Paljonko teillĂ€ kuluu jauhelihaa viikossa? Mulla menee nautaa 2.8kg/per viikko. đ„©
Kommentit (26)
Los tipos Ăöhđ„ž y KonalađŽđ»đ„© estĂĄn siendo apedreados muy fuerte en esta pĂĄgina ahora mismo
Noin kilo pÀivÀssÀ. Pesettekö te muut jauhenlihan ennen kÀyttöÀ?
Koiratko teillÀ noi jauhen lihat syö?
MeillÀ syödÀÀn naudan lankku pihvejÀ ja fileitÀ.
Meille tulee 80 kg jauhelihaa neljÀnnesvuosittain, joten sitÀ nÀköjÀÀn kuluu 6 kg/vko.
Pari kolme kiloa lihaa, mutta vÀhemmÀn jauhelihaa.
Oon vÀhentÀnyt lihaa. Nautaa ehkÀ 800g nelihenkiselle perheelle jossa lapset melkein aikuisia. kanaa menee ehkÀ kilo. SyödÀÀn enemmÀn kasvista kuin aiemmin. Ja ruuassa lihan suhde on pienentynyt paljon. Esim isossa kaalilaatikossa on nyt 400g lihaa kun aiemmin oli 700g
Vierailija kirjoitti:
Oon vÀhentÀnyt lihaa. Nautaa ehkÀ 800g nelihenkiselle perheelle jossa lapset melkein aikuisia. kanaa menee ehkÀ kilo. SyödÀÀn enemmÀn kasvista kuin aiemmin. Ja ruuassa lihan suhde on pienentynyt paljon. Esim isossa kaalilaatikossa on nyt 400g lihaa kun aiemmin oli 700g
LapsiperheissÀ kannattaa muistaa ettÀ kasvavat aivot lapsilla tarvitsevat lihaproteiinia, niitÀ aminohappoja jotka auttavat aivojen kasvamisessa ja joita ei saa kasviksista. Joten ei kannata vetÀÀ lihan mÀÀrÀÀn liian alas. Nauta on lihoista paras tÀhÀn, kanassa ei ole samalla tavalla aminoja ja possu taas rasvaista. Rasvainen kala eli merilohi voi korvata naudan myös.
400 g paketti viikossa tÀllÀ hetkellÀ. Teen ruoat valmiiksi pakkaseen ja nyt siellÀ on jauheliha-papusekoitus-tomaatti-spagettisörsseliÀ. On paria muutakin, mutta ovat lihattomia. Sellaisen syön pÀivÀn toisena ateriana ja toinen on tuota jauheliharuokaa.
3,4kg viikossa menee rasvaista nautaa ja 42 kananmunaa.
JenkeissÀ ruokakolmio pyörÀytettiin tÀnÀ vuonna ylösalaisin:
https://www.opb.org/article/2026/01/07/new-dietary-guidelines-stresses-âŠ
Millon tÀmÀ tulee Suomeen? Lihat ja vihannekset ykkösenÀ ja hiilarit vihoviimeisinÀ.
Vierailija kirjoitti:
400 g paketti viikossa tÀllÀ hetkellÀ. Teen ruoat valmiiksi pakkaseen ja nyt siellÀ on jauheliha-papusekoitus-tomaatti-spagettisörsseliÀ. On paria muutakin, mutta ovat lihattomia. Sellaisen syön pÀivÀn toisena ateriana ja toinen on tuota jauheliharuokaa.
Ja yleensÀ naudanlihaa, joko kaupasta tai rekosta ylÀmaankarjaa. Nyt on tosin kauppahallin kotimaista hevosenjauhelihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LapsiperheissÀ kannattaa muistaa ettÀ kasvavat aivot lapsilla tarvitsevat lihaproteiinia, niitÀ aminohappoja jotka auttavat aivojen kasvamisessa ja joita ei saa kasviksista. Joten ei kannata vetÀÀ lihan mÀÀrÀÀn liian alas. Nauta on lihoista paras tÀhÀn, kanassa ei ole samalla tavalla aminoja ja possu taas rasvaista. Rasvainen kala eli merilohi voi korvata naudan myös.
Muuten hyvÀ mutta sen lihan pitÀÀ olla rasvaista. ElÀinrasvassa on mm. aivojen tarvitsemia rasvahappoa sun muuta terveellistÀ. Kasvirasvat eivÀt ole ihmiselle sen parempia kuin kasvien proteiinitkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvÀ mutta sen lihan pitÀÀ olla rasvaista. ElÀinrasvassa on mm. aivojen tarvitsemia rasvahappoa sun muuta terveellistÀ. Kasvirasvat eivÀt ole ihmiselle sen parempia kuin kasvien proteiinitkaan.
ElÀinrasvoissa on eroja. Possun rasva ei ole yhtÀ hyvÀÀ elimistölle kuin naudan ja merilohen/villilohen. Olen samaa mieltÀ ettÀ rasvoja tarvitaan, juuri niitÀ parempia rasvoja.
KONALAN JAUHENLIHAMIES JANKUTUS POIS
Sian-ja naudanlihaa noin 100g/vko. Kalaa ja kanaa noin 500-700g/vko. Kalan syöntiÀ pitÀisi lisÀtÀ. NÀmÀ ovat siis pitkÀn ajan keskiarvoja. Vaihtelee viikottain.
Noin 4-5kg.