Thai-vaimot turvakotien asiakkaina?
https://www.hs.fi/elama/art-2000010533904.html
Artikkeli on maksumuurin takana ja koska toimittajat ansaitsevat palkkaa työstään, en kopioi tekstiä tänne. Mutta vaikka otsikko antaisi muuta olettaa, artikkelissa itsessään korostetaan seuraavaa:
"Maahan muuttajanaisten kokeman lähisuhdeväkivallan taustalla ei ole vain julkisuudessa esillä ollut kunniaväkivalta, vaan väkivaltainen puoliso voi hyvin olla myös kantasuomalainen. Silloin ongelmiin vaikuttavat helposti kulttuurierot."
Ihan ensimmäisenä tuli mieleen, kuinkahan paljon näissä on niitä tapauksia, joissa mies on "hakenut" aasiasta itselleen vaimon odottaen saavansa kotiorjan. Ja sitten kun vaimo ei olekaan ollut nöyrä palvelija vaan vaatinut ihmismäistä kohtelua, on mies heittäytynyt väkivaltaiseksi...
Kommentit (346)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän tää on aika yleistä, että kantista ei suomalainen nainen syystä huoli ja siksi hakee kehitysmaasta vaimon. Ja se onkin sitten nyrkin ja hellan välissä.
Mua kyllä on piessyt ihan pelkästään kotimaan kultapojat. Aika monia samanlaisia naisia tiedän. Turha on syyttää pelkästään ulkomaalaisia.
Täällä jo aikoja sitten perinteisesti suomimies ajoi akan ja lapset hankeen kirveen kanssa. Se oli täällä niin normaalia että siitä ei erikseen puhuttu.
Omasta suvusta tiedän, että jo ukki pieksi mummoa. En ole kuullut kenenkään hakatuksi tulleen naisen olevan muu kun ihan isänmaan toivo.
Ja näitä exänsä tappaneita suomalaisia urhoja on otsikoissa vähän väliä.
Olet uuslukutaidoton töhö. Sen kyllä uskon että teidän suvussa on vähämielisyyttä ja juoppohulluutta.
0/5 Mene nyt ääliötrolli pois täältä vikisemästä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut joskus kesätöissä turvakodissa ja olen itsekin kokenut väkivaltaa ex- liitossani. Oken akateemisesti koulutettu ja niin oli myös exä. Oltiin kolmekymppisiä. Turvakotiin tullaan kaikista sosiaaliluokista ja mulla nousee karvat aina pystyyn kun luen " normaali nainen kävelisi ulos suhteesta". Varmaan, mutta kun asia on omalla kohdalla, niin tilanne onkin eri. Siksi aina puolustan ja nostan metelin tästä asiasta. Se, että syyllistätte uhrin on kaksinkertainen kärsimys sille väkivaltaa kokeneelle. Älkää ikinä viisastelko tai besservisseröikö ystävillenne, koska silloin he sulkeutuvat eivätkä puhu kellekään asiasta. On hyvin helppoa arvostella kun ei itse ole elänyt siinä. Kukaan muu kuin sisareni ja yksi ystäväni ei tiedä miksi ex- liittoni loppui. Mies pahoinpiteli minut monta kertaa siten, että sain hoitoa vaatineita vammoja. Kukaan ei ikinä uskoisi jos saisi tietää, että sai tuomion oikeudessakin. Muuta
Pidemmässä parisuhteesa irtaantuminen suhteesta ei enää käykään niin helposti kuin seurustellessa. Olen aina ollut sitä mieltä että päihteiden käyttöä vähätellään. Mutta kyllä niitä syitä toisen sekoamiselle voi olla muitakin. Esim. mt-ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei pelkoa. Saat pitää "komean arjalaisen älysi" ihan itselläsi😁"
Te zoofiiliset na rt ut kuulutte pakkolaitokseen. Kansanterveyslakia tulee välittömästi muuttaa siten, että teidät saadaan eristettyä normaaleista ihmisistä.
Huhhuh, jopa pelottaa.
Kumpikohan meistä on aiemmin vankilassa tai laitoksessa?
Ai nyt jo pelottaa? Vaikka lyijyn vuodet eivät ole vielä edes alkaneet. No kohta ollaan sisällissodassa.
Anni di piombo - PRESENTE!!
PRESENTE anch'io
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että ovat osanneet hakeutua turvaan. Toivottavasti mahdollisimman moni on tietoinen tuosta mahdollisuudesta.
Thaimaalaisilla on onneksi kattavat verkostot Suomessa, joihin yhteyttä ottamalla vasta maahantullut saa omalla kielellään neuvontaa siitä miten viranomaisten kanssa toimitaan, mitä oikeuksia on ja minne mennä jos tilanne muuttuu pahaksi. Esimerkiksi nepalilaisilla ei ole vastaavaa verkostoa, mikä on johtanut riistämiseen työpaikoilla kun ovat olleet täysin työnantajan antaman tiedon varassa siitä, mikä on laillista. Myös itä-eurooppalaisia monesti yritetään pelotella, että Suomen viranomaisia pitää pelätä ja vältellä ja että yhteydenotto viranomaisiin voisi muka johtaa pahoihin vaikeuksiin.
Paskanmarjat, ne thaikkujen verkostot on sitä, että pääset asumaan hierontapaikan takahuoneeseeen munanhierojaksi muutamalla eurolla. Tiedän mistä puhun, kun tuttavapiirin pariskunnassa kävi just näin, että sinne se vaimo erossa joutui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut joskus kesätöissä turvakodissa ja olen itsekin kokenut väkivaltaa ex- liitossani. Oken akateemisesti koulutettu ja niin oli myös exä. Oltiin kolmekymppisiä. Turvakotiin tullaan kaikista sosiaaliluokista ja mulla nousee karvat aina pystyyn kun luen " normaali nainen kävelisi ulos suhteesta". Varmaan, mutta kun asia on omalla kohdalla, niin tilanne onkin eri. Siksi aina puolustan ja nostan metelin tästä asiasta. Se, että syyllistätte uhrin on kaksinkertainen kärsimys sille väkivaltaa kokeneelle. Älkää ikinä viisastelko tai besservisseröikö ystävillenne, koska silloin he sulkeutuvat eivätkä puhu kellekään asiasta. On hyvin helppoa arvostella kun ei itse ole elänyt siinä. Kukaan muu kuin sisareni ja yksi ystäväni ei tiedä miksi ex- liittoni loppui. Mies pahoinpiteli minut monta kertaa siten, että sain hoitoa vaatineita vammoja. Kukaan ei ikinä uskoisi
jos saisi tietää, että sai tuomion oikeudessakin. Muutama vuosi eron jälkeen mies raitistui ja elää nykyään tahollaan ilmeisen normaalia perhe-elämää ja on alansa arvostettu asiantuntija. Hänellä siis väkivaltaisuus liittyi vaan humalatilaan.
Taidat olla tosi rasittava tapaus, kun sait hyvän miehen alkoholisoitumaan. Onneksi pääsi susta eroon.
Mies sortui tähän narsistiseen feministiin, alkoholisoitui. Nyt raitis kun löysi kunnon naisen. Minkähän maalainen uusi on?
Vierailija kirjoitti:
Turvakotiasiakkuus trendaa enemmän sosiaaliluokan kanssa kuin muiden ominaisuuksien. Kuinka monta erikoislääkärimiestä tunnette, joka on hakenut vaimon Pattayalta tai Manilasta? Toki poikkeuksia aina löytyy, koska useimmat ihmiset ovat pohjimmiltaan varsin kykeneviä väkivaltaiseen käyttäytymiseen.
