Karppaajat HUOM!!!
Kommentit (61)
hedelmien koostumuksesta... Terveellisiä toki ovat, mutta esim. Painonvartjoissakin niiden määrää rajataan.
Olen tosin normaalipainoinen ja paljon urheileva karppi. Karpannut olen vuodesta 2003, eikä laihdutustarvetta siis ole, vaan olen lähinnä ylläpidolla. Saatan syödä päivässä esim. 1-2 mandariinia tai omenan tai pari. En kyllä joka päivä. Marjoja syön sitäkin enemmän.
mustikka sisältää sokeria 6,4 g/100 g ja omena 6,6 g/100g. Kyllä kannattaa välttää hedelmiä ja syödä paljon marjoja.
Tosi monet hedelmät on ylijalostettu ja niiden kasvatuksessa käytetty tuholaismyrkkyjä, kotimaiset marjat taas ei. Marjoissa on kuitenkin monikymmenkertainen määrä vitamiineja, flavonoideja ja liukoisia kuituja verrattuna keskivertohedelmään.
takia syön marjoja. Luonnonmarjoissa ei myöskään ole tuholaismyrkkyjä ja muuta ikävää mitä hedelmissä on. En siis tosiaankaan välttele hedelmiäkään, mutta mieluummin syön marjoja.
Söin juuri äsken mandariinin ja se maistui niin makealta kuin olisin syönyt pelkkää sokeria. Karppaaminen muuttaa makutottumuksia niin, ettei kovin makeat enää maistukaan. Eilen söin yhden " pusun" , kun kävin kaverilla kahvilla ja meinasin oksentaa.
Enkä syö nyt karpatessanikaan. Mutta hedelmän päivässä voinee syödä, riippuu mahtuuko omiin hiilarirajoihin.
erittäin moni normaalipainoinen, terveydestä ja hyvinvoinnista kiinnostunut ihminen karppaa.
Kuinka paljon hiilihydraatteja syötte päivässä? Muistelin että olen jostain aiemmin lukenut, että 100g päivässä on vähähiilihydraattisen ruokavalion raja. En kyllä oo varma muistanko oikein:) voisko joku siis selventää asiaa ja kertoa kuinka paljon niitä itse syö.
Niitä syön pahimpaan hedelmän himoon. Olenkin kyllä hyväkarppi. Banaania kannattaa tietty välttää, muussa käytä järkeäsi.
Vierailija:
hedelmien koostumuksesta... Terveellisiä toki ovat, mutta esim. Painonvartjoissakin niiden määrää rajataan.
Vierailija:
Enkä syö nyt karpatessanikaan. Mutta hedelmän päivässä voinee syödä, riippuu mahtuuko omiin hiilarirajoihin.
Tältäkin palstalta lukee useasti karppaajista, jotka ovat sokeririippuvaisia ja vetivät 10 munkkia kerralla, kunnes aloittivat karppaamisen.
6
Vierailija:
erittäin moni normaalipainoinen, terveydestä ja hyvinvoinnista kiinnostunut ihminen karppaa.
En ole väittänyt karppausta laihdutukseksi, joten opettelepa sisälukutaito. Ja usko tai älä, niin voi elää terveellisesti ilman karppaustakin. Kaikki ei vain vedä pullaa siihen malliin, vaan osaavat syödä kohtuudella.
6
ei karppaaminen niin kuolemanvakavaa ole ;)
sillä sitähän nuo karppaajat ovat: pullaa mössöttäviä, jotka eivät osaa syödä mitään kohtuudella.
Vierailija:
Kuinka paljon hiilihydraatteja syötte päivässä? Muistelin että olen jostain aiemmin lukenut, että 100g päivässä on vähähiilihydraattisen ruokavalion raja. En kyllä oo varma muistanko oikein:) voisko joku siis selventää asiaa ja kertoa kuinka paljon niitä itse syö.
Teillä varmaan kannattais muillakin kokeilla joskus jättää ne potut ja leivät aterilta pois niin jaksais pikkasen paremmin ja vois vaikka ärtyisyyttä hiukan lieventää.
Vierailija:
Teillä varmaan kannattais muillakin kokeilla joskus jättää ne potut ja leivät aterilta pois niin jaksais pikkasen paremmin ja vois vaikka ärtyisyyttä hiukan lieventää.
silloin ehkä kannattaa jättää ne hedelmätkin syömättä, koska sitten voi taas retkahtaa. Ihan ku alkoholisti, joka ottaa vaan sen yhen ja ekan ryypyn...
Yritän pysytellä hyväkarppina ja syön kyllä hedelmiä. Hyviä puolia on niin paljon kuitenkin ja parempi hedelmät kun ne pullat ja munkit! :)