Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää tarjotko niitä raaka makkaroitanne meille vieraille.

Vierailija
04.07.2024 |

Vierailtiin tuttujen mökillä ja totta kai siellä tarjottiin näitä nykyään niin trendikkäitä raaka makkaroita. Ei meidän perhe tykkää niistä eikä moni muukaan... Ei ne ole mitään hienoja eikä edes mitenkään erityis kalliita.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei ne ole mitään hienoja eikä edes mitenkään erityis kalliita"

Pitäisikö siis mielestäsi mökkitarjottavien olla jotain erityiskallista? 

Aloittajan viestiin vastasin. Hän siitä puhui, etteivät ole hienoja ja kalliita. Minä siihen, etteivät olekaan. 

Miksi tartuit minun viestiini, muttet aloittajan?

Koska asut tai olet asunut ulkomailla, sellaisen viesteihin aina tartutaan av:lla. Perusjuttu. 

Vierailija
22/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle mökin isäntä tarjosi makkaraansa raakana, kun emäntä oli kaupassa. Kelpasi ja maistui kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään niistä jos on osattu valmistaa. Ovat monipuolisia. Niistä voi vetää kuoren pois esim. ja paistaa pannulla ikäänkuin lihapullat ja laittaa niitä esim. hernekeittoon. Grillattuna ovat maukkaita, niitähän on broileristakin tehty ja hyviä ovat nekin. Ite halkaisen raakamakkarat ja eikun grilliin, syödään salaatin kanssa. Niitä menee vaikka kuinka monta, itsekin voin naisena vetästä kolme semmosta grillattuna. 

Häh? Siis onko tuo jotenkin hyvä juttu, että niitä menee vaikka kuinka monta? Nainenkin vetää kolme helposti. Oletko jotenkin ylpeä siitä oikein, senkin suursyömäri?

Voi voi tätä reppanaa. En ole ekaksi suursyömäri, olen hoikka ja normaalisti syövä vanhempi ihminen, 74 v.,mutta jos olen koko aamun tehnyt puutarhahommia ja käynyt uimassa pari kertaa niin kyllä siinä kello yhden maissa maistuu jo ruoka. En ole ylpeä mistään asiasta. Miksi yleensä kirjotat näin ilkeän kommentin? Jokainen syököön mitä kullekin maistuu. Lisäksi maksan itse ruokani joten ei kuulu sulle pöllölle vaikka söisin niitä viisi kpl joka päivä. 

Vierailija
24/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis ei takaa sitä, että on hyvää...

Mutta ap onkin ihminen, joka ostaa kaiken vain hinnan perusteella.

Piti siitä tai ei...

Vierailija
25/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, sitä ilmaantui se täysin huumorintajutonkin sitten ketjuun.

Jälleen kerran...

Vierailija
26/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään niistä jos on osattu valmistaa. Ovat monipuolisia. Niistä voi vetää kuoren pois esim. ja paistaa pannulla ikäänkuin lihapullat ja laittaa niitä esim. hernekeittoon. Grillattuna ovat maukkaita, niitähän on broileristakin tehty ja hyviä ovat nekin. Ite halkaisen raakamakkarat ja eikun grilliin, syödään salaatin kanssa. Niitä menee vaikka kuinka monta, itsekin voin naisena vetästä kolme semmosta grillattuna. 

Häh? Siis onko tuo jotenkin hyvä juttu, että niitä menee vaikka kuinka monta? Nainenkin vetää kolme helposti. Oletko jotenkin ylpeä siitä oikein, senkin suursyömäri?

Voi voi tätä reppanaa. En ole ekaksi suursyömäri, olen hoikka ja normaalisti syövä vanhempi ihminen, 74 v.,mutta jos olen koko aamun tehnyt puutarhahommia ja käynyt uimassa pari kertaa niin kyllä siinä kello yhd

Tuli kyllä nyt paha mieli puolestasi. Kerroit iloisena, kuinka oli ollut maistuvaa ja kaloripoliisi heti riensi ankeuttamaan. Älä välitä!  Ihanaa kesää Sinulle.

Vierailija
27/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne pidä keittää ennen paistamista?

Vierailija
28/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä varmana tarjota ap:lle yhtään mitään!!

Mitä se oikein kuvittelee?!?

Vierailija
29/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurja! Junttien jauhomakkaraa olisi lokin pitänyt saada 🤣

Vierailija
30/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne pidä keittää ennen paistamista?

Kyllä voi keittää ensin ja sitten paistaa. Jos vain paistaa on pidempi paistoaika että kypsyvät hyvin. Grillissä kypsyy hyvin kun leikkaa niin puoliksi, etteivät puolikkaan ole irti. Suomalainen sananlasku sanoo: kuka keitetyn paistaa, se makian maistaa. 

Vierailija
31/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monet harrastaa noita raakamakkaroita. Itse en syö koskaan.

Siskonmakkarakin on raakamakkaraa. 

Vierailija
32/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi tätä reppanaa. En ole ekaksi suursyömäri, olen hoikka ja normaalisti syövä vanhempi ihminen, 74 v.,mutta jos olen koko aamun tehnyt puutarhahommia ja käy

Kiitos. Kiitos samoin!

Vierailija
33/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle mökin isäntä tarjosi makkaraansa raakana, kun emäntä oli kaupassa. Kelpasi ja maistui kyllä.

Saksitko päästä auki ja puristelit pannulle?

Vierailija
34/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitäisi hei kypsentää. Ja grilliä jos käytetään niin kypsennysaika on pidempi kuin noilla halpajauhomakkaroilla, jotka on periaatteessa kypsiä ja jotka vaan lämmitetään. 

Vierailija
35/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäntä vähä ny grillaa ja kokkaa. Päältä palanut sisältä jäinen jauhomakkara. varsinainen ateria on oma resepti pastaa (=myllyn paras makarooni+pakvih+tommurskaa ja pizzamaustetta)

Hei MÄÄ OON ISÄNTÄ!!!!!!

Vierailija
36/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monet harrastaa noita raakamakkaroita. Itse en syö koskaan.

Siskonmakkarakin on raakamakkaraa. 

En ole päässyt kokeileen muuta raakamakkaraa mutta sen pyytäisin että ette tarjoilisi vieraille siskonmakkarasoppaa tai ainakin varottasitte etukäteen että osaa ottaa omat eväät mukaan sekä kotiinne että mökillenne.

Vierailija
37/38 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei muuta syödäkään! Kun vaan Suomessa saisi kunnollista tuoremakkaraa, aika surkeita nuo nykyiset. 

Merquez ja erilaiset salsicciat lemppareita! Ndujaa ja  chorizoa käytän mm panissarisotossa ja papupadassa. 

Vierailija
38/38 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei muuta syödäkään! Kun vaan Suomessa saisi kunnollista tuoremakkaraa, aika surkeita nuo nykyiset. 

Merquez ja erilaiset salsicciat lemppareita! Ndujaa ja  chorizoa käytän mm panissarisotossa ja papupadassa. 

Ndujaa pizzan päällä, herkullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan