Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaajat HUOM!!!

Vierailija
01.02.2007 |

Syöttekö hedelmiä?

Mitä hedelmiä???

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa oll apikkasen huono itsetunto ressukoilla. Aivan varmasti ovat samaa sakkia, jotka täällä tekevät niitä " läski sitä ja läski tätä" -aloituksia, ja sitten kun ihmiset löytävät itselleen sopivan tavan päästä siitä läskistä eroon, niin sekin on huono juttu. Mahtaa olla aika mälsää elämä heikäläisillä, ja tuskin kovin montaa oikeaa ystävää ympäriltä löytyy. Ellei lasketa ystäviksi niitä yhtä katkeria emäntiä, joiden kanssa kutosen kaltaiset voi napista ja märistä ja arvostella muita.

Vierailija
42/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Taitaa oll apikkasen huono itsetunto ressukoilla. Aivan varmasti ovat samaa sakkia, jotka täällä tekevät niitä " läski sitä ja läski tätä" -aloituksia, ja sitten kun ihmiset löytävät itselleen sopivan tavan päästä siitä läskistä eroon, niin sekin on huono juttu. Mahtaa olla aika mälsää elämä heikäläisillä, ja tuskin kovin montaa oikeaa ystävää ympäriltä löytyy. Ellei lasketa ystäviksi niitä yhtä katkeria emäntiä, joiden kanssa kutosen kaltaiset voi napista ja märistä ja arvostella muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että karppaajaksi alkavat ovat niitä, jotka ovat mässyttäneet aiemmin valtavat määrät hiilihydraatteja... Esim. pastaa ruskean jauhelihan kastikkeen kanssa, ilman vihanneksia, kahvin kanssa pulla, illalla suklaata muutama pala ennen nukkumaan menoa jne.

Itse syön paljon kasviksia, esim. monesti pihvin/lihapullien kanssa feta-salaatti/uunivihanneksia, 99% vain tummaa leipää, pullat ymv. eivät maistu kun harvoin, samoin karkit.

Omasta mielestäni syön erittäin terveellisesti, parina päivänä viikossa kalaa, parina lihaa ja loppu päivinä kasvisruokaa. Laitan myös esim. liha/makkara keittoon noin puolet kasviksia, 1/4 lihaa/makkaraa ja 1/4 perunaa.

Karppaus toiminee heillä, joilla on on ollut suppea ruokavalio=paljon hiilihydraatteja. Mutta jos syö monipuolisesti, niin ei noita hiilihydraatteja kerry paljon...! Esim. itse teen " wokkia" johon tulee kasviksia, katkarapuja ja hiukan riisiä, mielestäni terveellinen ruoka:) Tuttu taas veti aina valkosipuliperunoita lihakastikkeella ymv. ruokia, joissa kasviksia ehkä pala kurkkua koristeena... Heillä ei myöskään ikinä voinut kuvitella saavansa esim. punajuuri vuokaa tmv. pääruuaksi/lainkaan, joten en ihmettele että karppaus on saanut olon paremmaksi ja energisemmäksi. Monilla nyk. karpeilla on myös ollu pääsääntöisesti vaalea leipä käytössä...

Joten karppaus on ok, jos ruokavalio on ollut retuperällä, mutta itse ainakin nautin monipuolisesta ruuasta, johon ei peruna/pasta kuulu joka päivä.

Vierailija
44/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullaa, karkkia, sipsejä ja valkoisia jauhotuotteita mässytetään minkä keritään, sitten löydetään karppaamisen ihmemaailma ja haltioituneena julistetaan karppaamisen evankeliumia kaikille :) No joo... oma ruokavalio on jo parikymmentä vuotta noudattanut tällaista kaavaa:

- aamupuuro marjoilla, kevytmaitoa, pähkinöitä/manteleita/siemeniä

- lounas lihaa, kasviksia, joskus perunaa/täysjyväpastaa tai -riisiä

- välipalaksi hedelmä ja maustamaton jogurtti

- ruokaisa salaatti (broileria, kalaa tai juustoa vihanneksilla) tai munakas

- vihreää teetä ja ruisleipää päällä leikkelettä ja vihanneksia

Silloin tällöin on varaa herkutella, esim. viikonloppuna aion hyvillä mielin syödä Runebergin tortun.

6

Vierailija
45/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä karppaajissa nimenomaan on paljon niitä, jotka eivät osaa syödä kohtuudella hiilareita ja siksi heidän on helpompi olla " kokonaan ilman" ts. vähähiilihydraattisella ruokavaliolla.

Jollekkin toiselle sopii painonvartiat.

itä väliä sillä on ulkopuolisille, jos ihmiset itse ovat tyytyväisiä ja paino tippuu ja terveys on hyvä?

Taitaa olla kateellisia läskejä ruudun takana, jotka ei saa tehtyä itselleen mitään, ei karpaten eikä painonvartioissa ;)

Vierailija
46/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä mikä riemu on ilkeillä siitä, että joku entinen " 10 pullan ja valkosipuliperunoiden mässyttäjä" - siis hiilariaddikti - on ryhtynyt syömään kasviksia monipuolisesti, hyvää rasvaa ja muutenkin kunnon ruokaa? Siis eikö tämä ole teistä hyvä asia?

Selittäkää mulle, kun en tajua miksi sitä pitää ilkkua?

Vierailija
47/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut terveelliset ruokavaliot ovat " vain laihdutusta" . Ei ymmärretä, että terveellisesti voi elää muullakin tavalla kuin heidän tavallaan.

Vierailija
48/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ihan ymmärrä mikä riemu on ilkeillä siitä, että joku entinen " 10 pullan ja valkosipuliperunoiden mässyttäjä" - siis hiilariaddikti - on ryhtynyt syömään kasviksia monipuolisesti, hyvää rasvaa ja muutenkin kunnon ruokaa? Siis eikö tämä ole teistä hyvä asia?

Selittäkää mulle, kun en tajua miksi sitä pitää ilkkua?

Minä olen syönyt noin lähes koko elämäni ja vanhempani myös ennen kuin mistään karppauksesta oli ikuna kuultukaan. Kato, jotkut osaa käyttää vain tervettä järkeään ruokavalion koostamisessa.

6

Vierailija
49/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai etkö ymmärrä kirjoitettua tekstia?

Mitä se sinua haittaa jos joku pullan puputtaja ei enää syö pullaa??

Vierailija
50/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vai etkö ymmärrä kirjoitettua tekstia?

Mitä se sinua haittaa jos joku pullan puputtaja ei enää syö pullaa??

Kun olisi alunperin noudattanut terveitä elämäntapoja, niin ei tarvitsisi karppailla.

6

Vierailija
51/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vahinko on jo tapahtunut. Kun on paskat housussa niin turha se on enää vikistä.

Jos karppaus on keino päästä takaisin vanhoihin mittoihin, niin mikä ettei.

Ihmeellistä vastakkain asettelua. Kummaltakin puolelta.

Vierailija
52/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiaan. Hedelmiä en syö juurikaan ja se vähäkin uppoaa kausittaisesti. Jostain syystä marjat maistuvat paremmin, ehkä siksi että minusta ne on helpompi sotkea johonkin muuhun - jogurttiin, jäätelöön jne. Marjojen kirpakka maku on parempi kuin hedelmien makea.

Vierailija
53/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on siitä, että karppaajat yleensä hehkuttavat omaa " uutta elämäänsä" , ja tuputtavat sitä muille. Kaikki eivät ymmärrä, että toinen on voinut elää terveellisesti koko elämänsä, hän ei siis kaipaa mitään karppi dieettiä:)

Sanotaanko näin, itseäni ärsyttää eniten se, että tuyilleni jotka ovat nykyään karppeja, on asiasta tullut jonkin sortin " uskonto" . Kaikki jotka eivät karppaa leimataan " harhaoppisiksi" . On todella ärsyttävää kuunnella esim. illan istujaisissa, kuinka tarjolla ei ole karpille sopivaa ruokaa, ja kerrotaan hiilareitten vaaroista.

Itse syön kaikkea, jos olen juhlissa maistan kakkua ja usein otan sitä lisääkin;) Ainoa mihin en koske on homejuusto, mutta en tee siitä mitään " uskontoa" jota julistan muille vieraille, vert. valitettavan moni karppi tekee omasta ruoka valiostaan...

Mutta minä vihaankin kaikkia asioita, jotka sekoittavat ihmisen pään. Yhtä vähän jaksan kuunnella uskonnollista paatosta, jonkun muusikon hehkutusta tai poliittisia palopuheita...;)

Karppauksessa minua eniten arveluttaa se, että sitä harrastavat kieltäytyvät esim. siitä pullasta kummilapsen synttäreillä... Ymmärrän että jos jollekkin hiilarit on " huume" , siitä on paras pysyä kokonaan erossa... Tai no oikeastaan en ymmärrä...;) Sillä mottoni on " kohtuus kaikessa" :)

Jokainen saa elää niinkuin tahtoo, minua ottaa vain se päähän, että karppaajat koko ajan puhuvat omasta ruokavaliostaan, ei muutkaan niin tee...! No oikei, jotkut vegaanit syyllistyvät samaan... Mutta yhtä lailla ärsyttää sekin!;)

Mutta minä en ymmärrä, miksi karppi tuttuni vaativat minua (jolla ei edes ole ylipainoa...!) poistamaan ruuastani ne vähät hiilihydraatit mitä siinä on...???! Voin erinomaisesti tällä hetkellä, enkä todellakaan aio muuttaa ruokavaliotani yhtään mihinkään suuntaan:)

Vierailija
54/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä myydään jäätelöä jossa ei ole sokeria...?=)

Vierailija
55/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko muuten nautiskella Runebergin tortusta lähiaikoina?

6

Vierailija
56/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun ihminen aloittaa jotain uutta ja mullistavaa elämässään, oli se sitten laihdutus, liikunta, lapsen saanti tms. Ollaan niin innostuneita siitä omasta jutusta, ettei muisteta, että ei kaikki muut ympärillä ole välttämättä just yhtä kiinnostuneita.

Eikö sellaisille ihmisille voi sanoa, että hienoa kun toi toimii sulla, mutta EI KIITOS!

Tai että olen erimieltä, mutta aihe ei kiinnosta. En tiiä, tuputtaminen on ärsyttävää.

Vierailija
57/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jäätelössä on sokeria. Kyllä. Marjoissakin on sokeria.

Olen hyväkarppi, jolle maistuu herkut silloin tällöin. Otan sen pullasiivunkin kummilapsen synttäreillä :)

Arkisyöminen on minusta tärkeämpää pitää ruodussa. Erikoistilanteet asia erikseen ;)

Vierailija
58/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudenkodissa syötiin pilkulleen lautasmallin mukaan kotonatehtyä ruokaa, ei valmisruokaa koskaan saatikka pikaruokaa. Karkkipäivä kerran viikossa. Samaa meininkiä jatkoin omassa huushollissa. Koskaan en ole ollut lihava, en edes pullea, paino aina alle 64 kg (172 cm). Liikkunut olen aina myös. Samat erinomaiset eväät hyvään elämään kun armon trolli kutosellakin.

Miksi sitten olen karppi? Ikuinen väsymys, makeanhimo, turvotus, hiiva, flunssat, akne keskittymisvaikeudet, selluliitti jne. jne. jne. kuuluvat entiseen elämään. Kaikille ei vain käy samat jutut. Mulle (ja muutamalle muullekin) käy karppaus. Piste.

Vierailija
59/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään terveellisesti, täysjyvä viljaa, kasviksia, yms. Ei ole paino-ongelmaa. Huomasin vain eräänä kauniina päivänä että on jatkuvasti huono olo. Väsynyt, mahaan sattui, piereskelin. Tutkittiin keliakiat ja allergiat, mitään ei löydy. Lopetin hiilihydraatit, tai siis laitoin minimiin, Viljat, peruna ja riisi pois, niin suolioireet hävisi. Olo muuttui pirteäksi ja hyväksi, turvotus katosi. Olin siis karppi, vaikken ollut kuullut edes koko sanaa. En julista, näin on MINUN hyvä olla. Onko oma syömiseni keltään pois?

Vierailija
60/61 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni aloitti minua ennen karppauksen suoliston toiminnan takia. Ei ylipainoinen, mutta siinä sivussa pudotti hiukan painoakin. Hänelle lääkäri sitä suositteli. Ja minä innostuin hänen onnistumisistaan ja karppaajaksi aloin myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi