Asumistuen leikkaukset purevat: toimeentulotukimenot räjähtäneet!
Keskimääräinen asumistuki on siis pienentynyt 8 eurolla.
Tämän vuoden toukokuussa toimeentulotukea maksettiin keskimäärin jo noin 50 euroa enemmän kuin viime vuoden toukokuussa.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000010541145.html
Onpas meillä hyvä hallitusohjelma. Suomi nousuun!
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi järkevämpää, että ns. ensisijaisten etuuksien (asumistuki, työmarkkinatuki) taso olisi kunnossa, niin vältyttäisiin tältä toimeentulotulotukirallilta? Jumalaton byrokratia ja mitään ei saa omistaa. Kurjistaa vaan tilannetta.
Ainakin aiemmin vaikutti siltä, että Kela on pyhä lehmä, josta ei aiheudu mitään kuluja, joten byrokratia on ihan ok. Voi olla totta, että Kelan toimintamenot itsessään ovat kohtuulliset, mutta jos raaputetaan pintaa ja aletaan katsoa, paljonko terveydenhuollossa palaa resursseja ja siten myös rahaa, kun ihmiset ravaavat lääkärissä vain saadakseen Kelan haluamat lausunnot, totuus voi olla aika eri.
Vierailija kirjoitti:
No seuraavaksi lienee aika leikata toimeentulotukea, tai ainakin porrastaa se. Ei voi olla niin että joku kuukausi- tai vuosikaupalla nostaa ko tukea, sehän on tarkoitettu väliaikaiseksi tueksi.
Sitten vaan köyhät kuoppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No seuraavaksi lienee aika leikata toimeentulotukea, tai ainakin porrastaa se. Ei voi olla niin että joku kuukausi- tai vuosikaupalla nostaa ko tukea, sehän on tarkoitettu väliaikaiseksi tueksi.
Hallitusohjelman mukaan toimeentulotuki tukee vastikkeelliseksi, ts. toimeentulotukiasiakas joutuu siis tekemään kunnan osoittamaa työtä saadakseen toimeentulotukea.
Luuleekohan hallitus voivansa tuolla tavalla pakottaa vanhusten- tai lastenhoitoon ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Yllättyikö joku muu kuin Purra ja Orpo? Tämä on tätä hölmöläisten peitonjatkamista.
Niin ja kohdistui heidän omiin äänestäjiinsä eli niihin, joilla on varallisuutta, eivätkä siksi ole oikeutettuja toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
Innolla odotan sitä toimeentulotuen työvelvoitetta. Ehkä säästelevät niitä 100 000 työpaikkaa sitä odotellessa.
ja minä toimeentulotuen leikkausta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitusohjelman mukaan toimeentulotuki tukee vastikkeelliseksi, ts. toimeentulotukiasiakas joutuu siis tekemään kunnan osoittamaa työtä saadakseen toimeentulotukea.
Luuleekohan hallitus voivansa tuolla tavalla pakottaa vanhusten- tai lastenhoitoon ihmisiä?
Kyllä. Kaikista tulee orj...hoiva-avustajia.
Tätähän minä olen tännekkin kirjoitellut alusta lähtien, mutta kuunteliko kukaan, helmiä sioille🙄 Voin luvata, että pohjia ei ole vielä lähellekkään nähty😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Innolla odotan sitä toimeentulotuen työvelvoitetta. Ehkä säästelevät niitä 100 000 työpaikkaa sitä odotellessa.
Miksi? Nautitko toisten ahdingosta ja köyhyydestä? Asunnottomuudesta, varkauksista, itsetuhoisuudesta? Onko koskaan tullut mieleen, että voit itse joskus joutua samaan tilanteeseen? Kysyy nainen, joka on elämässään tienannut niin pirusti ja elänyt makeasti vailla huolen häivää. Nyt elän tuilla ja koska ne eivät riitä mitenkään, teen pimeitä töitä ja välillä myyn pimeää viinaa ja kannabista, ihan vain tehdäkseni voittoa ja pärjätäkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Sitten päästään eroon ulkolaisista TT tuen saajista joita on enemmistö täällä Vantaalla kys.tuen saajista.
Saavat lähteä kotimaihinsa niin ehkä rahat riittää kantiksille.
Näkeehän sen siitäkin ettei hyvin mene kun näillä kok/per trolleilla (työtön mt-potilas?) ei ole enää mihinkään faktuaalisiin argumentteihin perustuvia kommentteja vaan ovat pelkkää tunteellistä öyhötystä. Muutama vuosi ja Suomi OY niminen laiva uppoaa, ja toivottavasti viimeinen muistaa sammuttaa valot lähtiessään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Nautitko toisten ahdingosta ja köyhyydestä? Asunnottomuudesta, varkauksista, itsetuhoisuudesta? Onko koskaan tullut mieleen, että voit itse joskus joutua samaan tilanteeseen? Kysyy nainen, joka on elämässään tienannut niin pirusti ja elänyt makeasti vailla huolen häivää. Nyt elän tuilla ja koska ne eivät riitä mitenkään, teen pimeitä töitä ja välillä myyn pimeää viinaa ja kannabista, ihan vain tehdäkseni voittoa ja pärjätäkseni.
hyvä että olet jotenkin aktivoitunu ja työlistäny itses.ettet vaa makaa kotona vuodesta toiseen ja itke tukien pienuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Sitten päästään eroon ulkolaisista TT tuen saajista joita on enemmistö täällä Vantaalla kys.tuen saajista.
Saavat lähteä kotimaihinsa niin ehkä rahat riittää kantiksille.
niin loisista pitäisi päästä eroon .saattais verotuskin laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan köyhät kuoppaan.
kyllä jos olettaa että tuilla eletään koko elämä.
Kieromielisen oudosti köyhille pakkomielteisen kateelliset kokkarit ja muut oikeistolaiset maksavat vaikka satasen, että toinen ei saa viittäkymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Kieromielisen oudosti köyhille pakkomielteisen kateelliset kokkarit ja muut oikeistolaiset maksavat vaikka satasen, että toinen ei saa viittäkymppiä.
mielellään.rahaa on
Hyvä. En malta odottaa toimeentulotuen uudistusta. Hiljenee tämäkin paikka päivisin sen jälkeen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orjuus on siis uusin villitys.
Vierailija kirjoitti:
Kelassa pitää kiirettä kun toimeentulotuen asiakkaiden määrä vain kasvaa. Kelaanko ne Petterin 100 000 uutta työpaikkaa onkin tulossa.
Ehei, vaan Kelaan kohdistuu raskaat valtionhallinnon säästöt eli väki vähenee ja tuensaajien odotusajat ja jonot vain kasvavat.
Järkyttävää katsottavaa. "Näitä asioita pitää nyt vaan tehdä..."
Pääministerillä ei ole kuin ideologia ja sekin on jostain 100 vuoden takaa.