Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

50€ saa kuukauden ruoat kun tekee itse edullisista raaka-aineista.

Vierailija
06.07.2024 |

Näinhän se menee.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sillä jos itse kalastaa, metsästää ja kasvattaa loput - muuten ei saa :D

Vierailija
42/46 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa riittämään jos juo vain aamukahvit kotona korpun kanssa, ja käy kaverilla syömässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn päivittäin katiskalla ja aina teen samana päivänä syötäväksi.

Pihalla on pari isoa penkkiä ja pieni kasvihuone, irtoruukkuja ja parvekkeella kasvaa salaattia ja mansikkaa. 

Samaa peruna, kala, mansikkasalaattia ollaan jo hetki syöty ja vielä maistuu. 

Vierailija
44/46 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapään nahka maistuu hyvältä varsinkin aamuisin.

Vierailija
45/46 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä varmasti mutta luulen että tuo on helpompaa täällä "etelän mailla". Tämän päivän kauppaostokseni:

Mansikat 500g 89snt/rasia

Uudet perunat (1kg) 49snt

Kuhaa muistuttavaa kalaa 600g 38snt (en muista kyseisen kalan suomalaista nimeä) 

Tomaattia, kurkkua, rucolaa, sitruuna, appelsiineja (10kpl), punasipulipussi ja keltasipulipussi yhteensä 2,34e

Paikallinen cheddarjuusto 300g 63snt

Vessapaperi (8 rullaa) 45snt

Pahoittelut etten jaksanut eritellä heviosaston tuotteita paremmin. Asun toisessa EU-maassa, jossa oman maan tuotteet ovat edullisia, tuontituotteet sitten taas perkeleen kalliita. Esimerkkinä nyt vaikka joku Twix-patukka voi maksaa täällä 4-6e. Miksi Suomessa on toisinpäin ja menty perse edellä siihen kuuluisaan puuhun? Samat saatanan EU-tuet ne täkäläisillekin viljelijöille tulee. 

Kertoisi

Aavan meren tuolla puolen jossakin se on.

Vierailija
46/46 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjojen ja sienien kerääminen vie enemmän energiaa kuin niistä saa, eikä niissä ole edes protskua. Paljon pitää tuolla budjetilla syödä makarylliä ja puuroa.

Sietääkin viedä energiaa. Monella varmasti on energiaa kehossa mitä voi kuluttaa pois. Mutta jos ei ilmainen liikunta kelpaa, mistä saa vielä pakkasen täyteen marjoja, niin minkäs sille voi. 

Pakastimeen ei marjoja kannata laittaa. Pakastin vie enemmän  energiaa kuin marjoista saa. Pakastimeen kantsii hamstrata tarjouksesta rasvaa ja lihaa. Marjat säilyy halvalla kaupan pakastimessa.

Rasvainen liha taas ei säily kauaa pakkasessa.

Pari vuotta helposti, mutta nopea kierto on tietenkin parempi. Enemmän säilymisongelmaa on pieninä paloina olevissa lihoissa, jotka kuivuvat pakkasessa. Esimerkkinä vaikka kinkkusuikaleet.