Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimitte, jos joudutte olemaan kutsuvieraina useamman päivän nälässä?

Vierailija
04.07.2024 |

Asia tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta, jossa kysyttiin, että onko joutunut olemaan nälässä kyläpaikassa. Mutta miten toimia silloin, jos sinut on kutsuttu kylään tai vaikkapa mökille useammaksi päiväksi ja joudut olemaan nälissäsi? Minut ja vaimoni oli pyydetty taannoin tuttavapariskunnan kesämökille kolmeksi päiväksi. Heti ensimmäisestä ruokailusta selvisi, että nyt tulee nälkäiset kolme päivää olemaan. Esimerkiksi perunoita oli neljälle aikuiselle keitetty kahdeksan kappaletta, ja minä yksinään syön kotioloissa jo yleisesti ottaen vähintään viisi perunaa aterialla. Nythän ei tietty kahta enempää kehdannut ottaa.

Mutta kysymys kuuluukin, että miten tuollaisessa kyläpaikassa voi korrektisti toimia? Isäntäväkeä kohtaanhan se on todella epäkohteliasta osoittaa, että lähdette muualle syömään kun ruoka ei riitä. Tuollaisissa mökkioloissa se on varsinkin hankalaa, kun ruokapaikat vielä ovat varsin kaukana. Piti olla mukava mökkireissu, mutta nälän takia meni lähinnä kolme päivää kesälomasta hukkaan.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka menee toisten ruokittavaksi useaksi päiväksi. Ap on naurettava provo. Kaupasta saanee ruokaa! 

Vierailija
82/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Oletko ap tosissasi???? 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on rankempaa, se että syntyy patatyhmäksi kuin ap, ja tosiasaan hänen kanssa asiaa pohtivat, vai se että syntyy älykkäänä ja joutuu elämään itseään tyhmempien keskuudessa? 

Vierailija
84/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kehtaa sanoa että on nälkä? Siis mitähän aktuaalista vttua. 

Vierailija
85/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on rankempaa, se että syntyy patatyhmäksi kuin ap, ja tosiasaan hänen kanssa asiaa pohtivat, vai se että syntyy älykkäänä ja joutuu elämään itseään tyhmempien keskuudessa? 

Ylimielinen ihminen se vasta raskas onkin!

Vierailija
86/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meet vaikkapa mökille on hyvä varata pienet tuliaiset. On kohteliasta isäntäväkeä kohtaan. Nälässä ei homma toimi ja kaikki ovat ärripurreja.

Vierailija
87/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 perunaa pitäisi saada? No jopas. 

Ja ketjussa neuvotaan ottamaan mukaan omat suklaat. Jep jep. Hyvät on ruuat. Ei ihme, että suomalaiset ovat läskejä. 

Vierailija
88/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se kutsujapariskunta sanonut ap sulle, että täysihoito tulee " talon puolesta "? Jos ei sanonut, niin normiälyllä varustettu tajuaa ottaa ruokaa mukaan maalle mennessään.

Anna minä veikkaan vielä. Ette takuulla olisi ostaneet edes nakkipakettia, vaikka isäntäpari olisi kuskannut teidät varta vasten kauppaan. Ette vieneet edes tuliaisia.

Meillehän tunki kutsumatta yhtä pitkäksi ajaksi yksi pariskunta meiltä kysymättä voivatko olla 3 päivää. Toisena päivänä heidät kuljetti puolisoni lähimpään ruokakauppaan, jonne on matkaa 50 kilometriä suuntaansa. Eivät muka hokanneet, että miksi sinne ajelutettiin tuo pari. Eikös vaan meidän ruokien kimpussa samana iltana grillatessamme. Täytyy olla tosi yksinkertaista sakkia.

Vierailija
89/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sun ja puolisosi budjettiin tullut suuri lovi, jos olisitte vieneet mennessänne grillimakkaraa ja grillipihvejä ja pari kiloa pottuja yhteiseen pöytään? Sinä kun olet kova perunan syöjä, niin ei tuollaiseen määrään ole tavan syöjä kyllä varautunut.

Vierailija
90/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä olikin ystävien järjestämä laihdutusleiri

Vierailija
91/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa joka ei ymmärrä omien ruokien viemistä toisten ihmisten mökille? Jos asia on etukäteen sovittu ja suunniteltu (esim. vieraat vastaavat lounaista tai tuovat jotain sovittuja aineksia) niin se on toki ok, mutta noin muuten niin eikö siinä mene isäntäpariskunnan suunnitelmat aivan sotkuun? Jos on suunniteltu illaksi vaikka rapupastaa, salaattia ja focacciaa niin mihin ne iänikuiset vieraiden tuomat perunat ja nakit tungetaan? 

Sanomattakin on selvää, että isäntäpari varaa ruokaa riittävästi ja hiukan vielä lisää.

Vierailija
92/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille viedään reilusti ruokaa ja juomaa.

Vierailija
93/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää menee pienessä nälässä, ei siihen kuole. 

Länsimaisen ihmisen ahdinko.

Vierailija
94/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa joka ei ymmärrä omien ruokien viemistä toisten ihmisten mökille? Jos asia on etukäteen sovittu ja suunniteltu (esim. vieraat vastaavat lounaista tai tuovat jotain sovittuja aineksia) niin se on toki ok, mutta noin muuten niin eikö siinä mene isäntäpariskunnan suunnitelmat aivan sotkuun? Jos on suunniteltu illaksi vaikka rapupastaa, salaattia ja focacciaa niin mihin ne iänikuiset vieraiden tuomat perunat ja nakit tungetaan? 

Sanomattakin on selvää, että isäntäpari varaa ruokaa riittävästi ja hiukan vielä lisää.

Jos on noin kova syömään kuin ap on, niin pitää ottaa reilusti sitä pottua messiin. Sanoo siinä emännälle, että keitäpä samalla toinenkin kattilallinen pottuja. 

Nakit tungetaan mörssäriparin kitusiin. Mörssäri voi vetää nakit iltapalaksi. Nälkäänhän se ap meinasi delata siellä, kun ei ollut riittänyt isäntäväen eväät. Sitten vielä ihmettelee täällä, että miten toimisitte vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
95/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä tarkoitus oikein alleviivata sitä, että olette tyhjätaskuja mennessänne tyhjin käsin kolmeksi päiväksi syömään tuttavien luo?

Vierailija
96/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään luona JOUDU olemaan kolmea päivää nälässä. Kai te osaatte kotiinne mennä taikka kaupassa käymään.

Vierailija
97/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän sitä nyt ottaa omia ruokia tietysti mukaan. Miksi ihmeessä mökin omistaja olisi vastuussa teidän syömisistänne.

Jos on KUTSUTTU vieras niin kyllä minä ainakin olen aina osannut ruokkia vieraani enkä odottanut, että tuodaan lisää ruokia. Mökillä ei ole aina edes tarpeeksi säilytysmahdollisuuksia kaikilla. 

Vierailija
98/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka menee toisten ruokittavaksi useaksi päiväksi. Ap on naurettava provo. Kaupasta saanee ruokaa! 

Provo? Kun on kutsuvieras niin miksi pitäisi käydä kaupassa ja viedä kassillisia ruokia? Jotain voi viedä tuliaisiksi tietenkin, kuten hyviin tapoihin kuuluu. Jos kutsun vieraita, en odota heiltä, että he kantavat selkä vääränä ruokakasseja tullessaan. Minä olen kutsunut ja minä laitan ruokaa, tuliko selväksi?

Vierailija
99/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän sitä nyt ottaa omia ruokia tietysti mukaan. Miksi ihmeessä mökin omistaja olisi vastuussa teidän syömisistänne.

Jos on KUTSUTTU vieras niin kyllä minä ainakin olen aina osannut ruokkia vieraani enkä odottanut, että tuodaan lisää ruokia. Mökillä ei ole aina edes tarpeeksi säilytysmahdollisuuksia kaikilla. 

Säilyketölkeissä sitä on ruokaa ostettu ja roudattu sinne, mistä on pitkä matka kauppoihin. On säilöttyä kalaa, lihaa ja lihapullakastiketta esim. Maalaisjärjellä pärjää kuka tahansa syrjemmässäkin useita päiviä. Ei ne perunat kolmessa päivässä pilalle mene vaikka ovat huoneen lämmössä. Säilykkeet säilyy vuosia pakkauksissaan. Hernekeitossakin viimeinen kp on neljän vuoden kuluttua. Katsoin just hernekeittotölkin pohjaa. Makaroni pärjäilee vaikka käsiveskassa kolme päivää. Sehän on kuiva elintarvike. Samoin riisi, niin että ei viitsi esittää ihan avutonta näissä ruoka-asioissa.

Vierailija
100/134 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo? Kun on kutsuvieras niin miksi pitäisi käydä kaupassa ja viedä kassillisia ruokia? Jotain voi viedä tuliaisiksi tietenkin, kuten hyviin tapoihin kuuluu. Jos kutsun vieraita, en odota heiltä, että he kantavat selkä vääränä ruokakasseja tullessaan. Minä olen kutsunut ja minä laitan ruokaa, tuliko selväksi?

Aikansa kutakin. Olen se minäkin syöttänyt, juottanut ja majoittanut. Mutta en enää, koska aina tullaan tyhjin käsin. Olen ihan kertonut nykyään, että tuokaa tullessanne ruokaa. Jostain syystä se into lopahti, kun ei olekaan enää ilmaista lomailumestaa ilmaisine ruokailutarjoiluineen.

Köyhimmät kiertelee kuin kiertolaiset sukulaiselta toiselle loma-aikoina. Ovat yhdessä paikassa muutaman päivän ja toisessa vaikka viikon jos vaan pokka pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi