Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi huutaa kuin syötävä jos ei saa koko ajan minulta huomiota

Vierailija
04.07.2024 |

Muiden ihmisten, siis isänsäkin, kanssa jotenkuten viihtyy, ja päiväkodissakin jotenkin, mutta aina kun minä (äiti) olen paikalla, niin haluaisi saada minun täyden ja jakamattoman huomion. Kun ei sitä saa, niin alkaa lohduton itku. Itkee siis aivan täysiä ja niin lohduttomasti kuin kuvitella vaan voi. Vietän hänen kanssa paljon aikaa, joka päivä, mutta en voi kotona ollessa olla koko ajan vain häntä varten. Lapsen mielestä pitäisi. Tänäänkin kun ollaan lomalla niin olen koko päivän ollut lapsen kanssa, leikkinyt monta tuntia vain hänen kanssaan hänen toivomia leikkejä. Jossain vaiheessa siinä sitten sanoin, siis useiden tuntien yhdessäolon jälkeen, että leiki hetki vielä, äiti käy laittamassa ripsiväriä välillä. Ja alkoi itku heti, ja kesti kolme varttia, koska en palannut leikkimään vaan laitoin sen ripsarin. Ikää hällä on viisi, menee syksyllä esikouluun, joka tosin on siis samassa päikyssä kuin missä on ollut tähänkin asti. Onko teillä muilla lapsen näin kovin vain äidin huomion perään?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on oppi mennyt perille.

Vierailija
2/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Kerros kuules miten pitäisi opettaa tämä asia, jos vaikka saisin jotain vinkkiä. Lapselle on opettettu pitkään, että äidillä on välillä omiakin asioita, kannustettu leikkimään myös yksin, ei ole annettu periksi haluamilleen asioille jos huutamalla niitä vaatii, on kehuttu jos hetken osaa olla leikkimässä yksin jne. Ap

Vierailija
4/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt riittää se filmaaminen ja menet rauhoittumaan omaan huoneeseesi hetkeksi.

Vierailija
5/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on pienestä pitäen olleet mukana kodin töissä. Ei auta, jos kesken tiskikoneentyhjennyksen sanoo, että nyt leikitään. Hän saa mennä leikkimään, meillä on yhteinen työ ja minä teen sen loppuun. Näin jo 2v tietää, että jos yhdessäolo kiinnostaa, tehdää työ loppuun ja jos haluaa leikkiä, niin sen tekee yksin. (siis tuossa tilanteessa, toki kanssaan ollaan muutenkin kuin kotitöitä tehden, mutta tuo on ollut helppo tapa opettaa siihen, että kaikkea voi saada siinä hetkessä).

Vierailija
6/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luonut lapselle tunteen, että hän on itseään heikomman vanhemman lapsi. Valitse sotasi.

Vierailija
7/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDH 

Vierailija
8/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset on pienestä pitäen olleet mukana kodin töissä. Ei auta, jos kesken tiskikoneentyhjennyksen sanoo, että nyt leikitään. Hän saa mennä leikkimään, meillä on yhteinen työ ja minä teen sen loppuun. Näin jo 2v tietää, että jos yhdessäolo kiinnostaa, tehdää työ loppuun ja jos haluaa leikkiä, niin sen tekee yksin. (siis tuossa tilanteessa, toki kanssaan ollaan muutenkin kuin kotitöitä tehden, mutta tuo on ollut helppo tapa opettaa siihen, että kaikkea voi saada siinä hetkessä).

Meilläkin lapsi on ollut jo pienestä pitäen mukana kodin töissä. Ja niihin saa aina tulla mukaan, jos haluaa. Mutta on myös asioita, joihin en voi ottaa lasta toiseksi tekijäksi mukaan eli omat vessassa käyntini, esim tuo ripsarin laitto ym ym, ja niitä lapsi ei tunnu kestävän. Ap

Vierailija
9/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapsesi kanssa säännöt yhdessäololle. Joka päivä teette jotain yhdessä, etkä tee silloin muuta. Askarteluhetki, leikkiä yhdessä, luet hänelle kivaa kirjaa tai menette metsäretkelle jne.jne. Silloin et tee mitään muuta, et selaa puhelinta tms. 

Sitten sääntöihin kuuluvat puhelittomat yhteiset ateriat, jolloin istutaan pöydän ääressä ja syödään, jutellaan jne. Hän osallistuu pöydän kattamiseen.

Sitten on hänen omaa puuhailuaan ja sinulla on omat talousaskareet ym. 

Kirjoita ne vaikka ylös, kuten Supernanny.

Vierailija
10/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet luonut lapselle tunteen, että hän on itseään heikomman vanhemman lapsi. Valitse sotasi.

Millä tavalla? En ymmärrä mitä tarkoitat? Ap

Vierailija
11/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna huutaa. Kyllä se aikanaan väsyy huutamiseen.

Vierailija
12/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen auta kuin aika. Mun tytär oli samanlainen. Voit valita joko sen itkun ja huudon tai sen, että hyppäät tyttären pillin mukaan. Itse valitsin väärin jälkimmäisen, mutta en jaksanut muuta. Ykkösvaihtoehdossa on teoreettinen mahdollisuus, että lapsi oppii olemaan yksinkin.

Vierailija
13/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oot totuttanut lapsen liikaa itseesi. Kun oot ollut aina monen tunnin leikeissä. Osaisiko lapsi tehdä itse jotain ja mielikuvitus, vai onko vielä liian pieni siihen. Usein hyvin pieni lapsi vaatii vanhemman, ohjaamaan tms. Iso lapsi jo osaa katsella vaikka kirjaa ja tehdä jotain, tai kysyy mitä tekisi? Ehkä hän kokee helposti olevansa yksin tai yksinäinen. Voiko lohduttaa ja rauhoittaa, kannustaa. Positiivisesti sanoa jotain. Kyllä se siitä. Ehkä voit selittää ettei äiti jaksa niin montaa tuntia leikkiä ja hän voi itsekin tehdä vaikka mitä kivaa. Voit kysyä mitä haluaa tehdä itse tai katsoa.

Vierailija
14/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Kerros kuules miten pitäisi opettaa tämä asia, jos vaikka saisin jotain vinkkiä. Lapselle on opettettu pitkään, että äidillä on välillä omiakin asioita, kannustettu leikkimään myös yksin, ei ole annettu periksi haluamilleen asioille jos huutamalla niitä vaatii, on kehuttu jos hetken osaa olla leikkimässä yksin jne. Ap

Eli huomioitte lasta joka käänteessä ja nyt ihmettelet miten asia pitäisi hoitaa ? Jos lapsi leikkii yksin niin miksi pitää mennä kehumaan ? Itse olet siis opettanut lapsesta läheisriippuvaisen juuri niin ettet ole antanut tilaa vaan mennyt kehumaan kun itsekseen on. Olisit pitänyt turpasi kiinni ja antanut lapsen leikkiä. Kehua voi silloin kun on aihetta ei silloin kun tekee ihan normaaleja asioita esimerkiksi leikkii itsekseen 

Vierailija
15/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen auta kuin aika. Mun tytär oli samanlainen. Voit valita joko sen itkun ja huudon tai sen, että hyppäät tyttären pillin mukaan. Itse valitsin väärin jälkimmäisen, mutta en jaksanut muuta. Ykkösvaihtoehdossa on teoreettinen mahdollisuus, että lapsi oppii olemaan yksinkin.

Olen tähän mennessä valinnut sen, että olen lapsen kanssa paljon, mutta huudosta huolimatta en jousta siitä, että välillä teen myös joitain omia asioitani kuten laitan ripsaria tai käyn vessassa. Ja lapsi tosiaan niistä huutaa kuin syötävä. Naapurit varmaan luulee että meillä tapahtuu jotain kamalaa kun niin usein kuuluu niin lohdutonta ja kovaäänistä itkua. Heidän ihmetys olisi suuri, jos tulisivat soittamaan ovikelloa ja kysyisivät mikä on hätänä ja näkisivät, että ei mikään, laitan vain ripsaria ja siinä se. Ap

Vierailija
16/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla? En ymmärrä mitä tarkoitat? Ap

Mietit miten hänelle saadaan kiva olo sen sijaan, että sanot että nyt v i t un paskiainen loppuu se perseily?(ei tietenkään juuri noilla sanoilla.) 

Vierailija
17/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kouluttanut sut hyvin. Tietää että saa äidin huomion ja ajan kun huutaa. Taidat pelätä lapsesi itkua kun leikit hänen kanssaan monta tuntia putkeen. Nyt varoitat lasta etukäteen että nyt äiti menee laittamaan ruokaa tms. Sitten laitat sen ruuan ja annat lapsen itkeä. Itku ei ole vaarallista kun kyse ei ole esim kivusta. Kyllä se lapsi oppii että ei voi saada äitiä koko ajan. En usko että on mikään ADHD tai muu nepsy koska pärjää isän kanssa ja päiväkodissa.

Vierailija
18/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosuojaimet päähän ja anna muksun huutaa niin kauan kuin haluaa. Oppii kun aikansa rääkyy ilman vastinetta. 

Vierailija
19/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksikodoni auttaa asiaan, saat kakaran hiljaiseksi.

Vierailija
20/60 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vain menet tekemään muuta ja annat itkeä, kunnes väsyy tai kyllästyy? Kyllä vähän aikaa lapsen pitäisi selvitä yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan