Työpaikalla on pari tyyppiä raskaana ja puhuttiin lapsista ja työkaveri tokaisi minulle..
.. että milloinka aion itse hankkia lapsia. Sanoin etten pidä lapsista, enkä ole koskaan hankkimassa niitä. Sama työkaveri jatkoi että no sittenhän sinusta tulee meidän lapsille hyvä lastenvahti kun tarvitsee vapaa-aikaa. Vastasin, etten oikeasti siis pidä yhtään lapsista, omista tai muiden ja en halua niitä asuntooni. Nyt työkaverit on kylmiä ja joku jopa mainitsi pomolle asiasta, voiko tästä nyt tulla jotain? Oliko kyseessä joku leikkisä heitto tai vitsi ja otin sen liian tosissani? En tosiaan mitenkään huutanut tai koittanut olla töykeä, lähinnä vaan tehdä puoleni selväksi. Kontekstiksi, minulla on lievä autismi.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi seurata vaikka potkut, jos olet esim. lastentarhassa töissä!
Millä perusteella? Asiasta pitäminen tai pitämättä jättäminen ei ole laillinen syy potkuille. Kunhan työt hoituu, yksityiselämän mieltymykset eivät kuulu töihin.
Mä en ainakaan jaksa yhtään vahtia kakaroita paitsi veljenpoikia, koska ovat kuin omia lapsia. Jokainen päättäköön itse elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n työkaverit käyttäytyivät tuossa kyllä hieman omituisesti. Tosin, ehkäpä provosoituivat - ja syystä.
En voi käsittää että joistakin ihmisistä on täysin ok sanoa "en pidä lapsista". On aivan oikein kysyä sanoisiko päin naamaa että ei pidä vanhuksista, vammaisista, homoseksuaaleista... mistä tahansa ihmisryhmästä. Ihan hyvin voi sanoa ettei pidä vaikka metelistä tai suttaisista sormenjäljistä tms. mutta ihmisryhmän vihaaminen vaan ei ole ok.
En voi sietää lapsia. Noin. Kiukuttaako ja ahdistaako, kun en pidä lapsista? Oletko tyhmä, kun vertaat kakaroita homoseksuaaleihin tai vammaisiin???
En myöskään pidä yhtään lapsista. Tosin tässä on lapsellista rinnastaa homoseksuaalit ja kehitysvammaiset mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskenteletkö päiväkodissa?
Tilitoimistossa. -Ap
Miten mä jotenkin voin kuvitella tämän tilanteen teidän työpaikalla :D Tilitoimistossa kaikki ovat olevinaan niin *tun tärkeitä, vaikka todellisuudessa pari oikeasti pätevää ihmistä tekee ne työt kunnolla aikataulussa ja loput vain päivittelee, miten paljon on tekemistä ja aika ei riitä ja sitten työtkin tehdään miten sattuu. Ja naisia on paljon.
t. Big 4
Ihme dissausta ap:lle.
Tottakai voi sanoa ettei tykkää lapsista. Miksi niistä kaikkien tarvisi tykätä.
En itsekkään tykkää lapsista, en vanhuksista enkä ns. normaaleista ihmisistä tippaakaan.
..sensijaan kehitysvammaiset ja autistit on lähellä sydäntäni.
tadaa! Ihmiset on erilaisia. Joku tykkää jostain, joku taas jostain muusta.
kovin tyhmää porukkaa täällä tuntuu olevan...
Luin ketjun. Tässä ketjussa noin yksi huomasi, että se, että kyselee - varsinkin työpaikalla - toisten lapsen hankinnasta, on huonoa, asiatonta ja jopa törkeää käytöstä. Se ei kuulu työpaikalle ollenkaan. Sinänsä on ok tuolla puhua lapsista, raskauksista, jos kyseiset henkilöt itse ottavat asiansa puheeksi jne, mutta tämä ei ole ok.
Ap voisi valittaa pomolle tuosta kyselemisestä. Lisäksi ap voisi valittaa, jos häntä kohdellaan kylmästi.
Joskus lastevaunuissa keikkui tarra jossa luki "älä kosketa minua"
Mitäpä jos te lapsia vihaavat alkaisitte kantamaan selässänne plakaattia, tyyliin "vihaan lapsia" että osaan juosta vauvani kanssa ajoissa pakoon😖
Kyllä mun mielestä voi ihan hyvin sanoa, että ei aio hankkia lapsia, koska ei niistä pidä. Tuotahan se työkaveri epäkohteliaalla lapsiutelulla kysyi. AP vain vastasi kysymykseen ja vielä perusteli miksi ei lapsia aio hankkia. Noin itsekin vastaan, jos sitä minulta joku kysyy, enkä ole kirjoilla. Tuota en yhtään ymmärrä miksi sitten kuvitellaan, että ihmiset, jotka eivät niitä lapsia hanki, kun eivät niistä pidä, olisivat jotenkin täydellisiä lastenvahteja.
Moni ärsyttävä töksäyttelijä kuittaa huonon käytöksensä sillä, että "olen vain niin suora".
Meillä töissä on yksi henkilö, joka huutaa ja haukkuu muita. Kun pomo otti asian puheeksi, niin vastaus oli vain että "kun minä nyt vain olen näin suora ihminen".
Hienovaraisempaa käytöstä voi opetella.
Veikkaanpa, että aloittaja julistaa ainoita oikeita mielipiteitään sen "suoruuden" varjolla, ja työkaveri halusi näpäyttää pyytämällä lapsenvahdiksi. Ja taas tuli se "suoruus" esille aloittajan vastauksessa.
Sinulle todennäköisesti nauretaan töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi seurata vaikka potkut, jos olet esim. lastentarhassa töissä!
AP ei liene lastentarhassa töissä, jos vihaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Moni ärsyttävä töksäyttelijä kuittaa huonon käytöksensä sillä, että "olen vain niin suora".
Meillä töissä on yksi henkilö, joka huutaa ja haukkuu muita. Kun pomo otti asian puheeksi, niin vastaus oli vain että "kun minä nyt vain olen näin suora ihminen".
Hienovaraisempaa käytöstä voi opetella.
Veikkaanpa, että aloittaja julistaa ainoita oikeita mielipiteitään sen "suoruuden" varjolla, ja työkaveri halusi näpäyttää pyytämällä lapsenvahdiksi. Ja taas tuli se "suoruus" esille aloittajan vastauksessa.
Sinulle todennäköisesti nauretaan töissä.
Mutta pahempi töksäyttelijä oli kyllä se, joka kyseli työpaikalla kollegaltaan lapsenhankkimissuunnitelmia. Toki on niin, että töksäyttelijälle voi vastata ystävällisesti, mutta tässä tapauksessa vaikutti siltä, että asia ei mennyt perille. Miksi joku muutenkaan loukkaantuisi siitä, että joku ei pidä lapsista eikä aio vahtia toisen lapsia? Ei ole töksäyttelyä kertoa tällaisia asioita tilanteessa, jossa niistä suoraan udellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n työkaverit käyttäytyivät tuossa kyllä hieman omituisesti. Tosin, ehkäpä provosoituivat - ja syystä.
En voi käsittää että joistakin ihmisistä on täysin ok sanoa "en pidä lapsista". On aivan oikein kysyä sanoisiko päin naamaa että ei pidä vanhuksista, vammaisista, homoseksuaaleista... mistä tahansa ihmisryhmästä. Ihan hyvin voi sanoa ettei pidä vaikka metelistä tai suttaisista sormenjäljistä tms. mutta ihmisryhmän vihaaminen vaan ei ole ok.
En voi sietää lapsia. Noin. Kiukuttaako ja ahdistaako, kun en pidä lapsista? Oletko tyhmä, kun vertaat kakaroita homoseksuaaleihin tai vammaisiin???
En myöskään pidä yhtään lapsista. Tosin tässä on lapsellista rinnastaa homoseksuaalit ja kehitysvammaiset mukaan
Nykyään toi "Vauva.fi" viittaakin enemmän keskustelijoihin kuin heidän jälkeläisiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuo autismi selittää. Ei kannata väheksyä asiaa jonka työkaveri on juuri hankkinut.
Jos työkaverilla on vaikka uusi koira tai Ikean sohva, ei kannata todeta siihen miten ei itse yhtään pidä koirista/Ikeasta. Voi olla hiljaa.
Tämän lisäksi, hyvä muistutus:
olet Ap ollut itsekin lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Joskus lastevaunuissa keikkui tarra jossa luki "älä kosketa minua"
Mitäpä jos te lapsia vihaavat alkaisitte kantamaan selässänne plakaattia, tyyliin "vihaan lapsia" että osaan juosta vauvani kanssa ajoissa pakoon😖
Sinäkö olet sitä mukulaas työntämässä kaikkien vastaantulevien syliin?
Ensinnäkin asiaton kysymys alkaa utelemaan, koska aiot tehdä lapsia. Siitä näkökulmasta on ihan oikein vastata napakasti ja rehellisesti takaisin.
Minulla on yksi lapsi, enkä halua lisää. Ihmiset utelevat silti yllättävän usein, että milloin teet toisen ja sen jälkeen, että miksi ihmeessä et halua toista ja mieli muuttuu kuitenkin vielä. Lapseni on 11-vuotias. Itsekin vastaan usein, että en vaan juurikaan pidä lapsista ja juuri ja juuri pidän tästä yhdestä omastani. Ihmiset järkyttyy ja pahastuu, mutta en hirveästi välitä, kun itse ovat keskustelun aloittaneet sopimattomalla käytöksellä.
On huonoa käytöstä alkaa "ilmoitella rehellisesti" mielipidettään tilanteessa, jossa toinen on kertonut juuri odottavansa lasta. Käytöksessä ei ole mitään suoraa, rehellistä tai aitoa. Voi olla hiljaa vaikka olisi enemmänkin kuin lievää autismia. Kaikki osaa olla hiljaa.
Kyselyihin voi vastata, etten halua kertoa tai puhua aiheesta. Eihän se lasten hankkimattomuus kuulu kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuo autismi selittää. Ei kannata väheksyä asiaa jonka työkaveri on juuri hankkinut.
Jos työkaverilla on vaikka uusi koira tai Ikean sohva, ei kannata todeta siihen miten ei itse yhtään pidä koirista/Ikeasta. Voi olla hiljaa.
Tämän lisäksi, hyvä muistutus:
olet Ap ollut itsekin lapsi.
Nii, että jos ei ole miellyttävä vastaus tulossa, niin voi olla hiljaa?? Voisitko sinä sitten olla kysymättä!!
Työkaveri nillittää pomolle ettet pidä lapsista? Ei hänellä kaikki kotona.
En aio hankkia lapsia juuri sen takia koska olen ollut lapsi ja muistan hyvin millaista se oli.