Tiedä kolme. Lääkäreissä on melko paljon päihdeongelmaisia, joskaan heistä kellään ei ole taikkuvaimoa. Missä ihme pumpulissa olette kasvaneet jos luulette, että esim. Lääkärimies ei voisi olla ongelmallinen. Omasta työyhteisöstä tiedän vuosien aikana useita, joilla ollut vakava päihdeongelma ja lääkärin oikeuksia rajoitettu määräajaksi tai ne menneet kokonaan. Muutama oli ihan järjetön sika. Iski ja vikitteli liki kaikkia nuoria naisia työporukassa ja vapaa- ajalla, petti jatkuvasti ja oli myös väkivaltaista käsirysyä vapaa- ajalla, josta tuomioita käräjillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut joskus kesätöissä turvakodissa ja olen itsekin kokenut väkivaltaa ex- liitossani. Oken akateemisesti koulutettu ja niin oli myös exä. Oltiin kolmekymppisiä. Turvakotiin tullaan kaikista sosiaaliluokista ja mulla nousee karvat aina pystyyn kun luen " normaali nainen kävelisi ulos suhteesta". Varmaan, mutta kun asia on omalla kohdalla, niin tilanne onkin eri. Siksi aina puolustan ja nostan metelin tästä asiasta. Se, että syyllistätte uhrin on kaksinkertainen kärsimys sille väkivaltaa kokeneelle. Älkää ikinä viisastelko tai besservisseröikö ystävillenne, koska silloin he sulkeutuvat eivätkä puhu kellekään asiasta. On hyvin helppoa arvostella kun ei itse ole elänyt siinä. Kukaan muu kuin sisareni ja yksi ystäväni ei tiedä miksi ex- liittoni loppui. Mies pahoinpiteli minut monta kertaa siten, että sain hoitoa
Ei katkera ja nalkuttava feministi edes ansaitse miestä.
Eihän siinä väitettykään, että akateemiset miehet olisivat väkivallattomia, vaan etteivät he hae vaimoja seksiturismikohteista. Onhan noita väkivallasta tuomittuja akateemisia puoluepoliitikkojakin vaikka kuinka. Suomalaiselle miehelle viina maistuu sosiaaliluokkaan katsomatta. Tai noin 80 % maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että ovat osanneet hakeutua turvaan. Toivottavasti mahdollisimman moni on tietoinen tuosta mahdollisuudesta.
Thaimaalaisilla on onneksi kattavat verkostot Suomessa, joihin yhteyttä ottamalla vasta maahantullut saa omalla kielellään neuvontaa siitä miten viranomaisten kanssa toimitaan, mitä oikeuksia on ja minne mennä jos tilanne muuttuu pahaksi. Esimerkiksi nepalilaisilla ei ole vastaavaa verkostoa, mikä on johtanut riistämiseen työpaikoilla kun ovat olleet täysin työnantajan antaman tiedon varassa siitä, mikä on laillista. Myös itä-eurooppalaisia monesti yritetään pelotella, että Suomen viranomaisia pitää pelätä ja vältellä ja että yhteydenotto viranomaisiin voisi muka johtaa pahoihin vaikeuksiin.
Paskanmarjat, ne thaikkujen verkostot on sitä, että pääset asumaan hierontapaikan takahuoneeseeen munanhierojaksi muutamalla eurolla. Tiedän mistä puhun, kun tuttavapiirin pariskunnassa kävi just näin, että sinne se vaimo erossa joutui.
Katkera feministi ei pääse edes sinne takahuoneeseen munanhierojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskanmarjat, ne thaikkujen verkostot on sit
Suomifeministit hieroo ja imee kebabräkälän takahuoneessa iq-60 tuontipuolison pesemätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Sun ukkos oli velttom ul kkul uuseri. Oikea mies olis hakannut tollasta läjää paljon enemmän. Ja selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun ukkos oli velttom ul kkul uuseri. Oikea mies olis hakannut tollasta läjää paljon enemmän. Ja selvinpäin.
HAH HAH HAH HAA 🔨🔨🔨🔨🗡🗡🗡🗡🛢🛢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomifeministin ruho vaatii 2 tynnyriä. Vähintään. Hah hah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa työkaluja apuna käyttäen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä!! Hah hah haaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä!! Hah hah haaa
🏗 Hah!!
"Olen ollut joskus kesätöissä turvakodissa ja olen itsekin kokenut väkivaltaa ex- liitossani."
Älä valehtele. Et sä missään töissä ole ollut. Abdi toki on hakannu, mutta ei sekään mikään exä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän tää on aika yleistä, että kantista ei suomalainen nainen syystä huoli ja siksi hakee kehitysmaasta vaimon. Ja se onkin sitten nyrkin ja hellan välissä.
Mua kyllä on piessyt ihan pelkästään kotimaan kultapojat. Aika monia samanlaisia naisia tiedän. Turha on syyttää pelkästään ulkomaalaisia.
Täällä jo aikoja sitten perinteisesti suomimies ajoi akan ja lapset hankeen kirveen kanssa. Se oli täällä niin normaalia että siitä ei erikseen puhuttu.
Omasta suvusta tiedän, että jo ukki pieksi mummoa. En ole kuullut kenenkään hakatuksi tulleen naisen olevan muu kun ihan isänmaan toivo.
Ja näitä exänsä tappaneita suomalaisia urhoja on otsikoissa vähän väliä.
Älä jaksa. Puhut kokemastani väkivallasta, samalla väheksyen maahan muuttaja naisten kokemaa väkivaltaa -joka yhtä kaikki on oman kotimaan kultapojun tekemisiä.
Mikä sinut, etuoikeutettu länsimaalainen nainen -joka tiedät oikeutesi ja mistä hakea apua, tekee arvokkaammaksi nostaa itsesi näiden, yhtä lailla väkivaltaa kokeneiden naisten yläpuolelle? Jopa itse maahan muuttaja naiset ovat tajunneet suomalaisten naisten/feministien rakenteellisen rasismin.
-Valkoisessa feminismissä on mustia pisteitä, jotka luovat siitä yhden syrjinnän muodon. Nämä mustat pisteet, niin tiedostamattomia kuin ovatkin, on kitkettävä, jottei valkoinen feminismi pääse jatkamaan syrjiviä toimintatapojaan, kirjoittaa Ujuni Ahmed.
-Maahan muuttaja naiset kohtaavat tutkitusti jopa kolme kertaa enemmän väkivaltaa kuin valtaväestöön kuuluvat naiset. Asiantuntijoiden mukaan naiset eivät useinkaan itse tunnista kohtaamaansa väkivaltaa ja saattavat luulla sen kuuluvan osaksi tyypillistä perhe-elämää. Samanaikaisesti monen maahan muuttaja taustaisen naisen haavoittuvuutta lisää kielitaidon puute sekä rakenteellinen rasismi, joiden vuoksi monen on vaikea hakeutua heille kuuluviin palveluihin tai saada apua.
Monet väkivallan muodot, kuten tyttöjen sukuelinten silpominen tai muu kunniaan liittyvä väkivaltainen kontrolli, ovat samaan aikaan piilorikollisuutta ja toisaalta joillekin tytöille ja naisille tavallista normaalia arkea.
Joo ei ole väkivaltaisuus sidoksissa koulutukseen tai sosioekonomiseen asemaan. Ihan samalla tavalla väkivaltaa käytetään akateemisissa perheissä kuin muuallakin. Se vaan ei ehkä näy ulospäin niin selvästi, koska kulissut ja siisti ulkoasu. Mutta terveydenhuollossa vammoja kartoitetaan lääkäreiden, juristien, ptofessoreiden, opettajien vaimoilta tai miehiltä viikottain. Uskoisin myös, että korkeakoulutetut naiset herkemmin hakevat pahoinpitelyistä lääkärin todistuksia, vaikka eivöt sairaalahoitoon päätyisikään.