Miksi kaikki italialainen ruoka ja juoma kautta linjan on parempaa kuin suomalainen?
En puhu nyt vain pastasta ja pizzasta tai punaviinistä vaan aivan kaikesta.
Kommentit (462)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Olen käynyt Italiassa useasti. Maa on kaunis ja ihmiset ystävällisiä mutta ainakaan ravintoloissa saamani ruoka ei ole kaksista. Hyvä kahvi on siellä parasta.
Maassa, joka on tunnettu paskasta kahvista, varsin outoa.
Espressoko paskaa ?
Niin paskaa ettei natiivitkaan juo sitä kuin parin ruokalusikallisen verran ja senkin seisaaltaan että ehtivät paskalle joka tulee välittömästi "nauttimisen" seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Olen käynyt Italiassa useasti. Maa on kaunis ja ihmiset ystävällisiä mutta ainakaan ravintoloissa saamani ruoka ei ole kaksista. Hyvä kahvi on siellä parasta.
Espressoko paskaa ?
Niin paskaa ettei natiivitkaan juo sitä kuin parin ruokalusikallisen verran ja senkin seisaaltaan että ehtivät paskalle joka tulee välittömästi "nauttimisen" seurauksena.
Ja äidin vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanopa muuta. Maistoin San pellegrino aranciataa eilen ja makuero jaffaan on kyllä suuri...
Suomalaiset ruuat on parempia. Ruuat kuvastaa ympäristöä. Meillä ei banaanit kasva. Taidat olla vähän tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espressoko paskaa ?
Huomaan että olet kokenut Italian matkailija ! Kreikassa hieman samantapainen kahvi : ellinika kafe, miten sitä luonnehtisit ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalan paisti ja silakkapihvit ovat parempia ruokia osaavissa käsissä kuin mikään mikä tulee Italiasta.
Samoin poronkäristys ja hernerokka.
Hernekeitto on ruotsalainen perinneruoka.
Kuka täällä on hernekeitosta puhunut?
Joku alkupäässä ketjua. Oli pakko korjata se ruotsalaiseksi ruoaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espressoko paskaa ?
Huomaan että olet kokenut Italian matkailija ! Kreikassa hieman samantapainen kahvi : ellinika kafe, miten sitä luonnehtisit ?
Käyn vain maissa joissa on viiksettömiä naisia.
Italialainen ruoka pruukaa olla noin ylipäänsä parempaa kuin suomalainen, ruotsalainen, norjalainen, tanskalainen, islantilainen, hollantilainen, belgialainen, saksalainen!!!!, luxemburgilainen, puolalainen, tsekkiläinen, slovakialainen, sveitsiläinen (paitsi italialais- ja ranskalaisalueet), portugalilainen, espanjalainen, itävaltalainen, slovenialainen, serbialainen, bosnialainen, kroatialainen, romanialainen, moldovalainen, kreikkalainen, turkkilainen, andorralainen, leictensteinilainen, brittiläinen, irlantilainen, georgialainen, azerbaijanilainen, armenialainen, isaraelilainen, libanonilainen, jordanialainen, syyrialainen, saudi-arabialainen, kuwaitilainen, irakilainen, jemeniläinen, omanilainen, iranilainen, afghanistanilainen, pakistanilainen, intialainen, bangladeshilainen, nepalilainen, bhutanilainen, myanmarilainen, thaimaalainen, malesialainen, singaporilainen (vai -purilainen?), australialainen, uus-seelantilainen, filippiiniläinen, uus-guinealainen, indonesialainen, japanilainen, korealainen, mongolialainen, kambodzalainen, laosilainen, kanadalainen, usa:lainen, meksikolainen, belizelainen, guatemalalainen, hondurasilainen, costaricalainen, nicaragualainen, panamalainen, elsavaldorilainen, kolumbialainen, venezuelalainen, guyanalainen, surinamilainen, brasilialainen, uruguayalainen, paraguyalainen, bolivialainen, argentiinalainen, perulainen, chileläinen, ecuadorilainen,
+ afrikkalainen (ei enää jaksa...).
Mainitsematta jäivät jotkin pikkuvaltiot ja ennen kaikkea Ranska, Venäjä, Kiina, Vietnam, joista saattaa löytyä maukkaampaa ruokaa kuin Italiasta.
Koska olet tyypillinen suomalainen jonka mielestä kaikki ulkomainen on parempaa kuin kotimainen. Pitää aina muistaa haukkua suomalaista ja elää alemmuuskompleksissa jostain kumman syystä.
Suomalaiset eivät ymmärrä hyvän ruuan päälle yhtään mitään koska kyllästävät melkein kaikki ruokansa isolla määrällä voita ja/tai kermaa jolloin kaikki ruoka maistuu siltä samalta rasvalta. Terveelliset kasviksetkin pilataan rasvalla ja kermalla. Kotikokit Suomessa eivät myöskään taida tuntea muita mausteita kuin suolan ja pippurin.
Tuoreus ja laadukkaat raaka-aineet. Italialaiset kuluttajat on tosi tarkkoja kun ostavat vaikka lihaa, kalaa tai kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Karjalan paisti ja silakkapihvit ovat parempia ruokia osaavissa käsissä kuin mikään mikä tulee Italiasta.
Oletko italialaisia leivitettyjä silakkapihvejä maistanut? Tai en minä tiedä mikä sen Välimeren pikkukalan nimi on, kovasti muistuttaa silakkaa.
No, sellaiset ovat kuitenkin mahdottoman hyviä.
Ensimmäisenä tulee mieleen joskus syömäni italialainen croisant. Hyi saatanà! Sisällä oli jotain todella vahvan ja happaman makuista juustoa. Yrjö tuli suuhun ensimmäisellä suupalalla.
Suomaliset järvikalat ovat paljon maukkaampia kuin mauttomat merikalat. Suomalaista ahventa ja muikkua parempia kaloja ei löydy mistäänpäin maailmaa. Täällä ne osataan myös valmistaa.
Söin juuri italialaista toffeeta, olipas hyvää. Ei osaa suomalaiset tehdä samanlaista...
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pienpanimo-oluet ovat loistavia. Samoin pienten paahtimoiden kahvit. Mutta niitähän sinä et osta, kun pitää brassailla ja kehua italialaista.
Vertasin ihan tavisoluisiin. Suomalaiset pp oluet on kyllä laadukkaita. Pienpanimokahvit taas Suomessa on liian kalliita laatuun nähden, täällä saa3 eurolla 250g hyvää kahvia ilman hifistelyä.
Italialaiset ns:tavisoluet ovat isojen monikansallisten elintarvikefirmojen omistuksessa. Esim. aiemmin mainittu ns:italialaisolut kuuluu Heinekenille. Suomessa Nokian Panimo, Olvi jne kotimaisomistuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin heidän viljansa on paljon parempaa kuin täällä kasvava. Maukkaampaa ja helpommin sulavaa.
Vilja pakkotuleennutetaan Italiassa glyfosaatilla. Itse en round-upista niin hirveästi välitä niin ostan kotimaisia jauhoja mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät ymmärrä hyvän ruuan päälle yhtään mitään koska kyllästävät melkein kaikki ruokansa isolla määrällä voita ja/tai kermaa jolloin kaikki ruoka maistuu siltä samalta rasvalta. Terveelliset kasviksetkin pilataan rasvalla ja kermalla. Kotikokit Suomessa eivät myöskään taida tuntea muita mausteita kuin suolan ja pippurin.
Juuri tänään kävin viimeksi ostamassa Lentävästä Lehmästä kotimaisten pienjuustoloiden juustoja, kotimaista kivipiiraa, broilerin kieltä ja ossobuccoa. Mitä valmistan? Lisäksi mulla on Norjan lohta, korianteria, limeä ym. Mitäs siitä voisi tulla? Ja joo, laskun tuossa taannoin, että mun burgundinpadalle tuli hintaa 40€/pata. Eikä tullut voita eikä kermaa. Siihenkään.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, no heillä saa tuoretta viljelyksiltä ympäri vuoden, meillä on raahauduttava kauppaan ja toivottava ettei heviosastolla puolet ole homeessa. Heillä kasvikset kypsyy auringossa, meillä kuljetuskonteissa matkalla kauppaan.
Miksei tätä vastustavaa kansanliikettä saada aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuoreus ja laadukkaat raaka-aineet. Italialaiset kuluttajat on tosi tarkkoja kun ostavat vaikka lihaa, kalaa tai kasviksia.
Ei, vaan siellä tulee neljä satoa siinä missä Suomessa tulee yksi sato. Suomessa on oltava luovempia.
Ei Suomessa ole nähty kunnolla nälkää sitten 1860-luvun jälkeen ja nykyisin liikalihavuus elintasosairauksien kanssa on suurempi uhka suomalaisten terveydelle kuin aliravitsemus.