Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai mikään ihosyöpä voi parissa päivässä tulla?

Vierailija
06.07.2024 |

Nyt olisi kokemukset erilaisista luomista kultaakin kalliimpia mielenrauhani kannalta. Huomasin eilen, että poskessani oleva luomi on muuttunut reunaltaan röpelöiseksi ja väriltään sinertävän harmaaksi/mustaksi. Ennen värimuutosta luomeen ilmestyi todella sitkeä ja iso finnin näköinen näppylä, joka ei missään vaiheessa lähtenyt parantumaan kunnolla eivätkä mitkään ihonhoitotuotteet auttaneet. Nyt näyttäisi siltä, että luomi olisi ikään kuin haljennut ja väri ja muoto ovat muuttuneet todella nopeasti, puhutaan siis päivistä. Olen aina pyrkinyt välttelemään aurinkoa ja käyttänyt aurinkosuojaa. Iho-ongelmia ei muutenkaan ole ollut aikaisemmin, finnitkin yleensä hyvin pieniä ja ilmestyvät ja häviävät aina kuukautiskierron mukaan. Olen myös melko nuori enkä ole ikinä matkustellut missään etelän lomakohteissa, pyrin ulkoilemaan vain hämärän aikaan ja iltaisin. Lähetin terveyskeskukseen viestin ja kuvatiedostot liitteenä luomesta ja sen muutoksista. Kellään kokemuksia näin nopeista ihomuutoksista?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho syöpä alkaa nanosekunnissa, mutta ksvaimen kehittyminen voi pysähtyä ja kestää kyllä viikkoja. Poskessasi on voinut olla syöpä jo kauan.

Vierailija
22/54 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko odotat terveyskeskuksen yhteydenottoa tai varaat ajan yksityislääkäriltä heti. Mutta ei sielläkään viikonloppuna mitään tapahdu, maksat vain itsesi kipeäksi.

Onko parisataa tässä kohtaa säästämisen väärti? Kyllä ihotautilääkäreillä ja kirurgeilla on viikonloppuisin aikoja, itse menisin suoraan poistokonsultaatioon niin sitten pääsee ensi viikolla leikkaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei valitettavasti ole varaa yksityiselle, olen opiskelija ja teen matalapalkka-alan töitä osa-aikaisena. Pitää odottaa että pääsen julkiselle. Laitoin kyllä omasoten viestiin että asia on erittäin kiireellinen koska muutos tapahtui hyvin nopeasti ja sukurasitusta ihosyöpään on.

Ap

Vierailija
24/54 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä on juuri nyt murehtia. Odota rauhassa lääkäriaikaa.

Vierailija
25/54 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho muistaa kaiken saamansa uv-säteilyn. Se on siis voinut muhia vuosia ja jossain vaiheessahan se muuttaa muotoaan.

Vierailija
26/54 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei valitettavasti ole varaa yksityiselle, olen opiskelija ja teen matalapalkka-alan töitä osa-aikaisena. Pitää odottaa että pääsen julkiselle. Laitoin kyllä omasoten viestiin että asia on erittäin kiireellinen koska muutos tapahtui hyvin nopeasti ja sukurasitusta ihosyöpään on.

Ap

Ei siihen melanoomaan heti kuole.

Vierailija
27/54 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorille hyvin harvoin tulee ihosyöpää vaikka media rakastaakin herkutella nuorten ihmisten sairauksilla. Ihomuutoksia voi myös tapahtua iän myötä ilman syöpää. Ei ole hätää. Pian pääset lääkäriin ja asia selviää kyllä siellä.

Kävikö jostain ilmi, minkä ikäisen ihmisen luomesta on kyse? Päättelitkö vain, niinkuin minäkin päättelin, että aloitus on, jos ei tuulesta, niin iltapaßkoista temmattu. 

Vierailija
28/54 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorille hyvin harvoin tulee ihosyöpää vaikka media rakastaakin herkutella nuorten ihmisten sairauksilla. Ihomuutoksia voi myös tapahtua iän myötä ilman syöpää. Ei ole hätää. Pian pääset lääkäriin ja asia selviää kyllä siellä.

Kävikö jostain ilmi, minkä ikäisen ihmisen luomesta on kyse? Päättelitkö vain, niinkuin minäkin päättelin, että aloitus on, jos ei tuulesta, niin iltapaßkoista temmattu. 

Sori, kyllähän se käy. Tyvär.

Vierailija
29/54 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Olen 22v.

Vierailija
30/54 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas. Nyt luomi on taas muuttanut väriään ja nyt se on ihan tavallisen ruskea ja hieman harmaata. Nyt on rauhallisempi mieli kuitenkin, kun luomi on ihan hyvän näköinen eikä ollenkaan niin silmiinpistävä. 

Ap

Vierailija
31/54 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pelottaa tämä ihan valtavan paljon. On erittäin näkyvällä paikalla vieläpä, keskellä poskea. Voiko tuollainen muutos todella tapahtua ihan parissa päivässä? Olen aivan hysteerinen. :(

Ap

Mene lääkäriin näyttämään sitä  tai kysy voiko poistaa  sen vaikka olisi terve luomi.

Vierailija
32/54 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä taas. Nyt luomi on taas muuttanut väriään ja nyt se on ihan tavallisen ruskea ja hieman harmaata. Nyt on rauhallisempi mieli kuitenkin, kun luomi on ihan hyvän näköinen eikä ollenkaan niin silmiinpistävä. 

Ap

Luulen että sinulle on sattunut huono säkä ja luomen kohdalle on tullut finni tai se on muuten tulehtunut. Kun finni/ tulehdus on akuutti niin luomi saattaa näyttää hurjalta mutta muuttuu taas normaaliksi kun "tilanne" on ohi. Jos luomesi näyttää jo paremmalta niin voit olla rauhallisin mielin. Todennäköisesti se näyttää jo viikon päästä normaalilta. 

Vierailija
33/54 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan patit ja ihomuutokset jotka ovat pahanlaatuisia yleensä etenee nopeasti. Juuri käytin koiraani lääkärissä ja siellä sanottiin tämä. Ja etenkin jos röpelöytyy tai muuttaa väriä niin äkkiä lääkäriin!!

https://kuntoplus.fi/terveys/syopa/mista-melanooman-tunnistaa

Vierailija
34/54 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei siihen melanoomaan heti kuole.

Ei mutta mitä vaikeammasa paikassa se on, sitä vaikeampi se on poistaa joskus joudutaan poistamaan esim sormi tai korva, koska ihoa ei ole riittävästi ympärillä, ja mitä pidempään odottaa niin sitä vaikeammaksi meneee.

Vierailija
35/54 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ap hätää jos nyt on muuttunut normaalin näköiseksi. :) Todennäköisesti finni aiheutti tuon värimuutoksen. Voit olla rauhallisin mielin.

Vierailija
36/54 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä kuulostaa pahalta jos on taas muuttunut parin päivän sisällä vaikka nyt näyttäisikin siistimmältä... Eikö todella olisi varaa yksityiseen? Siellä ottaisivat heti koepalan ja luomen saisi pois.

Vierailija
37/54 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän huolesi ap. Ulkonäön merkitystä ei myöskään pidä vähätellä, olethan vielä nuori ja varmasti myös mahdolliset arvet mietityttää. Sinuna soittaisin heti huomenna terveyskeskukseen. Nopeat muutokset on aina syytä tarkastaa mahdollisimman pian.

Vierailija
38/54 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rauhoittelevia ja vähätteleviä viestejä täällä. Itse en kyllä yhtään arpoisi ihosyövän kanssa ja ne luomimuutokset todellakin voivat tulla lyhyessä ajassa. Poistoon vain kaikki vähääkään epäilyttävät luomet, jos vain mahdollista. 

Vierailija
39/54 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaa pitää ehdottomasti se luomi mutta pelotella ei ketään tarvitse. 

Vierailija
40/54 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Melanoomakasvain voi myös olla vain pieni pyöreä nyppylä iholla silloin, kun melanoomakasvain onkin tyypiltään syvyyssuuntaan kasvava eli niin sanotusti nodulaarinen."

Ymmärrän pelkosi. Itse paloin lapsena joka kesä ja lisäksi jouduin käyttämään lääkettä, joka nostaa ihosyövän riskiä. Aina se pelko on takaraivolla. Melanooman kanssa en leikkisi yhtään. Mahdollisimman pian vain lääkäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi