Miksi jotkut eivät välitä YHTÄÄN, miltä näyttävät?
Nännit näkyvät paidan läpi ilman rintsikoita, jokainen vaate eri kuosia, rasvaiset, sokkiväriset hiukset ja niin edelleen.
Ihminen voi olla meikitön ja vaatteet halpoja, mutta silti näyttää siistiltä. Mikä siinä on niin vaikeaa?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nännit nyt joskus näkyy paidan läpi, vaikka olisi rintsikat. Koita kestää.
Mulla näkyy nännit läpi, vaikka olisi rintsikat, paita ja talvitakki. Toppatakki on ainoa, jonka läpi ei näy. Lapsen syntyessä minulla oli laakeat rinnanpäät, mutta imetys teki tehtävänsä.
Vielä 90-luvulla ihmiset ymmärsivät, että olemme nisäkkäitä, eikä vaatteiden läpi näkyvistä nänneistä tehty mitään numeroa. Nyt eletään aikaa, jolloin kaupassa myydään teippejä nännien piilottamiseksi, mutta myös toisaalta persvaosta rypytettyjä trikoita, jotka mahdollistavat sen, että persauksen muodot näkyvät korostettuina ja mitään piilottelematta.
Minäkin imetin 2 lasta ja edelleen nännit on laakeat. Vain kylmässä tulevat ehkä pari milliä esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on olleet välinpitämättömiä ulkonäkönsä suhteen aina ja siksi heidät tunnistaa ulkomaillakin.
Suihkuun on liian vaikea mennä muka. No eihän sitä liian isoksi kasvatettua kroppaa ole alasti varmaan kiva katsella mutta päivittäinen peseytyminen on vähin mitä voi vaatia.
No mä oon laiha enkä jaksa käydä suihkussa kun joskus. En vain jaksa.
Joku naapurinsetä varmasti mielellään käy pesemässä tisusi ja pimppisi suihkussa, jonka jälkeen huolellinen kuivaus ja rasvaus. Lämpimästi sänkyyn lepäämään sen jälkeen. Laita ilmoitus johonkin niin saat apua jaksamattomuuteesi.
Mulla on kyllä aviomies.
Hänelle on ok, että käyt suihkussa "joskus"? Taitaa näitä porsaita löytyä naisistakin. Usein palstalla saa lukea miehistä, jotka eivät huolehdi hygieniastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku naapurinsetä varmasti mielellään käy pesemässä tisusi ja pimppisi suihkussa, jonka jälkeen huolellinen kuivaus ja rasvaus. Lämpimästi sänkyyn lepäämään sen jälkeen. Laita ilmoitus johonkin niin saat apua jaksamattomuuteesi.
Haista paska, runkkari.
Miten tuli tästä elokuvafiilikset: "f*ck you, you motherf*cker!".. ja iso Arska..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on olleet välinpitämättömiä ulkonäkönsä suhteen aina ja siksi heidät tunnistaa ulkomaillakin.
Suihkuun on liian vaikea mennä muka. No eihän sitä liian isoksi kasvatettua kroppaa ole alasti varmaan kiva katsella mutta päivittäinen peseytyminen on vähin mitä voi vaatia.
Mulla on kyllä aviomies.
No minkä mies sille mahtaa että olen väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä päivittäisessä suihkussa pitäisi suomalaist kropastaan pestä pois?
Suomalaisten ongelma on liikapeseytyminen ja hygenia, joka näkyy ylisuuressa veden käytössä ja jätevesistä, iholta pestään luonnollinen rasva, kylpyhuoneet liiasta veden läträämisestä homeessa jne.
https://vapaavuoro.uusisuomi.fi/hennakuivila/134416-mita-ihmiset-yritta…
Samaa ihmettelen kuin AP:kin, kyllä mä katson, että pukeudun asiallisesti, kun lähden asunnosta ulos. Se ei tarkoita mitään ihmeellistä, mutta tukka on pesty ja siistit vaatteet. Tämä ei liity mitenkään rahaan.
Hyvin paljastvaa ketju kyllä, valtaosa vastaajista on ilmeisesti omasta tahdostaan toimeentulotuella, kun ei kiinnosta esiintyä julkisesti sen verran säällisesti, että olisi toivoa minkäänlaisesta työpaikasta, tuskin sellaista edes etsivät. Kiroilukin kertoo omaa kieltään asianomaisesta. Ehkä oikeisto on oikeassa, että sosiaalutuet ovat tässä maassa liian korkealla tasolla. No, eiköhän siihen tule pian muutos.
Miksi välittäisin? Käyn kerran kuukaudessa suihkussa, sekin on liikaa. Kuluu vettä, kuluu aikaa, pitää vaihtaa vaatteet, pitää olla siellä suihkussa. Minä teen vaan asioita joista on minulle hyötyä. Suosittelen kaikille muille samaa.
Kohteliasta on olla ainakin siisti...
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen kuin AP:kin, kyllä mä katson, että pukeudun asiallisesti, kun lähden asunnosta ulos. Se ei tarkoita mitään ihmeellistä, mutta tukka on pesty ja siistit vaatteet. Tämä ei liity mitenkään rahaan.
Hyvin paljastvaa ketju kyllä, valtaosa vastaajista on ilmeisesti omasta tahdostaan toimeentulotuella, kun ei kiinnosta esiintyä julkisesti sen verran säällisesti, että olisi toivoa minkäänlaisesta työpaikasta, tuskin sellaista edes etsivät. Kiroilukin kertoo omaa kieltään asianomaisesta. Ehkä oikeisto on oikeassa, että sosiaalutuet ovat tässä maassa liian korkealla tasolla. No, eiköhän siihen tule pian muutos.
En saa toimeentulotukea ja käyn töissä. Silti en jaksa käydä suihkussa kun joskus.
Suomessa on jotenkin coolia näyttää puistokemistiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nännit nyt joskus näkyy paidan läpi, vaikka olisi rintsikat. Koita kestää.
Mulla näkyy nännit läpi, vaikka olisi rintsikat, paita ja talvitakki. Toppatakki on ainoa, jonka läpi ei näy. Lapsen syntyessä minulla oli laakeat rinnanpäät, mutta imetys teki tehtävänsä.
Vielä 90-luvulla ihmiset ymmärsivät, että olemme nisäkkäitä, eikä vaatteiden läpi näkyvistä nänneistä tehty mitään numeroa. Nyt eletään aikaa, jolloin kaupassa myydään teippejä nännien piilottamiseksi, mutta myös toisaalta persvaosta rypytettyjä trikoita, jotka mahdollistavat sen, että persauksen muodot näkyvät korostettuina ja mitään piilottelematta.
Minäkin imetin 2 lasta ja edelleen nännit on laakeat. Vain kylmässä tulevat ehkä pari milliä esiin.
Olisiko nännien laakeuskin yksilöllistä, ihan samalla tavalla, miten koemme siisteyden/puhtauden, kauneuden tai vaatteiden tai värien yhteensopiminen.
Eli siinä mielessä keskustelu on turha, juuri yksilöllisyyden kokemuksen vuoksi, eikä siinä yhtä oikeaa tai väärää ole.
Vaikea uskoa, että vaatesuunnittelijat suunnittelisivat tarkoituksella rumia vaatteita, puhumattakaan, että kaupat ottaisi niitä myyntiin ja asiakkaat valitsivat hyllyiltä sen rumimman vaatteen itselleen.
Eiköhän pääsääntöisesti ihmiset vilkaise peilistä itseään, kun lähtevät ihmisten ilmoille ja tekevät arvion ulkoisesta olemuksesta ja jos se itselle riittää, luulisi sen silloin riittävän muille. Jos toisin, silloin pitäisi määritellä laissa, miltä ihmisen tulee näyttää esim. kaupassa, jotta pääsee tekemään ostoksiaan, eikä häiritse muiden asiakkaiden kauneus- ja tyylitajua. Siitä vaan ap. lakialoitetta tekemään.
En ymmärrä, mitä tälläinen keskustelu hyödyttää tai parantaa kenenkään elämää.
Millainen ihminen tosissaan väittää että hiusten värivalinta on samantasoinen asia huonon hygienian kanssa? Ja et edes tajua kuinka itsekeskeinen olet?
Samalla logiikalla minä voin sanoa että sinun Marimekon unikko kuosi on objektiivisesti karsea ja kertoo joko masennuksesta tai psykopatiasta. Koska unikko on niin ruma.
Asun helsingin keskustassa.
98 prossaa on kuin menaiset lehden haastattelusta tulossa.
Missä ap asut?
Vierailija kirjoitti:
Asun helsingin keskustassa.
98 prossaa on kuin menaiset lehden haastattelusta tulossa.
Missä ap asut?
Kouvolassa
Ap
Mitä vikaa nänneissä nyt yht'äkkiä on?
Nännit on eHhaaaanat
En minäkään ymmärrä miten jotain ei häiritse esim. likaiset hapsottavat hiukset tai kulahtaneet vaatteet. Itse en halua olla sottaisen näköinen edes yksin kotona ollessani enkä muutenkaan tykkää epäsiisteydestä tai rikkinäisistä esineistä asunnossanikaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on jotenkin coolia näyttää puistokemistiltä.
Rumat ne vaatteilla koreilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä aviomies.
Sepä selittääkin.. naiset kun SAAVAT miehen jallitettua niin eihän niiden enää TARVITSE huolehtia ulkonäöstään yhtään millin vertaa. Näinhän se menee..
Toisaalta taas miehen TÄYTYY pitää itsensä siistinä ja fyysisesti hyvässä kunnossa, sixpäkki maha on ihan pakollinen pitää kunnossa ja vaatteet kuuluu olla vimpan päälle.
On se vaan NAISILLA niin helppoa elämä.
Se on se juttu..
Vierailija kirjoitti:
Kohteliasta on olla ainakin siisti...
Onhan se muiden huomioimista kun on tosiaan siisti. Vaikuttaahan se omaankin mielialaan ja on oman itsensä huomioimista kun laittaa siistit vaatteet ja on itsekin jotakuinkin puhdas kun lähtee ihmisten ilmoille. Mitään pyhävaatteita tai puunaamista en nyt tarkoita. Eikä kalliista merkivaatteista. Itsellänikin on Tokmannin vaatteita.
Jos on kovin välinpitämätön itseään kohtaan se kertoo myös jotain ihmisestä. Miksi haluaisin olla itselleni välinpitämätön ja näyttää se muillekin? Jos ei arvosta itseään niin miksi sitten muut?
Mulla on kyllä aviomies.