Biden: Kukaan ei työnnä minua ulos
Biden lähtee taisteluun niitä vastaan, jotka yrittävät estää hänen presidenttiehdokkuutensa.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/52ea441f-718c-4c1b-a80b-d218b11f921a
Kommentit (66)
Ei sitä kukaan ole ulos työntämässä, pikemminkin sisään (vanhainkotiin)
Paljon mielenkiintoisempaa on pohtia sitä, millä perusteilla korkein oikeus päätti antaa Trumpille syytesuojan koskien sen virassa tekemiä tekoja.
Sellainen ennakkopäätös, että tuleepa pressaksi kuka vaan, diktatuuri on sallittu. Trumpillehan tuossa pedataan sitä sen ääneenkiin haluamaa diktaattorin virkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toi kyllä kummallinen asetelma, kuten tuhat kertaa todettu että eikö monisatamiljoonaisesta kansasta parempia ehdokkaita löydy?
Voi kun se Michelle ois innostunu ehdokkuudesta.
Ehdokkaita varmaan on mutta tuossa maassa ei ole mitään saumaa yrittää tosissaan ellei ole satojamiljoonia tukirahoja. Ja niihin ei kovin monella ole pääsyä.
Ei taida mennä jakeluun noille että uuden yrittäjän pitäisi aloittaa rahankeruu nollasta muutama kuukausi ennen vaaleja.
Vain Kaamee Harris saisi nyt käyttöönsä Bidenin tukikassan, jos Joe-setä lähtee nostelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Oksettavan näköinen. Kampaisi edes joskus tukkansa. Niskahiuksensa törröttävät aina epäsiististi.
Ja ne melkein mustat piilarit tekevät tihrusilmänsä vielakin pienemmiksi.
Katsotaan miltä näytät sitten, kun tulet vanhaksi. Vain harvoilla ulkonäkö muuttuu paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se akkansa Jill oikein yrittää esittää. Pitkät enkelinkiharat tyyliin Farrah Fawsett ja liian lyhyitä pattipolvet paljastavia mekkoja 70-vuotiaalla. Karsean näköistä.
Siinä maassa yritetään aina näyttää omaa ikää nuoremmalta. Ei mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
On toi kyllä kummallinen asetelma, kuten tuhat kertaa todettu että eikö monisatamiljoonaisesta kansasta parempia ehdokkaita löydy?
Voi kun se Michelle ois innostunu ehdokkuudesta.
Republikaaneilla olisi ollut tarjolla Nikki Haley, mutta järki-ihminen ei kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olisi ollut parempi jos Trump olisi voittanut 2020. Nyt olisi uudet ehdokkaat vaaleissa. Olisi päästy vanhuksista eroon. Tuskin siinä tapauksessa Biden olisi nyt ehdolla. Trumphan ei voisi enää olla ehdokkaana ( ellei olisi säätänyt itselleen jotain diktaattori-lakia).
Minä uskon, että Trumpin aikana Afganistanista ei olisi vetäydytty noin kaaoottisesti kuin Bidenin "komennossa" eikä Putin olisi käynnistänyt avointa sotaa Ukrainaa vastaan eikä Kiinakaan pullistelisi noin avoimesti Aasiassa. Bidenin heikkous on kaikkien nähtävissä, ja diktaattorit ovat käyttäneet sitä hyväkseen.
En kuitenkaan tykkää Trumpista henkilönä, mutta maailma tarvitsee USAlle vahvan presidentin.
Trumpissa ei ole vahvaa muu kuin sen narsismi ja itsekeskeisyys. Trumpin aikana tehtiin päätös Afganistanista vetäytymisestä, mutta siinäpä se taisi ollakin.
Muu olikin sitten mäkättämistä muurista, sen rakentamisesta tulevan laskun lähettämisestä Meksikolle ja muita älyvapaita ehdotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en 81-vuotiaana haluaisi Yhdysvaltain presidentiksi, vaikka olisin henkisesti ja fyysisesti huippukunnossa.
Keksisin itselleni jotain paljon mukavampaa tekemistä.
Tuo vois golfata ja juoruta kavereittensa kanssa kaiken päivää ilman huolen häivää, jos jäisi eläkkeelle. Nauttisi loppuiästään vielä kun se on jotenkin mahdollista.
En usko, että Biden on taipuvainen juoruiluun, vaikka hänen vastustajansa on. Biden puhe vapaa-aikana liikkuu varmasti järkevämmällä tasolla. Hänellä kunnioitettava ura takana ja hän näyttää selvinneen elämässä hyvin, vaikka koki järkyttävän tragedian, kun menetti vaimonsa ja lapsensa onnettomuudessa. Eikä ole ollut mitään jatkuvaa marinaa siitä, että "minua on niin sääli, koska olen kokenut kovia ja nyt julkai
P.S. Huomaan, että kommentistani on pudonnut pois olla-verbejä. Siinä on jotain kummallista. Olen varma, etä kirjoitin ne tekstiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olisi ollut parempi jos Trump olisi voittanut 2020. Nyt olisi uudet ehdokkaat vaaleissa. Olisi päästy vanhuksista eroon. Tuskin siinä tapauksessa Biden olisi nyt ehdolla. Trumphan ei voisi enää olla ehdokkaana ( ellei olisi säätänyt itselleen jotain diktaattori-lakia).
Juuri näin. Kummankin puolueen kisaan olisi ilmoittautunut useita 40-65 v ehdokkaita. Nyt peli on demokraateilta menetetty, koska jääräpäinen vanhus ei suostu siirtymään syrjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon, että Trumpin aikana Afganistanista ei olisi vetäydytty noin kaaoottisesti kuin Bidenin "komennossa" eikä Putin olisi käynnistänyt avointa sotaa Ukrainaa vastaan eikä Kiinakaan pullistelisi noin avoimesti Aasiassa. Bidenin heikkous on kaikkien nähtävissä, ja diktaattorit ovat käyttäneet sitä hyväkseen.
En kuitenkaan tykkää Trumpista henkilönä, mutta maailma tarvitsee USAlle vahvan presidentin.
Trumpissa ei ole vahvaa muu kuin sen narsismi ja itsekeskeisyys.
Venäjä hyökkäsi Ukrainaan, eikä Bidenillä ollut mitään osaa asiaan.
Hamas hyökkäsi Gazaan, Venäjän avustuksella.
Miten arvelet Venäjän taskussa olevan Trumpin estäneen noita hyökkäyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Paljon mielenkiintoisempaa on pohtia sitä, millä perusteilla korkein oikeus päätti antaa Trumpille syytesuojan koskien sen virassa tekemiä tekoja.
Sellainen ennakkopäätös, että tuleepa pressaksi kuka vaan, diktatuuri on sallittu. Trumpillehan tuossa pedataan sitä sen ääneenkiin haluamaa diktaattorin virkaa.
Trump nimitti sinne kaltaisiaan henkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kyllä voi syyttää Trumpia maailman kaoottisesta tilanteesta. Hän aiheutti kaudellaan monenmoisia kohuja uutisissa , siis mediassa, ja tärkeät asiat jäivät vaille huomiota. Karjuminen, uhoaminen ja epätotuuksien jauhaminen olivat pääosassa. Hän siirsi huomion pois asioista, joihin myös Amerikan olisi pitänyt puuttua pontevasti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa edes miettiä vaalin lopputulosta. Biden ei voi tuon kuntoisena voittaa. Hänen yhtäkkiä, pari kuukautta ennen vaaleja paniikissa nimitetty korvaajansa (kuka muka suostuisi) ei tietenkään myöskään voisi voittaa. Kyllä demokraatit ovat nyt ongelmissa. Suo siellä, vetelä täällä. Trumpista tulee presidentti, niin katastrofaaliselta kuin se tuntuukin.
Jos demokraatit haluavat voittaa, mikseivät he vain asetu ihan kenen tahansa puolueensa ehdokkaan taakse? Jokainen voi siellä päättää yksilönä, että tärkeintä on oman puolueen voitto, ei henkilö. Silloin on voitto mahdollinen. Jos näin ei toimi, Trump todennäköisesti voittaa. Omituista, etteivät tajua tätä (myös Biden itse).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "estää hänen ehdokkuutensa". Hän on jo ehdokas. Vaalit on ihan kohta. Ajatus vaihtamisesta on absurdi. Kamala ei suostu sysättäväksi lavalle valmistamattomana, ilman kampanjakoneiston kuukausien työtä. En ihmettele. Hän ei haluaisi jäädä historiaan Bidenin epäonnistuneena, epätoivoisena paikkaajana pari kk ennen vaaleja.
Olen miettinyt Bidenin kauden alusta asti miksi Harris on aina jossain taustalla. Aluksi hänestä kohistiin ja kun tuli nainen sille paikalle, mutta sitten tuli hiljaista. Onko Biden vanhan ajan mies, joka ei anna varapresidenttinsä saada enemmän näkyvyyttä ja kokemusta? Jos tämä on syynä, niin se on ollut virhe. Siellä nimitetään varapresidentti juuri siksi, että odottamattomassa hätätilanteessa on joku, joka pystyy heti ottamaan ohjat käsiinsä. Mutta seuraajalla pitää olla valmiiksi tuntuma miten hommia hoidetaan. Tänä a
Amerikanpolitiikan asiantuntija selitti podcastissa, että varapresidentin virka on lähinnä ääniharava. Siihen valitaan ehdokas jolla saisi vähemmistöjen ääni kuten Kamala sai naisten ja mustien ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Biden: olen ensimmäisenä mustana naisena varapresidentti 😂
Tälläisen henkilön pitäisi johtaa Usaa 4 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trumpissa ei
Ihan kuin Ukrainan Natoon haluaminen, tai Kiina-Taiwan- kriisi olisivat tulleet Bidenin aikana. Putin sanoi jo 2008, että ottaa Krimin ja itä-Ukrainan, jos Ukraina menee Natoon, mutta hyökkäsi Krimille heti 2014.
Joten ei Biden ole syyllinen näihin ongelmiin, vaikka Venäjä yrittää niin väittää. Venäjälle Trump on se mieluisa valinta, kun sitä ei kiinnosta kuin oma napa ja Venäjän etu.
Biden on mokannut jutuissaan jo kaksi kertaa vaaliväittelyn jälkeen. Sanoi olevansa musta nainen ja täytyy mennä nukkumaan 20.00. Nukkumisjuttu ei anna hyvää kuvaa. Presidentin pitäisi edustaa erilaisissa tilaisuuksissa, kuten valtiollisilla illallisilla. Tuollaiset tilaisuudet tuskin kovin aikaisin alkavat.Hyvä kuitenkin on, ettei samanlainen peittely ei enää toimi, kuten meillä Kekkosen viimeisinä vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "estää hänen ehdokkuutensa". Hän on jo ehdokas. Vaalit on ihan kohta. Ajatus vaihtamisesta on absurdi. Kamala ei suostu sysättäväksi lavalle valmistamattomana, ilman kampanjakoneiston kuukausien työtä. En ihmettele. Hän ei haluaisi jäädä historiaan Bidenin epäonnistuneena, epätoivoisena paikkaajana pari kk ennen vaaleja.
Olen miettinyt Bidenin kauden alusta asti miksi Harris on aina jossain taustalla. Aluksi hänestä kohistiin ja kun tuli nainen sille paikalle, mutta sitten tuli hiljaista. Onko Biden vanhan ajan mies, joka ei anna varapresidenttinsä saada enemmän näkyvyyttä ja kokemusta? Jos tämä on syynä, niin se on ollut virhe. Siellä nimitetään varapresidentti juuri siksi, että odottamattomassa hätätilanteessa on joku, joka pystyy heti ottamaan ohjat käsiinsä. Mutta seuraajalla pitää olla valmiiksi tuntuma miten hommia hoidetaan. Tänä a
Joku asiantuntija totesi vastikään, että Harris on aika huono esiintyjä, huono puhuja.
En usko, että Biden on taipuvainen juoruiluun, vaikka hänen vastustajansa on. Biden puhe vapaa-aikana liikkuu varmasti järkevämmällä tasolla. Hänellä kunnioitettava ura takana ja hän näyttää selvinneen elämässä hyvin, vaikka koki järkyttävän tragedian, kun menetti vaimonsa ja lapsensa onnettomuudessa. Eikä ole ollut mitään jatkuvaa marinaa siitä, että "minua on niin sääli, koska olen kokenut kovia ja nyt julkaisen kirjan siitä, miten huonosti kaikki kohtelevat minua" (vrt eräs Amerikkaan muuttanut kohuperhe).