Himoshoppaajat ja vaatefriikit; Kyselyä / pohdintaa kevätvaatteista?!
Nyt kaipaisin kanssasisarilta neuvoa, kun pohdin ja pähkäilen meidän kevätvaatevalintoja!
Tyttö täyttää 5 v ja hänelle on Reimatecin haalari bembergvuorella sekä 2-osainen Remun puku. Viime vuonna meillä oli käytössä 2 kpl 2-osaisia kosteussuojattuja pukuja sekä yksi haalari ja kaikille oli käyttöä! Nyt kun olen lukenut täältä muiden vaatemääriä niin jotkut pärjää yhdelläkin puvulla.. Onko tyhmää / turhaa jos olisi 2 kpl taas noita 2-osaisia?
Meillä olisi yksi toinenkin 2-osainen kosteussuojattu puku, mutta en oikein tiedä tykkäänkö siitä vai en?! Olisiko tyhmää koittaa myydä se ja ostaa uusi Reimatecin 2-osainen? Tappioo varmasti tulisi.. Reimatecin takkikin maksaa jo paljon enemmän kuin saisin tuosta uudesta ja käyttämättömästä puvusta.
Myös kevätrukkaset mietityttävät.. Aiemmin meillä on ollut Jonathania ja Lenneä, mutta haluisin ostaa nyt Reimatecin rukkaset. Rukkasia pitäisi olla AINAKIN 2 paria. Mutta, kun tädit päiväkodissa aina tunkevat niitä vahingossa kuivauskaappiin, vaikka miten koittaisi valistaa ettei saa sinne laittaa! Nytkin tällä viikolla on parikin Lennen talvirukkaset olleet kuivaukskaapissa kun olen päiväkodista tytön hakenut. Pitäisikö siis tyytyä Lennen rukkasiin, jotka eivät pidä täysin vettä?
Antakaa vinkkejä =) Mies on jo ihan sekaisin kun olen hänelle koittanut selittää ja kysellä vinkkejä!! Mies ei oikein ymmärrä noista Reimateceista ym mitään ja kauhulla kuuntelee kun sanon mitä mikin maksaa =D
Kommentit (31)
Tottakai niihin tuli muutama pinttynyt likatahra, mutta hihan suut pysyi puhtaana, kun laitettiin rukkaset hihojen päälle :) Meillä ulkovaatteet on leikkimistä varten ja vaatteet ostetaan äidin ja lasten mieltymysten mukaan eli ei haittaa vaikka muutama likatahra olisikin muistona leikeistä :) Kuten jo mainitsin niin eilen juuri ostin vaaleankeltaisen Reimatecin takin, kun tytärkin siihen todella paljon ihastui! Myyn kaikki käytetyt vaatteet eteen päin ja en ajattele jälleenmyyntiarvoa. Sitten kun vaate jää pieneksi niin katsotaan missä kunnossa se on ja hinta sen mukainen :) Ei harmita laittaa Reimatecin takkia myyntiin vaikka 1 eurolla huuto.nettiin, jos siinä on tahroja, vaikka uutena olisinkin maksanut täyden hinnan! Pääasia, että väri miellyttää silmää! =)
taimi02:
Tottakai niihin tuli muutama pinttynyt likatahra, mutta hihan suut pysyi puhtaana, kun laitettiin rukkaset hihojen päälle :) Meillä ulkovaatteet on leikkimistä varten ja vaatteet ostetaan äidin ja lasten mieltymysten mukaan eli ei haittaa vaikka muutama likatahra olisikin muistona leikeistä :) )
Mun mielestä hanskat hihojen päällä näyttää kamalalta. Aika harvoin meillä välikausikamppeiden kanssa edes hanskoja, ainakaan varrellisia, käytetään.
Ei muakaan jotkut ikitahrat sinänsä haittaa, vaatteet on kulutusta varten, mutta enää en halua vaatetta hankkia, joka on käytön jälkeen aina ruman näköinen ja eri värinen kuin miksi on tarkoitettu. Pesukaan kun ei tee kosteussuojavaatteille hyvää.
Voitteko vinkata, mistä saa goreja keväällä?!? Viime keväänä ainoat goren tapaiset, jotka löysin, olivat Pompiista Timberlandin nilkkurit, ja kyllä ne lätäkön läpi juoksemiset kestivätkin, mutta pohjat olivat ikävän liukkaat mielestäni. Niin, Pompiissa olisi ollut kai jotain kosteussuojattuja lenkkareitakin, mutta lenkkareita en halua. Stockalla oli vain nahkakenkiä. Tämä ärsytti minua, sillä olin syksyllä oikein varta vasten Stockalta kysynyt, tuleeko goreja kevällä, ja sanottiin että joo, mutta ei kyllä tullut. :/ Tietty kaatosateella voi pitää kumppareita, mutta keväällä tuppaa olemaan koko ajan vähän kosteaa, joten luulisi gorejen menevän kaupaksi.
Olen nyt sitten haudannut ajatuksen limestä ja vaaleanpunaisesta takista. Samoilla linjoilla olen kuin Stine; sinänsä ei haitta vaikka vaate likaantuu mutta jos sitä joutuu jatkuvasti pesemään. Normaalisti sekään ei haittaa, mutta kun se vedenkestävyys kärsii...
No, sormet ristissä odottelen että Remussa olisi kivoja värejä... Tytölle tarvii kyllä varmaan joku ostaa, poika pärjää noilla mitä kaapista löytyy.
Mitenkäs ne hatut, onko niille oikeasti käyttöä? Siis Cony ja Seal nimenomaan? Ja onko noille Reimatecin rukkasille ollu kovasti käyttöä? Ja ovatko oikeasti hyvät? Pojalla on ollut sekalainen sarja kurarukkasia ja Rasavilin vk.rukkasia tähän asti. Rasavilit ainakin vuotavat ja kurarukkaset ovat tosi leveitä meidän lasten käsiin, en tiedä onko muilla samaa ongelmaa?
Kiitos edelleen vinkeistä!
Minäkin olen tässä nyt pari viikkoa pähkäillyt kevätvaatteita, ja olen lopulta päässyt ainakin jonkinlaiseen lopputulokseen=D Päätin, että me luovumme keväthaalareista, kun lapsetkin ovat jo kovasti niitä vastaan. Tässä asiassa mieskin oli aivan samaa mieltä=D
Tyttö 7v:
löytyy jo:
-Reimatecin tämän kevään vaaleanpunainen takki + hiekan (?) väriset housut + näihin Reiman vaaleanpunainen Octopus -hattu
-Reiman viime kevään keltainen Elle -takki + Reima Casual beiget housut + Reiman viime kevään keltainen sydänmyssy
-IcePeak -vaaleansininen kosteussuojattu takki + Reiman viime kevään sinisävyinen pompulahiippamyssy + Reimatecin vaaleansiniset rukkaset
-Timberlandin 2 kevätkengät
-Timberlandin + Adidaksen lenkkarit
hankinnassa:
-Reiman Casual -malliston hiekan väriset Grasshopper -housut IcePeak:n takin kanssa käytettäviksi
-hiekan (?) väriset Reimatecin Pelican-rukkaset tai Parrot -hanskat tai molemmat
-kuiville ilmoille parit sormikkaat, ainakin keltaiset olisi kiva löytää
-Reimatecin Summer Hiker -kengät
-kumisaappaat, Reiman keltaiset ovat tytön toivomuslistalla, jos vain ne onnistun jostain löytämään=)
Tyttö 4,5v:
löytyy jo:
-Reimatecin tämän kevään vaaleanpunainen takki + hiekan (?) väriset housut + näihin Reiman vaaleanpunainen Octopus -hattu
-Reimatecin viime kevään keltainen Sofia-takki + mudan väriset Reimatec-housut + keltainen sydvest + keltainen viime kevään sydänmyssy + mudan väriset Reimatec -rukkaset
-Reiman Casual-malliston viime kevään punainen takki + beiget housut + punasävyinen pompulahiippamyssy + punaiset Reimatec -rukkaset
-Timberlandin 2 kevätkengät
-Adidaksen ja Reebokin lenkkarit
hankinnassa:
-vaaleanpunaiset tai hiekan väriset Reimatec Pelican -rukkaset
-ehkä Reimatecin vaaleanpunainen Cony -tai Seal -hattu
-parit sormikkaat, keltaiset hakusessa myös kuopukselle=)
-Reimatecin Summer Hiker -kengät
-kumisaappaat, kuopuksellekin keltaiset Reiman kumisaappaat, jos löytyy
Esikoinen eskarissa, kuopus kotihoidossa/kerhossa ja muskarissa.
Saa nähdä, miten meidän käy ilman haalaria.. Hätätapauksessa löydän kuopukselle varmaan haalarin vielä myöhemminkin=D
Tarvitsemamme koot ovat 128-134cm ja 110-116cm.
Tytölle olen ajatellut kevät takkia joko elleltä tai kenzolta. Haalarit on jo pojalle ja tytöllä on kaksiosainen reima. Kesävaatteita huvittaisi jo ostella. Talvea en pysty enää edes ajattelemaan. Täällä keski-euroopassa kun ei ole talvea oikein näkynyt. Nytkin on +6.
kaisastiina:
Etsinnässä on limen vihreä koko haalari tai sitten muu yksivärinen haalari - vinkkejä otetaan vastaan.
Ticketin vk-haalareita katselin Aapiskukossa ja siellä oli aivan ihana vihreä, siis yksivärinen puku. Väri oli nimeltään dark lemon, mutta mun silmiin se oli ihan lime. Hinnat oli laskeneet edellisistä vuosista, olisiko nyt ollut n 80 euroa.
Onko siellä Keski-Euroopassa jo näkynyt, millaisia takkeja Kenzolta ja Elleltä on tulossa kevääseen?
Pitääkin heti soittaa aapiskukkoon ja varata puku
on luultavasti uudet kamppeet pojalle, nyt 1 v 5 kk. Poika on kasvanut hurjasti pituutta ja jalatkin ovat venyneet niin, ettei syksyllä varastoon ostamani kengät enää mahdu jalkaan. Kengän koko on nyt jo 24.
Syksyltä meillä on Reimatec haalari kokoa 86 cm, mutta vaikuttaa jo liian pieneltä, pitää sovittaa josko mahtuisi päälle. Sitten on Ticketin Light Rainset myös koossa 86 cm, se saattaa vielä mahtua.
Etsinnässä on limen vihreä koko haalari tai sitten muu yksivärinen haalari - vinkkejä otetaan vastaan. Nyt talvihaalarina on käytössä 92 cm Minymon lime haalari ja tuo lime on kyllä tosi kaunis. Jospa sitä jaksaisi sitten keväänkin haalarissa katsella.
Takkeja meillä on jemmattu jo muutama, 1 farkkutakki, 1 kevättakki ilman vuorta, 1 takki irrotettavalla fleecevuorella, 1 ohuemmalla vuorella varustettu takki, joten takkeja ei tarvinne lisää ostaa.
Kengiksi ostan yhdet Guciot, niistä olen pitänyt ja poikakin pitää. Noita voidaan käyttää kuivien ja lämpöisien kelien kauppakenkinä, sitten ajattelin ostaa Goretex kengät joko Timberlandilta tai Superfitiltä, yhdet Timberlandin perusnilkkurit ovat odottamassa käyttöä.
Asusteet ovatkin sitten oma lukunsa. Etukäteen en nyt osta haalareita (tai ainakin niin olen päättänyt), koska pojan kasvuvauhti on niin hurjaa.