Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nuoret eivät nykyään käy kesätöissä?

Vierailija
04.07.2024 |

Kyselin tuossa vähän aikaa sitten yhden sukulaisteinin kesätyökuviosta ja ei kuulemma ole menossa MIHINKÄÄN töihin koko kesänä. On se nyt kumma kun ei työ maistu, vaikka ikää on jo 15 vuotta. Minä olin ollut joka kesä mansikkapelloilla 12-vuotiaasta lähtien. Todella laiskaa tämä nykynuoriso, kaikki pitää saada ilmaiseksi eikä mitään tehdä itse

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiipiVeikot  palkkaavat nuoria kesäapulaisiksi ja tuo olisi monelle nuorelle sopiva työ. Äiti voisi ylpeänä todeta, että lapseni on yksi siipiveikoista.

Vierailija
102/105 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten ei tarvitse mennä sillä vanhemmat tienaavat nykypäivänä riittävän hyvin että ei tarvitse lasten raataa missään kesätöissä. Ennen oli toinen juttu koska silloin ihmiset ansaitsivat vähemmän ja kaikesta oli tiukkaa. Kyllä meillä ainakin lapsista ja heidän tarpeistaan pidetään itse huolta niinkuin kunnon vanhempien kuuluukin. 

Osa tienaa hyvin ja osalla on tiukkaa. Eriarvoisuus on lisääntynyt.

Tuo eriarvoisuus on ihan lasten vanhempien luomaa. Lasten vanhemmat eivät itse käy työssä ja käyttävät sosiaalipalveluja elämiseensä ja valitettavasti tuo ominaisuus siirretään helposti myös omille lapsille ja lapsikin tottuu helppoon elämään. Se on Surullista.

Oletko niitä, jotka luulevat, että kenekään palkka Suomessa ei ole alle 3000?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten ei tarvitse mennä sillä vanhemmat tienaavat nykypäivänä riittävän hyvin että ei tarvitse lasten raataa missään kesätöissä. Ennen oli toinen juttu koska silloin ihmiset ansaitsivat vähemmän ja kaikesta oli tiukkaa. Kyllä meillä ainakin lapsista ja heidän tarpeistaan pidetään itse huolta niinkuin kunnon vanhempien kuuluukin. 

Osa tienaa hyvin ja osalla on tiukkaa. Eriarvoisuus on lisääntynyt.

Tuo eriarvoisuus on ihan lasten vanhempien luomaa. Lasten vanhemmat eivät itse käy työssä ja käyttävät sosiaalipalveluja elämiseensä ja valitettavasti tuo ominaisuus siirretään helposti myös omille lapsille ja lapsikin tottuu helppoon elämään. Se on Surullista.

Huuhhuh, mitä sinä siitä tiedät? Rikkaiden ei tarvitse laittaa lapsiaan kesätöihin ja sosiaalipalvelujen käyttäjä kyllä haluaa, että lapsensa tekevät töitä, että alkaisivat pärjätä. Eikä sosiaalituilla eläminen ole helppoa elämää. SINÄ olet surullinen.

Vierailija
104/105 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani nuoret käyvät kesätöissä

Kaikki tuntemani keskiluokkaiset nuoret opiskelevat kesällä vanhempien rahoilla. Saavat etulyöntiaseman yo-kirjoituksiin.

No eikä opiskele. Kukaan nuori ei opiskele kesälomalla.

Vierailija
105/105 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme hyvätuloisia perheyrityksen omistajia. Lapset (14 ja 16 v) ovat itse hakeneet ja päässeet kesätöihin aivan muualle, kuin omaan firmaame.

Rahaa eivät kotona helposti saa. Olemme tästä aika tiukkoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi