Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalla on pari tyyppiä raskaana ja puhuttiin lapsista ja työkaveri tokaisi minulle..

Vierailija
05.07.2024 |

.. että milloinka aion itse hankkia lapsia. Sanoin etten pidä lapsista, enkä ole koskaan hankkimassa niitä. Sama työkaveri jatkoi että no sittenhän sinusta tulee meidän lapsille hyvä lastenvahti kun tarvitsee vapaa-aikaa. Vastasin, etten oikeasti siis pidä yhtään lapsista, omista tai muiden ja en halua niitä asuntooni. Nyt työkaverit on kylmiä ja joku jopa mainitsi pomolle asiasta, voiko tästä nyt tulla jotain? Oliko kyseessä joku leikkisä heitto tai vitsi ja otin sen liian tosissani? En tosiaan mitenkään huutanut tai koittanut olla töykeä, lähinnä vaan tehdä puoleni selväksi. Kontekstiksi, minulla on lievä autismi.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, en itsekään vahtisi toisten kakaroita. Todella röyhkeää edes ehdottaa lapsettomille tuollaista

Vierailija
22/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisitko ap tosiaan samalla tavalla jostain muusta ihmisryhmästä? Esim. kehitysvammaiset käyttäytyy monesti samalla tavalla kuin lapset. 

Mitä ne tähän nyt kuuluu? Onko sinusta lapset kehitysvammaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tottunut sanomaan suoraan mistä pidän ja mistä en, jottei synny epäselvyyksiä ja väärinkäsityksiä. En ymmärrä miten se että olen itse ollut lapsi vaikuttaa siihen pidänkö niistä nyt tai olenko koskaan pitänyt. -Ap

Okei, eli sulle saa sanoa suoraan: en pidä autisteista. 

Vierailija
24/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tottunut sanomaan suoraan mistä pidän ja mistä en, jottei synny epäselvyyksiä ja väärinkäsityksiä. En ymmärrä miten se että olen itse ollut lapsi vaikuttaa siihen pidänkö niistä nyt tai olenko koskaan pitänyt. -Ap

Mene hoitoon

Vierailija
25/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisitko ap tosiaan samalla tavalla jostain muusta ihmisryhmästä? Esim. kehitysvammaiset käyttäytyy monesti samalla tavalla kuin lapset. 

Mitä ne tähän nyt kuuluu? Onko sinusta lapset kehitysvammaisia?

Samanlainen käytös. Tunnen kehitysvammaisen aikuisen joka on äänekäs, sotkeva ja leikkii leluilla. Eli etkö pitäisi hänestäkään? 

Vierailija
26/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta todellakaan voi työpaikan suunnalta mitään seurata. Sinun elämä, sinun päätös. Hyvä vaan että teit asian selväksi.

Paitsi jos AP on esim. päiväkodissa tai koulussa töissä.

Ei kai päiväkodissa tai koulussa työskentelevälle ole mitään velvoitetta pitää lapsista?

Vierailija
27/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisitko myös, ettet pidä vanhuksista?

On toki ok olla hankkimatta lapsia.

En tietenkään, koska pidän vanhuksista. En ymmärrä nyt miten tämä liittyy? -Ap

Eikä sinuakaan siis yhtään haittaa jos joku sanoo: en pidä autisteista? 

Jos joku kokee asian näin, en voi muuttaa hänen mielipidettään vaikken siitä pitäisi. Kuitenkin koen että ikäryhmä on eri asia kuin esimerkiksi kehitysvammat tai sairaudet ym. Lapset kasvavat, mutta autismi on elinikäistä. En loukkaantuisi henkilökohtaisesti, en voi tietää jos henkilöllä on vaikka taustaa autistisen ex-kumppanin pahoinpitelemäksi tulemisesta tai muuta syytä vihaan. -Ap

Vierailija
28/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon

Miksi saa sanoa: en pidä lapsista mutta ei: en pidä autisteista? Mikä ero? Kumpikaan ryhmä ei asialle itse voi mitään. 

Vierailija
29/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sen pitäskään vaikuttaa, kun et kerta ole alalla jossa ollaan lasten kanssa tekemisissä.

Vierailija
30/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset etenkin jos ovat henkisesti vireitä ovat usein todella hyvää juttuseuraa,kun taas lapset,,no ovat lapsia ja lapsilla on lasten jutut.

Vierailija
31/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen kommentti tai vitsi työkaveriltasi tuo, että sinä ottaisit sitten lapset hoitoon vaikka olet juuri sanonut ettet pidä lapsista. Ihan oikein minusta sanoa sitten vaikka töykeästi, että ei pidä lapsista. Lapsettomuus, vaikkain vapaahetoinen, voi olla myös kipeä asia ja iso päätös.  Minä en halua lapsia ja en niistä myöskään millään tapaa pidä. Silti se päätös olla hankkimatta lapsia on ollut iso ja osittain vaikea itselle, koska jostain syystä tässä yhteiskunnassa kaikkien oletetaan haluavan lapsia ja lapset ovat yksi merkittävä tavoite lähes kaikille elämässä. Tämän takia en itse mitenkään iloisesti ikinä totea, että en hanki lapsia, koska tiedostan itsekin että elämäni tulee varmasti olevaan hyvin toisenlaista kuin näillä lapsia hankkivilla/jo omaavilla ihmisillä. Lisäksi mietityttää se miksi itse olen niin kovin erilainen, kun en halua asiaa mitä kaikki muut ympärillä tahtoo ja tavoittelee...

Tsemppiä AP!

Vierailija
32/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kokee asian näin, en voi muuttaa hänen mielipidettään vaikken siitä pitäisi. Kuitenkin koen että ikäryhmä on eri asia kuin esimerkiksi kehitysvammat tai sairaudet ym. Lapset kasvavat, mutta autismi on elinikäistä. En loukkaantuisi henkilökohtaisesti, en voi tietää jos henkilöllä on vaikka taustaa autistisen ex-kumppanin pahoinpitelemäksi tulemisesta tai muuta syytä vihaan. -Ap

Luuletko että se lapsi ajattelee: en voi pahoittaa mieltäni koska joskus myöhemmin olen aikuinen. Entä jos lapsi ei edes elä aikuiseksi?

Vierailija
33/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän tämä kerro selkeästi ap:n oman vuorovaikututaidon tason. Kirjolla.

Vierailija
34/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei pitäisikään lapsista tai esimerkiksi sushista niin ihan hyviin tapoihin kuuluu hienovaraisesti ilmaista se niin ettei töksäyttäisi ja mahdollisesti pahoittaisi toisen mieltä.

"ei ole minulla lapsia, koska elämäntilanne ei ihan ole sellainen.. " tai mitä nyt ympäripyöreesti voisi vastata.

"Sushi maistuu hieman erikoiselta niin ei  ole mieleeni. "

Vierailija
35/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että se lapsi a

En kai minä nyt lapsille sanoisi etten pidä heistä, muille aikuisille voin ja vain jos asia nyt näin selkeästi tulee esille. -Ap

Vierailija
36/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta todellakaan voi työpaikan suunnalta mitään seurata. Sinun elämä, sinun päätös. Hyvä vaan että teit asian selväksi.

Paitsi jos AP on esim. päiväkodissa tai koulussa töissä.

Ei kai päiväkodissa tai koulussa työskentelevälle ole mitään velvoitetta pitää lapsista?

Se olis ainakin aika outoa, jos lapsia inhoava olisi siellä töissä.

Vierailija
37/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskenteletkö päiväkodissa? 

Vierailija
38/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei pitäisikään lapsista tai esimerkiksi sushista niin ihan hyviin tapoihin kuuluu hienovaraisesti ilmaista se niin ettei töksäyttäisi ja mahdollisesti pahoittaisi toisen mieltä.

"ei ole minulla lapsia, koska elämäntilanne ei ihan ole sellainen.. " tai mitä nyt ympäripyöreesti voisi vastata.

"Sushi maistuu hieman erikoiselta niin ei  ole mieleeni. "

Totta, tämä oli hyvä neuvo. Olen aina ollut aika huono kaunistelemaan asioita ja juuri ympäripyöreessä ilmaisemisessa, tätä tulee kai opetella ja harjoitella tietyt lauseet valmiiksi tulevaisuutta varten. Kiitos! -Ap

Vierailija
39/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta yleensä kukaan ei tivaa: "milloinkas sinä hankit kehitysvammaisen?"

Ai et, no kyllä se mieli vielä muuttuu ja ilman omaa kehitysvammaista et tiedä elämästä mitään!

Tai "Jee, sittenhän sinä voit ottaa meidän kehitysvammaiset hoitoon!"

Vierailija
40/133 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskenteletkö päiväkodissa? 

Tilitoimistossa. -Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän