Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Himoshoppaajat ja vaatefriikit; Kyselyä / pohdintaa kevätvaatteista?!

01.02.2007 |

Nyt kaipaisin kanssasisarilta neuvoa, kun pohdin ja pähkäilen meidän kevätvaatevalintoja!

Tyttö täyttää 5 v ja hänelle on Reimatecin haalari bembergvuorella sekä 2-osainen Remun puku. Viime vuonna meillä oli käytössä 2 kpl 2-osaisia kosteussuojattuja pukuja sekä yksi haalari ja kaikille oli käyttöä! Nyt kun olen lukenut täältä muiden vaatemääriä niin jotkut pärjää yhdelläkin puvulla.. Onko tyhmää / turhaa jos olisi 2 kpl taas noita 2-osaisia?

Meillä olisi yksi toinenkin 2-osainen kosteussuojattu puku, mutta en oikein tiedä tykkäänkö siitä vai en?! Olisiko tyhmää koittaa myydä se ja ostaa uusi Reimatecin 2-osainen? Tappioo varmasti tulisi.. Reimatecin takkikin maksaa jo paljon enemmän kuin saisin tuosta uudesta ja käyttämättömästä puvusta.

Myös kevätrukkaset mietityttävät.. Aiemmin meillä on ollut Jonathania ja Lenneä, mutta haluisin ostaa nyt Reimatecin rukkaset. Rukkasia pitäisi olla AINAKIN 2 paria. Mutta, kun tädit päiväkodissa aina tunkevat niitä vahingossa kuivauskaappiin, vaikka miten koittaisi valistaa ettei saa sinne laittaa! Nytkin tällä viikolla on parikin Lennen talvirukkaset olleet kuivaukskaapissa kun olen päiväkodista tytön hakenut. Pitäisikö siis tyytyä Lennen rukkasiin, jotka eivät pidä täysin vettä?

Antakaa vinkkejä =) Mies on jo ihan sekaisin kun olen hänelle koittanut selittää ja kysellä vinkkejä!! Mies ei oikein ymmärrä noista Reimateceista ym mitään ja kauhulla kuuntelee kun sanon mitä mikin maksaa =D

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi naurattaa tuo mies ei ymmärrä, jne... Mä en edes mainitse Armakselle mistään haalareista, tms. - ei ymmärtäis, eikä kiinnostais, luulis, että olen viimeistään kilahtanut. Sen se vaan sanoo, että jahah, rouva on kuin muotinäytökseen lähdössä, vaikka rautakauppaan pitäis mennä. Ja sitä rataa... =)

Vierailija
2/31 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näyttäisi olevan samat kosteussuojavaatteet eli Reimatecin haalari ja Remun 2-osainen.Meillä käyttäjä on 6v. eskarilainen.

Näiden lisäksi on Jonathanin kosteussuojahousut henkselimallisina,sillä Remun housut on vyötärömallia.

Muita kevättakkeja onkin sitten vaikka kuinka,mm.Legon,Espritin,Reiman.Ja näihin saman merkkisiä ulkoiluhousuja.

Ei keväällä mun mielestä niin paljon sada,että vielä enemmän kosteussuojavaatteita tarvittais,vaikka myönnän nyt Reiman sivuja lueskelleena,että yhden Reimatecin takin vois vielä ostaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisethän jo käyttävät vaatteita pitempään (kuluvat enemmän..) kun eivät kasva niin nopeasti enää... :)

Vierailija
4/31 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä varten me ollaan täällä :).

Mun mielestäni lapsi pärjää yhdellä kosteussuojatulla " päiväkotipuvulla" (jos se ei ole helposti likaantuvaa materiaalia ja väriä) ja sitten yhdellä paremmalla takilla (jos neutraalin värinen, niin että sopii kaikenväristen housujen kanssa). Parempaa takkia voi sitten täydentää siistimmillä ulkohousuilla, jos haluaa ulkoilla " hienosti" .

Jos päiväkotiulkopuku on vaalea ja pitää olla usein pesussa, niin sitten on kyllä hyvä olla varapuku.

Itse en yleensä osta lapsille kalliita välikausihanskoja, koska ne aina häviävät. Jonathanin 5 euron välikausirukkaset ovat saaneet kelvata, koska kevätaikaan ei kuitenkaan ole niin kylmä, että sormat jäätyisivät, vaikka vähän kastuisivatkin.

Vierailija
5/31 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelemaan, ne ei todellakaan jaksa innostua kevään uusista malleista tai pohdiskella asusteiden yhteensopivuutta tai sitä kuinka monta vaatekertaa on tarpeen ;-)

Rukkasasiassa olen myös samalla kannalla - päiväkodissa laittavat rukkaset kuitenkin sinne kuivauskaappiin, niin että parempi antaa niiden kuivatella Lennejä ja Jonataneita kuin Reimatecceja, kun joka tapauksessa joutuu uudet ostamaan. (Pitäisikin laittaa Reimalle palautetta että tuotekehittäsivät rukkasista kuivauskaapin kestävän mallin, luulisi sen nyt onnistuvan kun haalaritkin on sellaisiksi saatu)

Tämän vuoksi en ole laisinkaan ihastunut Reimatecin kolmivärityksiin, kun niiden kanssa muiden valmistajien asusteet ei sitten näytä niin kivoilta.

Mutta käsineasiassa kannattaa kuunella myös lasta. Meillä 5,5 vuotias hylkäsi leutona aikana rukkaset kokonaan ja halusi alkaa käyttämään hanskoja. Äiti on sitten alkanut perehtymään toppasormikasvalikoimiin... Onneksi pakkasilla on kelvanneet sentään rukkaset. Kevääksi en enää hanki rukkasia lainkaan. Vinkkejä hyvistä sormikkaista otetaan vastaan.

Itse olen ajatellut, että lapsille riittää kaksi kosteussuojavaatekertaa, toinen on haalari ja toinen kaksiosainen. Sen lisäksi tietysti sitten siistimpi takki muuhun kuin pihakäyttöön mutta se voi olla ihan mikrokuitukankainen yms... Haalarit olen ostanut alesta, mutta nuo kaksiosaiset pitää hankkia. Saatan päätyä edulliseen ratkaisuun ja ostaa Ticketin light rain setit, ne olisivat yksivärisetkin. Kuopuksella oli sellainen viime keväänä ja se toimi tosi hyvin. Ticketin fleecevuorisia takkeja olen myös katsellut, mutta kun ovat enemmikin syyskäyttöön niin yritän malttaa aleen.

Vierailija
6/31 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa kovasti tuota kevätvarustusta miettinyt ja aiemmin siitä täällä jo kyselinkin. Meillä myös tytölle reimatecin 2-osainen puku vyötärömallin housuilla ja tarkoitus oli hankkia vielä haalari + henkselimallinhousut. Mutta nyt näin nuo Reiman kevätmallit ja haluisin niin tuon keltaisen gazelle-takin :))

En vaan tiedä onko mitään järkeä olla kahta kost.suojattua takkia jos tuon haalarinkin hankin...haalari varmaan vielä 3,5vuotiaalla oltava, vai mitä mieltä olette? (=sanokaa nyt että ei, kyllä tuon ikäinen pärjää parilla 2-osaisella asulla, niin saan luvan mennä tuon takin ostamaan :)) )

Jos siltä tuntuu että tuo toinen 2-osainen ei sua miellytä niin myy pois ja hanki mieleinen, jollei ole rahasta kiinni. Ja ainahan reimatec maksaa enemmän kuin kuin esim jonathan, eli enemmän sitä joutuu maksamaan usein siitä että haluaa juuri jonkun tietyn vaatteen.

Rukkasista sen verran, että meillä on aina lapsilla välikauteen yhdet reimatecin rukkaset noille kaikista märimmille ilmoille kurarukkasia toimittamaan ja sitten halvempia jonathaneita tms. parit lisänä. Nuo missä ei teipatut saumat,ei kuitenkaan kestä upposukellusta ;) joten täysin vedenpitävätkin oltava. Mutta mielestäni mainiot normaaleille kosteille keleille kuitenkin.

Vierailija
7/31 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ida-Antonia:

En vaan tiedä onko mitään järkeä olla kahta kost.suojattua takkia jos tuon haalarinkin hankin...haalari varmaan vielä 3,5vuotiaalla oltava, vai mitä mieltä olette? (=sanokaa nyt että ei, kyllä tuon ikäinen pärjää parilla 2-osaisella asulla, niin saan luvan mennä tuon takin ostamaan :)) )

Minusta riippuu lähinnä lapsen taidoista ja siitä miten omatoiminen pitää olla pukeutuessa.

Meillä kuopus siirtyy 3-vuotiaana isoon päiväkotiryhmään (samaan johon esikoinen aikoinaan) ja siellä pitää olla pukemisessa suht nopeasti omatoiminen. Haalarin oppi vähän päällle 3-vuotias esikoinen itse laittamaan päälle suht nopeasti, mutta kaksiosaista pukua ei oppinut mitenkään, vielä vajaa nelivuotiaanakaan. Silloin päiväkodista oikein toivoivat, että olisi pojalla haalari... Mutta sitten taas tuttavapiirissä on niitä lapsia, jotka pienestä pitäen ovat suorastaan harrastaneet pukemista.

Vierailija
8/31 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle 4,5 v. on olemassa:

- 116cm Remu-takki

- Superremu-haalari

- sadetakki

Hankinnassa:

- tummansiniset kosteussuojahousut em. takin kanssa (alunperin suunnittelin ostavani kahdet)

- uudet kosteussuojarukkaset, joku päähine(?), sormikkaita

-ns.parempi takki, olin miettinyt Espritin ruskeaa, jossa collegetakki samassa

Haluaisin ostaa lisäksi:

- Reimatecin Bongo-takin (rusk.-lime) ja siihen ruskeat (vai mikä savi tms onkaan) housut, Seal-lakin ja rukkaset

Tytölle 1,5 v. on olemassa:

- isoveljen vanha vaaleansininen baby-Jonathan (tylsää, eikö?)

- kuviollinen sadetakki, t.sin kurahousut

Hankinnassa:

-joku 2-osainen, olin ajatellut name itin (en tykkää väreistä ja kuvasta) tai Ticketin limeä (meneeköhän heti pilalle?!) light rain set:iä

-kosteussuojarukkaset, joku hattu (yhden ostin jo tänään, ei kost.suoj.)

-joku parempi takki

----------

Taidan olla ihan höyrähtänyt kun edes harkitsen tätä vaatemäärää... Lapset ovat ainakin syksyyn kotihoidossa, siitä eteenpäin ei tiedä vielä.

Tytön osalta pääsin itseni kanssa jo kompromissiin, että jos löytäisin tuon Ticketin (onko niitä tullut Tampereelle aiemmin jonnekin?) ja ostaisin siihen vaaleanpunaiset Cony-hatun ja ne Dodo-rukkaset (tai tavalliset). Ns. parempi takki esim. H&Mltä se vaaleanpunainen 20¿. 100¿ niistäkin jo tulee.

Mutta poika... Tekisi niin mieli ostaa tuo uusi Reimatecin asu, mutta kun se on periaatteessa ihan turha ja siihen menisi varmaan 150¿ (+hatut ja rukkaset). Kai meillä varaa olisi mutta sen verran vielä nuukuutta löytyy ettei viitsisi ihan turhaan rahoja heittää... Sitten raaskisi ostaa tuon Espritin takin (jos sitä Suomeen asti saadaan) paremmaksi takiksi. Farkkutakkiakin vähän suunnittelin pojalle. Mutta tuo lime/ruskea olisi niin ihana. Sininen tökkii jo tosi pahasti kun sitä on pojan kaikki haalarit olleet nyt tämän 4,5 vuotta.

Taitaa tulla uneton yö näitä miettiessä... *repii hiuksia*

Vierailija
9/31 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuo Superremu on 110cm ja hiat alkavat olla lyhyet (oli viimeksi pari vko sitten päällä), joten eikö olisi ihan fiksua oikeastaan ostaa toinen kosteussuoja-asu jo vähän niinkuin valmiiksi?! ;)))) Kuulostaako " vähän" epätoivoiselta? Mutta en jaksa uskoa että tuo haalari mahtuu syksyyn asti. Ehkä muuten mutta hiat ovat sitten kyynärpäissä...

Äh, mä meen nyt nukkumaan.

Vierailija
10/31 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyykin ostaa tytölle kokoa isompi puku kuin nykyinen ja perustella, että meneehän se sitten vielä pitkään...

Minäkin ihastui Gazelle-takkiin ja haluisin sen nyt ostaa eskarilaiselle. Tytöllä on jo:

- Reimatec takki+housut 128 viime vuoden mallistosta, lähes käyttämättömät

- Lassien haalari 134

Nyt olen saanut päähänsä, että tarvii toisen 2-osaisen. Jos ja kun pitää tuota " vanhaa" päiväkodissa, niin ei sen kanssa voi kotona enää ulos lähteä. On aina niin kamalan näköisiä vaatteet päiväkotipäivän jälkeen. Ja tuo haalari on kuiville ilmoille.

Lisäksi kuiville ilmoille ajattelin hankkia R-collectionin anorakin.

Hukkuisikohan 134 koon reimatec takkiin ja housuun...?

Vierailija
11/31 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimatechaalari 116cm,joka on reilusti sopiva.

Lisäksi Remun 116cm 2-osainen,joka ehkä pikkasen liian suuri,kun housut tippuu jalasta...

Eli teillä epiapi taitaa olla aika pitkä eskarilainen?Vai onko mun vain lyhyt,kun käyttää noin paljon pienempää kokoa?

Vierailija
12/31 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

p_02_ja_t_05:

...tuo Superremu on 110cm ja hiat alkavat olla lyhyet (oli viimeksi pari vko sitten päällä), joten eikö olisi ihan fiksua oikeastaan ostaa toinen kosteussuoja-asu jo vähän niinkuin valmiiksi?! ;)))) Kuulostaako " vähän" epätoivoiselta? Mutta en jaksa uskoa että tuo haalari mahtuu syksyyn asti. Ehkä muuten mutta hiat ovat sitten kyynärpäissä...

Äh, mä meen nyt nukkumaan.

Jos epäilet,ettei puku mahdu enää syksyllä,kannattaa uusi puku ostaa viimeistään juhannusalesta.Syksyllä kauppoihin tulee jo toppavaatteet,silloin hankalampi metsästää oikeaa merkkiä ja kokoa.

Vierailija
13/31 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pois!!! =D Ompahan sit hyvä mieli pistää lapsille päälle eikä tarvii joka kerran aatella että voi ei kun olis se ja se puku...

Meillä on nyt 5½ vuotiaalle Remun kaksi osainen. Haalari pitäis ostaa vielä, mietin Jonathanin ja Reimatecin ja Remun välillä. Jonathania meillä ei haalarina oo koskaan ollut ja Remuun ollaan oltu tosi tyytyväisiä, en nyt sit osaa päättää minkä noista hankkisin, ehkä valitsen sen mikä eniten ulkonäöltä miellyttää. Nuo kaksi saa meillä riittää, on sitten hienostelutakki kaupunkireissuille.

Tytölle nyt 3½ v on Reimatecin haalari. Tarvitaan vielä kaupunkitakki sekä kaksi osainen puku.

Pojalla 1v3kk ei oo kun yksi Reiman puku jossa ei oo mitään kosteussuojaa eli hänelle ostan ainakin haalarin... kaksiosaisen ehkä vasta ens syksynä, kaupunkitakkikin tarvitaan.

Vierailija
14/31 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silläkin mietin tuota toista 2-osaista (kosteussuojattua)pukua, kun meille ei tarvitse kaupunkitakkia ostaa. Meillä kun tyttö ei oikein mielellään kaupungille lähde, niin en viitsi turhaan ostaa nättiä kaupunkitakkia, kun käyttökerrat jäisi yhden käden sormilla laskettavaksi!

Nyt aloin sit miettimään että olisiko tuo toinen 2-osainen sittenkin Reiman Casual mallistosta tai Lennen tavallisesta mallistosta (kunhan nyt päivittäisivät Lennen sivut!). Sainkin myytyä sen yhden " ei niin kivan" 2-osaisen tänään pois, joten on hyvä syy ostaa joku toinen puku ;) No katsotaan mistä mallistosta se vielä löytyy?!

Lisäkysymyksenä, että kuinka monet kengät pitäisi olla?!

Niin ja itse en voi tehdä tuota Tyttönuken neuvomaa taktiikkaa, kun meillä on juuri ostettu 116 cm ulkovaatteita, jotka ovat vielä hyvinkin reiluja 108 cm tytölle, niin 122 cm olisi aivan liian iso =)

Vierailija
15/31 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meinaan juuri päätin käydä kuitenkin katsomassa tuota reiman casual-malliston takkia tytölle(kunhan kauppoihin saapuu), vaikka ensin himoitsin sitä Gazelle takkia. Meillä kun jo yksi vedenpitävä 2-osainen ja ostan vielä sen haalarin, niin tuo toinen takki voisi hyvin hyvin olla Casual-mallistosta, eiköhän se yksi kokonaan vedenpitävä riitä :)

Jos sitten toiset ulkohousut vaikka jonathanin mallistosta.

Kengistä olen itse ajatellut lapsille saappaat, vedenpitävät nilkkurit sekä tavalliset kävelykengät. Kesään mentäessä sit ainakin sandalit ja lenkkarit lisäksi.

Vierailija
16/31 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa meidän tyttö olla ryhmänsä pisimpiä, muutama muukin tyttö on suunnilleen yhtä pitkä.

Pikkuveli on syntynyt 3/01 ja hänelläkin on nyt talvella ollut 128 koon reimatec ja kevääksi ostettiin samankokoinen.

Joten en tiiä onko sun lapsi lyhyt, vai meidän pitkiä ;)

Vierailija
17/31 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sattumalta kaupungille ja löytyi viime kevään keltainen Reimatec takki. Ostin sit sen kun sain Casual takin hinnalla ;) Eli tämän kevään mallistosta pitää ostaa savenväriset Reimatec housut ja ehkä Casual malliston housut.

Vierailija
18/31 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos teillä jo yksi haalari on, niin toista ei tarvitse. Kaksi osaisia voi kyllä olla parikin :)

Itse ajattelin olla hankkimatta tytölle haalaria, eli kun kevään jälkeen tämänhetkinen haalari ei enää mahdu - niin uutta ei osteta :). Aion siirtyä kokonaan 2-osaisiin asuihin kesällä 3vee tyttäreni kanssa. Sillä hän on erittäin taitava ja omatoiminen pukija, eli saa itse kaksiosaisenkin asun päälleen (vetskarin kanssa melkein jo onnistutaan, kesän jälkeen varmasti osaa).

Vierailija
19/31 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin miettimään sitten molemmille Ticketin limeä ohutta asua ja niihin kivoja asusteita ja esim. Reimatecin housuja lisäksi. Tampereelta vain ei taida ko.asua saada, joten voi olla että sittenkin päädyn esim. Reimateciin. Remukin olisi ihan ok, mutta sitä meillä on ollut vuositolkulla.

Sitten totesin että pojan vanha Jonathan (jota käytti 90cm asti) alkaa jäädä niska-haara-mitaltaan lyhyeksi tytölle. Tyttö taitaa olla juuri ja juuri 80cm pitkä. Ovat pikkuisen eri mallisia näköjään. Joten ilmeisesti olen oikeutettu haalimaan hirveät läjät tuota kampetta.

Mutta nuo värit mietityttää... Pojalle hinkuisin tuota lime-hiekka Bongoa ja tytölle vaaleanpunaista Koalaa. Meneekö ne heti pilalle?! Housujen väriksi hiekka. Ja onko nuo hatut (seal ja cony) tarpeelliset?

Entäs nuo rukkaset, kannattaisiko 1,5-2-vuotiaalle ostaa nuo Dodot vai Pelicanit? Voi olla kyllä että ostan molemmat kun tytölle ei ole edes vararukkasia olemassa.

Haalarikin tytölle ehkä pitäisi ostaa mutta katson nyt miten kauan tuo pojan vanha menee ja yritän sitten ehkä metsästään alesta juhannuksen jälkeen...

Oli muuten tullut Sokokselle tuota Espritin takkia josta aiemmin puhuin, ja oli niin surkea esitys että enää en sitä harkitse. Olin iskenyt silmäni ruskeaan, Sokoksella oli sinisenä.

Mutta kertokaa saako noita limen ja vaaleanpunaisen takin hihoja ja helmoja pidettyä siisteinä vai kannattaisiko harkita jotain muuta väriä?! Ja kannattaako noita lakkeja ostaa? Kiitos avusta jo etukäteen!

Vierailija
20/31 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime vuonna sellainen ja sen joutui pesemään jokaisen käytön jälkeen!

En muista alkuperäisen kysymystä enää, mutta

meillä 4- ja 5 -vuotiaille hankitaan kevät-syksyvarusteiksi yksi kosteussuojatakki ja kahdet takin kanssa sopivat kosteusuojahousut per lapsi. Haalareita EI hankita, viimevuotisia taidettiin käyttää kolme kertaa.. Vara-asuiksi kotikäyttöön on Ticketin Light Rain setit. Päiväkodissa pahimmilla sateilla saavat vetää kurakamat välikausipukujen päälle.