Jos en saa kutsua työhaastattelua, voiko johtua suosittelijoiden puuttumisesta?
Yhdessä työhakemuslomakkeessa pyydetään ilmoittamaan mahdolliset suosittelijat. Jos näitä ei ole, voiko vaikutta siihen, ettei saa ollenkaan kutsua haastatteluun?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Voi. Hain joskus puhelinasiakaspalvelutyöhön rekryfirman kautta. Soittivat mulle, etteivät voi haastatella mua, koska ei ollut suosittelijoita.
Idiootit. Miks v ssa he tuhlas omaa ja sinun aikaasi tämmöiseen turhaan infoamiseen jos ei kelvannut..?
Nyt oon joka tapauksessa esittänyt pyynnön kaikille kolmelle mahdolliselle. Saa nähdä suostuvatko ja milloin tulee vastaus. Hakemus on muuten valmis.
Tarkistin vielä hakemuksen enkä ollutkaan aivan viimeisiä kohtia siitä täyttänyt. Nyt kuitenkin valmis, mutta joudun varmaan jättämään suosittelijat siitä pois, koska en ole vieläkään saanut heiltä vastausta. Kello kuitenkin jo puoli neljä. Toivottavasti haastattelukutsu tulee tästä huolimatta.
No niin, tuli ensimmäinen ei-vastaus toiselta islantilaiselta. Ei nyt suoraan kieltäytynyt, mutta kysyi onko niin pakollista ja voisin selittää miten työskentelin Islannissa ja, ettei minulla ole suosittelijoita, koska vaikea saada heihin yhteys. Ymmärrän tietysti, että Islannin ajasta niin pitkä aika, että voi olla vaikea muistaa työskentelyaikaa yhdessä.
Tai sitten hakijoita on niin paljon, että HR ottaa parikymmentä päällimmäistä ja valitsee niiden joukosta sopivan henkilön.
Kenen ihmeen voisin pyytää suosittelijaksi, jos toinenkaan islantilainen ei suostu? Mielessä enää tasan yksi ja hän opiskelukaverini 10 vuoden takaa, johon olen myös edelleen yhteydessä. Hän ehkä voisi paremmin suostua, koska asuu Suomessa.
Hakemus pitää kuitenkin nyt jättää ja toivoa, ettei suositteljoiden puuttuminen vaikuta vielä tässä vaiheessa.
Suosittelijaksi käy vaikka työkaveri tai joku muu asiakas tmv kenen kanssa on edes joskus vaihtanut sanasen tai pari työtehtävien parissa.
Jes, sain edes yhden suosittelijan, koska entinen opiskelukaveri suostui!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti pyytää haastatteluun suosittelijoiden nimien ja määrän perusteella.
Vain hölmö palkkaa ketään pelkästöön sillä perusteella, mitä tämä itse väittää kyvyistään ja ominaisuuksistaan. Fiksu rekrytoija yrittää varmistaa nuo väitteet mahdollisimman monilla eri tavoilla - joista suosittelijoiden kanssa keskusteleminen on yksi.
Sinä puhut palkkaamisesta, me muut haastatteluun pääsystä.
Ja haastattelussa on aina mahdollisuus löytää se mahdollinen suosittelijakin.
Suosittelijaako palkkaatte!
Miksi kukaan haaskaisi aika haas
Niin, kun kaksi samalla tasolla hakenuksen sisällön perusteella olevaa hakijaa, molemmat pyydetään haastatteluun. Miksi ihmeessä toinen niin hyvä ehdokas jätettäisiin kutsumatta suosittelijamaininnan puutteen takia? Haatattelussa se suosittelijan maininnut saattaa osoittautua oletettua heikommaksi...
Se siitä.
Merkittäviin tehtäviin heafhunter tekee ko alan toimintaympäristössä tiedusteluja... tuossa joku puhui pankkiireista.. ilmiselvä headhunter asia...
Vierailija kirjoitti:
Merkittäviin tehtäviin heafhunter tekee ko alan toimintaympäristössä tiedusteluja... tuossa joku puhui pankkiireista.. ilmiselvä headhunter asia...
Keksin vain jonkun ammatin esimerkkinä, kun jäänyt mieleen Islannin ajoilta tuo Islands bank tai itseasiassa kirjoitin sen väärin. Oikea nimi on Islandsbanki. Mutta tarkoituksella jonkun helpon yrityksen nimen otin esimerkkinä, joka ei millään tavoin liity mahdollisena pitämääni islantilaiseen suosittelijaan, koska en edes muista tai tiedä missä on nykyään töissä.
Vaataus kommentille 57/59
Voihan olla, että jotkut suosittelijat muutenkin vastaavat mieluummin sähköpostitse eli saa nähdä antavatko vain puhelinnumeron tai s-postiosoitteen.