Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset kohtelevat minua huonosti?

Vierailija
06.07.2024 |

Ongelmani on, että yritän elää rauhallista ja hiljaista elämää muita häiritsemättä, mutta ihmeellisen paljon löytyy ihan vieraita ihmisiä, jotka hyökkäävät kimppuuni. Olen jo oppinut, että puolustautuminen pahentaa asiaa. Ja vaikka en edes puolustautuisi niin minun jälkeenpäin väitetään tehneen asioita, joita en todellakaan ole tehnyt.  Miksi minusta otetaan jokin ihme silmätikku, jolle voi tehdä mitä vain?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko joutunut rikoksen kohteeksi?

Olen rikosuhripäivystyksen ent. työntekijä.

Haluan vain rohkaista sinua sanomalla, että uskalla avata suusi. Sinua tuetaan ja autetaan rikosprosessin aloittamisessa ja eteenpäin viemisessä alusta lippuun, mikäli omat voimavarasi ovat esim. post trauma-oireilun johdosta huvenneet/toimintakykysi on alentunut.

Tällaista viestintää enemmän kiitos. Tämä on niin tärkeää, ja hyvä että nimenomaan käytät tuota PTSD-termiä. Siitä enemmän puhetta Suomeen.

-Ei ap

Vierailija
22/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee päätös että olet tekemisissä vain normaalien, toisten rajoja kunnioittavien ihmisten kanssa, ja olet itse samanlainen. Kaikki muut ovat näkymättömiä sinulle ja minimoin vuorovaikutuksen heidän kanssaan. Sanot vain että on kiirehdittävä ja hyvät päivänjatkot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tänne mitään kirjoita. Se on täysin turhaa, täällä vain irvaillaan ja nauretaan.

Ota suora yhteys poliisiin, vaikka netin kautta ensin. Rikosilmoituksen tekeminen on ehdottomasti ensimmäinen asia. Asiat täytyy selvittää ja saada lain eteen arvioitavaksi. 

Ymmärrän, että yksin ilman puolisoa koko maailmaa kannatellessa monet asiat jäävät helpommin tekemättä kun vertaa tilanteeseen, jossa kannustava siippa on vierellä tukemassa.

Oletko sinkku?

Vierailija
24/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sairastunut PTSD, voi toimintakykysi romahtaa etenkin, jos kyse C-PTSD-multimuodosta, joka aiheuttaa aivovamman kaltaisia muutoksia aivolohkoissa. Suomessa tunnetaan vielä hyvin vähän näitä traumaan liittyviä neuroasioita, olen pistänyt merkille.

C-PTSD voi hoitamattomana invalidisoida ihmisen.

*complex post traumatic stress disorder.

t. sama rikosuhripäivystyksen ent. työntekijä

Vierailija
25/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon löytyy yrittäjiä, jotka haluavat hyötyä toisista. Ehkä Ap:kin osuu sellaisten polun varrelle?

Esim.: puhelinmyyjä soittaa työkseen läpi tuntemattomia. Ennen pitkää henkilö N päätyy soiton kohteeksi.

Jos lähestymisiä tapahtuu jollain alueella, auttaisiko asuinalueen muutos? Jos ei ole varaa, liittyisikö muillakin siihen?

Vierailija
26/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan työkkärin asiakas ja ne hyökkäilee kimppuusi kuten minun kimppuuni. Väittivät että käytän huumeita koska olen työtön. Siitähän minä suutuin ja heitin tuolilla sitä työkkärin akkaa.

Vierailija
27/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkovainoamisesta on viime aikoina ollut uutisia. Hyvin harvojen maalitetuiksi joutuneiden kohdalla tämä on ollut todellista, muilla tuntemukselle ei ole oikeasti perustetta.

"Salakuuntelua, sähköistä häirintää, manipulointia joukkovainoamiseen uskova kokee olevansa vihamielisen ryhmän uhri"

https://yle.fi/a/74-20005887

Itse kirjoittaisin päivittäiset kokemukseni saman tien muistiin. Jälkeenpäin muisteltuna kuitenkin vääristyvät.

Vierailija
28/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko kyse omaisuusrikoksesta, seksuaalisesta häirinnästä, juorujen levittämisestä, työpaikan kahvipöytäsyrjinnästä (sinut jätetty ulkopuolelle, et saanut kutsua), fyysisestä vainoamisesta kotisi lähettyvillä vai mistä?

Vierailija
29/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko kyse omaisuusrikoksesta, seksuaalisesta häirinnästä, juorujen levittämisestä, työpaikan kahvipöytäsyrjinnästä (sinut jätetty ulkopuolelle, et saanut kutsua), fyysisestä vainoamisesta kotisi lähettyvillä vai mistä?

Ongelma on se, että tässä vaiheessa Ap tuntee tulevansa vainotuksi myös tässä keskustelussa ja jättää siksi vastaamatta aiheelliseen ja asialliseen kysymykseesi. Täällä pitää Ap:nkin ymmärtää että keskusteluun osallistuvista osa on troIIaamassa ja trollauksen voi hyvin ohittaa siihen huomiota kiinnittämättä.

Vierailija
30/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tunnet yleisesti ja usein olevasi joukkovainoamisen kohteena niin saattaa olla myös oire skit-so-fre-ni-as-ta. Työpaikalla voi toki joutua syyttään kohteeksi kiusanteolle tai sukulaiseksi osuu myrkynkylväjä. Mutta jos tunne toistuu uudelleen ja uudelleen ja pahenee niin kannattaa hakea apua.

Joukkovainoamisen kohteeksi joutuminen on nykyään kohtuullisen yleistä johtuen tekniikasta, joka dokumentoi asiat yhdessä hetkessä koko maailman nähtäväksi. Jos joku väsynyt hawk tuah-tyttö on maailmanlaajuinen nettisensaatio niin voit vain miettiä kuinka vähästä sinustakin saadaan sellainen sopivalla hetkellä.

Vierailija
31/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

R i k o s u h r i p ä i v y s t y s :

1 1 6  0 0 6  /  a r k .  k l o  9 - 1 5 .

[ k e s ä ]

________

Puhelut ovat maksuttomia.

.

.

.

Vierailija
32/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tunnet yleisesti ja usein olevasi joukkovainoamisen kohteena niin saattaa olla myös oire skit-so-fre-ni-as-ta. Työpaikalla voi toki joutua syyttään kohteeksi kiusanteolle tai sukulaiseksi osuu myrkynkylväjä. Mutta jos tunne toistuu uudelleen ja uudelleen ja pahenee niin kannattaa hakea apua.

Joukkovainoamisen kohteeksi joutuminen on nykyään kohtuullisen yleistä johtuen tekniikasta, joka dokumentoi asiat yhdessä hetkessä koko maailman nähtäväksi. Jos joku väsynyt hawk tuah-tyttö on maailmanlaajuinen nettisensaatio niin voit vain miettiä kuinka vähästä sinustakin saadaan sellainen sopivalla hetkellä.

Kenen taviksen kohdalla tuollaista on Suomessa tapahtunut "risumiehen" (2018) lisäksi? Kuten sanottua on tuo varsin harvinaista eli paljon todennäköisemmin muusta kysymys.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/08/17/jormasta-tuli-risumies-ja-nett…

"Risumies" tapauksen jälkeen on vähemmästäkin on tullut kunnianloukkauksesta korvauksia tai vähiintään käsky poistaa materiaali näytiltä.

Ei siis ole ollenkaan tavallista aikuisen ihmisen oikeasti joutua joukkovainoamisen kohteeksi. Kouluissa sitä toki tapahtuu osana koulukiusaamista.

Vierailija
33/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen taviksen kohdalla tuollaista on Suomessa tapahtunut "risumiehen" (2018) lisäksi? Kuten sanottua on tuo varsin harvinaista eli paljon todennäköisemmin muusta kysymys.

https://yle.fi/aihe/artikke

Ei näistä hirveästi uutisoida, eikä hirveästi edes vielä puhuta. Joka kylässähän on näitä nuorison suosikkeja, jotka ovat jatkuvan salakuvaamisen ja vainoamisen kohteena syystä tai toisesta - moni kohde ei välttämättä edes tiedä olevansa tällaisen kohteena, ja sitäkin useamman on hankala todistaa asiaa. Ja jonnekin kännykkäappien ryhmiin ne kuvat päätyvät tyyliin snapchattiin, telegrammiin etc. Ei se ole harvinaista lainkaan. 

Vierailija
34/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se ole harvinaista lainkaan. "

mutta koskaan asia ei tule julkisuuteen vaikka mielestäsi on hyvin yleistä? Kun ei ole todisteita niin en usko väitteeseesi.

Vierailija
35/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei se ole harvinaista lainkaan. "

mutta koskaan asia ei tule julkisuuteen vaikka mielestäsi on hyvin yleistä? Kun ei ole todisteita niin en usko väitteeseesi.

En minäkään uskoisi ellen sitä olisi itse vierestä nähnyt. Saa kyllä aika kiireistä elämää tai omissa mehuissa oleskella jos ei koskaan ole törmännyt ilmiöön, se on niin yleinen nykypäivän ilmiö. Ja itsekin toivoisin aiheesta enemmän keskustelua.

Yleensä aiheesta löytyy mediasta lähinnä mainintoja kun joku epätavallisen näköinen ihminen valittelee sitä kun vieraat ihmiset kuvaavat heitä lupaa kysymättä tämän tästä, ja siihen se jää, vaikka menee jo ahdistelusta.

Vierailija
36/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ärsytän jostain syystä ihan tuntemattomiakin ihmisiä. Muutaman kerran on tultu kadulla avautumaan, kun minun ilme on jotenkin väärä tmv. Saan myös töissä vittuilua asiakkailta paljon enemmän, kuin kollegat. Entisiltä kollegoilta ja työharjoittelun ohjaajilta kuitenkin olen saanut kuulla, että olen miellyttävä persoona. Mitäköhän sitä uskoisi.

Vierailija
37/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen elämää ulkomailla. Suomalaiset on usein töykeitä edes tajuamattaan sitä itse, koska se on kulttuurinen opittu defenssi. Kutsun sitä siiliksi, siis että heti kun kokee joko uhkaa (toinen on nätimpi, erilainen jollain tavalla, tai mitä vaan) niin piikkipalloksi muututaan. Se ei ole sinun syysi ja jotkut on nimenomaan kusipäitä siksi, että ovat tottuneita olemaan muiden siilien seurassa. Meininki on ihan erilaista esim. Etelä-Euroopassa. Ihmiset on mukavampia toisilleen. Totta kai täälläkin on ilkeitä ihmisiä, mutta se ei ole normi vaan poikkeus. Täällä on ehkä vähän suorasanaisempaa porukkaa, mutta myös positiiviseen suuntaan, eli ihmiset myös tasapainottaa "suoria sanoja" lämpimillä kohteliaisuuksilla. Kulttuurit on niin erilaisia, valitettavasti meistä kukaan ei sovi kaikkialle. Itse en sopinut koskaan Suomeen, vaikka suomalaisia rakastan ja ymmärrän jopa sitä huonoa käytöstä.

komppaan täysin tätä! Ei sitä tajua ellei ole pidempiä aikoja muualla.

Vierailija
38/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta esimerkki juhannukselta kun menimme mieheni suvun mökille isäntäväen kutsumana. Ensin tulee vastaan 23-v. mieheni siskon tyttö, joka kohdallani heittää päätään taakse taakse ja tuhahtaa "voi v*ttu eikö täällä saa olla rauhassa". Hänen isosiskonsa komppaa "niinpä!". Äitinsä katselee vain vierestä. Minua ei tervehditä takaisin kun menen mökkiin sisälle, minulla on viemisiä enkä ole mikään lokki.

Keitetään kahvit ja jää tilkka, kysyn kuka ottaisi, kukaan ei halunnut. Totean että kaadan lopun itselleni. Puolen tunnin päästä kaartaa pihaan lisää vieraita, joiden tulosta en tiennyt mitään. Emäntä ohjaa heidät sisälle sanoen: siellä on kahvia jäljellä, paitsi ei olekaan koska MINÄ olen juonut kaiken. Nolona keitän äkkiä lisää. Koko juhannus kului näin, täysin kummallisia tapahtumia, vaikka olen ollut heille vain ystävällinen.

Vierailija
39/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta esimerkki juhannukselta kun menimme mieheni suvun mökille isäntäväen kutsumana. Ensin tulee vastaan 23-v. mieheni siskon tyttö, joka kohdallani heittää päätään taakse taakse ja tuhahtaa "voi v*ttu eikö täällä saa olla rauhassa". Hänen isosiskonsa komppaa "niinpä!". Äitinsä katselee vain vierestä. Minua ei tervehditä takaisin kun menen mökkiin sisälle, minulla on viemisiä enkä ole mikään lokki.

Keitetään kahvit ja jää tilkka, kysyn kuka ottaisi, kukaan ei halunnut. Totean että kaadan lopun itselleni. Puolen tunnin päästä kaartaa pihaan lisää vieraita, joiden tulosta en tiennyt mitään. Emäntä ohjaa heidät sisälle sanoen: siellä on kahvia jäljellä, paitsi ei olekaan koska MINÄ olen juonut kaiken. Nolona keitän äkkiä lisää. Koko juhannus kului näin, täysin kummallisia tapahtumia, vaikka olen ollut heille vain ystävällinen.

Huonokäytöksisiä sukulaisia appivanhempien puolelta on aina ollut olemassa. On miehesi tehtävä lukea niille lakia. Ensi kerralla osaatte olla menemättä kun nyt paljastivat karvansa.

Vierailija
40/41 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinasuva ja perheeton ihminen voi olla niin helppo kiusaamisen ja häirinnän kohde. Ajatellaan, ettei kukaan huomaa tai ainakaan puutu tai välitä, vaikka mitä kamaluuksia ja juonitteluja toiselle tehtäisiin. Oletko tehnyt rikosilmoituksen, mikäli kohtaamasi vääryysteko on lainvastainen? Se olisi tehtävä aina! Voimia ja jaksamista sinulle AP. 

Totta! 

Asun yksin, perhe on ollut ja mennyt. Ei minua kukaan kiusaa tai sitten olen todella tyhmä. Olen asunut samassa talossa 42 vuotta. Saan olla ihan rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän