saisin uusia sukkia puhkikäytettyjen tilalle. Onneksi on kesä niin voi mennä sukatomana, mutta syksyllä pitää yrittää uudelleen tai talvella jäätyy jalat.
Sukat kuuluu perusosalla katettaviin menoihin, joten vaatteisiin ei saa harkinnanvaraista toimaria, varsinkaan sukkiin.
Missä enää maksaa parturi maksaa vain 15e?