Miksi kaikki italialainen ruoka ja juoma kautta linjan on parempaa kuin suomalainen?
En puhu nyt vain pastasta ja pizzasta tai punaviinistä vaan aivan kaikesta.
Kommentit (462)
Ainakin heidän viljansa on paljon parempaa kuin täällä kasvava. Maukkaampaa ja helpommin sulavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalan paisti ja silakkapihvit ovat parempia ruokia osaavissa käsissä kuin mikään mikä tulee Italiasta.
Samoin poronkäristys ja hernerokka.
Hernekeitto on ruotsalainen perinneruoka.
Kuka täällä on hernekeitosta puhunut?
Ap. Sen mielestä hernekeitto on parasta mitä italiasta saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuule hieman vanhempi kulttuuri kuin suomen. Vertaa vaikka kuinka äidin ruuat ovat täydellisiä sitten kun on mummo. On ollut aikaa opetella ja viilata reseptit täydellisiksi.
Mä teen parempaa nistipataa kuin äiti, vaikka sillä on ollut aikaa.
Mieti hieman. Ei tietenkään voi yleistää kaikkiin. Vaan näihin joista puhutaan että mummin lihapullat ja mummin kakku parasta ikinä. Ja ei se mummi osannut edes kokata teininä. Kreikka myös hyvä esimerkki ruokakulttuurista mikä kultivoitunut loistavaksi ajan myötä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin heidän viljansa on paljon parempaa kuin täällä kasvava. Maukkaampaa ja helpommin sulavaa.
Ok. Kerro lisää, mielenkiintoinen aihe. Haen foliohatun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalan paisti ja silakkapihvit ovat parempia ruokia osaavissa käsissä kuin mikään mikä tulee Italiasta.
Samoin poronkäristys ja hernerokka.
Hernekeitto ei ole suomalainen ruoka...
Opettele lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuule hieman vanhempi kulttuuri kuin suomen. Vertaa vaikka kuinka äidin ruuat ovat täydellisiä sitten kun on mummo. On ollut aikaa opetella ja viilata reseptit täydellisiksi.
Mä teen parempaa nistipataa kuin äiti, vaikka sillä on ollut aikaa.
Mieti hieman. Ei tietenkään voi yleistää kaikkiin. Vaan näihin joista puhutaan että mummin lihapullat ja mummin kakku parasta ikinä. Ja ei se mummi osannut edes kokata teininä. Kreikka myös hyvä esimerkki ruokakulttuurista mikä kultivoitunut loistavaksi ajan myötä.
Eikä ne italialaiset ja kreikkalaiset peräkammarinpojat juuri muuta osaakaan hokea. Pakkohan niitä kötöstyksiä on koettaa kehua kun asuu vanhempiensa peräkammarissa. Sitten joku suomen persereiästä sinne muuttanut menee ja uskoo jorinat.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, no heillä saa tuoretta viljelyksiltä ympäri vuoden, meillä on raahauduttava kauppaan ja toivottava ettei heviosastolla puolet ole homeessa. Heillä kasvikset kypsyy auringossa, meillä kuljetuskonteissa matkalla kauppaan. Jne. Tarvitseeko jatkaa miksi välimeren ruuissa on paremmuutta suomalaiseen toivon-että-loppukeväästäkin-on-jotain-syötävää -ruuista?
No voittaa suomalainen ruoka hapansilakan. Voisi meilläkin olla parempaa ruokaa jos satokausi olisi pidempi.
Mikä sinä olet hapansilakkaa arvostelemaan?
Tosi röyhkeää.
Olen eri mieltä. Olen käynyt Italiassa useasti. Maa on kaunis ja ihmiset ystävällisiä mutta ainakaan ravintoloissa saamani ruoka ei ole kaksista. Hyvä kahvi on siellä parasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Olen käynyt Italiassa useasti. Maa on kaunis ja ihmiset ystävällisiä mutta ainakaan ravintoloissa saamani ruoka ei ole kaksista. Hyvä kahvi on siellä parasta.
Maassa, joka on tunnettu paskasta kahvista, varsin outoa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitään muuta alkujaan italialaista ruokaa kuin spagetin, lasagnen ja pizzan. Juomista en tiedä mitään. Lienevätkö suomalaisia kummempia. En usko.
Tutustu mitä on trippa, aitoitalialaista !
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy on se että italialaiset herkut eivät ole meillä jokapäiväistä ruokaa.
Jos pasta ja pizza ovat alunperin italialaisia ruokia, niin huomattava osa suomalaisista pitää niitä erittäin arkisina ruokina toisin omina kotimaisina versioina nautittuna. Jos ei keitä perunoita tai riisiä, niin makaronit taitavat olla se kolmas erittäin varteenotettava vaihtoehto monien aterioiden osana.
Makuasia. Ei kaikki tykkää ylipäänäs italialaisista ruoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei siihen mitään foliohattua tarvitse. Kun viettää maassa pidemmän aikaa kuin muutaman päivän niin huomaa eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy on se että italialaiset herkut eivät ole meillä jokapäiväistä ruokaa.
Jos pasta ja pizza ovat alunperin italialaisia ruokia, niin huomattava osa suomalaisista pitää niitä erittäin arkisina ruokina toisin omina kotimaisina versioina nautittuna. Jos ei keitä perunoita tai riisiä, niin makaronit taitavat olla se kolmas erittäin varteenotettava vaihtoehto monien aterioiden osana.
Ei oikeaa makaronia valmista kuin Myllyn paras. Kun niiden kone meni rikki niin makaronia ei saanut mistään. Italiassakin vain jotain halpaa kopiota ilman kastikekuvioinia.
Vierailija kirjoitti:
Eksotiikan viehätys.
Ei kai Italiaa voi pitää mitenkään erityisen eksoottisena maana, sillä antiikin Rooman perinnön kautta se on länsimaisen kulttuurin keskeisiä alueita ja suomalaisetkin ovat länsimaalaisia. Suomen kielikin kirjoitetaan latinalaisilla aakkosilla.
Mielikuvitusta se on. Lisäksi siihen kotiruokaan, lähiöpitsaan ja muuhun suomalaiseen on ihminen jo kyllästynyt muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei siihen mitään foliohattua tarvitse. Kun viettää maassa pidemmän aikaa kuin muutaman päivän niin huomaa eron.
Ok, kerro lisää, haen toisen foliohatn miehellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maassa, joka on tunnettu paskasta kahvista, varsin outoa.
Espressoko paskaa ?
Kuka täällä on hernekeitosta puhunut?