Sähköauto tien tukkona pahempia kuin karavaanarit
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Minun sähköauto kiihtyy sataseen reilussa kolmessa sekunnissa. Siinä voi koittaa fossiiliautolla pysyä perässä.
Mitä kiihtyvyydellä on väliä jos vauhti tippuu 90km/h ja pysyy siinä.
Ettet nyt vain ole kateellinen niille joilla on sähköauto? Ihan hyvin se kulkee samaa nopeutta kuin muutkin ja kiihtyy nopeammin kuin polttomoottorit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun sähköauto kiihtyy sataseen reilussa kolmessa sekunnissa. Siinä voi koittaa fossiiliautolla pysyä perässä.
Mun isi on vahvempi kuin sun isi
Varmaan onkin kun hänen isänsä on entinen Tarja. 160/45kg
Vierailija kirjoitti:
Silti et sillä voita ajallisesti merkittävästi mitään tuolla normaalin liikenteen joukossa.
Liikennesääntöjä noudattaessa ei väliä mikä auto
160 näyttäis pääsevän tuolla omalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää säästää akkua! Takavetoisina ovat myös vaarallisia talvella. Moni teslakuski sen näköinen ettei ole kloppina autolla luisutellut yläasteen pihassa ja sitten kun takaveto tesla lähtee luisuun niin tekemätön paikka.
Seinäjoella kuoli kaksi lasta kun takaveto-tesla lähti suoralla tiellä luisuun ja kylki edellä vastaantulevan pakettiauton keulaan.
Olisko se kolari ollut kuitenkin kuskista kii? Ei kai se nyt auton vika ollut.
Mies sanoi, että se akku on niin painava, että sähköauto ei jaksa vetää sitä ylämäessä? Miten painava se sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka lainasin kaverin 1.2 koneella olevaa pientä Opel Corsaa ja sinä ja minä lähdettäis samaan aikaan vaikka Helsingistä Ivaloon niin varmasti aikalailla samaan aikaan oltais perillä ja jos ajat alle rajoitusten niin menen ohi vaikka ajallisesti en siinä voita mitään juurikaan mutta mun ajotyyli on että ajan siten etten ainakaan alle rajoitusten ja haluan pitää sen oman vauhtini ja muille se on se sama olenko perillä ajaen sun edessä vai takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka lainasin kaverin 1.2 koneella olevaa pientä Opel Corsaa ja sinä ja minä lähdettäis samaan aikaan vaikka Helsingistä Ivaloon niin varmasti aikalailla samaan aikaan oltais perillä ja jos ajat alle rajoitusten niin menen ohi vaikka ajallisesti en siinä voita mitään juurikaan mutta mun ajotyyli on että ajan siten etten ainakaan alle rajoitusten ja haluan pitää sen oman vauhtini ja muille se on se sama olenko perillä ajaen sun edessä vai takana.
Mulle se on se ja sama eikä muille tai on se muillekin toki se ja sama :)
Vierailija kirjoitti:
160 näyttäis pääsevän tuolla omalla
En tiedä mitä autoa meinaat mutta ei sitä auton tarvi nopeampaa päästäkään tuolla normaalin liikenteen joukossa. Suomen teillä ei ole merkitystä meneekö auto 140 vai 300. Radalla sitten asia on eri.
Meillä on Teslassa autopilotti käytössä pitemmillä matkoilla.
Mennään nopeusrajoitusten mukaan. Paitsi ohitustilanteessa Tesla lähtee kuin ohjus.
Vierailija kirjoitti:
Koitan ja pysyn.
Voin myös ajaa Autobahnalla 200-300 km/h tuntikaupalla, tankata pari minuuttia ja tehdä saman uudelleen -kokeiltu on.
Siinä voi koittaa sähkövatkaimella pysyä perässä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Teslassa autopilotti käytössä pitemmillä matkoilla.
Mennään nopeusrajoitusten mukaan. Paitsi ohitustilanteessa Tesla lähtee kuin ohjus.
Mutta ei silläkään ole juuri merkitystä. Ohi ehdin autolla kuin autolla. On näitä nähty kun on ohitettu kuin ohjus jossain ja sitten minä olen odottanut että pääsen vuorostani ja lopulta olen sen nopeasti ohittaneen takanana ajamassa. Mutta kyllä siitä saa tietynlaisen hyvän tunteen/hyvän mielen kun kiihtyy nopeasti vaikka se ei hyödytä mitään.
Tiedän tunteen koska nuorempana mulla oli nopeasti kiihtyviä autoja.
Kuitenkin kiihtyvyydelläkään ei ole mulle merkitystä enään koska en ole kokenut enään tarpeelliseksi nopeasti kiihtyvää autoa. Ei ole mulle onglema ohittaa tarvittaessa on alla sitten mikä auto tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitan ja pysyn.
Voin myös ajaa Autobahnalla 200-300 km/h tuntikaupalla, tankata pari minuuttia ja tehdä saman uudelleen -kokeiltu on.
Sähköautot kiihtyy sen tietyn hetken alussa nopeasti mutta sitten jää jos matka on pidempi. On niitä videoita missä teslaki jää jo alussa polttisautolle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitan ja pysyn.
Jos Suomessa olis autobahn kuten Saksassa niin sitten auton tehoilla olis Suomessakin enemmän merkitystä ja minäkin ostaisin sitten ehkä tehokkaan auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää säästää akkua! Takavetoisina ovat myös vaarallisia talvella. Moni teslakuski sen näköinen ettei ole kloppina autolla luisutellut yläasteen pihassa ja sitten kun takaveto tesla lähtee luisuun niin tekemätön paikka.
Seinäjoella kuoli kaksi lasta kun takaveto-tesla lähti suoralla tiellä luisuun ja kylki edellä vastaantulevan pakettiauton keulaan.
Olisko se kolari ollut kuitenkin kuskista kii? Ei kai se nyt auton vika ollut.
Suora tie ja lievä ylämäki. Kuski painoi kaasua ja takaveto-tesla meni jäisellä tiellä poikittain. Etuveto ei olis mennyt. Moni yllättyy kun sähköauton vääntö ja tehot iskee.
Vierailija kirjoitti:
Ettet nyt vain ole kateellinen niille joilla on sähköauto? Ihan hyvin se kulkee samaa nopeutta kuin muutkin ja kiihtyy nopeammin kuin polttomoottorit.
Bensa-Tepolla on sunnuntaivitutus, kun ei lauantaina tansseissa taaskaan natsannut ja tonnin tojo hyytyi Teboilin pihaan.