Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin käyttää kilttiä, onko se tarpeeksi säädyllistä Suomessa?

Vierailija
04.07.2024 |

Sellaista vanhanajan kilttiä jota skotit oikeasti käytti. Minulla on sellainen Clan Frazerin vihreä kiltti. Ei sellainen hienosteltu malli kuten nykyaikana televisiossa näkee jotta sopii nykyajan pukukoodiin.. Siinä mun kiltissä on enemmän ns. "munaa" niin sanotusti. Tykkäisin käyttää ainut este olis vaan kaikki ilkkumiset ynnä muut kaupungilla..

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallimiehet käyttävät hameita kesällä. Nam!

Vierailija
22/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten helmat käyttäytyy tuulenpuuskassa? Ups

Oikeaoppinen kiltti on kietaisuhame ja paksua villaa, niin ettei se hirveästi lepata.

Näin äsken videon joka oli kuvattu kesäkuun lopussa Pinkpop-festareilla, ja brittilaulaja Yungblud kaatui lavalla kiltissään. Hänellä oli mustat biker-kalsarit alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten helmat käyttäytyy tuulenpuuskassa? Ups

Vanhan malliseen skottikilttiin tulee kaksi vyötä, toinen näkyviin toinen ei. Myöskin kiltin takana on ollut tapana roikkua jatko-kiltti osa joka ulottui nilkkoihin asti. Tätä tuki metallinen vyölaukku vyöllä joka estää kiltin heilumisen ylös suhteellisen normaaleissa tuulisissa olosuhteissa

Vierailija
24/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät kalsarit alle niin on säädyllistä. Mielellään hyvin käytetyt Black Horset.

Vierailija
25/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä siihen itse tottuu, senkun käyttää vain. Skottilaiset kyllä kovasti suuttuvat, jos heidän sukukankaitaaan väärin käytetään. Esim. ei saa sanoa sanaa skottiruudullinen, jos kyse ei ole oikeasti skotista vaan esim. englanniksi Plaid.

Noita tartaaneja on tiettyjen sukujen omia, joita ei siihen kuulumattomat saa pitää, mutta sitten on myös sellaisia, jotka ovat vapaita yleisempään käyttöön. Myös armeijan yksiköillä on omansa.

Vierailija
26/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voimaantuneet tyttelit voivat kuljeskella stringeissä julkisella paikalla, niin miesten kiltit ovat jo asiallista pukeutumista. Voimaannu ja lompsi rohkeasti kiltissä.

Vierailija
27/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veit namit suustani. Juuri näin ja saa muutkin käyttää! Kellä vaan on pokkaa. Kiltti sopii kaikille sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
28/36 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen syömään nyt paahtoleipää kahvilla. Huomenta kaikille 

Vierailija
29/36 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilisee, kilisee kulkuset ...

Kun ensin olis mitä kilistellä.....

Minimunat tuskin estää,  siitä vaan joka mies kiltti päälle jos muuten tykkää!  Ei ne herneenkokoiset kikkarat sieltä näy, kilttihän on sentään aika pitkä, sellainen aito alkuperäinen ainakin.  Kuka sitä käskee helmojaan nostella.

Vierailija
30/36 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan Suomessa pienessä maalaiskaupungissa. Tänä kesänä olen nähnyt kaksi eri paikkakuntalaista miestä kiltti päällä juhlimassa iltaa. Olen miettinyt että onko miesten kilttien pitäminen uusi muoti. Ihan asiallista keskustelua oli mitä kuulin. Naiset siis lähinnä kyselivät kokemuksesta. Miehet heittivät jonkun vitsin ja sen jälkeen kukaan ei tuntunut kiinnittävän asiaan huomiota.

Vierailija
31/36 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se nykylogiikalla ole kulttuurista omimista?

Mun isovanhempien vanhemmat oli vielä Skotlannista.

Ap

Morjens Finlaysonin jäbä.

Vierailija
32/36 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lukenut jostain jonkun miehen ulinaa kuinka epäreilua kun naiset saa käyttää kesällä kivan vilvoittavia hameita ja miehien pitäisi hikoilla housuissa. Ja sitten tämä mies voimaantuu ja ajattelee että en välitä ja käytän silti. 

Se on siis jotain pervoilua se "vilvoittelu". Halutaan heilua munat paljaina ja peittää vain mahdollisimman vähän. Kai kuvittelevat että naisetkin sen takia. 🙄 

Vierailija
33/36 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan kiltti käyttöön, se on miehekäs vaate. 

Vierailija
34/36 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niinku hitsaajat, raudoittajat yms. Onko tuo ihan työturvallista?

Vierailija
35/36 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan kiltti käyttöön, se on miehekäs vaate. 

Kiltti on naisten mielestä tuhma vaate.

Vierailija
36/36 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt kilttiä täällä Helsingissä eivätkä ketkään ole paheksuneet. Jotkut ovat jopa kehuneet.

Jotkut ovat kysyneet olenko skotti tai britti mutta eivät ole hämmästyneet vaikka olen sanonut olevani suomalainen.

Kiltti ei ole mikään kallis mittatilauskiltti vaan kirpputorilta ostettu, naisten hame, mutta olen kääntänyt sen niin että läppä on toisinpäin kuten miesten kiltissä ja menee täydestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme