Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesari: konservatiivimiehen ja liberaalinaisen treffit

Vierailija
05.07.2024 |

Mies:

"24-vuotias turkulainen tradenomiopiskelija, aktiivinen kristitty ja arvokonservatiivi.

Virtasen mielestä seksi kuuluu vain avioliittoon ja mies on perheen pää. Lisäksi hän vastustaa eutanasiaa ja hyväksyy abortin vain äärimmäisissä poikkeusoloissa." 

Nainen:

"helsinkiläinen markkinointi- ja pr-alan ammattilainen sekä vasemmalle kallistuva arvoliberaali.

Hänen kotikasvatuksessaan tärkein opetettu asia on tasa-arvo. Itämetsän perheeseen kuuluu kaksi äitiä. 

Kasvatus näkyy esimerkiksi siten, että kaikkien opetettiin olevan yhtä arvokkaita eikä kenenkään seksuaalisuutta ole ikinä oletettu. Itämetsä on tapaillut sekä miehiä että naisia."

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaiset miehet jää Suomeen? Turkissa on roppakaupalla slaavi naisia. Siellä perheen pitäminen onnistuu 600e/kk. Oman asunnonkin saa halvimmilta alueilta 2000-3000 eurolla.

Pitäisi varmaan kääntyä muslimiksi sitten? Kristityllä voi olla vaikeampaa. Tuo Verneri poikkeaa uskonnollisuutensa vuoksi ikätovereistaan (myös muista miehistä), Suomessa on hyvin vähän noin uskonnollisia ihmisiä. Jostain kirkon menoista voisi löytää kumppanin.

Vierailija
62/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä oletus, että konservatiivin mielestä ihmiset eivät olisi samanarvoisia. Tietenkin ovat, luotuisuutensa vuoksi, tämä siis liittyy kristinuskoon vahvasti. Jos joku muuta väittää, on käsittänyt kristinuskon väärin.

Voidaan ajatella niinkin, etä konservatiivi ajaa tasa-arvoa eniten, koska näkee syntymättömän ja kuolevan ihmisenkin arvon, toisin kuin he jotka haluavat tappaa.

Se että parisuhteessa toinen on toisen pää ja auktoriteetti, EI ole tasa-arvoa. Eikä se että päättää sen kuolevan puolesta, onko tällä oikeus kuolla vai pitkitetäänkö tuskaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä oletus, että konservatiivin mielestä ihmiset eivät olisi samanarvoisia. Tietenkin ovat, luotuisuutensa vuoksi, tämä siis liittyy kristinuskoon vahvasti. Jos joku muuta väittää, on käsittänyt kristinuskon väärin.

Voidaan ajatella niinkin, etä konservatiivi ajaa tasa-arvoa eniten, koska näkee syntymättömän ja kuolevan ihmisenkin arvon, toisin kuin he jotka haluavat tappaa.

Se että parisuhteessa toinen on toisen pää ja auktoriteetti, EI ole tasa-arvoa. Eikä se että päättää sen kuolevan puolesta, onko tällä oikeus kuolla vai pitkitetäänkö tuskaa. 

Mies on naisen pää, mut miehen tulee rakastaa ruumistaan eli naistaan kuten omaansa, valmiina jopa antamaan henkensä toisen puolesta.

Se että liberaalit eivät tätä asetelmaa halua ymmärtää oikein ei tee tyhjäksi asiaa. Minä ainakin koen olevani täysin tasaveroinen mieheni kanssa, silti hän perheemme pää. Tämä tarkoittaa ennen kaikkea hengellistä päänä oloa, eli isän tehtävä on pitää huolta siitä, että rukoillaan yhdessä, pidetään hartauksia, käydään kirkossa ym. 

onnellinen rouva

Vierailija
64/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikä se että päättää sen kuolevan puolesta, onko tällä oikeus kuolla vai pitkitetäänkö tuskaa. "

Henkilökohtainen vakaumus on ok mutta sitä en ymmärrä että päätetään toisten puolesta. Minä en miehenä synnytä joten en ota aborttiin kantaa ja tiedän että tilanteita on monenlaisia. 

Vierailija
65/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pointti tuossa oli? Itse valitsin puolison sen perusteella, että ajateltiin samalla tavalla asioista. Varmaan aika moni muukin tekee niin.

Vierailija
66/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen ketju poistui, kun treffimiehen tuleva työ Päivi Räsäsen eduskunta-avustajana tuli ilmi. 

Nuori mies haluaa olla päätöksentekijä avioliitossaan, vastustaa aborttia eikä hyväksy homoja. 

Hassua, että tämä on palstalle liikaa, kun henkilö itse kertoo sen avoimesti yhdessä maan suurimmista medioista. Luulisi konsukristillisten olevan ylpeitä omista sovinistisista näkemyksistään, niin ettei niitä tarvitsisi palstallakaan piilotella. 

Fakta on, että nää vasemmisto "liberaalit" on hyvin paljon konservatiivisempiä niiden omien arvojensa jääräpäisessä muuttumattomuudessa, oli niissä arvoissa jotain järkeä tai ei ja oli t

Tulikohan kommenttisi väärään kohtaan? Mikä edellisessä on raivoamista? Minähän vain totesin että kristittykin voi olla liberaali. 

Ihan kiva hajatieto muttei liity mitenkään siihen mistä puhuttiin, joten koitit vääntää puheen muualle kuten teillä spinnaajilla on tapana kun aihe menee kiusalliseksi. 

Vierailija
67/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvokonservatiivi= haluaa alistaa ja päättää muiden asioista.

Valitettavasti. Sitähän se käytännössä on.

Vierailija
68/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, että konservatiivisuus miehillä tarkoittaa lähes aina naisen taloudellista, henkistä ja fyysistä kontrollointia.

Kuinka moni nuori nainen voisi tosissaan vaatia vaikka tinderissä saman laajuista oikeutta kontrolloida toista kuin mistä tämä nuori herra avoimesti haaveilee? Ilmiselväähän on, ettei tuollaisella parisuhdetta löydä.

Tätä minäkin ihmettelen. Ei kukaan halua olla parisuhteessa missä toinen päättää kaikesta. Olen itsekin melko konservatiivinen joissain asioissa, esimerkiksi avioliitto on minulle tärkeää. Minua ei myöskään haittaa, jos perheessä on työnjako, mutta sen pitää olla tasavertainen. Jako ns miesten ja naisten töihin kerrostalossa nyt ei vain toimi. Minua ei myöskään haittaisi, jos mies tekisi suuret päätökset, mutta perheen pään pitäisi tarkkaan pohtia päätösten vaikutuksia kaikkien perheenjäsenten kohdalla ja pystyä tekemään päätöksiä, jotka eivät ole aina välttämättä kaikkein edullisempia. Liian helposti päätäntävallassa oleva alkaa miettiä asioita oman navan kautta muiden kustannuksella.

Itse perustin perheen miehen kanssa, joka vasta eron jälkeen alkoi puhua miten hän halusi olla perheen pää. Käytännössä tämä tarkoitti sitä, että minä hoidin kaikki lasten asiat. Mies saattoi viedä tai hakea lapset päiväkodista kerran viikossa ja silloinkin vain, kun minä pyysin. Jos lapset olivat jotain vailla (uusia vaatteita tai välipalan antamista) mies ei eväänsä heilauttanut. Kaupasta hän osti vain ne asiat mitä itse tarvitsi ja sitten valitti minulle, kun minä "tuhlasin" kauppaan, kun piti ostaa koko perheelle ruuat. Mies osti itselleen harrastusauton, jota piti laittaa. Siihen meni aikaa ja rahaa, mutta tällä mies osti vapaalipun kaikista kotihommista ja lasten hoidosta, koska "miesten työt" kuuluivat hänelle. Jos jotain pientä remonnttia pti tehdä niin mies pyysi isänsä tekemään, jolloin minulla oli kaksi aikuista miestä passattavana. Tosin jälkikäteen mies valitti sitäkin, kun en ollut riittävän hyviä tarjoiluja laittanut hänen isälleen. Tein kaikki ruuat ja leipomukset alusta asti kokopäivätyöni ohessa, mutta miehen mielestä olisi pitänyt olla hienompia ruokia tarjolla. Sanomattakin lienee selvää, että itse kävin töissä samaan aikaan ja maksoin kaikki lasten tarvikkeet ja vaatteet, käytännössä kaikki kauppaostokset, oman auton kulut ja vesi-, jäte-, sähkö- ja vakuutuslaskut. Mies maksoi autonsa, harrastuksensa ja lainanlyhennyksen (alle 1000 euroa), joten edes taloudellinen jako ei mennyt tasan, vaikka mies tienasi enemmän kuin minä. Jos mies olisi heti suhteen alussa alkanut puhumaan halustaan olla perheen pää, se olisi ollut sellainen red flag, että olisin hyvin pitkät keskustelut käynyt siitä mitä se käytännössä tarkoittaa. Olisin todennäköisesti juossut karkuun.

Vierailija
69/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on naisen pää, mut miehen tulee rakastaa ruumistaan eli naistaan kuten omaansa, valmiina jopa antamaan henkensä toisen puolesta.

Se että liberaalit eivät tätä asetelmaa halua ymmärtää oikein ei te

Jos nuo kirkonmenot jättää pois, niin mihin sitä perheen päätä tarvitaan? Miten se näkyy, että mies on valmis antamaan oman henkensä sinun puolestasi?

Vierailija
70/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Jumala ei katso henkilöön, vaan maksaa kullekin tekojensa mukaan. Jumala rakastaa syntistä, mutta vihaa syntiä. Nämä asiat menevät tarkoituksellisesti tai tahattomasti sekaisin.

Vierailija
71/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että liberaalit eivät tätä asetelmaa halua ymmärtää oikein ei te

Ainakin sinut erottaa keskimääräisestä palstamammasta se, ettet hauku täällä miestäsi tai "narsisti-exää".

Tervehenkinen ja tasapainoinen avioliitto siis.

Vierailija
72/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari kärjistää ja provosoi tuollaisella vastakkainasettelulla.

Eihän sokkotreffeillekään valita henkilöitä vastakkaisista arvoasteikoista.

Vierailija
73/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vernerin kannattaa Hesarin sijaan etsiä vaimo seurakuntien piiristä. Siellä on naisenemmistö ja Raamatusta nousevat arvot tuttua peruskauraa.

Itse parikymmentä vuotta sitten samanlaisessa tilanteessa menin naimisiin (ei yhdessäasumista tai seksiä ennen sitä).

Tuo perheenpää asia selvästi triggeröi tällä feministisellä palstalla, mutta suomalaisessa kontekstissa en näe sillä olevan juurikaan eroa muihin avioliittoihin, paitsi miehen kunnioittaminen on ehkä tavanomaisempaa.

Käytännössä tasapuolisuuteen ja yhteistyöhön pyritään kaikessa. Saatan hätkähtää, jos vaimo joskus mainitsee "perheenpään" asemasta. Edelleen mietin, mitä se käytännössä on. Ei todellakaan mitään käskytystä tai kontrollointia. Rakkaus elää vapaudesta.

Vierailija
74/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesari kärjistää ja provosoi tuollaisella vastakkainasettelulla.

Eihän sokkotreffeillekään valita henkilöitä vastakkaisista arvoasteikoista.

Paitsi niissä kuplissa joissa superideologiset pyörii nuo arvoasteikot on se ykköskriteeri joka asialle. Eihän nää pysty istumaan samassa neuvotteluhuoneessakaan jos paikalla on esim. tavallinen mies (ilman sateita ja kaaria) tai mikä pahinta kokoomuksen tai persujen äänestäjä. 

Vierailija
75/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon mikä mies. Ei ole ihme, ettei seurustelukumppania löydy, kun elää arvoineen jossain 50-luvulla.

Vierailija
76/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen ketju poistui, kun treffimiehen tuleva työ Päivi Räsäsen eduskunta-avustajana tuli ilmi. 

Nuori mies haluaa olla päätöksentekijä avioliitossaan, vastustaa aborttia eikä hyväksy homoja. 

Hassua, että tämä on palstalle liikaa, kun henkilö itse kertoo sen avoimesti yhdessä maan suurimmista medioista. Luulisi konsukristillisten olevan ylpeitä omista sovinistisista näkemyksistään, niin ettei niitä tarvitsisi palstallakaan piilotella. 

poistetaanko juurikin siksi ettei maksumuurin taa piilotettuja voi lukea kuin maksaneet?

Vierailija
77/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vernerin kannattaa Hesarin sijaan etsiä vaimo seurakuntien piiristä. Siellä on naisenemmistö ja Raamatusta nousevat arvot tuttua peruskauraa.

Itse parikymmentä vuotta sitten samanlaisessa tilanteessa menin naimisiin (ei yhdessäasumista tai seksiä ennen sitä).

Tuo perheenpää asia selvästi triggeröi tällä feministisellä palstalla, mutta suomalaisessa kontekstissa en näe sillä olevan juurikaan eroa muihin avioliittoihin, paitsi miehen kunnioittaminen on ehkä tavanomaisempaa.

Käytännössä tasapuolisuuteen ja yhteistyöhön pyritään kaikessa. Saatan hätkähtää, jos vaimo joskus mainitsee "perheenpään" asemasta. Edelleen mietin, mitä se käytännössä on. Ei todellakaan mitään käskytystä tai kontrollointia. Rakkaus elää vapaudesta.

Mikä tämän viestin pointti oli? Tuleeko parempia avioliittoja siitä, ettei asuta yhdessä tai harrasteta seksiä ennen avioliittoa? Olitte siis molemmat neitsyitä? Missä piireissä liikut, jos kuvittelet, ettei parisuhteeseen kuulu toisen kunnioittaminen ihan lähtökohtaisesti?

Vierailija
78/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mies on perheen pää ja päättää isoista linjoista."

Mitä nämä "isot linjat" mahtaa olla? 

Mies päättää missä asutaan ja mihin rahat käytetään. Nainen voi päättää verhojen värin. 

Onko Päivi Räsänen alistuva kotirouva? Onko hänen miehensä konservatiivi vai liberaali? Päivin palkan täytyy olla suurempi kuin aviomiehen.

Vierailija
79/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jätkä on vasta 24v. Hän elää teoreettisessa unelmamaailmassaan vailla käytännön kokemusta. 

Minäkin teininä halusin neljä lasta. 

Yksi erityislapsi syntyi ja molemmat vanhemmat uupuivat. Yksi riittikin sitten meille lapsiluvuksi. 

Kuinkahan kloppi reagoisi kun syntyisikin kehitysvammaisia lapsia ja vaimo uupuisi vuodepotilaaksi? 

Ja sitten vatsasta löytyisi vielä tuloilla oleva kehitysvammainen lapsi. Saattaisi abortti sopia. 

Vierailija
80/119 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan virheen:

Ei konservatiivin ja liberaalin treffit, vaan uskiksen ja vasemmistolaisen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä