Miksi kaikki italialainen ruoka ja juoma kautta linjan on parempaa kuin suomalainen?
En puhu nyt vain pastasta ja pizzasta tai punaviinistä vaan aivan kaikesta.
Kommentit (462)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin juuri italialaista toffeeta, olipas hyvää. Ei osaa suomalaiset tehdä samanlaista...
Mitä pidät tiramisusta ?
Yliarvostettua.
Vierailija kirjoitti:
Suomaliset järvikalat ovat paljon maukkaampia kuin mauttomat merikalat. Suomalaista ahventa ja muikkua parempia kaloja ei löydy mistäänpäin maailmaa. Täällä ne osataan myös valmistaa.
No tämä! Kaikki Välimeren kalat ovat jotain onnettomia sirrejä, joissa miljoona ruotoa. Ja maistuvat yleensä mitäänsanomattomilta, usein kääritty joku sitruunaviipale ja jotain vihreää sisälle. Yök, en tykkää. Savustettu lahna on miljoona kertaa maukkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin juuri italialaista toffeeta, olipas hyvää. Ei osaa suomalaiset tehdä samanlaista...
Mitä pidät tiramisusta ?
Yliarvostettua.
No juuri näin. Savoiardi-keksit ihan yliarvostettuja ja se mascarpone-rasvaa, rasvaa, sokeria. Next!
Vierailija kirjoitti:
Sanopa muuta. Maistoin San pellegrino aranciataa eilen ja makuero jaffaan on kyllä suuri...
Olen juonut tuota varmaa sata tölkkiä tänä vuonna ja hyväähän se on, mutta en tiedä onko parempaa kuin jaffa. Laitilan veriappelssiini on myös kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, no heillä saa tuoretta viljelyksiltä ympäri vuoden, meillä on raahauduttava kauppaan ja toivottava ettei heviosastolla puolet ole homeessa. Heillä kasvikset kypsyy auringossa, meillä kuljetuskonteissa matkalla kauppaan.
Miksei tätä vastustavaa kansanliikettä saada aikaan?
Öö, niinku mitä vastustavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, no heillä saa tuoretta viljelyksiltä ympäri vuoden, meillä on raahauduttava kauppaan ja toivottava ettei heviosastolla puolet ole homeessa. Heillä kasvikset kypsyy auringossa, meillä kuljetuskonteissa matkalla kauppaan.
Hinta ratkaisee. Kotimaisia tomaattejakin on vaikka kuinka, mutta se hinta ! Itse ostan vain kotimaisia, myös kirsikkatomaatteja. Ne ovat erinomaisia horiatiki salaatissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanopa muuta. Maistoin San pellegrino aranciataa eilen ja makuero jaffaan on kyllä suuri...
Olen juonut tuota varmaa sata tölkkiä tänä vuonna ja hyväähän se on, mutta en tiedä onko parempaa kuin jaffa. Laitilan veriappelssiini on myös kova.
Laitilan vjt juomat ovat kyllä kekseliäitä ja siinä jälleen innovointia. Tuulienergialla tuotetut juomat ja hyvät brändit. Me love! Sitruunasooda on lemppari
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu esimerkiksi siitä, että kun suomalainen syö italialaista ruokaa, ei se ole ruokaa jota italialainen rekkakuski ja lähihoitaja perheineen syövät.
Suomalainen vetää tarjouslihapullia ja sitten kerran vuodessa käy italialaisessa ravintolassa tai lomamatkalla, ja kummastelee että miksi italialainen ruoka on parempaa.
Oletko koskaan syönyt niissä ravintoloissa missä ne rekkakuskit syö? Niissä vasta hyvää ja halpaa ruokaa on. Tekivät jopa sellaisen telkkusarjan, jossa kävivät niissä paikoissa ja arvostelivat ne ruuat. Olen ollut töissä Italiassa ja jopa sen firman työpaikkaruokalan ja leipä ruuat oli parempia kuin suurin osa suomalaista ruuista, Ehkä se on raaka-aineet tai reseptit ja suurimmaksi osaksi se ruoka on vaan parempaa.
Ruokakulttuuri kehittynyt sielläpäin tuhansia vuosia ja hedelmällinen maaperä kasvisten ja esim oliivin viljelylle. Kyllä siinä tietotaito kehittyy. Suomessa keskitytty selviämiseen ja sotimiseen. Ruotsissakin ruokakulttuuri pidemmällä, koska he eivät juuri ole olleet sodissa ja ovat tällöin keskittyneet muihin kehitystä edistäviin toimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pidät tiramisusta ?
Yliarvostettua.
Jos teet sen itse ja laitat amarettoa niin eikö jo vedä suupieliä hymyyn ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta ratkaisee. Kotimaisia tomaattejakin on vaikka kuinka, mutta se hinta ! Itse ostan vain kotimaisia, myös kirsikkatomaatteja. Ne ovat erinomaisia horiatiki salaatissa.
Itse rakastan Namsin terttukirsikkatomaatteja-makeita kuin karkit ja Ikaalisten luomun tomaatteja.
Kulkee sukupolvelta toiselle ja on aivan toisella tasolla ruuan ja raaka-aineiden arvostus kun täällä. Täällä syödään elääkeen ja siellä eletään syödäkseen. Keskimärin suomalaiset ovat tällä(kin) saralla totaalista junttikansaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pidät tiramisusta ?
Yliarvostettua.
Jos teet sen itse ja laitat amarettoa niin eikö jo vedä suupieliä hymyyn ?
Oon tehnyt kolmesti reseptin mukaan ja ostanut ihan italialaisten tekemänä. Myös mun mielestä yliarvostettua mössöä. Ja joku viina keksiin lirutettuna ei kyllä saa ekstrapisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Italialaiset miehet on maailman kauneimpia ihmisiä.
Elostelijoita ja koristautuvat kuin koiraafasaanit. Lisäksi pettävät puolisojaan yhtä ahkerasti kuin ranskalaiset veljensä. En arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pidät tiramisusta ?
Yliarvostettua.
No juuri näin. Savoiardi-keksit ihan yliarvostettuja ja se mascarpone-rasvaa, rasvaa, sokeria. Next!
Tai no, kaikki läskit alapeukuttajat arvostavat.
Vierailija kirjoitti:
Italialaiset miehet on maailman kauneimpia ihmisiä.
Jos peräkammarin pojista tykkää.
Heh. Svenskatalande bättre folk från Närpes odlings ja somalialaiset ja irakilaiset ei -juntit kamelikuskit ja ghettomasta, nuo maailmankansalaiset ja heihin samaistuvat wanna-be-kantapeikot lempipuuhassaan eli juntittelemassa suomalaisia, suomalaista kulttuuria.
On se tavallaan kiva, että jotkut asiat ei muutu, saavat vain vähän lisää väriä...Katkeruus pysyy ja pinttyy vain syvemmälle!
Italialainen ruoka on hyvää, mutta minusta on outoa että pasta syödään sellaisenaan primona ja sitten liha syödään sellaisenaan jälkeenpäin. Tylsää syödä pelkkää pastaa ja sitten pelkkää lihaa.
Mitä pidät tiramisusta ?